پربازدیدترین مطالب

راهنمای خرید

بهترین سیستم گیمینگ تا ۴۰ میلیون ۱۴۰۲

دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۳

بهترین سیستم گیمینگ تا ۴۰ میلیون ۱۴۰۲

برای خرید بهترین سیستم گیمینگ و اسمبل کردن یک کامپیوتر مخصوص بازی، مهمترین فاکتوری که در نظر گرفته می‌ شود مقدار بودجه‌ ای است که در اختیار دارید. در واقع هر اندازه برای خرید سخت‌ افزارهای کامپیوتر مقدار بیشتری پول خرج کنید، یک سیستم با توان بیشتر در اختیار خواهید داشت. با توجه به افزایش قیمت قطعات کامپیوتر، هم اکنون با ۴۰ میلیون تومان می‌ توانید یک سیستم گیمینگ میان رده و متوسط را اسمبل کنید. با این حال اگر انتخاب‌ های درستی داشته باشید بدون نگرانی با همین سیستم نیز می‌ توانید بازی‌ های روز را اجرا کرده و از توان بالای کامپیوتر خود لذت ببرید.

انتخاب بهترین قطعات و اتخاذ یک تصمیم درست برای خرید کامپیوتر و بهترین سیستم گیمینگ تا ۴۰ میلیون تومان اهمیت بالایی دارد. با ما همراه باشید تا به شما کمک کنیم جهت کانفیگ حرفه‌ ای و اسمبل یک سیستم گیمینگ بتوانید تک تک قطعات را با توجه به بودجه‌ ای که در اختیار دارید انتخاب نمایید.

بهترین سیستم پیشنهادی با هزینه ۴۰ میلیون تومان

برای خرید سیستم گیمینگ تا ۴۰ میلیون تومان و اسمبل کردن آن انتخاب‌ های گسترده‌ ای پیش روی کاربران قرار می‌ گیرد. با توجه به میزان بودجه‌ ای که برای انجام این کار کنار گذاشته‌ اید و با انتخاب‌ های درست قادر هستید یک سیستم گیمینگ با توان متوسط و رو به بالا سر هم کنید. همانگونه که می‌ دانید یک کامپیوتر را با استفاده از ۸ سخت‌ افزار و قطعه اصلی باید سرهم کرد. ما به طور کلی به بررسی هر کدام از این قطعات پرداخته ایم و بهترین سخت‌ افزارها را با توجه به قطعات کامپیوتر موجود در بازار و میزان بودجه شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین پردازنده برای سیستم گیمینگ تا ۴۰ میلیون تومان

نخستین گام برای اسمبل سیستم گیمینگ انتخاب پردازنده است. با توجه به بودجه‌ ای که کنار گذاشته‌ اید، می‌ توانید به سراغ یک سی پی یو توانمند بروید.

بر اساس بررسی‌ هایی که انجام داده‌ ایم برای اسمبل یک سیستم گیمینگ میان رده می‌ توانید به سراغ پردازنده Intel Core i3_10100F از محصولات توانمند اینتل بروید. یک پردازنده با ضریب خطای کم و با سرعت بسیار عالی که می‌ تواند بازی‌ های متوسط و حتی سنگین را نیز به خوبی اجرا کند. با توجه به اینکه این پردازنده توسط اینتل بر اساس ریز معماری Comet Lake طراحی شده است، از عملکرد مناسبی برخوردار خواهد بود. پردازنده اینتل Core i3_10100F از نسل دهم پردازنده‌ های ارائه شده توسط اینتل بوده که نیاز به نصب بر روی مادربردهای قوی دارد. این پردازنده ۶۴ بیتی می‌ تواند دستورات بیشتری را با سرعت بالاتر و به واسطه امکانات بهتری که دارد با توان به مراتب بهتر اجرا نماید.

از دیگر ویژگی‌ های پردازنده Core i3_10100F ارائه شده توسط اینتل می‌ توان به توان مصرفی بسیار مناسب آن اشاره کرد. کاربران می‌ توانند این محصول را بر روی مادربردهای DDR4 قرار داده و از فرکانس بی‌ نظیر سی پی یو بهره‌ مند شوند. این CPU با ۴ هسته و ۸ رشته به عنوان سریع‌ ترین پردازنده نسل دهم اینتل از سری پردازنده‌ های Comet Lake می‌ تواند تا ۱۲۸ گیگابایت حافظه رم را پشتیبانی کند. انتخاب و خرید سی پی یو Core i3_10100F موجب می‌ شود که یک پردازنده کم مصرف را در اختیار داشته و برای خرید مادربرد و همچنین منبع تغذیه به شما کمک می‌ کند تا بتوانید انتخابی بهتر داشته باشید.

