پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

آشنایی با لپ تاپ های زدبوک اچ پی با پردازنده های جدید نسل هشتمی اینتل

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

آشنایی با لپ تاپ های زدبوک اچ پی با پردازنده های جدید نسل هشتمی اینتل

با ورود نسخه‌های جدید پردازنده‌های لپ‌تاپی اینتل حالا شرکت‌های زیادی شروع به بروز رسانی لپ‌تاپ‌های خود توسط این تراشه‌های جدید کرده‌اند. اچ‌پی نیز قصد دارد تا لپ‌تاپ‌های سری زدبوک خود را مجهز به این پردازنده‌های جدید کند.

دل، سامسونگ، ایسر و ایسوس از شرکت‌های سازنده لپ‌تاپ هستند که تا به حال محصولاتشان را توسط تراشه‌های نسل هشتم اینتل،کافی لیک، به روز‌رسانی کرده‌اند. اچ‌پی نیز در مقابل برای رقابت با این محصولات جدید شرکت‌های مختلف و رو‌به‌رویی با قدرت بی‌نهایت آنها تصمیم گرفت تا محصولات جدید خود شامل ورک‌استیشن‌ها و لپتاپ‌های تبدیل‌پذیرش را با جدید‌ترین پردازنده‌های نسل هشتم اینتل و سری Core و زئون تجهیز کند. البته در این مدل‌های جدید شاهد پیشرفت در زمینه‌های دیگر نیز هستیم، برای مثال استفاده از صفحه‌‌نمایش‌های با رزولوشن بالا و گرافیک انویدیا کوادرو از دیگر نقاط بهبود یافته‌ی لپ‌تاپ‌های اچ‌پی می‌باشد.

زدبوک G5

زدبوک G5 از ورک‌استیشن‌های اچ‌پی می‌باشد که در دو نسخه 15 و 17 اینچی وارد بازار خواهد شد. این نسخه‌ها به جز در اندازه نمایشگر، تفاوت چشم‌گیر دیگری با هم ندارند. کاربران می‌توانند زدبوک G5 را با نمایشگر 15.6 اینچی یا 17.3 اینچی خریداری کنند. به علاوه این محصول با تراشه‌های چهار هسته‌ای Corei5-8300H و Corei5-8400H در کنار مدل‌‌های شش هسته‌ای Corei7-8750H و Corei7-8850H و سری زئون E-2176M و E2186M عرضه خواهند شد و طبیعتا حق انتخاب زیای را به کاربران می‌دهد.

تراشه‌هایی که حالا اچ‌پی در زدبوک G5 به کار‌برده است می‌توانند تا 64 گیگابایت حافظه رم را از نوع DDR4 پشتیبانی کنند. برخی از این پردازنده‌ها حتی قادرند تا از حافظه رم ECC استفاده کنند. زدبوک G5 15 اینچی قابلیت بهره‌گیری از دو حافظه‌داخلی نوع M.2 و هارد 2.5 اینچی را دارد. البته جایگاه‌های حافظه در مدل 17 اینچی هنوز توسط شرکت اچ‌پی اعلام نشده است. اما می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که مدل 15 اینچی قادر خواهد بود تا 6 ترابایت اطلاعات را در خود ذخیره کند و طبق ادعای اچ پی مدل 17 اینچی نیز قادر خواهد بود تا 10 ترابایت حافظه‌داخلی را در اختیار کاربران بگذارد. حتی می‌توانیم این مژده را به کاربران بدهیم که مدل 17 اینچی از درایو نوری با قابلیت انتخابی خواندن دیسک بلو-ری نیز پشتیبانی خواهد کرد.

کارت گرافیک زدبوک G5 نیز مدل‌های قدرتمند انویدیا سری پی کوادرو و رادئون فایرپرو هستند. مدل پایه زدبوک 17  اینچی دارای یک نقطه ضعف است و آن رزولوشن ۹۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسلی آن می‌باشد. البته مدل‌های پیشرفته‌تر دارای رزولوشن ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل نیز در اختیار کاربران قرار دارند. زدبوک 15 اینچی نیز با رزولوشن پایه فول‌ اچ‌دی در دسترس است، و همین‌طور نسخه‌هایی که مجهز به صفحه نمایش qHD هستند. این لپ‌تاپ‌ها البته به لطف پورت تاندربولت ۳ می‌توانند از نمایشگرهای جانبی یا کارت‌های گرافیک اکسترنال پشتیبانی کنند.

