پربازدیدترین مطالب

آموزش

علت داغ شدن گوشی سامسونگ چیست + راه حل رفع این مشکل

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۰

علت داغ شدن گوشی سامسونگ چیست + راه حل رفع این مشکل

داغ شدن گوشی سامسونگ یکی از مشکلاتی به شمار می‌ رود که برای هر کاربری که از گوشی های این برند استفاده می کند ممکن است اتفاق بیفتد. دلایل مختلفی وجود دارند که موجب گرم شدن گوشی سامسونگ می‌ شوند. احتمالا اگر شما نیز مالک یکی از گوشی‌ های هوشمند سامسونگ هستید، تاکنون در خصوص مهمترین علت داغ شدن گوشی سامسونگ بارها در بستر اینترنت به جستجو پرداخته‌ اید.

گرم شدن بیش از حد گوشی سامسونگ و سایر گوشی‌ های اندرویدی یک پدیده شایع است. معمولا این اتفاق را در فصل تابستان بیشتر مشاهده می‌ کنید. تحت تاثیر عوامل مختلفی گوشی‌ های سامسونگ ممکن است با افزایش دما مواجه شوند. از استفاده بیش از حد از گوشی گرفته تا قرار گرفتن در برابر تابش مستقیم نور خورشید و همچنین وصل کردن یک آداپتور غیر استاندارد به گوشی را می‌ توان دلایلی دانست که موجب داغ شدن گوشی سامسونگ می‌ شود. با ما در آترامارت فروشگاه خرید اقساطی گوشی همراه باشید تا به بررسی مهمترین علت‌ های داغ شدن گوشی سامسونگ پرداخته و سپس چند راه حل برای رفع این مشکل ارائه دهیم.

آیا داغ شدن گوشی سامسونگ امری طبیعی است؟

قبل از اینکه به بررسی علت داغ شدن گوشی سامسونگ بپردازیم ابتدا بهتر است که خیال شما را در این خصوص راحت کنیم. اگر گوشی شما نیز هنگام استفاده داغ می‌ شود به هیچ عنوان نگران نباشید. گوشی هوشمند به مانند سایر وسایل الکترونیکی هنگامی که مورد استفاده قرار می‌ گیرد از خود گرما ساطع خواهد کرد.

با توجه به اینکه گوشی‌ های هوشمند از اجزای مختلفی مانند پردازنده، باتری، صفحه نمایش و دوربین استفاده می‌ کنند، هر کدام از این بخش‌ ها هنگام کار کردن گرما از خود تولید خواهند کرد. در این بین نباید از کنار نقش پردازنده برای بالا رفتن دمای گوشی به سادگی گذر کرد. تمام وظایفی که یک گوشی باید انجام دهد، از اجرای برنامه بازی تا عکاسی بر عهده پردازنده قرار می‌ گیرند. به همین علت این قطعه در گوشی همواره حین کار کردن گرمای به مراتب بیشتری نسبت به سایر بخش‌ ها از خود تولید می‌ کند. بنابراین اگر گوشی شما نیز هنگام استفاده داغ می‌ شود به هیچ عنوان نگران نباشید. این امر تا حد زیادی طبیعی بوده و تنها می‌ توانید از چند روش برای رهایی از مشکل و پایین آوردن دمای گوشی کمک بگیرید.

مهمترین دلایل داغ شدن گوشی سامسونگ

اکنون که خیال شما را بابت عادی بودن داغ کردن تمام گوشی‌ های اندرویدی راحت کردیم، می‌ توانیم به بررسی مهمترین دلایل داغ شدن گوشی سامسونگ بپردازیم. بیایید به این سوال پاسخ دهیم که چرا گوشی سامسونگ داغ می‌ کند.

اجرای برنامه‌ ها و بازی‌ های سنگین

بدون تردید هنگامی که صحبت از مهمترین علت داغ شدن گوشی سامسونگ می‌ شود، یکی از نخستین دلایلی که به ذهن می‌ رسد استفاده از بازی‌ های سنگین و فشار زیاد وارد شده به پردازنده را عنوان خواهیم کرد. با توجه به اینکه گوشی‌ موبایل های هوشمند برای اجرای برنامه‌ ها و بازی‌ های سنگین از پردازنده خود به میزان قابل توجه استفاده می‌ کنند و باتری دستگاه نیز در این بین درگیر می‌ شود، دمای آن ها بالاتر خواهد رفت. هر اندازه فعالیت پردازنده و باتری در گوشی بیشتر شود دمای گوشی بالاتر می‌ رود.

