پربازدیدترین مطالب

معرفی برندها

تاریخچه و محصولات کمپانی ایسوس

شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۹

تاریخچه و محصولات کمپانی ایسوس

کمپانی ایسوس 

امروز قرار است درباره کمپانی ایسوس که همه ما حداقل یک بار اسم آن را شنیده‌ایم یا از محصولاتش بهره برده‍‌ایم، اطلاعات بیشتری کسب کنیم و با تاریخچه این شرکت بزرگ که در انگلیسی با نام ASUSTeK Computer Incorporated شناخته می‌شود، آشنا شویم. ایسوس یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده کامپیوتر و تجهیزات مربوط به رایانه است. این شرکت که در سال 1990 تاسیس شد، در تایوان فعالیت خود را آغاز کرد و امروزه بیش از 7 کارخانه در سطح جهان دارد. اما این شرکت بزرگ که امروز نزدیک به دویست هزار نفر در سرتاسر کره زمین در آن مشغول به فعالیت هستند، از کجا کار خود را آغاز کرد و چگونه به این موفقیت بین المللی دست یافت؟ در ادامه خواهیم گفت.

تاریخچه کمپانی ایسوس از ابتدا

در ابتدای سال 1990 چهار مهندس کامپیوتر که سابقا در شرکت ایسر مشغول به فعالیت بودند و به این وسیله با هم آشنا شده بودند، تصمیم به تاسیس شرکت خودشان گرفتند. قطعا این چهار نفر که در آن سال‌ها، در ابتدای راه موفقیت قرار داشتند، هیچ فکر نمی‌کردند به این حجم از ثروت و شهرت دست یابند. علت نامگذاری این شرکت را هم باید در افسانه‌های یونان باستان جستجو کرد. ایسوس از چهار حرف پایینی کلمه پگاسوس سرچشمه گرفته شده. در افسانه‌های یونان باستان، اسب بالداری به نام پگاسوس است که در هنگام سختی‌ها به کمک افراد می‌شتابد. نام کمپانی ایسوس هم از این موجود افسانه‌ای برگرفته شده. ایسوس علاوه بر اینکه به عنوان برترین شرکت کشور تایوانی شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین تولید کننده مادر بورد در سطح جهان نیز هست. علت این امر را باید توزیع مناسب و به موقع ایسوس دانست. قطعا انجام این کار در سطح جهانی کار ساده‌ای نیست و این نشان دهنده هوشیاری و توانمندی مدیران کمپانی ایسوس است.

محصولات کمپانی ایسوس

ایسوس قابلیت این را دارد که برای سه دسته متفاوت از مصرف‌کنندگان، محصولات را طراحی کرده و به تولید برساند: ( کلیه محصولات برند ایسوس

کاربران حرفه‌ای
کاربران خاص
کاربران عادی

اما باید بدانیم که فارغ از سطح مشتریان، محصولات این کمپانی به چند دسته کلی تقسیم می‌شوند، در ادامه خلاصه‌ای از این محصولات را ذکر کرده‌ایم:

مادربورد

می‌توان گفت ایسوس شهرت امروزش را مدیون ساخت این محصول است، در حال حاضر هر ساله حدود دو میلیون عدد مادر برد توسط ایسوس ساخته و پخش می‌شود. اولین مادربرد این کمپانی در سال 2000 به جهانیان عرضه شد و همچنین این کمپانی اولین شرکتی بود که از پردازشگر دوگانه رونمایی کرد.

کارت گرافیک

ایسوس در تمامی زمینه‌های کامپیوتری پیشتاز است و این موضوع شامل کارت گرافیک های قدرتمند ساخت این کمپانی نیز می‌شود. کارت گرافیک‌هایی که برای گیمرها بسیار مناسب هستند و به سیستم خنک کننده مجهز هستند تا خیال شما از بابت داغ کردن سیستم هم راحت باشد. اولین کارت گرافیک کمپانی ایسوس در سال 2005 وارد بازار شد.

لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی

تمامی ما یا خریدار یکی از این لپ تاپ ها بوده‌ایم یا توسط یکی از آشنایان یا همکارها با یکی از صدها مدل مختلف ایسوس آشنا شده‌ایم. علت این محبوبیت، تنوع بالای لپ تاپ های ساخت این کمپانی است. شما با هر سطحی از دانش و مهارت که باشید، کامپیوتر شخصی مورد نظر خود را در میان این لیست بلند بالا خواهید یافت. البته باید اشاره کرد کمپانی ایسوس گاها به ساخت نوت بوک های خاصی و در تعداد محدود می‌پردازد که این امر به سفارش شرکت‌های بزرگ انجام می‌پذیرد.

تبلت

تبلت های کمپانی ایسوس هم از سیستم عامل اندروید و هم ویندوزی بهره می‌برند و در سایزهای متفاوتی در بازار موجود هستند.

مانیتور

مهم‌ترین ویژگی مانیتور ایسوس این است که با توجه به کاربرد و نیاز شما طراحی شدند. بنابراین هم گیمرها و هم طراحان و هم افراد عادی می‌توانند مانیتور مورد نیاز خود را تهیه کنند.

تجهیزات شبکه

انواع مختلف مودم‌ها و روترها از جمله این تجهیزات هستند. گفته می‌شود روترهای این شرکت جزو بهترین‌های جهان هستند.

تلفن همراه

اولین موبایل ایسوس در سال 2006 به بازار ارائه شد و توانسته در طی این سالها به محبوبیت خوبی دست بیابد. از برترین ویژگی‌های متمایز کننده این دسته از تلفن های همراه به رنگبندی خاص و ویژه آن می‌توان اشاره کرد، که در سایر برندها کمتر دیده می‌شود.

تجهیزات جانبی

به نظر می‌رسد که کمپانی ایسوس در نظر دارد به زودی تمامی بازار را از آن خود کند، چرا که اگر شما به هر وسیله‌ای جانبی از جمله موس، هارد اکسترنال و یا حتی هارد ssd یک کیس اضافی و یا پروژکتور نیاز داشته باشید. می‌توانید با خیال راحت اقدام به خرید این محصولات با برند ایسوس بکنید و نیاز به مراجعه به برند دیگری نیست.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.