پربازدیدترین مطالب

معرفی برندها

تاریخچه شرکت اینتل چگونه است ؟

یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۶

تاریخچه شرکت اینتل چگونه است ؟

تاریخچه شرکت اینتل چگونه است ؟
 

شرکت اینتل یکی از بزرگترین تولید کنندگان پردازنده های رایانه ای یا CPU است. و در این راه بسیار مقتدر است و شرکت اینتل تقریبا می توان گفت رقیبی در حد خود ندارد. دفتر این شرکت در بخش سیلیکون کالیفرنیا است اگر علاقه به تاریخچه این شرکت دارید حتما مطلب زیر را مطالعه فرمایید.
 

آشنایی با شرکت اینتل
 

کمپانی بزرگ اینتل در سال 1968 توسط دو دانشمند بزرگ به نام گوردون ای مور و رابرت نویس ساخته شد این شرکت اوایل فعالیت خود را در زمینه مدار های مجتمع یا IC   شروع کرد و در این زمینه بسیار موفق بود که آرتور راک با دیدن این موفقیت بزرگ یکی از سرمایه گذاران شرکت اینتل شد و این عمل راک باعث شد نفرات بسیار زیادی توسط شرکت اینتل جذب و استخدام شوند.

طبق گزارش های شرکت اینتل مبلغ سرمایه گذاری شده برای این شرکت در ابتدا 5/2 میلیون دلار بود که پس از موفقیت های بسیار زیاد این شرکت بزرگ, سهام آن به ارزش 8/6 میلیون دلار رسید. شرکت اینتل در همان سال ها با طرح ها و مدل های که معرفی کرد انقلابی در بازار وسایل الکترونیک و رایانه ایجاد کرد و همه رقبای خود را از سال 1980 تا 1990 به صورت خیلی شکوهمندی شکست داد. و تا امروزه شرکت اینتل رقیب خوبی ندارد زیرا این شرکت در تمامی زمینه ها بسیار موفق بوده است.
 

نام گذاری شرکت اینتل
 

شرکت اینتل از نام شرکت هتلداری INTEL CO  استفاده کرد و در نهایت نام اینتل را در تاریخ جولای 1968 از این شرکت خریداری کرد و تا اکنون از این نام برای محصولات خود استفاده می کند. و تمامی حقوق های این نام به عهده شرکت اینتل می باشد.
 

اولین محصول تولید شده در شرکت اینتل
 

امروزه شرکت اینتل را مادر همه پردازنده ها یا  CPU ها می نامند اما شاید برای شما جالب باشد که اولین محصول تولید شده شرکت اینتل پردازنده یا CPU  نبوده است و اولین محصول ساخته شده توسط شرکت اینتل رم ها بوده است و در سال 1972 با تولید کردن رم داینامیک یا DRAM  توانست عنوان پرفروش ترین چیپ الکترونیکی جهان را به نام خود اختصاص دهد.
 

اینتل و اولین تولید پردازنده
 

شرکت اینتل در سال 1970 تحقیقات خود را در مورد پردازنده ها شروع کرد و موفق شد اولین پردازنده را با نام INTEL 4004  تولید کند. طراح و سازنده این مدل پردازنده ها شخصی به نام فدریکو فاگین بود که با این کار انقلاب بزرگی را در جهان شکل داد. که مدیران شرکت اینتل با توجه به سود زیادی که توسط پردازنده ها به دست آوردند تصمیم بر این گرفتند که تمرکز اصلی شرکت را صرف تولید پردازنده ها بکنند و تولیدات رم ها را کاهش دهند.

در سال های 1970 ابعاد پردازنده ها بسیار بزرگ بود و شرکت اینتل قصد داشت ابعاد این پردازنده ها را کاهش دهد تا اینکه به این موفقیت نیز دست یافت و پردازنده های با ابعاد کوچک تر تولید کرد تا این پردازنده ها در اکثر دستگاه ها جا شوند و فضای زیادی را اشغال نکنند.
 

پردازنده های پنتیوم
 

شرکت اینتل پس از کوچک کردن ابعاد رقیبی در حد خود نداشت و شرکت IBM  به فکر این افتاد که به جای رقابت با شرکت اینتل با این شرکت بزرگ همکاری کند و این همکاری باعث شد در سال 1980 شرکت اینتل اولین پردازنده پنتیوم را تولید کند که با تولید کردن این محصول این شرکت وارد دوران طلایی خود شد.
 

رقابت با اینتل
 

شرکت اینتل همانطور که گفته شد با تولید کردن پردازنده های پنتیوم وارد دوران طلایی خود شد اما این دوران طلایی باعث شد که رقبای قوی شرکت اینتل پیدا کند که یکی از این شرکت ها کمپانی بزرگ AMD است. این شرکت با قیمت پایین تری پردازنده ها را وارد بازار می کرد و این یک چالش بزرگ برای شرکت اینتل بود. و این چالش باعث شد که در سال های 2000 فروش شرکت اینتل کاهش پیدا کند اما شرکت اینتل دست از تلاش برنداشت و با تولید پردازنده های مدل CORE i بازار را دوباره در دستان خود گرفت و تا کنون %75 از رایانه های جهان با پردازنده های شرکت اینتل کار می کنند .

آخرین مدل پردازنده شرکت اینتل در سال 2019 به نام CORE I9  تولید شده است و تا کنون قوی ترین پردازنده جهان است. پس اگر بودجه کافی برای خریداری این پردازنده را دارید حتما این پردازنده را خریداری کنید.

امیدواریم توضیحات ما در این مقاله مفید باشد و مورد استفاده شما قرار گیرد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.