پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

برد برد! عملکرد تراشه ها در گلکسی اس ۸

شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

برد برد! عملکرد تراشه ها در گلکسی اس ۸

گوشی هوشمند گلکسی اس 8 از طراحی زیبا، نرم‌افزاری روان و سخت‌افزاری قدرتمند بهره می‌برد. از طرفی این گوشی هوشمند را می توان یکی از بهترین تلفن‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید دانست.
گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس در دو نسخه عرضه شده‌اند که نسخه اول مجهز به تراشه اسنپدراگون 835 است که برای عرضه در بازار چین و آمریکا می باشد و نسخه دوم از تراشه اکسینوس 8895 بهره می‌برد که برای بازارهای دنیا در نظر گرفته شده است. هر دو تراشه از پردازنده 8 هسته ای و پردازنده گرافیکی جدیدی تجهیز شده است و با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری ساخته شده‌اند.
کوالکام در تراشه جدیدش از هسته‌های کریو 280 بهره برده و پردازنده گرافیکی جدیدی به نام آدرنو 540 در آن تجهیز شده است. همچنین در این تراشه از یک پردازنده تصویری، موتور نرم‌افزاری پخش مدیا و مودم پرسرعت گیگابیت LTE استفاده شده است.
در ظاهر هر دو تراشه شباهت بسیاری به یکدیگر دارند اما با کمی تفاوت در جزئیات ؛  هر دو تراشه با تکنولوژی تقریبا یکسان خود تلاش می‌کنند عملکرد یکسانی داشته باشند.
با وجود اینکه اکسینوس 8895 و اسنپدراگون 835 در یک سطح قرار دارند، تفاوت‌هایی را می‌توان مشاهده کرد، اما قبل از آن باید گفت برنده واقعی بین این دو تراشه وجود ندارد؛ زیرا نتایج کلی بسیار به یکدیگر نزدیک هستند.

مقایسه عملکرد تراشه اسنپدراگون 835 و اکسینوس 8895 در گلکسی اس 8
پس از انجام مقایسه‌های مختلف، از نظر عملکرد تفاوت چندانی بین این دو تراشه وجود نداشت. در بنچمارک GFXBench هر دو در اجرای T-Rex با ۶۰ فریم بر ثانیه به یک اندازه عملکرد خوب داشته و امتیاز یکسانی کسب کردند؛ اما اکسینوس 8895 توانست در اجرای منهتن 3.1 عملکرد نسبتا بهتری داشته باشد. اکسینوس 8895 بنچمارک را در ۴۱ فریم بر ثانیه اجرا کرد؛ و اسنپدراگون 835 را در ۳۵ فریم بر ثانیه اجرا نمود.
در گیکبنچ 4 اکسینوس 8895 برتری خود را نشان می دهد. در این بنچمارک تراشه ساخت سامسونگ یعنی اکسینوس 8895 توانست در تست تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای و به ترتیب چندهسته‌ای امتیاز ۲۰۰۸ و ۶۵۷۵ به دست آورد و از تراشه ساخت کوالکام پیشی بگیرد و توانست خوب عمل کند. این در حالی است که اسنپدراگون 835 در تست تک‌هسته‌ای توانست به امتیاز ۱۸۴۰ و در تست چندهسته‌ای به امتیاز ۶۱۳۴ برسد.
در آزمایش‌هایی مانند Vellamo و JetStream، این‌بار نوبت اسنپدراگون 835 است که از اکسینوس 8895 پیشی بگیرد. همچنین اسنپدراگون 835 در بنچمارک Basemark OS II نیز از اکسینوس 8895 بهترعمل کرد.
نتایج این آزمایش‌ها نشان می‌دهند که تراشه ساخت کوالکام گزینه مناسب‌تری برای کسانی است که می‌خواهند با گلکسی اس 8 در فضای مجازی کار کنند و صفحات وب را مرور کنند. در حالی که اکسینوس 8895 توانسته نشان دهد که عملکرد بهتری در پردازش گرافیکی دارد.
به طور کلی باید گفت اختلاف میان دو تراشه بسیار کم است و از طرفی هردو تراشه به‌قدری قدرتمند هستند که گزینه‌ی مناسبی برای استفاده در پرچم‌داران سال ۲۰۱۷ در نظر گرفته شده اند.

نتایج عملکرد تراشه اکسینوس 8895 در گلکسی اس 8 پلاس
به صورت تئوریک نباید میان گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس که مجهز به اکسینوس 8895 هستند، تفاوت زیادی باشد. چراکه هردو از یک میزان رم و رزولوشن بهره می‌برند. با این حال، بنچمارک‌ها نشان می دهند که نسخه اکسینوس 8895 گلکسی اس 8 پلاس از هردو نسخه گلکسی اس 8 نتایج نسبتا بهتری کسب کرده است.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.