پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

اهمیت انتخاب صحیح پاور برای سیستم گیمینگ

پنج شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۱

اهمیت انتخاب صحیح پاور برای سیستم گیمینگ

اهمیت انتخاب صحیح پاور برای سیستم گیمینگ 

یکی از سخت افزار مهم و حیاتی برای سیستم های کامپیوتری که گاهی اوقات توجه کمتری به آن می شود، منبع تغذیه یا پاور است. متاسفانه بخش زیادی از کاربران هنگامی که به دنبال خرید سیستم گیمینگ یا اسمبل یک سیستم هستند، توجه خود را معطوف به گرافیک، پردازنده و حافظه رم می کنند. با این حال باید بدانید که منبع تغذیه به عنوان یکی از مهمترین و حیاتی ترین قطعات باید با دقت و حساسیت بالایی انتخاب شود.

اگر قصد خرید یک پاور گیمینگ را دارید حتما بخوانید : مقایسه و قیمت انواع پاور های ۷۵۰ وات 

همان اندازه که ساعت‌ها وقت خود را برای بررسی سی پی یو و کارت گرافیک می گذارید، برای انتخاب یک پاور یا منبع تغذیه نیز باید به همین مقدار حساس باشید. انتخاب یک منبع تغذیه با توان خروجی مناسب به منظور تامین انرژی مورد نیاز قطعات سخت افزاری می تواند کمک کند تا با اطمینان بالایی از سیستم خود بهره ببرید. در این میان خرید پاور گیمینگ نسبت به پاور برای سیستم های اداری و خانگی باید با حساسیت و دقت بیشتری صورت پذیرد. انتخاب یک پاور متناسب با توان سیستم این امکان را می‌دهد که هیچگونه مشکلی برای تامین انرژی سخت افزارهای مختلف مشاهده نکنید. امروز پاورها را به صورت مختلف و با استانداردهای گوناگون می توانید خریداری کنید. به لحاظ نوع اتصال پاورهای موجود در بازار به صورت فول ماژولار، نیمه ماژولار و غیر ماژولار قابلیت خریداری خواهند داشت. با ما همراه باشید تا در این زمینه اطلاعات کافی در اختیار شما قرار دهیم.

پاور گیمینگ چیست؟

شاید کاربرانی که اطلاعات کافی در مورد سخت افزارهای مختلف ندارند، در نگاه اول یک پاور با توان بالا را به عنوان پاور گیمینگ در نظر گیرند.

با این حال باید بدانید پاور گیمینگ از لحاظ نوع ساخت نیز تفاوت هایی با سایر منبع تغذیه های موجود در بازار دارد. معمولا سیستم های گیمینگ نسبت به سیستم های معمولی و خانگی از ویژگی های خاصی برخوردار هستند. پاور گیمینگ از جمله سخت افزارهای حرفه ای به شمار می رود که گیمرهای حرفه ای نیاز شدید به آن خواهند داشت. در این بین باید بدانید که کاربران دیگر و افرادی که به صورت حرفه‌ای از سیستم‌های خود بهره می‌گیرند نیز به منظور تامین انرژی مورد نیاز سیستم باید از این مدل پاور استفاده کنند. پاور گیمینگ امروزه به شکل گسترده مورد توجه گیمرها قرار گرفته است. دلیل برتری این پاور نسبت به نمونه های دیگر، توانایی تامین انرژی برای چند کارت گرافیک و سخت افزارهای قدرتمند خواهد بود. پاورهای گیمینگ امروزه به راحتی می‌توانند برای شما با پشتیبانی از چند کارت گرافیک و با بهره مندی از گواهینامه ۸۰ پلاس، بخش زیادی از نیازهای سیستم را برطرف کنند. بهترین مدل پاورها با استفاده از یک یا چند فن بسیار قدرتمند و سیستم خنک کننده قوی، دمای داخلی پاور و سیستم را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند.

خرید منبع تغذیه گیمینگ علاوه بر این کمک می کند تا بتوانید با استفاده از کانکتورهای برق با پین های مختلف از تمام کارت های گرافیک پشتیبانی کنید. این مدل از پاورها به واسطه بهره‌گیری از هیت سینک های مقاوم و ضخیم، عملکرد خود را به بهترین شکل ارائه می‌دهند. نوع طراحی و ساخت پاور گیمینگ به گونه‌ای است که می‌تواند از تمامی پردازنده های نسل آینده نیز پشتیبانی خود را نشان دهد. برای خرید پاور گیمینگ باید موارد متعددی را در نظر داشته باشید.

