پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

آغاز به کار تولید جواهرات با طلای بازیافتی از کامپیوتر های قدیمی توسط کمپانی دل

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

آغاز به کار تولید جواهرات با طلای بازیافتی از کامپیوتر های قدیمی توسط کمپانی دل

جواهر سازی دل چند وقتی است که به کمک یکی از بازیگران هالیوودی راه اندازی شده و جان گرفته است. جواهر سازی دل در نظر دارد تا حلقه های 14 و 18 عیار، دکمه سرآستین لباس و حتی گوشواره را با استفاده طلای بازیافت شده از کامپیوتر های قدیمی تولید کند.

آیا میدانسیتد تراشه های  تمام دستگاه های الکترونیکی کوچک و بزرگی که هر روزه با آن سروکار دارید فلزات گرانبهایی را با خود حمل میکنند؟  بله درست است تمام این تراشه ها در خود  فلزهای گرانبهای  طلا و نقره جای داده اند. بنابراین اگر زمان تعویض یکی از قطعات کامپیوتری شما فرا رسیده است به جای آنکه آن را مستقیما حواله سطل زباله کنید کمی درنگ کنید!! شما میتوانید این قطعات را بازیافت کنید و از آنها در صنعت تولید جواهرات استفاده کنید.

در همین راستا کمپانی دل در نظر دارد تا به بازیافت قطعات فرسوده الکتریکی کامپیوترها بپردازد. انتظار میرود که با آغاز به کار کمپانی دل دیگر هیچ قطعه کامپیوتری فرسوده ای غیر قابل استفاده باقی نماند. کمپانی دل مجموعه محدودی از طلا وجواهرات ساخت خود را در نمایشگاه CES 2018   به معرض نمایش قرار داده بود که تمام آنها از طلای استخراج شده از مادربردهای بازیافتی تولید شده بودند.

شرکت جواهر سازی دل به کمک یکی از بازیگران هالیوودی به نام  نیکی رید به تازگی راه اندازی شده است. و همانظور که قبلا اشاره کردیم مواردی از قبیل حلقه های 14 و 18 عیار، دکمه های سرآستین و حتی گوشواره تولید میکند. بدون شک این یکی از بهترین راه ها برای استفاده از مواد بازیافتی میباشد که کمپانی دل از آن بهره می برد و سالانه درآمد هنگفتی را برای خود به ارمغان می آورد. به درستی که این کمپانی یکی از بهترین استفاده ها را از محصولات از رده خارج شده می کند.

انسان ها سالانه میلیون ها دلار طلا و نقره را در سطل های زباله میریزند، چرا که بنا به آمار شرکت EPA ، تنها 12.5 درصد از زباله های الکتریکی سالانه بازیافت می شود و مابقی به آشغال های موجود میپیوندند. آیا میدانستید اگر طلا و نقره های موجود در این تراشه های الکتریکی را بازیافت کنیم سالانه چیزی حدود 60 میلیون دلار درآمد خواهیم داشت ؟

کمپانی دل خاطرنشان میکند که در حال جاضر بهبود فرآیند بازیافت خود را با مقدار بیشتری طلا نسبت به هر زمان دیگری تجربه کرده است. این کمپانی هم اکنون طلایی را که سال ها غیر قابل استفاده بود به تحت امر خود درآورده است.

اکنون با راه اندازی بخش جواهر سازی دل با کمک نیکی رید آن‌ها قصد دارند محصولات خود را پیش فروش کنند. قیمت ها از 78 دلار برای یک حلقه آغاز می‌شود و برای به یک جفت دکمه سردست معادل 348 دلار خواهد بود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.