پربازدیدترین مطالب

راهنمای خرید

مینی کیس بهتر است یا کیس بزرگ؟

دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۷

مینی کیس بهتر است یا کیس بزرگ؟

هنگام خرید کیس اسمبل شده دو ملاحظۀ اصلی وجود دارد که مینی کیس ها در برابر همتایان بزرگتر خود قرار می گیرند. و این سوال برای کاربران به وجود می آید: مینی کیس بهتر است یا کیس بزرگ؟ پاسخ به این سوال از یک طرف، می تواند به ترجیحات شما بستگی داشته باشد، اما باید در نظر داشته باشید که می خواهید با رایانه و سخت افزار آن چه کاری انجام دهید.

اکثر کیس‌ های کامپیوتری که در بازار مشاهده می‌کنید در سه اندازه اصلی هستند و شما می‌توانید اندازه‌ ای را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیاز، بودجه یا هر دو مطابقت دارد. بسیاری از علاقه مندان احتمالاً یک کیس فول تاور را در نظر می گیرند. فول تاورها بزرگتر و عمیق تر از میدتاورها هستند.

در حالی که اکثر کاربران روزمره دسکتاپ احتمالاً به یک فول تاور نیاز ندارند، اما اندازه بزرگ آنها نسبت به سایر فاکتورهای شکلی که می توانید بخرید ممکن است آنها را به انتخاب خوبی تبدیل کند اگر در حال ساخت دکل سفارشی خود هستید که می خواهید آن را با بسیاری از موارد اضافی منحصر به فرد پر کنید. این موارد اضافه شده ممکن است شامل تعداد زیادی فضای ذخیره‌سازی، امکانات خنک‌کننده ویژه یا تنظیمات کارت گرافیکی باشد که از چندین چیپ‌ ست استفاده می‌ کنند.

کیس کامپیوتر Mid-Tower احتمالاً همان چیزی است که اکثر افراد هنگام تجسم یک رایانه رومیزی به آن فکر می کنند. آنها به اندازه یک نسخه کامل نیستند، اما هنوز آنقدر بلند هستند که شبیه برجی باشند که در کنار مانیتور چسبیده است.

میدتاورها برای اکثر کاربران به خوبی کار می کنند زیرا هنوز به اندازه کافی بزرگ هستند تا همه اجزای لازم برای کارکرد رایانه شخصی را در خود جای دهند، یک سیستم خنک کننده بسته دارند و فضای کافی برای قرار دادن حداقل چند کارت گرافیک دارند که می تواند در اجرای اکثر برنامه ها کمک کند. 

در نهایت، مینی کیس کوچک‌ترین شکل معمولی هستند که خواهید دید. ممکن است آن‌ ها را به‌ عنوان کیس‌ های mini-ITX فهرست کنید، و این به این دلیل است که برای پشتیبانی از کلاس خاصی از مادربرد به نام mini-ITX طراحی شده‌اند.

آیا مینی کیس خوب است؟

کیس‌ های مینی تاور محدودیت‌ هایی از نظر کاری دارند. فاکتور شکل به این معنی است که اکثر تنظیمات برای این نوع کیس ها می توانند پایه باشند، اما کاملاً قابل حمل نیز هستند.

معایب مینی کیس چیست؟

کیس‌ های کامپیوتر کوچک می‌توانند گزینه‌های عالی برای ساخت‌های سبک وزن باشند که می‌توانید آن‌ها را به راحتی حمل کنید. اگر می‌دانید به عنوان یک کاربر چه می‌خواهید، می‌توانند جایگزین خوبی برای کیس های بزرگ‌تر باشند.

با این حال، همانطور که به آن اشاره کردیم، محدودیت‌های احتمالی وجود دارد که برخی از علاقه‌مندان می‌توانند آن‌ها را مشکل‌ساز بدانند. برخی از این مشکلات به نحوه پیکربندی سیستم‌ها مربوط می‌شود و اگر تنظیمات رایانه شخصی خود را به روشی خاص انجام دهید، ممکن است متوجه آنها نشوید.

نگرانی های دیگر صرف نظر از اینکه چگونه کیس خود را انتخاب می کنید می توانند ظاهر شوند، و آنها صرفاً نتیجه فاکتور فرم کوچک هستند. بنابراین در اینجا برخی از مشکلات مربوط به یک کیس کامپیوتر کوچک وجود دارد.

1. اندازه کوچک این نوع کیس ها می تواند ساخت داخل آنها را سخت کند. اگر دکل خود را کنار هم می‌چینید، محدودیت‌های فضای داخل کیس محدود خواهید شد.

