پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

آشنایی با بهترین تبلت‌های‌‌اندرویدی سال ۲۰۱۸

چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

آشنایی با بهترین تبلت‌های‌‌اندرویدی سال ۲۰۱۸

اگر شما به دنبال خرید یک تبلت عالی هستید بهتر است این مطلب را مطالعه کنید. در این مطلب به بررسی بهترین تبلت‌های سال 2018 از محبوب‌ترین برند‌ها از جمله سامسونگ، هواوی و ایسوس خواهیم پرداخت.

در این مطلب بهترین تبلت‌های سال 2018 معرفی خواهند شد تا آنان که به تبلت‌های ‌‌اندرویدی نیاز دارند بتوانند بهترین‌ها را پیدا کنند. در ادامه به بررسی برخی از بهترین تبلت‌های ‌‌اندوریدی سال 2018 می‌پردازیم.

امروزه دیگر بازار تبلت رونق گذشته خود را ندارد و با ظهور کپی کنندگان و شرکت‌های متعدد ناآشنا ، دیگر تشخیص یک تبلت خوب از فیک کار بسیار دشواری است. البته در این آشفته بازار همچنان برند‌های مطرح دنیا و آنان که سابقه‌ی درخشانی در بازار تبلت داشته‌‌اند به فعالیت‌های جزئی خود ادامه می‌دهند.

البته با وجود این نوسانات و فراز و نشیب‌های بازار تبلت همچنان پیدا کردن یک تبلت خوب با اهداف مالتی مدیا، هنرمندانه یا کاری، ارزان قیمت، گران قیمت یا چیزی بین این‌ها کار بسیار سختی نیست. به‌علاوه احتمال ظهور تبلت‌های جدید از سوی برند‌های مطرح دیگر همانند ایسر و سونی نیز هست. مثلا شاید گوگل در همین سال جاری تبلت جدید پیکسل خود را معرفی کند، تبلتی که مطمئنا استقبال خوبی از آن خواهد شد. اولین تبلت پیکسل گوگل مربوط به سال 2015 است، تبلت پیکسل C گوگل که با ظاهری زیبا و جذاب وارد بازار شد و با موفقیت به‌فروش رفت. حالا به نظر می‌رسد این دستگاه پیر نیازمند به‌روزرسانی‌های گسترده‌ای جهت معرفی نسل جدیدش می‌باشد.

سامسونگ گلکسی تب اس 3

سامسونگ گلکسی تب اس 3 نمونه‌ای با نمایشگر 9.7 اینچی سوپر آمولد است که از بهترین‌های جهان به‌شمار می‌رود. جالب است بدانید نمایشگر این تبلت نخستین پنل HDR به‌کار رفته در یک تبلت است. از نظر سرگرمی ‌و عملکرد چند رسانه‌ای باید اعتراف کنیم که گلکسی تب اس 3 را می‌توان بهترین محصول سال 2018 معرفی کرد. 4 اسپیکر استریو فوق‌العاده‌ی به‌کاررفته در این دستگاه این امر را ثابت می‌کند.

خبر خوب برای هنرمندان و علاقه‌مندان سری نوت سامسونگ اینکه تبلت 9.7 اینچی تب اس 3 از یک قلم S-pen سامسونگ برخوردار است که گزینه‌ای عالی برای یادداشت برداری و یا خلق آثار هنری به‌شمار می‌رود. البته با ورود گلکسی تب پرو 12.2 اینچی شاید سایه‌ای بزرگ بر روی تب اس 3 افتاده باشد، اما با این وجود همچنان این تبلت قدرتمند جذابیت‌ها و قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد خودش را دارد.

طراحی این تبلت از طراحی کلاسیک سامسونگ پیروی می‌کند، به بیان دیگر این تبلت از ‌ترکیب فلز و شیشه ساخته شده است و نمای جذابی دارد. همچنین این تبلت از طراحی حاشیه‌های باریک برخوردار نیست و چانه پایین و قاب بالایی بسیار ضخیم هستند. البته ضخامت قسمت‌های کناری صفحه نازک‌تر است و نمای کلی صفحه را نامناسب نشان نمی‌دهد.

پردازنده سامسونگ گلکسی تب اس 3 اسنپدراگون 820 است. شاید این ‌تراشه نتواند عملکردِ عالی اسنپدراگون 835 را به نمایش درآورد، اما همچنان کار کردن با آن نرم و بدون مشکل است. البته نقطه ضعف دستگاه جدید سامسونگ هنگ‌های کوتاه اسکین ‌‌اندرویدی سامسونگ است که از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد.

باتری 6000 میلی‌آمپر ساعتی تی اس 3 می‌تواند تا 7 ساعت شارژدهی را تضمین کند(3.5 در حالت تماشای مداوم ویدیو). به‌علاوه دستگاه از 32 گیگابایت حافظه‌داخلی بهره‌مند است. نکته جالب این دستگاه امکان اتصال یک کیبورد است که تب اس 3 را به یک تبلت 2 در 1 بدل می‌کند. ولی باید در نظر داشت که این کیبورد جدا از پک تب اس 3 بوده و باید جداگانه خریداری شود.