مشخصات یک پاور خوب چیست؟

در نخستین گام برای شناسایی مشخصات یک پاور مناسب باید برند تولید کننده این سخت افزار را بررسی کنید. با توجه به اینکه امروزه برندهای مختلف، منبع تغذیه و سخت افزارهای متعددی را در بازار ارائه می دهند. آشنایی با کیفیت تولید این سخت افزار می تواند کمک کند تا محصولی کاربردی خریداری کنید.

یک پاور مناسب و استاندارد، پاوری است که از چند اصل مهم دیگر نیز پیروی می کند. در گام بعدی باید توجه خود را به توان پاور معروف کنید. برای تعیین توان پاور باید ابتدا آگاهی کاملی از مصرف سیستم داشته باشید. نکته دیگری که در این زمینه وجود دارد، مدت زمانی است که شما قصد استفاده مداوم از سیستم را خواهید داشت.

یک پاور قدرتمند می‌تواند در دمای بالا و تحت فشار زیاد نیز بدون ایجاد کمترین مشکل و بی نظمی، عملکرد خود را برای شما نشان دهد. استفاده از قطعات با کیفیت موجب می‌شود راندمان بالایی از منبع تغذیه دریافت کنید. یکی از مواردی که هنگام خرید پاور قدرتمند و مناسب در نظر گرفته می شود، بهره گیری از استاندارد PLUS 80 خواهد بود. این استاندارد به کاربر اطمینان می‌دهد که می‌تواند تحت هر شرایطی بازدهی کامل از پاور را بیش از ۸۰ درصد دریافت کند. پاورهایی که از این استاندارد پیروی می کنند برای گیمرها و افراد حرفه ای می توانند گزینه کاربردی باشند.

در کنار آن این موارد یک پاور مناسب باید از سیستم خنک کننده قدرتمند و استاندارد استفاده کند. با توجه به اینکه گیمرها برای انجام پردازش های سنگین نیاز به سخت افزار قدرتمند دارند، یک سیستم خنک کننده با بهره گیری از فن های قدرتمند می تواند دمای خود را در شرایط بهینه نگه دارد.

اگر به دنبال خرید پاور گیمینگ هستید، باید شرایطی در نظر بگیرید که در آینده دچار مشکل نشوید. به عنوان مثال با توجه به اینکه بازی های عرضه شده در بازار به صورت روزانه بروزرسانی می شوند و نیاز به سخت افزار قدرتمند برای اجرا دارند، باید بتوانید بخش های مختلف سیستم را ارتقا دهید. یک پاور گیمینگ به گونه‌ای باید طراحی شود که علاوه بر پردازنده های جدید بتواند از پردازنده های نسل آینده نیز پشتیبانی نماید.

از دیگر ویژگی‌های یک پاور مناسب می‌توان به تنظیم کابل های خروجی با توجه به نیاز سخت افزار اشاره نمود. این عملکرد موجب می‌شود که پاور گیمینگ هیچ مشکلی با کابل های خروجی نداشته و از قدرت و کارایی بهتری نیز بهره مند باشد.

در کنار تمام مواردی که عنوان کردیم و به عنوان ویژگی ها و مشخصات یک پاور مناسب می‌توانند عنوان شوند، همواره تاکید می شود که خرید خود را از یک مرجع معتبر و متخصص انجام دهید.

تفاوت پاور گیمینگ و پاور معمولی

برای خرید پاور معمولی و پاور گیمینگ باید جزئیات سخت افزار را به بهترین کیفیت مورد بررسی قرار دهید. همانگونه که می دانید امروزه پاورهای موجود در بازار با توان خروجی بین ۲۰۰ تا ۱۸۰۰ وات قابلیت انتخاب و خریداری خواهند داشت.

اگر به دنبال خرید منبع تغذیه برای سیستم گیمینگ هستید، باید بتوانید انرژی مورد نیاز قطعات داخلی را به خوبی تامین کنید. با توجه به این موارد چندین فاکتور برای انتخاب منبع تغذیه مورد بررسی قرار می گیرند. علاوه بر اینکه مقدار توان خروجی پاور برای سیستم گیمینگ در مقایسه با سیستم معمولی باید به میزان قابل توجهی بیشتر باشد، محصولی که انتخاب می کنید باید سازگاری خود را با سخت افزارهای مختلف نشان دهد.

