پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

پنج قابلیت جذاب ios که اندروید ندارد

شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۴

پنج قابلیت جذاب ios که اندروید ندارد

پنج قابلیت جذاب ios که اندروید ندارد

قابلیت های جذاب ios که اندروید از آن ها بهره مند نیست، برای بخش زیادی از کاربران جالب هستند. همانگونه که می دانید گوگل و اپل همواره به دنبال سرقت از همدیگر بودند. علاوه بر این در طی سال های گذشته این پلتفرم‌ ها کپی‌ برداری زیادی از همدیگر داشته اند. قابلیت‌ های مختلفی در اندروید وجود داشته که سیستم عامل ios به آن ها دسترسی ندارد. در طرف مقابل سیستم عامل ios نیز دارای قابلیت‌ های جذابی بوده که طرفداران اندروید را نیز می‌ تواند ترغیب کند تا روی به خرید محصولات این پلتفرم بیاورند. تقریبا در تمام صنایع می توان مشاهده نمود که رقبا با هدف افزایش فروش و ایجاد نوآوری از طرح های منحصر به فردی استفاده می کنند.
گوگل در چند سال اخیر قابلیت های جذاب ios را کپی برداری کرده و با پیاده کردن آن ها در سیستم عامل اندروید، خدمات مختلفی را در اختیار کاربران قرار می دهد. در عین حال بررسی پنج قابلیت جذاب ios که در اندروید مشاهده نمی شوند، می تواند جالب توجه باشد.

1-  با IOS تصویر زمینه بسازید

یکی از قابلیت های جذاب ios که در اندروید به آن دسترسی ندارید، امکان ساخت تصویر زمینه یا والپیپر است.

کاربر می تواند برای صفحه نمایش قفل آیفون از قابلیت سفارشی سازی استفاده نماید. بد نیست بدانید که کاربران ios قادر هستند با انتخاب رنگ پس زمینه و چند ایموجی، تصویر زمینه مورد نظر خود را با توجه به سبک مجموعه طراحی کنند. نتیجه نهایی می تواند یک تصویر جذاب با پیچیدگی‌ ها، سبک های مختلف، رنگ ها و حالات متفاوت باشد. با وجود اینکه اپلیکیشن های اندروید در چند سال گذشته تلاش کرده‌ اند این امکان را در اختیار کاربران قرار دهند ولی به صورت پیش فرض همچنان در سیستم عامل اندروید این قابلیت وجود ندارد.
طبق اخباری که درز پیدا کرده است، اندروید ۱۴ سرانجام به این قابلیت مجهز شده و امکان ایجاد تصاویر زمینه و ساخت والپیپر را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. در پیش نمایش هایی که توسط توسعه دهندگان ارائه شده است، نشانه هایی از این قابلیت را می توان مشاهده نمود.

2-  برداشتن سوژه از ویدئوها و عکس ها

یکی دیگر از قابلیت های جذاب ios برای کاربران، امکان بلند کردن سوژه ها در ویدیوها و پس زمینه عکس ها خواهد بود.

سیستم عامل ios 16 به کاربر این امکان را می دهد که به راحتی بتواند از ویدیو و عکس ها، سوژه مورد نظر را بلند کرده و برای ویرایش آن عمل نماید. به راحتی و تنها با یک لمس این ویژگی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. به همین علت تمام کاربران آیفون های جدید بدون داشتن مهارت نیز قادر به بهره گیری از این قابلیت جذاب هستند. کافیست که بر روی ویدیو یا عکس مورد نظر انگشت خود را نگه داشته و یا ضربه بزنید سوژه مورد نظر را می توانید جدا کرده و به یک اپلیکیشن دیگر جهت ویرایش و ساخت کلیپ های جذاب انتقال دهید. فراموش نکنید که این ویژگی برای پردازش نیاز به آنلاین بودن نداشته و به صورت آفلاین در دستگاه ‏ios شما صورت می گیرد.
با وجود این که این قابلیت جذاب ios ممکن است بی اهمیت جلوه داده شود ولی کاربران را می تواند سرگرم کند. دوران استفاده از عصای جادویی در فتوشاپ به سر آمده و کاربران هم اکنون می‌ توانند برای جدا کردن سوژه مورد نظر خود در پلتفرم ios به راحتی عمل کنند. فراموش نکنید که اندروید نیز به مانند بخش دیگری از قابلیت های ios در حال کپی برداری از این ویژگی بوده و گوشی های پرچمدار ارائه شده توسط سامسونگ مانند گلکسی اس ۲۳ اولترا به این ویژگی دسترسی دارند. با این حال همچنان به صورت رسمی این قابلیت در سیستم عامل اندروید مشاهده نمی شود.

3-  ios نرم افزارها را به خوبی بروزرسانی می کند

با مقایسه قابلیت های جذاب ios که اندروید به آن ها دسترسی ندارد، می توانیم به بروزرسانی بهتر نرم‌ افزارها در پلتفرم ios برخورد کنیم.

