پربازدیدترین مطالب

معرفی برندها

بزرگترین برندهای تولید کننده گوشی چینی کدامند؟

چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۲

بزرگترین برندهای تولید کننده گوشی چینی کدامند؟

بزرگترین برندهای تولید کننده گوشی چینی کدامند؟

هر ساله لیستی از بهترین برندهای تولید کننده موبایل چینی بر اساس فاکتورهای تجاری مانند آخرین محموله های سالانه، میزان فروش/ درآمد و سود آنها معرفی می شود. بر اساس آمار منتشر شده در سال جاری، گوشی چینی بیش از 47 درصد از بازار جهانی گوشی های هوشمند را به خود اختصاص می دهد؛ بنابراین در این مطلب سعی داریم تا نگاهی به بزرگترین برندهای تولید کننده موبایل در چین از جمله گوشی شیائومی، گوشی هواوی، وان پلاس، ویوو و گوشی اوپو داشته باشیم.

وان پلاس OnePlus

وان پلاس یکی از برندهای شرکت الکترونیک BBK است که برخی از با کیفیت ترین گوشی های هوشمند چینی را تولید می کند، اما اخیراً با قیمت های خود به یک برند گران قیمت موبایل چینی تبدیل شده است و سهم 2 درصدی در بازار دارد. این برند به داشتن ویژگی های عالی، سبک زیبا و ظریف و دوربین های شگفت انگیز معروف است. وان پلاس با گوشی های خود با عنوان "8 Pro" و "Nord" رتبه اول و دوم بهترین برند گوشی چینی سال 2021 را به خود اختصاص داده است.

شیائومی Xiaomi

گوشی شیائومی یکی دیگر از برندهای مهم چینی است که در حال حاضر با کسب 14% سهم بازار توانسته است در رتبه سوم بازار جهانی و بعد از برندهای سامسونگ و اپل قرار بگیرد. برند گوشی شیائومی این موفقیت را برای سری 11 شیائومی، سری K40 و Redmi Note 10 بدست آورد. این برند در اروپا و همچنین چین بیشتر گسترش یافته است و جای خالی گوشی هواوی را تا حدی پر کرده است.

هواوی Huawei

برند گوشی هواوی بزرگترین برند تولید کننده گوشی است که در چند سال اخیر فروش بالایی در چین و سراسر کشور داشته است. این برند به تنهایی 8/54 میلیون گوشی هوشمند را به بازار عرضه کرده است که کمی از آمار سامسونگ بالاتر است؛ اما از سال جاری، به دلیل بیماری کرونا و تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده آمریکا، حمل و نقل جهانی گوشی هواوی با اختلاف قابل توجهی کاهش یافت و هواوی، شرکا و تأمین کنندگان خود را از دست داد. این مسئله باعث شد تغییرات عمده در فضای رقابتی رخ دهد و برای اولین بار پس از سالها، هواوی از جمع 5 تیم برتر جهان خارج شود و گوشی شیائومی از آن سبقت بگیرد. هواوی در حال حاضر با داشتن 4 درصد از سهم بازار جهانی در رتبه 6 قرار دارد. با وجود این ناگواری ها، گوشی هواوی همچنان در کشور اصلی خود چین فروش خوبی دارد و با گوشی خود به نام "P40 Pro" رتبه پنجم بهترین برند گوشی چینی سال 2021 را دارد.

گوشی اوپو OPPO

برند گوشی اوپو تابعه شرکت الکترونیک BBK است که با سهم بازار 9 درصد در لیست پنج تولید کننده گوشی های هوشمند برتر جهان قرار دارد. گوشی اوپو انواع مختلفی از اسمارت فون ها را تولید می کند که از سری A که یک سری مقرون به صرفه است تا سری Reno که یک گوشی هوشمند پرچمدار برتر است، دارای قیمت های مختلف هستند. این برند با گوشی خود به نام "Reno 4" رتبه هشتم بهترین برند گوشی چینی سال 2021 را دارد.

گوشی چینی ویوو Vivo

ویوو یکی دیگر از برندهای شرکت الکترونیک BBK است که در حال حاضر 8% از سهم بازارهای جهانی را در اختیار دارد و در رتبه ششم بازار جهانی قرار گرفته است. این برند در آسیا بسیار محبوب است و در بعضی از کشورها شماره یک اسمارت فون است. سری های محبوب برند ویوو سری Y، S، Z، V و سری U هستند.

گوشی چینی ریلمی Realme

ریلمی یک زیرمجموعه از برند گوشی اوپو است که از سال 2018 به عنوان یک برند مستقل فعالیت کرده است و در کشورهایی مانند هند سهم بازار دو رقمی دارد و در بازار جهانی با 4 درصد سهم بازار در رتبه هفتم قرار دارد. این برند توانسته با دو گوشی خود به نام های "7 Pro" و "X50" جایگاه سوم و چهارم بهترین برند گوشی چینی سال 2021 را بدست آورد.

لنوو Lenovo

بسیاری از مردم نمی دانند که لنوو یک برند چینی است و نه آمریکایی. لنوو بیشتر به لپ تاپ و رایانه های رومیزی خود معروف است اما در گروه تلفن های همراه هم 3 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. در واقع لنوو گوشی های ارزان قیمتی را تولید می کند که محبوب هم هستند و توانسته در لیست بهترین برند گوشی سال 2021، رتبه 9 را کسب کند. محبوب ترین سری گوشی های لنوو سری A، K، Z، S و سری Q هستند.

گوشی چینی زد تی ای ZTE

زد تی ای برای اکثر مردم، یک نام تجاری کاملا ناشناخته است اما این برند یک شرکت پیشرو در زمینه تولید اسمارت فون و پنجمین تولید کننده بزرگ گوشی های چینی است. زد تی ای سهم گسترده ای در بازار داخلی دارد و در سال 2020 رتبه هشتم بهترین برند های گوشی را در اختیار داشت.

برندهای تولید کننده موبایل چینی بسیار زیاد هستند که خیلی از این برندها سهم بازار کمی را به خود اختصاص داده اند. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با بزرگترین برندهای چینی سازنده گوشی بیشتر آشنا کنیم.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.