پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

آشنایی با کارت گرافیک های سری Turbo ایسوس

دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

آشنایی با کارت گرافیک های سری Turbo ایسوس

بهترین تولید کننده گرافیک در جهان، علاوه بر تولید کارت گرافیک های گیمینگ مختلف، با نگاهی ویژه به مصرف کنندگان رده تجاری صنعتی؛ هدف خود را معطوف به تولید سری جدیدی از کارتهای گرافیک به عنوان سری Turbo نموده است. این سری از کارت گرافیک ضمن برخورداری از قیمت مقرون به صرفه برای سرورهای پردازش تصویر، سیستم های رندرینگ و سیستم های صنعتی که فشار کاری بالایی را بر کارت گرافیک متحمل می کند؛ طراحی و تولید شده است.

با توجه به اهمیت پردازشگرهای گرافیکی صنعتی، ایسوس نیز در این راستا سری Turbo را به جهت استفاده در مصارف صنعتی و کیس های کوچک یا سیستم هایی که فاقد سیستم خنک کننده مناسب و یا  تهویه مناسب اند طراحی و تولید نموده است. در سری Turbo، طراحی آن به نحوی می باشد که هوای خنک از سمت فن مکنده آن وارد مسیر کانال خنک کننده شده و از پشت کارت گرافیک، نهایتا هوای گرم خارج می گردد.

در سرورهای که فاقد مکان مناسب فن و یا  چینش نادرست فن وهمچنین سرورهایی با عمق کم که محدودیت در تهویه مناسب را دارا می باشند، سری Turbo با ایجاد یک جریان هوای مناسب و هدایت هوای گرم به خارج از کیس از قسمت پنل I/O، علاوه بر اصلاح نحوه گردش هوا، امکان اینکه سیستم را نیز به صورت یکپارچه همراه با کارت گرافیک خنک کند را دارا می باشند.

جالب است که در طراحی فیزیکی این سری از کارت گرافیک ساختار لبه های بدنه کارت به صورتی است که به سادگی امکان ورود هوا را به محفظه خنک کننده را  دارا می باشد و در چینش چندین  کارت گرافیک کنار یکدیگر نیز همین امکان بسیار موثر واقع خواهد بود.

همانطوری که میدانید در سیستم های رندرینگ یا سرورها، ممکن است سالیان متوالی روشن باشند بنابراین فن ها همواره در حال گردش خواهند بود، در همین رابطه نیز ایسوس به شما اطمینان خاطر خواهد داد که فن های بلبرینگی این نسل، گواهی ضد نفوذ IP5X را دارا می باشند و از ورود گرد و غبار به درون هسته فن جلوگیری می کند که به این ترتیب فن ها به طور مداوم کار خواهند نمود و خشک نخواهند شد.

ایسوس، با همرای تیم توسعه و تحقق خود حساسیت محصولات رده تجاری را مورد اهمیت قرار داده و  تست سازگاری 144 ساعته را درمورد سری Turbo به عمل آورده تا از پایداری آن در پروسه های طولانی مدت و سنگین اطمینان خاطر را به مصرف کنندگان ارائه دهد.

نهایتا باید گفت که نرم افزار GPU Tweak II نیز به صورت باندل جهت بهره ورسازی، اورکلاکینگ و مانیتورینگ همراه با این کارت گرافیک عرضه می شود. از طرفی مورد قابل توجه برای گیمرها، یک حساب ویژه XSplit GameCaster از نوع Premium با ارزش حدود 99 دلاری است که به عنوان بسته مکمل این نرم افزار در نظر گرفته شده است.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.