پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

آشنایی با گوشی موبایل وی ۳۰ اس ThinQ از زبان شرکت ال جی

پنج شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

آشنایی با گوشی موبایل وی ۳۰ اس ThinQ از زبان شرکت ال جی

ال‌جی از گوشی وی 30 اس ThinQ خود مجهز به فناوری هوش مصنوعی منحصربه‌فرد در نمایشگاه MWC 2018 پرده برداری کرد. این محصول جدید تجربه کاربری آسان‌تر و متفاوت‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در ادامه به ویژگی‌های این گوشی جدید می‌پردازیم.

بالاخره گوشی هوشمند جدید ال‌جی تحت نام LG V30S ThinQ مبتنی بر فناوری ThinQ را در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا (MWC 2018) به نمایش در آمد. هوش مصنوعی در این مدل که بر پایه گوشی V30 ساخته شده است با نیاز‌های عمومی و مهم کاربران هماهنگ شده است. فناوری ThinQ در روز ابتدایی نمایشگاه CES 2018 رونمایی شد که بیشتر لوازم خانگی هوشمند و لوازم الکترونیک مصرفی و خدماتی را هدف گرفته بود و حالا شاهد این فناوری در گوشی ال‌جی وی 30 اس هستیم. ال‌جی در اصل برای تبدیل شرکت خود به شرکتی با پایه هوش مصنوعی و محوریت انسان و اولویت مشتری‌مداری دست به ارائه همچین محصولی زده است.

شرکت ال‌جی خیلی وقت است که به دنبال فناوری‌های هوش مصنوعی و بهبود این قابلیت مهم کاربردی در گوشی‌های هوشمند خود می‌باشد. این شرکت با تمرکز در قسمت دوربین و تشخیص صدای محصولات خود همواره در پی پیدا کردن راهی برای استفاده راحت‌تر کاربران از پرکاربرد‌ترین قابلیت‌های محصولات خود مبتنی بر هوش مصنوعی بوده است و تا حدودی به این هدف خود رسیده است. ال‌جی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی Vision توانسته دوربینی هوشمندتر عرضه کند که کار کردن با آن بسیار راحت می‌باشد. همچنین بهبود قابلیت تشخیص صدا در گوشی‌های اخیر ال‌جی موجب افزایش دامنه دستورات هوش مصنوعی شد که به راحتی کاربران در هنگام استفاده از آن کمک می‌کند.

هوش مصنوعی Vision (هوش مصنوعی بصری) سه ویژگی هوشمند جدید برای دوربین‌های گوشی‌های هوشمند به ارمغان آورده است. این ویژگی‌ها فرآیند ثبت عکس را برای تازه‌کاران و حرفه‌ای‌ها آسان‌تر می‌کند. این سه قابلیت عبارتند از AI CAM ، QLens و Bright Mode که فرآیند تصویر برداری را بهبود داده‌اند.

ویژگی اول یعنی AI CAM با تجزیه و تحلیل اشیا در قاب عکاسی بهترین حالت عکاسی را از بین هشت حالت عکس‌برداری گوشی انتخاب می‌کند. این هشت حالت شامل پرتره، غذا، حیوان خانگی، منظره، شهر، گل، طلوع و غروب خورشید می‌‌شوند. این قابلیت با تنظیم زاویه عکاسی، رنگ، بازتاب، نور و میزان شلوغی تصویر، تصاویر فوق العاده ای را به ثبت می‌رساند.

QLens قابلیت مخصوص تشخیص تصویر می‌باشد و اسکنر بارکد متفاوتی را به کاربرانی هدیه می‌دهد. با اسکن کردن بارکد محصولات با این فناوری جدید علاوه بر مشاهده اطلاعات محصول نمایش داده شده روی نمایشگر می‌توانید به اطلاعاتی مانند فروشگاه‌های آنلاین عرضه کننده آن محصول که ارزان‌ترین قیمت را پیشنهاد می‌کنند و محصولات مشابه آن دسترسی داشته باشید. این تمام قابلیت‌های این فناوری جدید نمی‌باشد. قابلیت QLens به شما امتیاز جستجوی تصویر را می‌دهد تا بتوانید هر گونه پوشاک، خوراکی و یا آدم‌های مشهور را به وسیله عکسی که از آن‌ها دارید در اینترنت جستجو کنید و همچنین می‌توانید جزئیات مکان‌ها و ساختمان‌های مختلف را نیز با این فناوری مشاهده کنید.

حالت Bright Mode که به منظور عکس‌برداری در نور کم برای ال‌جی وی 30 اس ThinQ در نظر گرفته شده است نسبت به نسخه‌های قبلی بهبود یافته است. این قابلیت که از پروتوکول هوش مصنوعی وی 30 اس بهره می‌برد، طراحی شده است تا از الگوریتم‌هایی برای روشن کردن تصویر به میزان دو پرده بهره ببرد تا تصویر بهتری بدون افت کیفیت و نویز ثبت کند و مانند دیگر دوربین‌های عادی فقط نور محیط را نسنجد.