مزایا
↑ نمایشگر آمولد با پشتیبانی از HDR
↑ طراحی زیبا و باکیفیت
↑ قلم S-pen درون جعبه
↑ درگاه USB-C

معایب
↓ قیمت بالا
↓ مالتی‌تسکینگ نه چندان عالی
↓ لگ اسکین‌‌اندرویدی سامسونگ


هواوی مدیاپد ام 5

تبلت مدیاپد ام 5 یک دستگاه مخصوص اهداف چند رسانه‌ای است. به همین دلیل است که هواوی این تبلت را با طراحی منحصر‌به‌فرد و ظاهری جذاب و شیک ارائه کرده است. نمایشگر این تبلت با ‌‌اندازه 10.8 اینچ و وضوح 2560×1600 پیکسل در فریمی ‌فلزی با حاشیه‌های صفحه بسیار کم تعبیه شده است. با این تعاریف این پنل IPS از ‌تراکم پیکسلی فوق‌العاده‌ی 280ppi (برای یک تبلت) برخوردار می‌باشد. شاید این ‌تراکم پیکسلی به حداکثر نرسیده باشد اما همچنان برای تماشای ویدیو و بازی‌های ویدیویی بسیار عالی است. در ادامه نیز باید به یک جفت اسپیکر استریو Harman Kardon اشاره کنیم که با وسعت صدای بالا و کیفیتی باور نکردنی در حجم صوتی بالا مجموعه چندرسانه‌ای مدیاپد M5 را کامل می‌کند.

پردازنده مدیاپد M5‌ تراشه HiSilicon Kirin مجهز به 8 هسته‌ی پردازشی است که می‌تواند به کمک 4 گیگابایت رم LPDDR4 تجربه کاربری نرم و خوبی را ارائه دهد. البته توان این مجموعه سخت‌افزاری در برخی مواقع همانند اجرای بازی‌های سنگین کاهش یافته و دستگاه دچار هنگ‌های کوتاه می‌شود. حافظه‌داخلی این دستگاه تا 128 گیگابایت افزایش می‌یابد و ظرفیت حداکثری آن به لطف کارت حافظه تا 256 گیگابایت نیز می‌رسد. انرژی دستگاه نیز توسط یک باتری 7500 میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود.

مزایا
↑ طراحی باریک و زیبا
↑ قلم منحصر به فرد M-Pen
↑ سیستم صوتی Harman Kardon
↑ عمر باتری

معایب
↓ دوربین‌های با کیفیت پایین
↓ کندی در هنگام اجرای برخی بازی‌ها


گوگل پیکسل سی

شاید Pixel C یک نمونه‌ی قدیمی ‌به‌حساب ‌آید، در واقع اولین تبلت گوگل، اما این دستگاه همچنان از بهترین‌های سال 2018 به‌شمار می‌رود و لیاقت ورود به این لیست را از خود نشان داده است. طراحی این محصول همانند کروم بوک با حاشیه‌های متقارن و ظاهری ساده و شیک یک مجموعه عالی را ارائه می‌کند. به‌علاوه این دیوایس از‌‌ اندروید خالص بهره می‌برد. برخی دستگاه‌های دیگر همانند پیکسل و نکسوس نیز از سیستم‌عامل خام ‌‌اندرید برخوردار هستند. پشتیبانی از‌‌اندروید خام به این معنی است که پیکسل سی گوگل می‌تواند ‌‌اندروید 8 اوریو را دریافت کند و به راحتی آن را اجرا کند.

تراشه پیکسل سی Nvidia Tegra X1 چهار هسته‌ای است که همراه با یک پردازشگر گرافیکی Maxwell و 3 گیگابایت رم سخت‌افزار این تبلت را کامل می‌کنند. این تبلت 10.2 اینچی از وضوح 2560×1080 پیکسلی و ‌تراکم پیکسلی 308ppi برخوردار است. این مشخصات حاکی از روشنایی بالا و پشتیبانی از رنگ‌های زیاد در تبلت پیکسل سی است که آنرا به یک گزینه‌ی خوب برای اهداف مالتی‌مدیا تبدیل می‌کند. نمایشگر تبلت پیکسل سی توانایی ارائه سطح روشنایی 500 نیت را دارد، به این معنی که حتی در زیر نور مستقیم خورشید همچنان مشاهده مطالب صفحه بسیار آسان است.

مزایا
↑ نمایشگر با کیفیت بالا
↑ سخت افزار مناسب
↑ طراحی شیک و مدرن

معایب
↓ گران قیمت
↓ عدم وجود ارتقا حافظه


ایسوس زن پد 3 اس 10

ظاهر جذاب و مدرن تبلت ایسوس زن پد 3 اس 10 شاید اول از همه تصور قیمتی بالا را در ذهن کاربران ایجاد کند. جنس تمام فلزی دستگاه در کنار ضخامت ناچیز 5.8 میلی‌متری و نسبت صفحه به بدنه 78 درصدی همگی نوید‌بخش یک طراحی بسیار شیک و جذاب هستند. این تبلت 9.7 اینچی از نمایشگری با وضوح 2K یا همان 2048×1536 پیکسل بهره می‌برد. به‌علاوه شاهد 2 اسپیکر 5 مگنتی عالی هستیم که مجموعه را برای تماشای فیلم و انجام بازی‌های مختلف آماده می‌کند.