منبع تغذیه به صورت مستقیم با سایر سخت افزارها در ارتباط است. به همین علت اگر قصد دارید در آینده سیستم خود را ارتقا دهید و از کارت های گرافیک قدرتمند و پردازنده هایی با قدرت بالا بهره ببرید، باید در انتخاب و خرید پاور گیمینگ این موارد را در نظر بگیرید. سیستم معمولی می‌تواند از یک پاور با توان خروجی ۳۰۰ تا ۵۰۰ وات نیز نیاز خود را دریافت کند. در عین حال نوع حفاظت از سیستم با خرید پاور گیمینگ قدرتمند، مسئله بعدی برای یک انتخاب کاربردی می تواند عنوان شود. برخی از تولیدکنندگان قطعات مختلف، به منظور حفظ سلامت و کارایی اجزای سیستم، برای تولید منبع تغذیه از محافظ هایی استفاده می کنند. این محافظ ها با وجود اینکه قیمت پاور گیمینگ را افزایش می‌دهند ولی کمک می کنند تا با آرامش بیشتری بتوانید از قابلیت‌های این سخت افزار بهره ببرید.

از دیگر مواردی که برای خرید پاور گیمینگ و خرید پاور معمولی باید در نظر گرفته شود، بررسی کانکتورها یا اتصال دهنده ها است. در واقع منبع تغذیه باید بتواند به تمام اجزای سیستم شما وصل شده و انرژی مورد نیاز آنها را تامین کند. اگر پاور خریداری شده قابلیت اتصال به سخت افزارهای مختلف را نداشته باشد، در واقع انتخابی بی فایده داشته‌اید. امروزه پاورهای گیمینگ در نسخه های ۴ پین و ۸ پین می توانند خریداری شوند.

در کنار مواردی که عنوان کردیم، هنگام خرید منبع تغذیه برای سیستم گیمینگ باید با توجه به کابل های GPU انتخاب خود را انجام دهید. کارت های گرافیک قرار گرفته شده بر روی سیستم های گیمینگ و حرفه ای نیاز به قدرت بالایی دارند. به همین علت از منبع تغذیه یا پاور، یک کابل برق اختصاصی دریافت خواهند کرد.

اگر بتوانید در خرید پاور گیمینگ این موارد را در نظر بگیرید، علاوه بر دریافت راندمان بالا میتوانید عملکرد سخت افزاری را به میزان قابل توجهی در سیستم ارتقا دهید. یک خرید مناسب موجب جلوگیری از مصرف انرژی نیز شده و محصولی با طول عمر بالا برای شما به همراه دارد. فراموش نکنید در انتخاب و خرید پاور گیمینگ یک محصول استاندارد کمک می کند که عمر قطعات دیگر را نیز به مقدار قابل توجهی افزایش دهید.

پاور گیمینگ برای کامپیوتر چی بخرم؟

برای خرید پاور گیمینگ به عنوان یکی از حیاتی ترین قطعات، باید اطلاعات خود را در مورد محصولات موجود در بازار افزایش دهید. امروزه بسیاری از کاربران به دنبال خرید پاور گیمینگ ارزان قیمت و با کیفیت بالا هستند.

برندهای مختلف این شرایط را در نظر گرفته و محصولات خود را در مدل های متنوع با توان خروجی بالا، تعداد کانکتور مختلف و مصرف انرژی بهینه روانه بازار می‌کنند.

رقابت گسترده ای که در بین برندها برای تولید سخت‌افزار به وجود آمده، این امکان را فراهم می‌کند که با بررسی سیستم خود، بتوانید متناسب با نیاز آن، روی به خرید پاور بیاورید. اگر به دنبال انتخاب و خرید پاور یا منبع تغذیه برای سیستم گیمینگ خود هستید، می توانید محصولات ارائه شده توسط برند گرین و ایسوس را مورد بررسی قرار دهید. علاوه بر این، تسکو نیز به عنوان یک شرکت معتبر دیگر، پاورهای خود را با توان خروجی بالا در اختیار کاربران قرار می دهد. با این حال اگر قصد انتخاب و خرید پاور قدرتمند برای سیستم گیمینگ را دارید و به دنبال محصولی با قیمت مناسب هستید، گیم دیاس این شرایط را در نظر گرفته و محصولات خود را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت روانه بازار می‌کند. برند گیم دیاس تمام محصولات خود را متناسب با نیاز کاربران و بر اساس جدیدترین استانداردها را روانه بازار کرده است. علاوه بر این، گیم دیاس همواره خلاقیت را برای تولید محصولات خود مد نظر قرار می دهد.

