پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

آشنایی با لپ‌تاپ قدرتمند لنوو تینک پد پی ۵۲ با پشتیبانی از واقعیت مجازی

چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

آشنایی با لپ‌تاپ قدرتمند لنوو تینک پد پی ۵۲ با پشتیبانی از واقعیت مجازی

لنوو به تازگی از محصول جدید خود تحت نام لنوو تینک پد پی 52 رو‌نمایی کرده است. لپ‌تاپ قدرتمند Lenovo ThinkPad P52 از پردازنده‌ های نسل هشتم اینتل بهره می‌برد و در ادامه هم باید به کارت گرافیک‌های جدید این لپ‌تاپ از نسل انویدیا و پشتیبانی از محتوای واقعیت مجازی اشاره کنیم.

این لپ‌تاپ که از پردازنده‌های 6 هسته‌ای Coffe-Lake اینتل برخوردار است، لنوو تینک پد پی 52 نام گرفته است. این لپ‌تاپ نه تنها از پردازنده‌های نسل هشتم اینتل بهره می‌برد، بلکه اولین دیوایس موبایلی شرکت در ابعاد 15.6 اینچی است که قابلیت پشتیبانی از واقعیت مجازی را دارد.

امروزه شاهد محصولات زیادی از خانواده تینک پد لنوو در بازار لپ‌تاپ هستیم. برای مثال مدل‌های بسیار محبوب تینک پد T480s و تینک پد X1 کربن 2018 که همین امسال معرفی شدند. اما ایستگاه‌های کاری قابل جا‌به‌جایی بیشتر روی عملکرد و سخت‌افزار متمرکز هستند. برای مثال در مورد لپ‌تاپ‌های گیمینگ، مهم‌ترین فاکتور، قدرت پردازنده و گرافیک است. بنابراین لپ‌تاپ‌هایی از این نظیر فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند که مستقیما با پردازنده و پردازشگر گرافیکی ارتباط دارند. به همین دلیل انتظار می‌رود تا این طور محصولات از تراشه‌های روز دنیا و پردازنده‌های قدرتمند برخوردار باشند. همان طور که می‌دانید پردازنده‌های جدید و نسل هشتم اینتل که از 6 هسته (شامل آپشن Intel Xeon) و تا 128 گیگابایت رم را پشتیبانی می کنند به عنوان قدرتمند‌ترین تراشه‌های روز دنیا به حساب می‌آیند.

برخورداری از تکنولوژی GPU جدید مبتنی بر پاسکال باعث ارتقا و بهبود عملکرد گرافیکی لپ‌تاپ تینک پد پی 52 شده است. به لطف این تکنولوژی حالا گزینه‌های پردازشی بیشتری در اختیار این لپ‌تاپ قدرتمند 15.6 اینچی قرار گرفته است. این لپ‌تاپ مجهز به Nvidia Quadro P3200 مبتنی بر انویدیا GeForce GTX 1060 می‌باشد که یک مدل پیشرفته‌تر از سری قبلی یعنی تینک پد پی 51 می‌باشد. به‌علاوه این نسخه همراه با تراشه‌های مبتنی بر Maxvell همراه Quadro M200 مبتنی بر انویدیا GeForce GTX 965M وارد بازار می‌شود.

اما اگر بخواهیم از نظر طراحی ظاهری لنوو تینک پد پی 52 را مورد بررسی قرار دهیم، متوجه خواهیم شد که این مدل با سری‌های قبلی تفاوت زیادی نداشته و ظاهری مشابه مدل‌های قبل دارد. با این حال همچنان با کمی‌ دقت می‌توان تغییراتی جزئی را در قسمت‌های صفحه‌کلید و کلیدهای شماره اختصاصی تشخیص داد. از طرف دیگر اینترفیس‌ها دست‌خوش تغییرات زیادی شده‌‌اند. برای مثال این مدل جدید فاقد درگاه USB A می‌باشد و جای آن را دو درگاه تاندربلوت 3 پر کرده است. همچنین در لنوو تینک پد پی 52 می‌توان یک داک کابل جدید به نام ThinkPad Thunderbolt Workstation Dock مشاهده کرد. به‌علاوه لنوو تصمیم گرفته است تا این مدل را به یک دوربین مادون قرمز انتخابی با قابلیت Windows Hello مجهز کند.

در مورد نمایشگر نیز باید بگوییم که لنوو تینک پد پی 52 مجهز به یک صفحه‌نمایش غیر لمسی IPS با وضوح Full HD، میزان روشنایی 300 نیت و پشتیبانی 72 درصدی از محدوده رنگ NTSC می‌باشد. اما این تمام ماجرا نیست بلکه کاربران می‌توانند همین لپ‌تاپ را با نمایشگر متفاوت لمسی IPS با وضوح Ultra HD، میزان روشنایی 400 نیت، پشتیبانی از محدوده رنگی 100 درصدی NTSC و AdobeRGB نیز سفارش دهند.

زمان عرضه لپ‌تاپ لنوو تینک پد P52 اواخر اوایل تیر ماه اعلام شده است.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.