تراشه به کار‌رفته در ایسوس زن پد 3 اس 10 یک نمونه 6 هسته‌ای به نام مدیاتک 8176 است. در کنار این‌تراشه 4 گیگابایت رم وجود دارد و با این تعاریف انتظار داریم این تبلت بتواند عملکرد خوبی در امور مالتی‌مدیا و کار‌های روزمره مانند مرور در شبکه‌های اجتماعی، چک کردن ایمیل، استریم ویدیوهای HD و اجرای اپلیکیشن‌های مختلف از خود نشان دهد. البته در مواردی همچون اجرای بازی‌های سنگین نمی‌توان از این دستگاه انتظار زیادی داشت. این دستگاه در دو نسخه با حافظه‌های داخلی 32 و 64 گیگابایتی و باتری 5900 میلی‌آمپر ساعتی عرضه می‌شوند.

شاید مهم‌ترین ایراداتی که بتوان به ایسوس زن پد 3 اس 10 گرفت به بخش دوربین و رابط کاربری مربوط شوند. کیفیت عکس‌برداری و فیلم‌برداری این دستگاه تعریفی ندارد، به‌علاوه رابط کاربری از کمبود‌های زیادی برخوردار است و تجربه کاربری ناقصی را ارائه می‌کند. البته این مشکل به کمک یک لانچر خوب حل خواهد شد. پس اگر دوربین تبلت برای شما استفاده زیادی ندارد و به آن نیازی ندارید، ایسوس زن پد 3 اس یک تبلت ایده‌آل برای شما به‌حساب می‌آید.

مزایا
↑ طراحی باکیفیت و سبک وزن
↑ نمایشگر فوق العاده 2K
↑ اسپیکرهای مناسب
↑ دارای حافظه قابل ارتقا

معایب
↓ رابط کاربری تقریبا قدیمی
↓ عمر نه چندان عالی باتری


لنوو یوگا بوک

یوگا بوک لنوو یکی از تبلت‌های مدرن و شیک سال 2018 است که از قابلیت چرخش 360 درجه‌ای برخوردار بوده و از طراحی زیبایی بهره می‌برد. چرخش 360 درجه‌ای به این دستگاه امکان قرارگیری در دو حالت مختلف را داده است که در حقیقت این مورد نیز در یوگا بوک به لطف یک لولا با طراحی شگفت‌انگیز امکان‌پذیر شده است. این تبلت به یک کیبورد منحصر‌به‌فرد هم مجهز شده است. این کیبورد از یک ویژگی خاص برخوردار است و آن هم کلید‌های خازنی آن هستند. به همین دلیل دیگر خبری از کلید‌های فیزیکی نیست و این کیبورد می‌تواند به راحتی به یک صفحه دوم برای تبلت تبدیل شود. به‌علاوه با قرار دادن یک کاغذ در بالای آن می‌توانید با استفاده از قلم هوشمند “Real Pen” یک نسخه دیجیتالی از نوشته‌ها یا نقاشی‌هایتان طراحی کنید.

صفحه کلید مذکور کاملا مسطح است تا امکان چرخش 360 درجه‌ای آن وجود داشته باشد. نمایشگر یوگا بوک لنوو از ‌‌اندازه 10.1 اینچی و وضوح 1920×1200 پیکسلی برخوردار است. شاید وضوح این صفحه‌نمایش در حد انتظار نباشد، اما به لطف ‌تراکم پیکسلی بالای این نمایشگر دیگر نگرانی وجود نخواهد داشت. مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه نیز در ‌تراشه 2 هسته‌ایِ Inel Atome x5-Z8550 با سرعت 2.4 گیگاهرتز، 4 گیگابایت رم و حافظه داخلی 64 گیگابایتی خلاصه می‌شود. تامین انرژی دستگاه نیز بر عهده یک باتری 8500 میلی‌آمپر ساعتی می‌باشد. این باتری بزرگ تا 7 ساعت شارژدهی را تضمین می‌کند. شاید تمام این مشخصات بر روی کاغذ عالی به نظر برسند، اما در حقیقت این موارد نمی‌توانند حداکثر توان خود را به نمایش در آوردند و از حد انتظار ضعیف‌تر عمل خواهند کرد.

مزایا
↑ طراحی شیک و مدرن
↑ بدنه‌ی بسیار باریک با کیفیت ساخت بالا
↑ قیمت عالی همراه با قلم و کیبورد

معایب
↓ سرعت تقریبا ضعیف شارژ
↓ وضوح نه چندان مناسب نمایشگر
↓ عملکرد سخت افزاری متوسط

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.