پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

بررسی باتری هواوی میت ۱۰ پرو ؛ ۲ روز شارژ دهی فقط با یکبار شارژ

یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

بررسی باتری هواوی میت ۱۰ پرو ؛ ۲ روز شارژ دهی فقط با یکبار شارژ

باتری هواوی میت 10 پرو را شاید بتوان یکی از مهمترین ویژگی های این تلفن هوشمند دانست. با ما همراه باشید تا در این مطلب به بررسی این ویژگی شگفت انگیز بپردازیم.

از اولین گوشی معرفی شده از سری خانواده میت همچنان شاهد باتری هایی با قدرت بالا بودیم، اما باتری میت 10 پرو از همه گوشی های این سری قدرتمندتر است و حتی این پرچمدار با استفاده از هوش مصنوعی قادر است عملکرد بهتری را در زمینه عمر باتری نسبت به سایر رقبا موجود در بازار ارائه دهد.

این گوشی از یک باتری 4 هزار میلی آمپر ساعت از نوع سلولهای لیتیوم پلیمری بهره می برد. این گوشی از تکنولوژی شارژ بی سیم انحصاری هواوی یعنی SuperCharge پشتیبانی میکند که قادر است جریان 4.5 آمپر را در ولتاژ 5 ولت به باتری برساند. کابل مناسب و شارژر این گوشی درون جعبه آن قرار دارد و هواوی با این کار کاربران را از خرید دستگاه های متفرقه بی نیاز کرده است.

به خاطر این ولتاژ که عدد بالایی هم نیست، بدنه و باتری گوشی داغ نخواهند کرد و این عدم افزایش دما باعث میشود احتمال وقوع حادثه و استهلاک بسیار پایین بیاید. این قابلیت میتواند گوشی شما را در عرض 30 دقیقه 58 درصد شارژ کند. این کار در مواقعی که عجله در شارژ کردن گوشی خود دارید، مقدار مناسبی از  شارژ باتری را در اختیار شما میگذارد.

تضمین امنیت عملکرد باتری
با اتفاقات اخیر که برای برخی پرچمداران اندروید در هنگام پرواز رخ داد دیگر کاربران نمیخواهند این اتفاق برای آنها تکرار شود و گوشی های آنها  قبل از پرواز گرفته شود. این گوشی قادر است تا با 20 دقیقه شار، باتری مورد نیاز برای استفاده یک روزه را مهیا کند. اما این ویژگی از لحاظ امنیتی نیز شرایط ویژه ای دارد که یک سیستم نظارتی ۱۵ لایه، وظیفه تضمین این سیستم را بر عهده دارد.

این سیستم با نظارتی که بر روی وضیعت فیزیکی و دمای باتری و سایر المانها مانند جریان برق دارد، باعث میشود تا هیچ خطری کاربر و دیوایس او را تهدید نکند. موسسه استانداردگذاری  TÜV Rheinland، با تایید این سیستم 15 لایه، باعث شد تا هواوی میت 10 پرو به اولین گوشی هوشمندی تبدیل شود که این استاندارد شارژ ایمن را از این موسسه معتبر دریافت می کند.

با یکبار شارژ برای ساعاتی طولانی لذت ببرید
هواوی مدعی است که با یک بار شارژ کامل میت 10 پرو قادر خواهید بود تا 2 روز کامل از آن استفاده کنید. ما نیز با انجام بررسی های لازم بر روی باتری این گوشی میتوانیم این موضوع را تایید کنیم. پس از بررسی های لازم به این نتیجه رسیدیم که این گوشی یکی از بهترین گوشی های بالا رده موجود در زمینه شارژ دهی در بازار است.

چیزی حدود 22 ساعت تماس بر روی شبکه 3G، حدود 15 ساعت و 30 دقیقه وبگردی، حدود 15 ساعت و 30 دقیقه پخش مداوم ویدیو، نتایجی است که ما پس از بررسی این باتری 4 هزار میلی آمپری به آن دست پیدا کردیم. البته ناگفته نماند که شارژدهی گوشی به عواملی مثل نوع مصرف کاربر، دمای محیط و شرایط فیزیکی گوشی نیز بستگی دارد، اما از این جهت ما این اطمینان را به شما میدهیم که با استفاده سنگین؛ 1 روز و با استفاده روزمره 2 روز شما را از شارژ این گوشی بی نیاز خواهد کرد.

عملکرد کاملا هوشمند باتری میت 10 پرو
همانطور که شاهد بودیم هواوی میت 10 پرو از پردازنده کایرین 970 بهره میبرد که این مدل هشت هسته ای اولین تراشه موبایل مجهز به واحد پردازش عصبی مجزا در جهان است. با استفاده از این ویژگی هواوی میت 10 پرو قادر است تا با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای بهینه تر کردن مصرف باتری اقدام نماید.

این گوشی در هر لحظه در حال بررسی فعالیت برنامه های مختلف در زمینه مصرف باتری است تا بتواند با تخصیص منابع باتری به قسمتهای پرکاربرد، بهینه ترین شکل توزیع انرژی را ارائه دهد. هرچه زمان بیشتری از شروع به کار گوشی شما بگذرد، تحلیل های دقیق تری را نسبت به مصرف شما انجام میدهد و این گوشی میتواند تشخیص دهد که در چه زمانی از روز چه بازی ها و برنامه هایی بیشترین مصرف باتری را دارد و در کدام بخش از رابط کاربری نیاز بیشتری به باتری دارد. با این تکنولوژی در گذر زمان نه تنها تلفن همراه شما افت سرعت ندارد بلکه با استفاده از این سیستم مدیریتی مبتنی بر هوش مصنوعی، استفاده لذت بخش تری را در اختیار شما میگذارد.

امکانات نرم افزاری برای استفاده حداکثری از ظرفیت باتری
هواوی برای تکمیل امکانات سخت افزاری در میت 10 پرو، نرم افزارهای متنوعی را در آن به کار برده است. شما میتوانید با باز کردن اپلیکیشن Phone Manager و ورود به قسمت باتری به انواع ابزارها دسترسی پیدا کنید. در قسمت بالایی صفحه میتوانید میزان باتری و همچنین میزان کارکرد گوشی با این مقدار باتری را مشاهده کنید.

اگر کاربر قصد افزایش ساعت کارکرد گوشی را داشته باشد دو گزینه در اختیار خواهد داشت، که با فعال کردن گزینه Power Saving Mode  فعالیت هایی مانند سینک خودکار ایمیلها و جلوههای انیمیشنی رابط کاربری را غیر فعال میکند و همچنین با فعال کردن گزینه Ultra Power Saving Mode تقریبا باعث بسته شدن تمامی برنامه های پس زمینه گوشی خود میشوید که باعث میشود گوشی شما چندین ساعت بیشتر روشن بماند.

برخی دیگر از ویژگی هایی که باعث افزایش طول عمر باتری میشود شامل امکان تغییر رزولوشن نمایشگر، نمایش نمودار مصرف در روزها و ساعات گذشته، قابلیت فعال کردن حالت تیره برای رابط کاربری و امکان فعال یا غیر فعال کردن نمایش درصد باقیمانده از شارژ باتری، از دیگر ویژگی هایی است که هواوی در این برنامه برای کاربران تعبیه کرده است. همچنین یک گزینه برای بررسی میزان مصرف باتری توسط هر اپلیکیشن و ابزار Optimize برای بهینهسازی عملکرد باتری و مصرف انرژی در تلفن همراه شما به طور خودکار از جمله امکاناتی است که هواوی در این اپلیکیشن از آن بهره برده است.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.