اپل تلاش کرده است که برای دستگاه های خود پشتیبانی نرم افزاری قدرتمندی را ارائه دهد. در واقع این برند بهترین بروزرسانی ها را بدون کمترین عیب و نقص برای محصولات خود ارائه می دهد. با توجه به این که آیفون های نسل گذشته نیز باید بروزرسانی شوند، اپل برای مدل های قدیمی نیز بروزرسانی های نرم افزاری را با سازگاری کامل ارائه در اختیار کاربران قرار داده است.
علاوه بر این یکی دیگر از ویژگی هایی که ios برای بروزرسانی نرم افزاری در اختیار کاربران می‌ گذارد این است که بدون کنترل اپراتور می توانید به روز رسانی ها را انجام دهید. اندروید برای به روز رسانی دستگاه ها و سیستم عامل، اپراتورها را بررسی کرده و امکان استفاده از داده های گوشی را نمی دهد.
این پایان کار نیست و گوگل باید از دیگر قابلیت های ios در این زمینه کپی برداری کند.
اپل یک ترفند جالب را به کار برده که کاربران می‌ توانند به نسخه بتای سیستم‌ عامل دسترسی داشته باشند. با این حال کاربران اندرویدی هم اکنون باید برای دسترسی به سیستم عامل نسخه بتا ابتدا به یک صفحه وب وارد شده و پس از ثبت‌ نام، روی به دانلود آن بیاورند.
اپل این عمل را کاملا متفاوت انجام داده و کاربران را یاری می کند تا به راحتی بتوانند در گوشی آیفون خود بروزرسانی های بتا را در تنظیمات و از طریق یک کلید دریافت کنند. خروج از این برنامه نیز برای کاربران ios به سادگی بوده و کافیست که روی به تغییر دوباره تنظیمات بیاورند.

4-  امنیت بهبود یافته و حریم خصوصی بی نظیر در ios

یکی دیگر از قابلیت های جذاب ios در مقایسه با اندروید، اقدامات امنیتی بی‌ نظیر این پلتفرم است. اپل تضمین می دهد که تا سطح بالایی حریم خصوصی افراد را رعایت کند.

قابلیت هایی در سیستم عامل ios وجود دارند که گوگل باید از آن ها کپی برداری نماید. به طور مثال یک کلید باز تنظیم اضطراری در گوشی های آیفون وجود داشته که به کاربر امکان می‌ دهد تا مجوزهای حساس را با سرعت بالا لغو کند. این کلید اضطراری با نام Emergency Reset کاربران را یاری خواهد کرد تا مجوزهایی که به اپلیکیشن ها و افراد مختلف داده اند را با سرعت بالا لغو نمایند. علاوه بر این حالت قفل یا Lock down در ios نیز به کاربر این امکان را می دهد تا تمام تماس های دریافتی و پیامک هایی که به صورت سیمی و بی سیم از افراد ناشناس دریافت می شوند را بتواند مسدود کند. فناوری مورد نظر امکان مسدود سازی وب سایت ها را نیز به کاربرد خواهد داد. به این ترتیب اطمینان خواهید داشت که به هیچ عنوان مورد هدف حملات سایبری قرار نخواهید گرفت.
قابلیت های امنیتی ios به این موارد ختم نمی شوند. از دیگر اقدامات محافظتی که کاربران ios به آن دسترسی دارند، می‌ توان به قابلیت Find My در هر شرایطی اشاره کرد. حتی زمانی که کاربر گوشی خود را خاموش می کند و یا پس از سرقت توسط سارق گوشی از دسترس خارج شود نیز می تواند با هدف ردیابی از ویژگی Find My کمک بگیرد. در نسخه جدید اندروید اگر تلفن هوشمند شما خاموش باشد، نمی توانید برای پیدا کردن آن از طریق سرویس گوگل اقدام نمایید. شرایطی که ردیابی را در هنگام سرقت گوشی دشوار می کند.

5-  دسترسی به پسورد منیجر بهتر

در دوره ای که کاربران از خدمات آنلاین به میزان قابل توجهی استفاده می کنند، لازم است که از رمزهای عبور منحصر به فرد کمک بگیرند.

کاربر می تواند برای حساب های آنلاین خود از رمزهای متفاوت استفاده نماید. علاوه بر این در پلتفرم های مختلف نیز امکان احراز هویت دو مرحله‌ ای ارائه شده است. اگر چه برای پلتفرم اندروید امروزه انواع اپلیکیشن های پسورد منیجر ارائه می‌ شوند ولی هیچ کدام از آن ها به پای قابلیت گنجانده شده در ios نخواهند رسید. کاربر قادر است در گوشی های ios خود نام کاربری، کدهای احراز هویت دو مرحله ای و تمام رمزهای عبور را ذخیره کند. علاوه بر این امکان یادداشت گذاری نیز بر روی برنامه ها وجود دارد. همانگونه که کاربران انتظار دارند، به رمزگذاری اطلاعات به صورت سرتاسری و در دستگاه های آیکلود قابلیت دسترسی خواهند داشت.
در حال حاضر گوگل نیز تلاش کرده است که علاوه بر پسورد منیجر جداگانه، برنامه احراز هویت دو مرحله‌ ای را نیز عرضه کند. با این حال عدم یکپارچه بودن این دو سرویس برای کاربران مشکل ساز خواهد بود. در واقع نام کاربری، کد احراز هویت دو مرحله‌ ای و همچنین رمز عبور در یک جا توسط این دو سرویس با هم بررسی نمی شوند. علاوه بر این کاربرانی که از پلتفرم اندروید استفاده می کنند قادر به دستیابی به یادداشت گذاری جهت بالا بردن امنیت کلمه عبور خود نخواهند بود.
کاربران اندروید می‌ توانند امیدوار باشند که در آینده‌ ای نزدیک نیز با یکپارچه سازی برنامه احراز هویت دو مرحله ای و پسورد منیجر، سطح ایمنی گوشی های هوشمند آن ها را بالاتر ببرند.

سخن پایانی

قابلیت های جذابی در ios وجود دارند که کاربران در گوشی های اندرویدی به آن ها دسترسی نخواهند داشت. این شرایط موجب شده است که گوگل با هدف پاسخگویی به نیازهای کاربران، روی به کپی برداری از ios بیاورد. در عین حال همچنان قابلیت های متعددی نیز مشاهده می شوند که لازم است گوگل و اپل از همدیگر کپی برداری کرده و موجبات پیشرفت و تقویت سیستم عامل خود را فراهم نمایند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.