زدبوک V15

سری زدبوک V15 اچ‌پی به ادعای این کمپانی مختص دانشجویان و مهندسان است. آنهایی که به محصولی نیاز دارند که برای کسب و کار‌ها و امور مهندسی کوچک مناسب باشند. این افراد به دنبال لپ‌تاپ‌هایی هستند که با اپلیکیشن‌های مختلف سازگاری خوبی داشته باشند و عملکردی بالا را در اختیار آنها قرار دهند، به علاوه قیمت معقول نیز یکی دیگر از فاکتور‌های مهم در انتخاب این لپ‌تاپ‌ها می‌باشد.

پردازنده‌های به کارگرفته شده در سری 15v مشابه پردازنده‌های به کاررفته در سری G5 می‌باشد. البته جای نسخه قدرتمند زئون E-2186M در بین این پردازنده‌ها خالی است. به علاوه تعداد ورودی‌های حافظه رم در این مدل به 2 عدد کاهش یافته است و حداکثر حافظه رم قابل پشتیبانی دستگاه 32 گیگابایت می‌باشد. انویدیا کوادرو P600 نیز تک کارت گرافیکی این لپ‌تاپ است. قسمت مربوط به حافظه داخلی نیز همانند بیشتر لپ‌تاپ‌های موجود شامل یک ورودی M.2 و یک جایگاه هارد ۲.۵ اینچی می‌باشد. البته همچنان شاهد پورت تاندربولت ۳ هستیم تا امکان استفاده از تجهیزات جانبی بیشتری در اختیار کاربران قرار گیرد و البته سرعت انتقال داده‌ها افزایش یابد.

زدبوک استودیو ایکس 360 جی 5

اما نوبت می‌رسد به لپ‌تاپ‌های تبدیل‌پذیر اچ پی که لپ‌تاپ x360 قدرتمند‌ترین مدل در این سری می‌باشد. لپ‌تاپ ZBook x360 G5 دارای طراحی بی‌نظیر و منحصر‌به‌فردی می‌باشد و برای آنان که می‌خواهند از صفحه لمسی لپ‌تاپ‌ها نیز بهره ببرند گزینه بسیاری معقولی می‌باشد. لولا این لپ‌تاپ قابلیت چرخش 360 درجه را دارد و می‌تواند 5 حالت قرار‌گیری برای دستگاه به وجود بیاورد که حالت لپ‌تاپ و تبلت از جمله آن‌ها می‌باشد. نمایشگر ضد بازتاب این مدل می‌تواند 100 درصد رنگ‌های استاندارد ادوبی RGB را پشتیبانی کند. به علاوه قابلیت استفاده از قلم وکام  (Wacom AES pen) از دیگر نقاط قوت این نمایشگر می‌باشد. لقب روشن‌ترین نمایشگر 4k از دیگر افتخارات این نمایشگر است. روشنایی این نمایشگر به 600 نیت می‌رسد که رقم بسیاری بالایی می‌باشد.

این لپ‌تاپ از پردازنده‌های نسل هشتم اینتل بهره می‌برد؛ از جمله این پردازنده‌ها می‌توانیم به سری‌های چهار هسته‌ای Corei5 یا شش هسته‌ای Core i7 اشاره کنیم. حتی افراد حرفه‌ای‌تر می‌توانند از نسخه‌های سری E3 زئون استفاده کنند. کارت گرافیک این لپ‌تاپ نیز به دو نسخه گرافیک مجتمع اینتل و کارت گرافیک اختصاصی انویدیا کوادرو P1000 با ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR5 تقسیم می‌شود. لپ‌تاپ X360 می‌تواند از 32 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 پشتیبانی کند و در صورتی که مدل شما مجهز به پردازنده زئون باشد امکان پشتیبانی از رم نوع ECC نیز برای کاربران وجود خواهد داشت. این لپ‌تاپ که ظرفیت ذخیره‌سازی آن در حالت حداکثری به 5 ترابایت می‌رسد در ماه آینده و با قیمت پایه 1500 دلار به‌فروش خواهد رسید. البته ناگفته نماند که در صورت استفاده از حافظه SSD این ظرفیت ذخیره‌سازی لپ‌تاپ به 4 ترابایت کاهش پیدا خواهد کرد.