البته، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید از قبل برخی از تنظیمات خود را خارج از کیس کنار هم قرار دهید، اما هنوز هم باید حواستان باشد که همه چیز را در داخل محفظه قرار دهید، متصل و کار کنید.

2. مدیریت کابل می تواند در داخل یک فاکتور شکل کوچکتر نیز سخت تر باشد. یک کیس بزرگتر گزینه های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد تا کابل های خود را به گونه ای مدیریت کنید که آنها را محکم یا منظم نگه دارید. با فضای محدود، ممکن است مجبور شوید آنچه را که می توانید در مورد نحوه چیدمان کابل های خود به دست آورید، بردارید.

نکته اصلی این است که به آنها اتصالات محکمی به اجزا بدهید و ممکن است مجبور شوید برای تسهیل این اتصالات به ظاهری که لزوماً ترجیح نمی دهید رضایت دهید.

3. پیدا کردن اجزای مناسبی که در کیس کامپیوتر کوچکتر شما قرار می گیرند ممکن است دشوار باشد. در حالی که این نوع کیس ها برای قرار دادن مادربردهای کوچکتر وجود دارند، ممکن است یافتن تمام قطعاتی که می خواهید در اندازه هایی که برای ساخت خود نیاز دارید آسان نباشد. 

4. ممکن است مسائل مربوط به جریان هوا در کیس های کوچکتر وجود داشته باشد، اما این لزوماً مشخص نیست. بنابراین، در بخش بعدی به طور مفصل به این موضوع خواهیم پرداخت.

آیا یک مینی کیس زودتر از کیس بزرگ داغ می شود؟

بسته به نحوه ساخت رایانه شخصی خود، یک مینی کیس داغتر از یک کیس بزرگتر می شود. این عمدتاً به محدودیت‌های اندازه یک کیس کوچکتر و اجزایی که می‌تواند یا نمی‌تواند به طور مؤثر در آن قرار بگیرد، مربوط می‌شود. با یک کیس کوچک، سطح کمتری وجود دارد.

در حالی که این به معنای فضای کمتری برای خنک کردن است، همچنین به این معنی است که فضای زیادی برای فن ها یا انواع دیگر تنظیمات خنک کننده ندارید که می تواند تمام اجزا را از داغ شدن بیش از حد جلوگیری کند. همچنین، در نظر داشته باشید که قطعاتی که نصب می‌کنید در مکان های تنگ قرار می‌گیرند و در حین انجام کار مورد نیاز، گرمای خود را تولید می‌کنند.

همه اینها لزوماً به این معنی نیست که یک مینی کیس بیش از حد گرم می شود، اما این عوامل می توانند مشکلاتی را ایجاد کنند.

نکته: اگر قطعات در یک مینی کیس در نزدیکی واحدهای خنک کننده قرار بگیرند، همه چیز می تواند به خوبی اجرا شود. در واقع، اگر بتوانید سی پی یو و کارت گرافیک خود را به گونه ای تنظیم کنید که فوراً از فن های خنک کننده یا سایر دستگاه ها بهره مند شوند، مقدار زیادی از تولید گرما را جبران می کند.

مینی کیس بهتر است یا کیس معمولی؟

اینکه کیس‌های بزرگ‌تر یا کوچک‌ تر بهتر هستند، بیش از هر چیز به موارد استفاده و ترجیحات فردی بستگی دارد. آیا می خواهید کیس را با خود حمل کنید؟ یک مینی کیس و اجزای داخل آن ممکن است چیزی بین یک دستگاه دسکتاپ کامل و یک لپ‌تاپ یا تبلت باشد.

بیشتر کیس های بزرگتر ممکن است برای خنک کردن بهتر باشند، اما به خاطر داشته باشید که کیس های کوچک می توانند اجزای خود را با جریان هوای مناسب به خوبی خنک کنند.

اگر به یک کامپیوتر با قطعات زیاد نیاز ندارید و کمی فضا را در نظر دارید، یک مینی کیس ممکن است برای نیازهای شما بهتر باشد.

به طور خلاصه، بستگی به این دارد که شما چه چیزی را می خواهید و از کامپیوترتان چه انتظاری دارید. 

آیا مینی کیس بخریم؟

بسیاری از کاربران صرفه جویی در فضا را که با فاکتور شکل کوچکتر همراه است، ترجیح می دهند. مینی کیس ها کوچکتر و سبکتر هستند و معمولاً هزینه کمتری نسبت به همتایان بزرگتر خود دارند و در عین حال عملکردهای مشابهی را ارائه می‌دهد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.