پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

بررسی کلی آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس

یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

بررسی کلی آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس

از جدید‌‌ترین محصولات اپل که طرفداران زیادی دارند می‌توان به آیفون 10 اس (Apple iPhone XS) و آیفون 10 اس مکس (Apple iPhone XS Max) اشاره کرد. در ادامه نگاه دقیق‌تری به این دو گوشی هوشمند جدید اپل خواهیم انداخت.

اپل به تازگی از سه موبایل همراه جدید خود رونمایی کرده است. این سه گوشی جدید شامل دو پرچمدار آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس و یک نسخه مقرون به‌صرفه به نام آیفون XR هستند. شاید از نظر طراحی و برخی از ویژگی‌ها این سه گوشی هوشمند شبیه به یکدیگر باشند اما حساب آیفون ایکس اس مکس کاملا جدا است؛ این گوشی جدید با مجهز شدن به نمایشگر 6.5 اینچی وارد یک رقابت بزرگ با گوشی‌های محبوب سری نوت سامسونگ شده است.

کنفرانس رونمایی از محصولات اپل زمان زیادی را برای علاقه‌مندان به بررسی این سه گوشی هوشمند در نظر نگرفته بود به همین دلیل امکان بررسی دقیق این گوشی‌های هوشمند وجود نداشت. اما در کل باید اعتراف کنیم که هر سه گوشی، احساس آیفون ایکس را منتقل می‌کردند. از نظر کیفیت ساخت می‌توان در مورد این سه مدل جدید مطمئن باشیم. کیفیت ساخت این سه گوشی هوشمندِ جدید قطعا از استاندارد‌های اپل هم بالاتر خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های جذاب این سه آیفون جدید می‌توان به استفاده از شیشه و فلز جدیدی اشاره کرد که دیگر در دست لیز نمی‌خورند و مشکلات آیفون ایکس را پیرامون این موضوع برطرف کرده‌اند. در نهایت باید به سرعت بالا اجرای دستورات این گوشی‌های هوشمند نیز اشاره کنیم.

نمایشگر و شیشه به‌کار‌ رفته در گوشی‌ها از کیفیت بالاتری برخوردارند. اما این قابلیت‌هایی نیستند که اپل انتظار داشته باشد کاربران آیفون ایکس برای آن‌ها هزینه بالاتر پرداخت کنند و گوشی خود را ارتقا دهند. دیگر ویژگی آیفون XS و XS max اسپیکر‌های استریو آنها هستند، که هم‌اکنون بهترین و باکیفیت‌‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار هستند. البته اپل همیشه در ارائه قابلیت‌های جدید و کیفیت‌های بالاتر پیشگام بوده و این امر نیز از او انتظار می‌رفت.

ابعاد و مخصوصا اندازه نمایشگر iPhone XS Max بسیار بزرگ‌‌تر از iPhone XS  و iPhone XR  است، اما طراحی ظاهری آنها جدا از تفاوت‌های جزئی در بخش دوربین کاملا شبیه یکدیگر است. آیفون ایکس مکس قطعا بهتر از نسخه‌های پلاس اپل عمل خواهد کرد و از کارایی و ظرافت بالاتری برخوردار است. نسخه‌های پلاس آیفون شاید به خاطر حاشیه‌های زیاد و اندازه نه‌چندان بزرگ نمی‌توانستند خریداران را به طور کامل راضی کنند، اما حالا iPhone XS Max با ارائه اندازه مشابه نسخه پلاس و بدون حاشیه‌های زیاد و با نمایشگری 6.5 اینچی و با طراحی منحصر‌به‌فرد می‌تواند شما را به طور کامل قانع کند.

مشخصات فنی پرچمداران اپل ارتقا‌های مورد توجهی داشته‌اند، از جمله آنها می‌توان به برخورداری از ‌‌تراشه A12 بایونیک که 15 درصد سریعتر از A12 است اشاره کرد. مقاوت بالاتر در برابر آب (امکان قرارگیری در عمق 2 متری آب برای 30 دقیقه) نیز از دیگر ارتقا‌های سخت‌افزاری است. اما ویژگی جدید این گوشی‌های هوشمند که برای اولین بار است که در محصولات اپل اتّفاق می‌افتد، پشتیبانی از دو سیم کارت و  gigabit LTE است. به‌علاوه اپل با تجهیز دوربین دوگانه پرچمدارانِ جدیدش به لنز‌هایی با پیکسل بزرگتر و زاویه گسترده و همچنین دیافراگم عریض‌‌تر لنز تله فوتو توانسته است کیفیت کلی دوربین‌هایش را بالاتر ببرد. عملکرد بهتر دوربین‌ها قطعا نقش زیادی در فروش این محصولات خواهد داشت. در آخر ناگفته نماند که دوربین سلفی در این دو پرچمدار جدید از سرعت بالاتری بهره می‌برد.

قابلیت منحصر‌به‌فرد دیگر گوشی‌های جدید اپل، عکاسی پرتره و تنظیم افکت بوکه آن هم بعد از ثبت تصاویر است. امکان تنظیم حجم بلور می‌تواند هم برای کاربران کاربردی و هم سرگرم‌کننده باشد.

قطعا مهم‌‌ترین نقطه تفاوت آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس مربوط به اندازه نمایشگر و وضوح آن است. نمایشگر آیفون ایکس اس همانند آیفون ایکس یک نمونه اولد با وضوح 1125×2436 است. ناگفته نماند که این نمایشگر با افزایش 60 درصدی دامنه دینامیکی جهت نمایش پرطراوت‌‌تر رنگ‌ها همراه شده است. نمایشگر iPhone XS Max نیز یک نمونه اولد است. این نمایشگر 6.5 اینچی با وضوح بسیار بالای 1242×2688 و‌‌تراکم پیکسلی دوبرابری خود، برابر با 458 پیکسل در هر اینچ می‌تواند توجه هر کسی را به خود جلب کند. قطعا آیفون ایکس اس مکس از بالاتری وضوح تصویر بین تمام گوشی‌های هوشمند بازار برخوردار است.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.