زدبوک استودیو G5

استودیو G5 تا حدودی مشابه X360 می‌باشد . البته این مدل فاقد قابلیت چرخش 360 درجه است اما در عوض سخت‌افزار آن قابل اطمینان‌تر از X360 می‌باشد. البته با وجود نداشتن لولا‌های با قابلیت چرخش 360 درجه دیگر کاربران نخواهند توانست تا از قلم هوشمند و صفحه‌نمایش لمسی که برای ویرایش تصاویر بسیار مناسب می‌باشند استفاده کنند. اما اگر موارد ذکر شده برای شما اهمیت زیادی ندارد ما به شما G5 را پیشنهاد می‌کنیم چراکه با قیمتی یکسان می‌تواند به کاربران سخت‌افزار قوی‌تر و نمایشگری با پشتیبانی از طیف رنگی ادوبی RGB، پوشش مات، ۶۰۰ نیت روشنایی و سنسور روشنایی ارائه دهد.

البته مشخصات زدبوک استودیو G5 به این موارد محدود نخواهد شد بلکه امکان تجهیز آن با پردازنده‌های نسل هشتمی که در بالا ذکر کردیم وجود دارد، به علاوه این دستگاه می‌تواند از 32 گیگابایت حافظه‌داخلی پشتیبانی کند و البته که این دستگاه در صورت داشتن پردازنده زئون همانند X360 خواهد توانست تا از رم ECC پشتیبانی کند. البته در بخش ظرفیت‌حافظه داخلی باید بگوییم که زدبوک استودیو G5 از برادر تبدیل‌پذیر خود یعنی X360 جلو زده است. ظرفیت حافظه‌داخلی G5 6 ترابایت می‌باشد.

زدبوک ایکس 2 جی 4

و اما می‌رسیم به محصول تبدیل‌پذیر دیگری از اچ‌پی به نام ورک‌استیشن x2 G4 که قابلیت جداسازی نمایشگر از بدنه در آن وجود دارد و کاربران می‌توانند از آن به عنوان تبلت بدون صفحه کلید استفاده کنند. تقریبا می‌توانیم بگوییم که این لپ‌تاپ شبیه به سرفیس‌بوک است. این لپ‌تاپ قدرتمند اچ‌پی از گرافیک مجزای انویدیا کوادرو M620 برخوردار است. این گرافیک به کمک پردازنده اینتل Corei7-8650U خواهد توانست تا کار‌های حرفه‌ای کاربران را حدالمقدور انجام دهد. حداکثر حافظه رم قابل پشتیبانی این دستگاه 32 گیگبایت رم از نوع DDR4 می‌باشد.

نمایشگر دستگاه ورک‌استیشن x2 G4 دارای نسبت 16 به 9 و زوایای خم شده 45 درجه می‌باشد. به طور خلاصه باید بگوییم که نمایشگر این لپ‌تاپ طراحی منحصر‌به‌فرد و یگانه‌ای دارد. باید اضافه کنیم که با وجود قرارگیری یک باتری 70 وات ساعتی در این دستگاه، وزن دستگاه تنها 1.7 کیلوگرم می‌باشد. این باتری می‌تواند تا 10 ساعت شارژدهی داشته باشد. البته حافظه‌داخلی این دستگاه متغیر می‌باشد و از 128 گیگابایت حافظه از نوع SSD تا 2 ترابایت حافظه NVMe می‌رسد. پورت‌های ورودی و خروجی دستگاه شامل پورت تاندربولت ۳، دو عدد USB 3.1 C و یک USB 3.0 معمولی به همراه خروجی HDMI می‌شود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.