مدل های مختلفی از محصولات این برند را می توانید برای سیستم های گیمینگ و سیستم های معمولی انتخاب و خریداری کنید. به عنوان مثال منبع تغذیه کامپیوتر گیم دیاس مدل HELIOS E1_500 از جمله محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب در بازار محسوب می‌شود. این منبع تغذیه به خوبی می تواند با توان ۵۰۰ وات، انرژی مورد نیاز سیستم های شما را فراهم کند.

در کنار این مورد محصولات دیگری نیز از این برند در بازار عرضه می شوند. منبع تغذیه یا پاور گیم دیاس مدل KRATOS P1_650G از جمله محصولات میان رده و با کیفیت این برند می‌تواند عنوان شود.

برای اطلاع از آخرین قیمت انواع پاور گیمینگ ارائه شده توسط برندهای مختلف، می توانید از خدمات ما در فروشگاه اینترنتی آترامارت بهره ببرید.

بهترین پاور گیمینگ کامپیوتر

تنوع بالای سخت‌افزارهای موجود در بازار علاوه بر جذابیتی که برای کاربران دارد، برای خرید نیز می‌تواند آنها را با مشکلاتی مواجه نماید. بررسی قیمت پاور گیمینگ و خصوصیات هر کدام می‌تواند کمک کند تا انتخابی مناسب داشته باشید. اگر به دنبال خرید بهترین پاور گیمینگ کامپیوتر هستید، باید نیاز خود را از محصولات ارائه شده تحت برندهای مختلف دریافت کنید. چندین مدل از پاورهای موجود در بازار می توانند به خوبی پاسخگوی نیازهای شما برای استفاده بر روی سیستم های گیمینگ باشند. انتخاب بهترین پاور گیمینگ از برند تسکو و پاور گیمینگ گرین گزینه ای است که همواره مد نظر کاربران قرار می گیرد. با این حال ما به شما توصیه می کنیم که با بررسی محصولات ارائه شده توسط گیم دیاس، نیاز خود را از این برند دریافت کنید. پاور گیمینگ گیم دیاس مدل KRATOS P1A_750G از جمله محصولات بی نظیر موجود در بازار شناخته می شود.

این پاور غیر ماژولار به واسطه توان خروجی بی‌نظیر و بهره گیری از گواهینامه 80PLUS GOLD می تواند گزینه ای بی نظیر برای سیستم های حرفه‌ای شناخته شود. بازدهی ۹۰ درصدی این منبع تغذیه و استفاده از ۴ کانکتور 6+2 پین PCI_E در کنار یک فن قدرتمند برای محافظت از سیستم نشان می دهد که با خرید این محصول می توانید از قدرت بالایی بر روی سیستم گیمینگ خود بهره ببرید. با توجه به قابلیت ها و عملکرد این منبع تغذیه، بررسی قیمت پاور گیم دیاس مدل KRATOS P1A_750G نشان می‌دهد که از قیمت‌گذاری مناسبی نیز برخوردار است.

قیمت و خرید انواع پاور گیمینگ

برای اطلاع از قیمت پاور گیمینگ میتوانید از فروشگاه اینترنتی آترامارت نیاز خود را دریافت کنید. فراموش نکنید که در قیمت گذاری منبع تغذیه عوامل متعددی می توانند اثرگذاری خود را نشان دهند. علاوه بر توان خروجی و برند سازنده، نوع ساخت منبع تغذیه و تکنولوژی به کار رفته در آن از جمله عواملی محسوب می‌شوند که می‌توانند قیمت آن را با تفاوت هایی همراه کنند. برای خرید انواع پاور گیمینگ گیم دیاس و پاور گیمینگ گرین می توانید از خدمات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی آترامارت استفاده نمایید.

مجموعه ما به منظور رفع نیازهای مخاطبان و کاربران عزیز، محصولات خود را به صورت نقد و اقساط در اختیار آنها قرار می دهد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.