پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

آشنایی با تشخیص چهره و تشخیص اثر انگشت در گوشی هواوی وای ۷ پرایم ۲۰۱۸

یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

آشنایی با تشخیص چهره و تشخیص اثر انگشت در گوشی هواوی وای ۷ پرایم ۲۰۱۸

گوشی میان‌رده هواوی وای 7 پرایم 2018 به بازار جهانی عرضه شده است. این گوشی میان‌رده به طور همزمان از قابلیت تشخیص چهره و سنسور اثر انگشت بهره ‌می‌برد.

قابلیت تشخیص چهره و فیس آنلاک (Face Unlock) به لطف گوشی‌‌های هوشمند دیگر وارد زندگی ما انسان‌‌ها شده است. امروزه کاربران ‌می‌توانند با استفاده از این قابلیت‌‌ها پول برداشت کنند، قبض پرداخت کنند و یا حتی سوار اتوبوس و مترو شوند. دیگر باید قبول کنیم که تکنولوژی تشخیص چهره جای خودش را میان فعالیت‌‌های روزمره انسان‌‌ها پیدا کرده است.

گوشی میان‌رده تازه معرفی شده هواوی یعنی هواوی وای 7 پرایم 2018 گوشی هوشمندی است که برای امنیت بیشتر کاربران و جلب رضایت عموم از هر دو فناوری تشخیص چهره و سنسور تشخیص اثر انگشت برخوردار ‌می‌باشد. به‌علاوه این گوشی میان‌رده همراه با طراحی مدرن و نمایشگر FullView با حاشیه‌‌های بسیار کم عرضه ‌می‌شود.

باز کردن قفل گوشی با تشخیص چهره (Face Unlock)
هواوی در وای 7 پرایم 2018 خود سعی کرده است تا تمرکز بیشتری روی فناوری پیشرفته تشخیص چهره داشته باشد و حالا این گوشی هوشمند با کمک هوش مصنوعی ‌می‌تواند به کمک شاخصه‌‌های مختلفی چهره کاربر را آنالیز کرده و قفل صفحه را با سرعتی هر چه تمام‌تر باز کند. ناگفته نماند که استفاده از این قابلیت بسیار ساده است و در موقعیت‌‌های مختلف بسیار به درد ‌می‌خورد؛ برای مثال فرض کنید در حال آشپزی هستید و به گوشی هوشمند خود نیاز دارید، حالا فقط باید صفحه‌نمایش را روشن کرده و به صفحه نگاه کنید و فناوری تشخیص چهره در عرض ثانیه‌ای قفل صفحه را باز خواهد کرد.

باز کردن قفل گوشی با استفاده از اثرانگشت
شاید قابلیت تشخیص چهره و فیس آی دی مهم‌ترین دلیل خرید آیفون ایکس باشد، با این حال طی رونمایی که اپل از آیفون ایکس و امتحان عملکرد فیس آی دی داشت با تأسف موفق نبود و رضایت عموم را در پی نداشت. در ادامه نیز اخباری مبنی بر عملکرد نادرست سنسور تشخیص چهره منتشر شد. اما راه حل اصلی این مشکل چیست؟

ما در بررسی‌‌هایی که داشتیم متوجه شدیم که برخی از کاربرانِ این گوشی‌‌های هوشمند به‌طور روزمره از عینک‌‌ها و ماسک‌‌های مختلف استفاده ‌می‌کنند و از طرف دیگر سنسور تشخیص چهره در مقابل این تغییرات عملکرد خود را از دست داده و کاربران ‌می‌توانند قفل صفحه را باز کنند و یا حداقل اختلالاتی در عملکرد سنسور به وجود ‌می‌آید.