Voice AI (صدای هوش مصنوعی) سیستم دستور صوتی است که می‌تواند از 50 عمل مختلف پشتیبانی کند و با استفاده از قابلیت QVoice کاربران می‌توانند حتی در هنگام خاموش بودن صفحه گوشی و به اصطلاح در حالت لاک گوشی با استفاده از فرمان‌های صوتی کار‌های معمول و همیشگی خود را انجام دهند. این فناوری با ترکیب با دستیار صوتی گوگل و با پشتیبانی از 32 دستور صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند این امکان را برای کاربران مهیا کند که آن‌ها بدون جابه‌جایی بین منو و با بهره‌گیری از فرامین صوتی کار‌های پرکاربرد و همیشگی خود را به طور عالی و حرفه‌ای انجام دهند. صدای هوش مصنوعی حتی به شما این امکان را می‌دهد که کاربردهایی که توسط دستیار گوگل پشتیبانی نشده‌اند را نیز با دستور صوتی اجرا کنید.

ال‌جی وی 30 اس ThinQ پرچم‌دار جدید از سری گوشی‌های شرکا ال‌جی می‌باشد که با ورود خود به عرصه گوشی‌های هوشمند انقلاب عظیمی در حوزه هوش مصنوعی و قابلیت‌های ویژه گوشی‌های‌همراه ایجاد کرده است. مدل ال‌جی وی 30 اس ThinQ دارای 6 گیگابایت رم می‌باشد تا کاربران از نظر سرعت پردازش برنامه‌ها خیالشان راحت باشد . این رم در کنار حافظه داخلی 128 گیگابایتی یک محصول بی‌نقص را ارائه می‌کند، همچنین با بهره‌گیری از همان میزان رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی، کاربران را از هرگونه حافظه خارجی بی‌نیاز می‌کند.

شاید هیجان‌انگیز باشد که بدانید این محصول جدید ال‌جی 14 مرحله تست MIL-STD 810G سازمان دفاع آمریکا را پشت سر گذاشته است. به همین دلیل این گوشی 6 اینچی بسیار با دوام و مقاوم ساخته شده است و طراحی باریک و سبکی دارد. ال‌جی وی 30 اس ThinQ در رنگ جدید آبی مراکشی و با سایه سبز‌رنگی عرضه می‌شود و نیز با رنگ نقره‌ای بسیار متفاوت راهی بازار خواهد شد. برس کاری ظریف بدنه این سری از گوشی‌های شرکت محبوب ال‌جی باعث انعکاس مختلف نور در زوایای مختلف دید می‌شود که بر زیبایی آن افزوده است.

شرکت ال‌جی از جهت آنکه می‌خواست محصولاتی متفاوت ارائه کند دست به عرضه این مجموعه مبتنی بر هوش‌مصنوعی در گوشی ال‌جی وی 30 اس ThinQ زده است و هدف آن مشتری مداری و در اولویت قرار دادن راحتی و انتظارات کاربران می‌باشد. LG V30S ThinQ ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای دارد که هر چه بگوییم باز هم درک آن کمی سخت می‌باشد و تا خودتان آن را در دست نگیرید و آن را امتحان نکنید به طور کامل متوجه نخواهید شد. اما در عین حال گوشی‌های G6 و V30 با قابلیت‌های اصلی هوش مصنوعی از طریق آپدیت نرم‌افزاری دوره‌ای ارتقا پیدا خواهند کرد، تا در حدی بتوانند مانند وی 30 اس کاربرد‌های گسترده‌تری نسبت به قبل داشته باشند. گوشی‌های دیگر ال‌جی نیز متناسب با سخت‌افزار و تجهیزاتشان آپدیت هوش‌مصنوعی دریافت می‌کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشند.

آقای Hwang Jeong-hwan، رئیس و مدیرعامل شرکت ارتباطات موبایلی ال جی می‌گوید:
     "شرکت‌های بسیاری از هوش مصنوعی حرف می‌زنند ولی هم‌اکنون ما به تعهد خود عمل کرده و این فناوری هوشمند را روی گوشی LG V30S ThinQ عرضه کرده‌‌ایم. فناوری خاصی که از قابلیت‌های پراستفاده توسط مشتریانمان پشتیبانی کرده و سطح جدیدی از راحتی در استفاده را که قبلا روی هیچ مدلی وجود نداشت را در اختیار کاربران می‌گذارد. ما به معرفی قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی در راستای کاربردی‌تر شدن گوشی‌ها ادامه خواهیم داد و به مشتریانمان نشان خواهیم داد که ما خود را متعهد به عرضه بهترین تجربه کاربری می‌دانیم که حتی بعد از خرید گوشی ال جی نیز تا مدت‌های طولانی با شما خواهد ماند."


اما LG V30S ThinQ  قابلیت‌های دیگری در کنار امکانات ذکر شده دارند؛ ضد آب و خاک با استاندارد IP68  ، گوگل Daydream ،  سیستم تشخیص صدا ، حسگر اثر انگشت ، +UX 6.0 ، دالبی ویژن ، HDR10 ، شارژ سریع Qualcomm Quick Charge 3.0 ، مبدل صدای چهار هسته‌ای 32-bit Hi-Fi و شارژ بی‌سیم از جمله این قابلیت‌ها می باشند.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.