بهترین سیستم گیمینگ تا 40 میلیون

مادربرد

در گام بعدی برای سرهم کردن بهترین سیستم گیمینگ تا ۴۰ میلیون تومان به سراغ انتخاب مادربرد می‌ رویم. با توجه به نوع پردازنده‌ ای که معرفی کردیم، مادربردی که انتخاب می‌ کنید باید با آن سازگار باشد. در این میان برندهایی مانند بایوستار، ایسوس، گیگابایت و ام اس آی انواع مادربردها را برای سیستم‌ های گیمینگ روانه بازار می‌ کنند. انتخاب ما برای سرهم کردن یک سیستم گیمینگ، مادربرد بایوستار مدل Z590A_SILVER خواهد بود. یک مادربرد پرچمدار که توسط بایوستار ارائه شده و با توان بالا می‌ تواند کاربران را برای انجام بازی طراحی و پردازش‌ های سنگین به بهترین شکل یاری کند.

محصول ارائه شده توسط بایوستار به مانند پردازنده‌ ای که معرفی کردیم قادر به پشتیبانی از ۱۲۸ گیگابایت حافظه رم است. این مادربرد با پیکربندی دو کاناله امکان نصب حافظه‌ های رم DDR4 را به کاربران خواهد داد. محصول ارائه شده توسط بایوستار در حالت عادی دارای استاندارد ۳۲۰۰ مگاهرتز بوده و می‌ توانید آن را در حالت اورکلاک تا ۵۰۰۰ مگاهرتز نیز در اختیار داشته باشید. از جمله ویژگی‌ های دیگر مادربرد بایوستار Z590A_SILVER می‌ توان به بهره‌ مندی از انواع کانکتورها و درگاه‌ ها اشاره کرد. کاربران حرفه‌ ای و گیمرها قادر هستند به این مادربرد انواع دستگاه‌ های جانبی را متصل کنند.

از دیگر ویژگی‌ های مادربرد ارائه شده توسط بایوستار می‌ توان به خروجی 4K از طریق درگاه HDMI اشاره نمود. با توجه به اینکه گیمرها هنگام انجام بازی علاقه مند هستند که صدا را با کیفیت بالا دریافت کنند، این مادربرد یک کارت صدای توانمند داشته و شما را یاری می‌ کند تا لذت بسیار بیشتری را از بازی برده و صدا را با شفافیت ایده‌ آل به گوش بشنوید. فراموش نکنید قیمت مادربرد بایوستار Z590A_SILVER نیز بسیار مناسب بوده و شما را یاری خواهد کرد تا بودجه بیشتری برای خرید سایر سخت‌ افزارها در اختیار داشته باشید.

بهترین سیستم گیمینگ تا 40 میلیون

کارت گرافیک

به یکی از سخت‌ ترین و جذاب‌ ترین مراحل اسمبل سیستم گیمینگ رسیده‌ ایم. بدون برای خرید بهترین سیستم گیمینگ تا ۴۰ میلیون تومان یکی از حساس‌ ترین انتخاب‌ هایی که باید انجام دهید، خرید کارت گرافیک است. با توجه به اینکه این سخت‌ افزار وظیفه انجام پردازش‌ های گرافیکی را دارد، اگر نتوانید آن را به درستی انتخاب کنید به هیچ عنوان از عملکرد سیستم خود رضایت نخواهید داشت. انتخاب و خرید بهترین کارت گرافیک برای سرهم کردن یک سیستم گیمینگ اگر به درستی انجام شود شما را یاری خواهد کرد تا بتوانید بروزترین بازی‌ ها را بدون هیچ گونه لگ و با بالاترین کیفیت انجام دهید.

