پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

برای خرید لپ تاپ های بالای ۳ میلیون تومان، این نکات را رعایت کنید

دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۰

برای خرید لپ تاپ های بالای ۳ میلیون تومان، این نکات را رعایت کنید

1- لپ تاپ های رده قیمتی سه میلیون تومان و بالاتر از آن، مشخصات فنی و امکاناتی دارد که مناسب کاربران خاص و حرفه ای است. این نوع لپ تاپ ها قدرتمند هستند و برای کارهای حرفه ای مانند بازی، کارهای گرافیکی و غیره استفاده میشوند و معمولا دارای پردازنده های Core i7 اینتل هستند.

2- وزن لپ تاپ را مد نظر قرار دهید. اگز زیاد لپ تاپ را حمل می کنید و همراه خود دارید، حتی 100 گرم نیز در وزن لپ تاپ تاثیر گذار است. هرچقدر که ضخامت و وزن دستگاه بیشتر باشد، از آنطرف از قابلیت حمل و نقل آسان آن کم خواهد شد. لپ تاپ های با نمایشگر ۱۵ اینچی معمولا وزن و ضخامت بیشتری در مقایسه با لپ تاپ  ۱۴ یا ۱۳ اینچی دارند.

4- موقع خرید و انتخاب لپ تاپ، به تعداد یا نوع پورت هایی که آن دستگاه پشتیبانی می کند توجه کنید چون پس از مدتی از خرید یک لپ تاپ، متوجه اهمیت بسیار بالای آنها خواهید شد. سعی کنید لپ تاپی را انتخاب کنید که پورت های USB 3.0 بیشتری داشته باشد و از پورت های دیگر نیز پشتیبانی کند.

4- میزان نگهداری باتری هم موردی است که باید در خرید این لپ تاپ ها به آن توجه کنید. سعی کنید بهترین لپ تاپ با بیشترین زمان نگه داری شارژ را برگزینید.

5- کیبورد لپ تاپ باید بسیار ارگونومیک و راحت بوده و تاچ پدی بزرگ جهت تایپ راحت آسان داشته باشد. به همین دلیل به طراحی لپ تاپ بسیار توجه کنید.

6- لپ تاپ های این رده قیمتی معمولا بالای 14 اینچی و برخی 14 یا 13 اینچی نیز هستند. اینکه کدام لپ تاپ با چه اندازه نمایشگری انتخاب می کنید، کاملا به نیاز شما از یک لپ تاپ باز می گردد. اگر کار شما تماشای فیلم، وبگردی، خواندن مقالات و کتاب و چنین مواردی است، قطعا لپ تاپ با نمایشگر بزرگتر لذت بیشتری برای شما دارد. اگر حمل و نقل راحت تر و طراحی ظریف تر نیاز دارید و به میزان اندازه نمایشگر هم توجهی نمی کنید، انتخاب یک لپ تاپ ۱۳ یا ۱۴ اینچی می تواند گزینه بهتری است.

7- لپ تاپ هایی که در این بازه قیمتی قرار دارند، طراحی زیبا، کیفیت ساخت بالا، مشخصات فنی قدرتمند و طول عمر باتری بیشتری دارند و موارد انتخاب برای شما بسیار زیاد است. سعی کنید نیاز خود را شناسایی کرده و با توجه به نیاز و سلیقه، مدل مورد نظرتان را انتخاب کنید.

8- برای خرید لپ تاپ با چنین قیمتی، حتما از یک فروشگاه یا سایت معتبر خریداری کنید و به مدت گارانتی، شرکت گارانتی کننده، نحوه مرجوعی در صورت بروز مشکل و پشتیبانی آن از فروشنده سئوال کنید.
 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.