پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

اچ پی نخستین کروم بوک دنیا با پردازنده AMD را معرفی کرد

شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

اچ پی نخستین کروم بوک دنیا با پردازنده AMD را معرفی کرد

کمپانی اچ پی اولین کروم بوک جهان را همراه با پردازنده قدرتمند  AMD به نام کروم بوک 14 (HP Chromebook 14) در نمایشگاه CES 2019 رونمایی کرد. در ادامه به بررسی مختصری در مورد این محصول جدید اچ پی خواهیم پرداخت.

ظاهرا اچ پی تصمیم به رقابت جدیدی گرفته است که با به‌کارگیری پردازنده‌های AMD در کروم بوک جدید این تصمیم را آغاز نموده است. عمده محصولات موجود در بازار از پردازنده‌های اینتل یا پردازنده‌های مبتنی بر ARM بهره مند می باشند. اما کروم بوک 14 اچ پی، نخستین کروم بوک دنیا با بهره‌گیری از پردازنده‌های AMD محسوب می شود.

گفته می شود که اچ پی محصول جدید خود را مجهز به پردازنده دو هسته‌ای A4 نموده است که می توان گفت چیپ‌های سری A شرکت ای ام دی برابر با چیپ‌های Celeron اینتل می باشند. این پردازنده‌ها رده پایین محسوب می شوند که برای ماشین‌های ساده و کم‌مصرف طراحی گردیده اند. همچنین اچ پی طول عمر تقریبا 9 ساعته باتری را برای لپ تاپ جدیدش عنوان نموده است. به علاوه، اچ پی کروم بوک 14 خود را مجهز به صفحه نمایشی 14 اینچی همراه با وضوحی بالاتر از 720p در کنار بهره مندی از  4 گیگابایت رم و پشتیبانی از 32 گیگابایت حافظه داخلی نموده است.

این مسئله که چرا سازندگان کروم بوک های خود را به پردازنده‌های AMD مجهز نموده اند؛ ذهن اکثر کاربران به خود مشغول داشته است. با این حال گفته می شود استفاده از پردازنده‌های شرکت ای ام دی، کاهش قیمت یا ارائه مدل‌های متنوع‌تر را امکان‌پذیر خواهد نمود.

باید اشاره نمود که رقابت بیشتر برای اینتل می‌تواند به انتخاب‌های ارازن‌تر منتهی شود. هم کنون چیپ‌های AMD در مقابل با قیمت مناسبتری که برخوردارند، ارزش بالاتری در مقایسه با محصولات مشابه شرکت اینتل را از خود به نمایش گذاشته اند. همچنین گزارش Chrome Unboxed عنوان نموده است که کمپانی اچ پی تنها شرکت عرضه‌کننده کروم با پردازنده‌های AMD نخواهد بود و ممکن است به زودی سه شرکت دیگر نیز به این سمت حرکت نمایند که نهایتا، اچ پی تنها عرضه‌کننده این محصولات نخواهد بود.

در آخر باید اشاره نمود کروم بوک جدید HP قرار است از اواخر ماه آینده میلادی با قیمتی حدود  269 دلار مدل همراه با  پردازنده دو هسته‌ای A4 عرضه شود و بعد از آن مدل مجهز به پردازنده A6 نیز در بازار برخی کشورها عرضه خواهد شد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.