ما برای این سخت‌ افزار با توجه به اهمیت زیادی که دارد دو گزینه را معرفی می‌ کنیم. نخستین گزینه کارت گرافیک بایوستار مدل AMD Radeon RX6600XT با حافظه ۸ گیگابایتی است. این محصول ارائه شده توسط بایوستار یک کارت گرافیک سطح بالا و حرفه‌ ای بوده که علاوه بر عملکرد عالی با بدنه مقاوم می‌ تواند به بهترین شکل نیازهای کاربران را پاسخگو باشد. رزولوشن محصول ارائه شده توسط بایوستار ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ پیکسل بوده و با بهره‌ مندی از موتور پردازش گرافیکی بی‌ نظیر به راحتی می‌ تواند سنگین‌ ترین بازی‌ ها را اجرا نماید. بر روی محصولی که بایوستار روانه بازار کرده است دو فن قرار گرفته است. 2 فن قرار گرفته شده بر روی این کارت گرافیک به خوبی می‌ توانند هنگام پردازش‌ های سنگین دمای سخت‌ افزار را در حالت متعادل نگه دارند. بهره‌ مندی از انواع خروجی تصویر و همچنین پشتیبانی از جدیدترین استانداردها را می‌ توان ویژگی‌ های کارت گرافیک AMD Radeon RX6600XT در نظر گرفت. قیمت کارت گرافیک بایوستار مدل AMD Radeon RX6600XT نیز بسیار مناسب است.

گزینه بعدی که برای خرید بهترین سیستم گیمینگ تا ۴۰ میلیون تومان معرفی می‌ کنیم، محصول ارائه شده توسط ایسوس خواهد بود. کارت گرافیک گیمینگ ROG STRIX RX6600XT O8G GAMING Radeon یکی از بهترین محصولات ارائه شده در بازار بوده که می‌ تواند برای سرهم کردن کامپیوتر گیمینگ انتخاب شود. کارت گرافیک Radeon ROG STRIX RX6600XT O8G GAMING با حافظه 8 گیگابایتی امکان اتصال ۴ مانیتور را به صورت همزمان خواهد داد. رزولوشن کارت گرافیک ارائه شده توسط ایسوس به مانند محصولی که از بایوستار معرفی کردیم، ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ پیکسل بوده و با انواع خروجی‌ ها می‌ تواند شما را یاری کند تا یک سیستم توانمند را اسمبل نمایید.

بهترین سیستم گیمینگ تا 40 میلیون

بهترین حافظه رم برای سیستم گیمینگ تا ۴۰ میلیون تومان

با توجه به بودجه ۴۰ میلیون تومانی که برای خرید بهترین سیستم گیمینگ در اختیار دارید، ما یک حافظه رم ۱۶ گیگابایتی را به شما معرفی می‌ کنیم. برای خرید حافظه رم انتخاب‌ های متنوع‌ تری پیش رو دارید. به واسطه اینکه مادربرد معرفی شده برای این سیستم به شما امکان نصب ۴ حافظه رم را می‌ دهد، در آینده قادر به ارتقاء آن خواهید بود. با این حال حافظه رم ۱۶ گیگابایتی زپلین مدل سوپرا گیمر و از نوع دو کاناله ۳۲۰۰ مگاهرتزی گزینه‌ ای است که ما برای این سیستم در نظر گرفته‌ ایم. این رم دو کاناله با بهره‌ گیری از یک هیت سینک برای کاهش دما و با پوشش خنک کننده‌ ای که دارد به خوبی می‌ تواند در کنار سایر سخت‌ افزارها پاسخگوی نیازهای شما باشد. علاوه بر این محصول ارائه شده با سرعت بالا و با بهره‌ مندی از تاییدیه CE بهترین گزینه‌ ای است که می‌ تواند در این بازه قیمتی انتخاب شود.

اگر قصد دارید هزینه بیشتری برای خرید این سخت‌ افزار اختصاص دهید، می‌ توانید به سراغ حافظه رم ۳۲ گیگابایتی نیز بروید. به عنوان مثال رم کروشیال با فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز می‌ تواند انتخابی مناسب برای اسمبل یک سیستم گیمینگ با توان بیشتر باشد. این حافظه رم ۳۲ گیگابایتی نیز قیمت مناسبی داشته و عملکرد سیستم را به خوبی ارتقا خواهد داد. از جمله ویژگی‌ های این حافظه رم می‌ توان به سازگاری با پردازنده‌ های ارائه شده توسط اینتل اشاره کرد.

