پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

آشنایی با مهم‌ترین ویژگی‌های نوا ۳e هواوی

پنج شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

آشنایی با مهم‌ترین ویژگی‌های نوا ۳e هواوی

نوا 3e هواوی یکی از محصولات میان‌رده شرکت هواوی با طراحی مدرن می‌باشد. این دستگاه مجهز به نمایشگر کم‌حاشیه و کشیده با بریدگی لبه‌ی بالا و بدنه‌ای شیشه‌ای و دوربین دوگانه است.

هواوی قبل از معرفی پرچمداران جدید خود با نام‌های P20 و P20 پرو از نسخه‌ی لایت پی 20 رونمایی کرد. این گوشی هوشمند تحت نام Huawei Nova 3e وارد بازار چین و بازار ایران خواهد شد. هواوی در حقیقت با عرضه این تلفن هوشمند میان‌رده سعی کرده است تا طراحی مدرن و پیشرفته محصولات بالارده و پرچمدار را در قالب گوشی‌های میان‌رده پیاده‌سازی کند.

طراحی جذاب و نمایشگر کم حاشیه


مهم‌ترین ویژگی نوا 3e طراحی منحصر‌به‌فرد آن با توجه به میان‌رده بودن آن است. این تلفن‌همراه از معدود گوشی‌های میان‌رده است که دارای نمایشگر کم حاشیه و کشیده با بریدگی بالای صفحه می‌باشد. نمایشگر Fullview هواوی نوا 3e تجربه‌ی فراگیری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این نمایشگر به لطف نسبت تصویر ۱۹:۹ و حاشیه‌ی باریک آن بیشتر پنل جلویی دستگاه را پوشش می‌دهد. نمایشگر Nova 3e  از پنل IPS LCD با رزولوشن ۲۲۸۰ × ۱۰۸۰ پیکسل می‌باشد که رنگ‌ها را با دقت مناسبی به تصویر می‌کشد و از روشنایی قابل‌قبولی برخوردار است.

جای‌گیری گوشی در دست و طراحی آن مطلوب می‌باشد. حاشیه‌های باریک نمایشگر در کنار ضخامت 7.4 میلی‌متری دستگاه باعث زیبایی بیشتر آن می‌شود. در ضمن با وجود آن‌که این گوشی از یک نمایشگر 5.84 اینچی بهره می‌برد، اما کاربران می‌توانند به راحتی با یک دست با آن کار کنند. پنل شیشه‌ای 2.5D در کنار فریم فلزی موجب افزایش بیش از پیش زیبایی دستگاه شده است و حس پریمیومی را برای محصول میان‌رده‌‌ی هواوی القاء می‌کند. Huawei Nova 3e در سه‌رنگ آبی، مشکی و صورتی وارد بازار می‌شود.

عملکرد و کارایی قابل قبول


گوشی جدید میان‌رده و زیبای هواوی از یک پردازنده هشت هسته‌ای کرین 659 قدرت می‌گیرد. این تراشه قبلا در نوا ۲ پلاس و میت ۱۰ لایت به کار گرفته شده بود و همگان از صحت عملکرد فوق‌العاده‌ی آن با‌خبر هستند. کرین 659 دارای هشت هسته‌ی پردازشی Cortex A53 در قالب دو کلاستر چهار هسته‌ای ۱.۷ و ۲.۳۶ گیگاهرتزی می‌باشد که در کنار واحد پردازش گرافیکی Mali-T830 MP2 آرم مسئولیت پردازش اطلاعات دستگاه را بر‌عهده دارد. 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی با قابلیت ارتقاء تا 256 گیگابایت از دیگر مشخصات فنی این دستگاه می‌باشد. نسخه‌ی ۴.۰ فناوری صوتی Histen هواوی در کنار افکت‌های سه‌بعدی متنوع نیز مختص دوستداران موسیقی در این دستگاه تعبیه شده است تا تجربه‌ی صوتی فراگیر را در اختیار کاربران بگذارد.

Nova 3eبه صورت پیش‌فرض همراه با اندروید ۸.۰ اوریو و رابط کاربری EMUI 8.0 عرضه می‌شود. همچنین طبق ادعای هواوی بهینه‌سازی نرم‌افزاری این دستگاه موجب پایداری عملکرد آن در طولانی مدت شده است. باتری Nova 3e یک نمونه 3000میلی‌آمپر‌ساعتی می‌باشد که در کنار فناوری شارژ سریع Fast Charge 2.0 هواوی (۹ ولت، ۲ آمپر)، امکان شارژ این گوشی در زمانی کوتاه را فراهم می‌کند.

دوربین دوگانه و دوربین با کیفیت سلفی


دوربین دوگانه Nova 3e متشکل از دو ماژول 16 و 2 مگاپیکسلی می‌باشد که با فوکوس خودکار تشخیص فاز و فلش LED همراه شده است. ماژول دوم در اصل برای تشخیص عمق و ایجاد افکت بوکه در تصاویر پرتره به کار گرفته می‌شود. ماژول اصلی نیز در پس لنزی با دیافراگم f/2.2 قرار دارد. دوربین نوا 3 ای حتی می‌تواند فوکوس عکس را پس از ثبت تغییر دهد. به‌علاوه این گوشی جدید مجهز به قابلیت‌هایی مانند افکت‌های واقعیت افزوده، زیباسازی و تشخیص چهره نیز می‌باشد.

دوربین 16 مگاپیکسلی سلفی نیز در پس لنز وایدی با دیافراگم f/2.0 تعبیه شده است که قادر به ثبت عکس‌های سلفی با کیفیت و منحصر‌به‌فردی می‌باشد. نمایشگر گوشی در این مدل به عنوان فلاش دوربین سلفی عمل می‌کند که باعث کارایی دوربین سلفی در محیط‌های کم‌نور می‌شود. به علاوه قابلیت‌هایی همچون لنز AR، جایگزینی پس‌زمینه و کنترل دوربین با ژست‌های حرکتی باعث عملکرد بهتر این دوربین سلفی شده‌اند.

 

به روزرسانی تیر ماه 1399

 

در حال حاضر تنها باقی مانده از گوشی های مدل نوا در ایران هواوی نوا 5 می باشد این گوشی از هواوی که نام کامل آن Nova5T می باشد دارای صفحه نمایش 6.2 اینچی و با سی پی یو HiSilicon Kirin 980 و همچنین استفاده از 8 گیگابایت رم با حافظه داخلی 128 گیگابایتی یکی از گزینه های خوب خرید می باشد.هوآوی در این گوشی از سه دوربین 48 + 16 + 2 + 2 مگاپیکسل استفاده نموده است که برای عکاسی هر کاربر با سلایق متفاوت بسیار دلنشین می باشد.اگر به دنبال گوشی با قابلیت های بسیار بالا می گردید Nova5T  یکی از کامل ترین هاست.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.