پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

مقایسه آیپد ۹.۷ اینچی جدید اپل با آیپدهای سال گذشته

پنج شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

مقایسه آیپد ۹.۷ اینچی جدید اپل با آیپدهای سال گذشته

آیپد 2018 (Apple iPad 2018) از محصولات جدید شرکت اپل است. در این مطلب قصد داریم تا به تفاوت‌های این دستگاه با آیپد پرو 10.5 اینچی و آیپد اقتصادی سال گذشته بپردازیم.

آیپد 9.7 اینچی جدید اپل دارای قابلیت‌های کاربردی و جذاب می‌باشد و در عین حال از نظر سرعت و زیبایی حرف اول را نمی‌زند. در واقع نمی‌توان از آن در جایگاه جدید‌ترین آیپد به عنوان سریع‌ترین، پیشرفته‌ترین و زیباترین مدل یاد کرد. در حقیقت این سری از آیپد‌های اپل ویژه مدارس و کلاس‌های درس ساخته شده است. اما چه تفاوت‌هایی میان این محصول و نمونه‌های دو سال اخیر وجود دارد؟ چرا آیپد‌های سال گذشته اپل پیشنهاد خوبی برای کلاس‌های درس به حساب نمی‌آیند؟ در این مطلب به این سوالات جواب خواهیم داد. با ما همراه باشید!

آیپد 2018
ظاهر و طراحی آیپد جدید اپل کاملا مشابه مدل سال گذشته می‌باشد، حتی نمایشگر آن نیز تغییری نکرده است. آیپد 2018 اپل همانند آیپد سال گذشته دارای بدنه‌ای از جنس آلومینیوم، نمایشگری لمسی و با کیفیت و اسکنر اثر انگشت تعبیه شده در زیر نمایشگر تحت نام تاچ آی دی می‌باشد.

شاید وقتی نام آیپد 10.5 اینچی اپل را می‌شنوید تصویری بسیار بزرگتر از آیپد‌های 2017 و 2018 اپل در ذهنتان ساخته می‌شود. اما حقیقت امر این است که این تفاوت از نظر فیزیکی بسیار ناچیز می‌باشد. اما به هر حال نمایشگر True Ton، رنگ‌های وسیع‌تر و نرخ رفرش 120 هرتزی از قابلیت‌های مخصوص آیپد پرو می‌باشند که باعث تمایز آن می‌شود.

آیپد 9.7 اینچی 2018 اپل از نظر نرم‌افزاری ارتقا چندانی پیدا نکرده است و از آخرین نسخه آی او اس بهره می‌برد. اما شرکت اپل اعلام کرد که این آیپد دارای اپلیکیشن‌های قدرت گرفته از واقعیت افزوده می‌باشد که مختص دانش آموزان طراحی شده‌اند و البته برخی از آن‌ها در آیپد‌های دیگر نیز قابل اجرا هستند. از دیگر نقاط قوت این آیپد جدید امکان به اشتراک گذاری آن با سایر دانش‌آموزان است. به لطف این قابلیت حالا دانش‌آموزان می‌توانند با وارد کردن مشخصاتشان و ساخت صفحه‌ی شخصی به صورت گروهی از آیپد 2018 اپل استفاده کنند.

از دیگر امتیازات آیپد 9.7 اینچی جدید اپل پشتیبانی از قلم هوشمند اپل (Apple Pencil) می‌باشد. با استفاده از قلم دانش‌آموزان می‌توانند یادداشت برداری کرده و به اصلاح جزوات خود سر کلاس بپردازند. به غیر از این آیپد جدید، تمام آیپد‌های مدل پرو اپل نیز از قلم هوشمند پشتیبانی می‌کنند، این در حالی است که آیپد 9.7 اینچی سال گذشته اپل از این قابلیت بی‌بهره بود.

آیپد 2018 اپل نمی‌تواند از کیبورد هوشمند اپل (Apple Smart Keyboard) پشتیبانی کند. البته جای نگرانی نیست، دانش‌آموزان می‌توانند به کمک کیبورد‌های بلوتوثی نیاز‌های خود را برطرف کنند. به علاوه این آیپد از قلم‌های هوشمند ارزان‌تر مانند قلم‌های شرکت لاجیتک نیز پشتیبانی می‌کند.

آیپد جدید اپل مجهز به پردازنده A10 Fusion می‌باشد. این مشابه همان پردازنده‌ای است که در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اپل مورد استفاده قرار گرفت. این تراشه به خوبی نیاز‌های دانش‌آموزان را بر‌طرف می‌کند و از هر نظر برای دانش‌آموزان قابل‌قبول می‌باشد. به لطف این تراشه حالا قدرت آیپد جدید از آیپد سال گذشته بیشتر شده است اما همچنان از نظر پردازشی از آیپد مدل پرو ضعیف‌تر عمل می‌کند.

شرکت اپل در یک عمل سخاوتمندانه 200 گیگابایت فضای ابری Apple Cloud رایگان را به کمک آیپد جدید در اختیار دانش‌آموزان قرار داده است. این در حالی است که آیپد سال گذشته تنها اجازه استفاده از 5 گیگابایت از این فضای ذخیره‌سازی را به صورت رایگان به کاربران عادی می‌داد.

با توجه به قیمت مقرون‌به‌صرفه آیپد 2018 اپل نباید انتظار تکنولوژی‌های نوین و رده‌بالا را از آن داشته باشیم. آیپد 9.7 اینچی جدید اپل مجهز به یک دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری Full HD می‌باشد. قاب جلویی نیز میزبان یک سنسور 1.2 مگاپیکسلی است. سیستم صوتی کاملا مشابه آیپد سال قبل طراحی شده و آیپد جدید از یک اسپیکر استریو در قسمت زیری تبلت بهره می‌برد.

با توجه به دوربین پیشرفته‌تر آیپد پرو و وضوح بالا‌تر آن در کنار حساسیت بیشتر آن به نور، نمی‌توانیم آیپد جدید اپل را با نسخه آیپد پرو مقایسه کنیم. به علاوه دوربین نسخه پرو مجهز به تکنولوژی لرزشگیر اپتیکال می‌باشد و قادر به ثبت تصاویری شفاف‌تر است. همچنین دوربین آیپد پرو می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت  4K ضبط کند. چهار اسپیکر مدل پرو نیز جایی برای صحبت کردن نمی‌گذارد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.