منبع تغذیه

یکی از قطعات سیستم که متاسفانه کاربران برای سرهم کردن کامپیوتر توجه کمتری به آن دارند، پاور کامپیوتر است. با توجه به اینکه توان و انرژی لازم سایر سخت‌ افزارها توسط منبع تغذیه تامین می‌ شود، به هیچ عنوان در انتخاب خود سهل انگاری نکنید. منبع تغذیه برای کامپیوتر گیمینگ همان اندازه اهمیت دارد که سایر سخت افزارها خواهند داشت. برای خرید منبع تغذیه، گیمرها ترجیح می‌ دهند گزینه ای انتخاب کنند که علاوه بر توان بالا جذابیت و زیبایی کیس را نیز ارتقا دهد.

برای یک سیستم گیمینگ بهتر است به سراغ خرید پاور فول ماژولار بروید. در این میان برندهای مختلف انواع پاور را با توان بالا جهت اسمبل سیستم گیمینگ در بازار عرضه می‌ کنند. پاور ۸۰۰ وات ریدمکس از نوع کاملا ماژولار با بهره‌ گیری از گواهینامه طلایی ۸۰ پلاس و با یک فن توانمند، سیستم گیمینگ شما را به بهترین شکل پشتیبانی خواهد کرد. علاوه بر این می‌ توانید به سراغ خرید یک منبع تغذیه ارزان‌ تر از برند کولر مستر بروید. پاور کولر مستر مدل MWE GOLD 650 نیز از نوع کاملا ماژولار بوده که گواهینامه طلایی ۸۰ پلاس را دارد.

برندهای دیگر نیز اخیرا تلاش کرده‌ اند که پاورهای غیر ماژولار توانمند را برای کامپیوترهای گیمینگ در بازار عرضه کنند. به عنوان مثال خرید پاور گیم دیاس مدل KRATOS P1A_750G این امکان را می‌ دهد تا بتوانید توان کافی برای راه‌ اندازی سخت افزارهای مختلف سیستم گیمینگ را فراهم کنید. این منبع تغذیه نیز گواهینامه طلایی ۸۰ پلاس را داشته و می‌ تواند بیش از ۹۰ درصد راندمان تبدیل انرژی را ارائه دهد. یک منبع تغذیه با سیستم نورپردازی RGB و با ۳۰ جلوه نورپردازی متنوع که ظاهر سیستم گیمینگ شما را زیباتر نشان خواهد داد.

بهترین سیستم گیمینگ

حافظه‌ های ذخیره‌ سازی

از میان بخش‌ های مختلف یک سیستم گیمینگ، حافظه‌ های ذخیره سازی را به راحتی می‌ توانید انتخاب کنید. در واقع کاربر برای این بخش، دست بازتری خواهد داشت. این روزها انواع حافظه‌ های ذخیره سازی با حجم بالا در دسترس شما قرار گرفته‌ اند. توصیه ما به شما این است برای راه‌ اندازی یک سیستم گیمینگ حداقل یک حافظه یک ترابایتی را انتخاب کنید. فراموش نکنید این روزها انواع هارد دیسک‌ ها و حافظه‌ های SSD با حجم بسیار بالاتر نیز در بازار عرضه می‌ شوند. هارد دیسک اینترنال وسترن دیجیتال با ظرفیت یک ترابایت گزینه‌ ای مناسب برای سیستم شما خواهد بود.

خنک کننده سی پی یو

شاید برای شما نیز سوال پیش بیاید که آیا برای سیستم گیمینگ نیاز به خنک کننده جدا جهت فن سی پی یو دارید یا خیر؟ همین ابتدا باید بگوییم که این قطعه برای اسمبل یک سیستم گیمینگ اهمیت بالایی دارد. با توجه به اینکه هنگام پردازش‌ های سنگین دمای پردازنده به میزان قابل توجهی بالا می‌ رود، به هیچ عنوان از کنار خرید خنک کننده پردازنده به آسانی گذر نکنید. برای این بخش نیز لازم نیست که هزینه‌ های زیادی پرداخت نمایید.

یک خنک کننده توانمند از سری محصولات گیم دیاس را به شما معرفی خواهیم کرد. فن خنک کننده سی پی یو گیمدیاس مدل BOREAS E1_410 LITE با سرعت عالی می‌ تواند پردازنده را همواره در دمای متعادل نگه دارد. این فن خنک کننده رادیاتورهای آلومینیومی داشته و جریان هوا را به بهترین شکل به گردش در خواهد آورد. از جمله ویژگی‌ های این خنک کننده می‌ توان به سازگاری با پردازنده‌های اینتل و AMD اشاره نمود. قیمت خنک کننده سی پی یو BOREAS E1_410 LITE نیز بسیار مناسب بوده و لازم نیست برای خرید آن هزینه‌ های زیادی را در نظر بگیرید.

