پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

اندروید P گوگل با قابلیت های فراوان و امکانات جذاب

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

اندروید P گوگل با قابلیت های فراوان و امکانات جذاب

اندروید  P گوگل در کنفرانس گوگل آی او 2018 معرفی شد. این سیستم‌عامل جدید که برخی آن‌ را اندروید 9 می‌نامند، از سبک ناوبری جدیدی برخوردار است که مهم‌ترین تغییر آن به‌‌شمار می‌رود. در ادامه به نقد و بررسی این سیستم‌عامل جدید خواهیم پرداخت.

غول جست و جوی جهان و کمپانی عظیم گوگل از اندروید 9P رونمایی کرد. البته این سیستم‌عامل چند ماه دیگر توسط گوشی‌های هوشمند قابل دسترسی خواهد بود. سیستم‌عامل جدید شرکت گوگل از قابلیت‌های جدید و جذابی برخوردار بوده و مجهز به یک رابط کاربری مبتنی بر ژست‌های حرکتی می‌باشد که سبب تمایز و جلب توجه شده است. البته اپل پیش‌تر آیفون 10 خود را مجهز به این رابط کاربری کرده است. ناگفته نماند که نام کامل این رابط کاربری هنوز فاش نشده است.

رابط کاربری
رابط کاربری مبتنی بر ژست‌های حرکتی را دست‌کم نگیرید. با این رابط کاربری پیشرفته، راه جدیدی برای ناوبری در دیوایس کاربران ایجاد شده و فضایی هیجان‌انگیز به وجود آمده است. این قابلیت دقیقا مشابه رابط کاربری حرکتی اپل است که در آیفون 10 به‌کار رفته بود. البته نوع اجرای آنها کاملا با هم متفاوت است.

یک کلید هوم کوچک در قسمت پایینی صفحه تعبیه شده است که با کلیک بر روی آن شما می‌توانید به صفحه اصلی بازگردید و دیگر همانند آیفون X نیازی به سوایپ کردن به سمت بالا ندارید. به‌علاوه برای بازگشت به صفحه قبل یک کلید برگشت در نظر گرفته شده است که کار را برای کاربران بسیار آسان خواهد کرد. جالب است بدانید سوایپ کردن به سمت بالا در اندروید P باعث نمایش یک صفحه جدید حاوی منوی چند وظیفه‌ای جدید همراه با کارت‌های بزرگ است که اطلاعات زیادی را به راحتی به کاربران ارائه خواهند کرد، به علاوه از طریق این صفحه دسترسی به اپ دراور بسیار آسان‌تر شده است. در‌ ادامه سوایپ به سمت چپ و راست در صفحه هوم باعث تعویض سریع اپلیکیشن‌ها خواهد شد.

یکی از پدیدآورنده‌های رابط کاربری مبتنی بر ژست‌های حرکتی، ماتیاس دوارت (Matias Duarte) است. وی حدود 8 سال پیش عضو طراحان گوشی Palm Pre بود و در شرکت Palm کار می‌کرد. او از کسانی بود که رابط کاربری مبتنی بر ژست‌های حرکتی را برای اولین بار در گوشی Palm Pre  و تحت سیستم‌عامل webOS به جهان معرفی کرد، اما به دلیل عدم موفقیت این گوشی هوشمند این رابط کاربری نیز به فراموشی سپرده شد. اما حالا ماتیاس دوارت (Matias Duarte) به کمک کمپانی بزرگ گوگل آمده است تا در جهت توسعه این رابط کاربری در پلتفرم اندورید نقشی بزرگ ایفا کند.

امکانات سلامت و تندرستی
کاربران امروزه بیش از حد از دیوایس‌های هوشمند استفاده می‌کنند. به همین دلیل گوگل برای اولین بار در جهت این موضوع و در سطح سیستمی نقشه‌هایی کشیده است.

کاربران می‌توانند با کمک یک داشبورد متحد میزان استفاده هر روزه خود از اپلیکیشن‌ها را تشخیص دهند و از دفعات باز شدن قفل صفحه در طول روز اطلاع پیدا کنند. به کمک این الگوریتم‌ها الگوی رفتاری شما با گوشی همراهتان مشخص خواهد شد. حالا اندروید P برای این مسئله چاره‌ای اندیشیده است و محدودیت زمانی برای استفاده از اپلیکیشن‌ها قرار داده است. به این معنی که اگر از حداکثر میزان زمان استفاده از یک اپلیکیشن عبور کنید، اجرای آن اپلیکیشن متوقف خواهد شد.

هوش اندرویدی
به کمک هوش اندروید می‌توانید قابلیت‌های جدید را در اختیار داشته باشید و گوشی خود را به صورت هوشمند کنترل کرده و دسترسی راحت‌تری به نقاط مختلف گوشی خود داشته باشید. در ادامه به برخی از قابلیت‌های زیر نظر هوش اندرویدی اشاره خواهیم کرد.

مدیریت مصرف باتری
سیستم یادگیری دیوایس میزان استفاده از اپلیکیشن‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند و اپلیکیشن‌هایی که از آنها استفاده می‌کنید را تشخیص داده و با سیستم تطبیق می‌دهد و در نتیجه 30 درصد بیدارباش‌های پردازنده کاهش پیدا خواهند کرد.

برنامه ریزی هوشمند روشنایی
سیستم‌های روشنایی خودکار از طریق تشخیص میزان روشنایی اطراف میزان نور صفحه را تنظیم می‌کنند در حالی که الگوی نور صفحه برای افراد مختلف گوناگون است و کاربران به میزان نور مختلفی عادت دارند. به همین دلیل حالا با استفاده از قابلیت  “Adaptive Brightness” کابران خواهند توانست به صورت دستی تنظیمات صفحه را برای بار اول تنظیم کنند و بعد از آن سیستم روشنایی خودکار صفحه، نور صفحه را در شرایط نوری مختلف مثل روز و شب با الگوی اولیه تطبیق می‌دهد تا بهترین روشنایی را برای کاربران به ارمغان بیاورد. این راه به کاربران کمک می‌کند تا بهترین تجربه را از روشنایی خودکار صفحه به دست آورند.

اکشن‌ها
سیستم با بررسی الگوی مصرف کاربران اکشن‌هایی را پیش‌بینی می‌کند. این اکشن‌ها شرتکات‌هایی هستند که معمولا شما از آن‌ها در گوشی خود استفاده می‌کنید. برای مثال می‌توانید تعیین کنید در هنگام اتصال هدفون به صورت خودکار موسیقی پخش شود.

اسلایس‌ها
یک API اسلایس جدید به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد دسترسی مستقیمی از طریق جستجو به قابلیت‌های مهم و کلیدی اپلیکیشن داشته باشند. مثلا اپلیکیشن Lyft با استفاده از API اسلایس جدید به منظور رندر یک اسلایس از اپلیکیشن خود در متن جستجو شده استفاده می‌کند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.