پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

آیفون ۷ باتری ۱۹۶۰ میلی آمپرساعتی و ۲ گیگابایت حافظه رم سامسونگ دارد

شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۰

آیفون ۷ باتری ۱۹۶۰ میلی آمپرساعتی و ۲ گیگابایت حافظه رم سامسونگ دارد

مدتی است آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به بازار عرضه شده و علاقمندان به آیفون آنرا خریداری کرده اند. کارشناسان حوزه گوشی های هوشمند هم بیکار ننشسته و مشغول کالبد شکافی این پرچمدار اپل هستند. مهمترین کالبد شکافی انجام گرفته تاکنون توسط سایت iFixit استرالیایی برای آیفون 7 پلاس انجام شده که نشان داد باتری آیفون ۷ پلاس ۲۹۰۰ میلی آمپرساعتی است و طرح چیدمان قطعات در این گوشی متفاوت است. البته باید گفت که باتری آیفون ۷ پلاس تا حدی شبیه به مدل پیشین خود است، اما اپل اعلام کرده که به دلیل بهینه سازی های صورت گرفته در بخش سخت افزار، عمر باتری این محصول یک ساعت بیشتر از مدل قبلی آن است.

 

کالبدشکافی آیفون 7 توسط iFixit صورت نگرفته اما بسیار حرفه ای انجام شده و به همین می توان به مشخصات کامل سخت افزاری آیفون ۷ پی برد. قبل از هر چیزی باید در مورد باتری آیفون ۷ گفت که باتری این گوشی تا دو ساعت نسبت آيفون ۶ اس در هنگام پخش فیلم، موسیقی یا استفاده از مرورگر هنگام وبگردی عملکرد بهتری دارد، بعبارت دیگر  آیفون ۷ نسبت به نسل قبلی خود از نظر عمر باتری 20% بهبود یافته است.

ولتاژ باتری آیفون هفت ۳.۸ ولتی است و ظرفیت آن نیز ۱۹۶۰ میلی آمپرساعت است. در مقابل آیفون ۶ اس یک باتری ۱۷۱۵ میلی آمپری دارد که با یک محاسبه ریاضی می توان گفت که گوشی هوشمند آیفون ۷ نسبت به مدل پیشین، از این نظر نیز ۲۰ درصد بهبود یافته است. همانطور که اپل اعلام کرده این بهبود در عملکرد باتری به دلیل همان بهینه سازی های سخت افزاری که در آیفون ۷ پلاس هم اعمال شده، به وجود آمده است.

حذف جک ۳.۵ میلی متری هدفون در آیفون ۷، افزایش عمر باتری این دستگاه را به ارمغان آورده است. حذف درگاه هدفون در آیفون ۷ پلاس نیز فضای مورد نیاز برای قرار دادن دوربین دوگانه را در این گوشی هوشمند فراهم آورده تا این محصول از قابلیت زوم اپتیکال نیز بهره مند باشد.

تا الان تقریبا مشخصات آیفون ۷ برای همه مشخص شده است. فقط باید منتظر بمانیم تا کارکرد اسپیکرهای استریوی آیفون های 2016 را نیز در عمل ببینیم. در آیفون ۷ فقط یک بلندگو و دو میکروفون در پایین این بخش تعبیه شده است. همچنین در بخش بالایی این گوشی، میکروفون سومی نیز تعبیه شده است. اپل از رم ۲ گیگابایتی ساخت سامسونگ در آیفون 7 استفاده کرده و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی این محصول نیز ساخت شرکت Hynix است.
 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.