بهترین سیستم گیمینگ تا 40 میلیون

کیس گیمینگ

آخرین مرحله برای اسمبل بهترین سیستم گیمینگ تا ۴۰ میلیون تومان، انتخاب کیس مناسب است. همانگونه که می‌ دانید کیس‌ های گیمینگ نسبت به کیس هایی که برای سیستم‌ های معمولی انتخاب می‌ شوند ظاهری متفاوت دارند. نوع نورپردازی کیس‌ های گیمینگ به شکلی است که می‌ تواند فضایی منحصر به فرد را در اتاق بازی شما به وجود بیاورد. اگر برای خرید بهترین سیستم گیمینگ تا ۴۰ میلیون تومان به دنبال انتخاب یک کیس مناسب هستید، برند گیمدیاس در این بین به خوبی پاسخگوی نیازهای شما است. خرید کیس کامپیوتر گیمدیاس مدل Aura GC1 این امکان را می‌ دهد تا بتوانید یک سیستم گیمینگ را با ظاهری منحصر به فرد در اختیار داشته باشید. این کیس امکان نصب ۶ فن را به شما می‌ دهد. علاوه بر این سازگاری با انواع مادربردها را می‌ توان سایر ویژگی‌ های کیس Aura GC1 در نظر گرفت.

در کنار این محصول می‌ توانید به سراغ خرید کیس کامپیوتر گیمدیاس مدل APOLLO M2 ELITE نیز بروید. یک کیس کامپیوتر با طراحی جذاب و با بدنه‌ ای از استیل ضد زنگ که می‌ تواند انتخابی ایده‌ آل برای سیستم‌ های مخصوص بازی باشد.

بهترین سیستم گیمینگ تا 40 میلیون

معرفی سیستم اسمبل شده گیمینگ تا ۴۰ میلیون تومان

به احتمال فراوان بخش زیادی از کاربران دانش کافی برای اسمبل سیستم گیمینگ را ندارند. به همین علت ترجیح می‌ دهند به سراغ خرید سیستم آماده بروند. این روزها انواع کیس های گیمینگ آماده با توان مناسب در بازار عرضه می‌ شوند. به عنوان مثال با خرید سیستم اسمبل شده گیمینگ نسل ۱۱ اینتل Core i5 می‌ توانید از توان بالای آن برای انجام بازی‌ ها بهره‌ مند شوید. این کیس آماده یک مادربرد از ایسوس را داشته و با پردازنده مرکزی اینتل Core i5_11400F می‌ تواند سنگین‌ ترین بازی‌ ها را پردازش نماید. بر روی این کیس آماده یک حافظه رم ۱۶ گیگابایتی قرار گرفته است.

علاوه بر این نوع کارت گرافیک که برای کیس گیمینگ نسل ۱۱ اینتل Core i5 در نظر گرفته شده نیز AMD Radeon RX6600XT بوده که با حافظه ۸ گیگابایتی توان پردازشی بالایی خواهد داشت. بر روی این کیس گیمینگ اسمبل شده یک حافظه اس‌ اس‌ دی ۵۱۲ گیگابایتی و هارد دیسک ۱ ترابایتی وسترن دیجیتال نیز قرار دارد. برای دریافت قیمت سیستم اسمبل شده گیمینگ نسل ۱۱ اینتل Core i5 می‌ توانید از خدمات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی آترامارت بهره ببرید. فراموش نکنید امتحان خرید کیس آماده به صورت نقد و اقساط برای شما فراهم شده است.

جمع‌ بندی

مطلبی که ما در خصوص بهترین سیستم گیمینگ تا ۴۰ میلیون تومان تهیه کرده‌ ایم به شما کمک می‌ کند تا بهترین انتخاب‌ ها را انجام دهید. فراموش نکنید که در کنار سیستم گیمینگ باید به سراغ خرید موس و کیبورد نیز بروید. علاوه بر این اسپیکر نیز از جمله لوازم جانبی به شمار می‌ رود که برای گیمرها اهمیت بالایی دارد. فروشگاه اینترنتی آترامارت با فروش انواع سخت‌ افزارها به صورت نقد و اقساط، تلاش کرده است که پاسخگوی نیازهای شما باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط خرید اقساطی کامپیوتر از فروشگاه اینترنتی آترامارت می‌ توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.