به دلیل تمام مسائلی که یک سنسور تشخیص چهره ‌می‌تواند به وجود آورد، هواوی تصمیم گرفت در گوشی HUAWEI Y7 Prime 2018 علاوه بر استفاده از قابلیت تشخیص چهره از یک سنسور اثر انگشت نیز بهره بگیرد. البته محل تعبیه سنسور اثر انگشت در دو مدل خلاصه ‌می‌شود؛ زیر نمایشگر و یا پشت قاب. با تعبیه سنسور در زیر نمایشگر محدودیت‌‌هایی به وجود ‌می‌آید که جلوگیری از بزرگ کردن صفحه نمایش از مهم‌ترین این محدودیت‌‌ها به‌شمار ‌می‌رود. به‌علاوه گوشی‌های مدرن از نمایشگر‌‌های کشیده بهره ‌می‌برند و تعبیه این سنسور در زیر نمایشگر آن را از دسترس کاربر دور ‌می‌کند.

سنسور اثر انگشت در وای 7 پرایم 2018 در سه چهارم بالایی پشت گوشی تعبیه شده است تا کاربران در حالت عادی دست گرفتن گوشی با کمی‌حرکت انگشت سنسور را پیدا کنند. در واقع محل قرارگیری این سنسور طوری است که در دسترس کاربران باشد. به علاوه امکان ذخیره تعداد اثر انگشت‌‌های بالاتر نیز وجود دارد تا کاربران بتوانند در مواقع انجام فعالیت و یا کثیف شدن و چرب شدن انگشت‌‌ها از انگشتان دیگر خود در صورت نیاز برای باز کردن قفل صفحه کمک بگیرند.

چهره و  اثرانگشت
گوشی‌‌های میان‌رده اکثرا از یک فناوری پیشرفته باز کردن قفل صفحه بهره ‌می‌برند. برای مثال یکی از موفق‌ترین گوشی‌‌های میان‌رده بازار، سامسونگ J5 Prime تنها از سنسور اثر انگشت برخوردار است. با این وجود گوشی اقتصادی جدید هواوی HUAWEI Y7 Prime 2018 همراه با دو تکنولوژی سنسور اثر انگشت و فیس آنلاک وارد بازار شده است. بهره‌گیری از این دو فناوری باعث گیرایی بیشتر گوشی و جلب رضایت عمو‌می ‌بیشتری ‌می‌شود. گاهی در شرایط گوناگون این دو فناوری همدیگر را پوشش ‌می‌دهند، برای مثال افرادی که از فیس آنلاک استفاده ‌می‌کنند در مراسم‌‌های نظیر ‌‌هالووین با زدن ماسک دیگر نخواهند توانست گوشی خود را باز کنند و همین جا است که سنسور اثر انگشت به کمک کاربران ‌می‌آید. بنابراین استفاده از یک سنسور اثر انگشت در پشت قاب ‌می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

در برخی موارد نیز این فیس آنلاک است که سنسور اثر انگشت را پوشش ‌می‌دهد. برای مثال افرادی که اثرانگشت دستشان محو شده است ‌می‌توانند به راحتی از فیس آنلاک بهره بگیرند. در برخی موارد نیز افراد با توجه به فعالیت‌‌های روزانه خود نمی‌توانند از سنسور اثر انگشت استفاده کنند؛ مثلا مکانیک‌‌ها که دستانشان در طول روز روغنی است و یا آشپزانی که به هر دو دست خود نیاز دارند ‌می‌توانند از فیس آنلاک به جای سنسور اثر انگشت استفاده کنند.

استفاده از هر دو فناوری فیس آنلاک و سنسور اثر انگشت باعث جلب رضایت عموم و ارائه گزینه‌‌های بیشتر به کاربران ‌می‌شود. همین طراحی مدرن است که HUAWEI Y7 Prime 2018 را متمایز ‌می‌کند. به کمک این طراحی ترکیبی استفاده از این گوشی هوشمند بسیار آسان شده و تجربه پیشرفته‌تر و مطلوب‌تری را برای کاربران به ارمغان می آورد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.