استفاده مداوم از اینترنت گوشی

علت دیگر داغ شدن گوشی سامسونگ، استفاده مداوم از اینترنت گوشی است. شاید روشن کردن وای فای فشار چندانی به دستگاه وارد نکند. با این حال اینترنت دیتای گوشی هر اندازه بیشتر روشن باشد فشار بالاتری به پردازنده و باتری وارد خواهد کرد. اگر دقت کرده باشید هنگام روشن کردن اینترنت گوشی مصرف باتری نیز به میزان قابل توجهی افزایش می‌ یابد. روشن کردن جی پی اس یا مکان نیز هنگام استفاده از اینترنت موجب می‌ شود که فعالیت سی‌ پی‌ یو بالاتر رفته و دمای گوشی بیشتر شود.

قرار گرفتن در برابر نور مستقیم آفتاب

این علت داغ شدن گوشی سامسونگ نیاز به توضیح زیادی ندارد. هنگامی که در یک روز گرم تابستانی گوشی خود را در برابر تابش مستقیم نور خورشید قرار می‌ دهید، خود به خود دمای آن بالاتر می‌ رود. حتی الامکان سعی داشته باشید برای خنک نگه داشتن گوشی و کاهش دمای آن هنگام مواجهه در برابر نور خورشید، از دستگاه استفاده نکنید.

باز بودن اپلیکیشن های متعدد

بخش زیادی از کاربران هنگامی که از یک اپلیکیشن استفاده می‌ کنند آن را در حالت باز و در پس زمینه نگه می‌ دارند. این امر می‌ تواند برای تب‌ های مرورگر نیز صدق کند. هنگامی که چندین اپلیکیشن به صورت همزمان بر روی گوشی فعال باشند، پردازش بیشتری باید توسط سی پی یو انجام گیرد. به همین علت گوشی شما با افزایش دما مواجه می‌ شود. اگر قصد استفاده از یک اپلیکیشن را ندارید، سعی کنید به طور کامل آن را ببندید. یادآور می‌ شویم هنگام شارژ کردن گوشی سامسونگ نیز بازی‌ های سنگین و اپلیکیشن هایی که باز هستند را باید ببندی تا در حین فرآیند شارژ شدن، فشار به دستگاه وارد نشود.

اجرای بد افزار در گوشی

بررسی دلایل داغ شدن گوشی سامسونگ نشان می‌ دهد که وجود بد افزار نیز می‌ تواند در این زمینه موثر باشد. احتمالا تاکنون برای شما نیز پیش آمده که هنگام داغ شدن گوشی و افزایش دمای آن دستگاه با افت سرعت و کندی نیز مواجه می‌ شود. این فرآیند سبب خواهد شد که سی پی یو در حالت قفل شدن قرار گیرد. در واقع گوشی به صورت هوشمند وارد عمل شده و برای خنک کردن قطعات مختلف این احتیاط امنیتی را انجام خواهد داد. به احتمال فراوان در پس زمینه گوشی شما یک بدافزار اجرا شده و سبب می‌ شود که به صورت اتوماتیک دستگاه در حالت قفل شدن قرار گیرد. توصیه ما به شما این است که گوشی خود را بررسی کرده تا از نظر عدم وجود بد افزار اطمینان حاصل نمایید.

استفاده زیاد از دوربین، از دلایل داغ شدن گوشی سامسونگ

یکی دیگر از دلایل داغ شدن گوشی سامسونگ استفاده مداوم از دوربین است. فیلمبرداری و عکسبرداری را می‌ توان از جمله رایج‌ ترین کارهایی دانست که هر کاربر با استفاده از گوشی خود انجام می‌ دهد. اگر به صورت مداوم از دوربین گوشی موبایل استفاده کنید، پردازنده فعالیت زیادی انجام داده و دمای دستگاه افزایش خواهد یافت.

استفاده طولانی مدت از بلوتوث

علت داغ شدن گوشی سامسونگ می‌ تواند روشن ماندن مداوم بلوتوث دستگاه باشد. اگر از بلوتوث دستگاه برای مدت طولانی استفاده می کنید، دمای دستگاه بالاتر می‌ رود. به عنوان مثال گاهی اوقات کاربر گوشی خود را به بلوتوث اتومبیل متصل می‌ کند. شرایطی که سبب می‌ شود پردازنده فعال شده و عملکرد آن بیشتر به چشم آید. بهتر است در صورت عدم نیاز به استفاده از بلوتوث این قابلیت را غیر فعال کنید.

استفاده از کاور و قاب

بیش از ۹۰ درصد کاربران برای حفاظت از گوشی‌ های خود در برابر ضربات از کاور و محافظ صفحه نمایش استفاده می‌ کنند. لازم است بدانید که این اکسسوری‌ ها می‌ توانند موجب جلوگیری از دفع گرما در گوشی‌ های هوشمند شوند. به مانند سایر دستگاه‌ های الکترونیکی، گوشی‌ های موبایل نیز باید از انرژی بهره بگیرند. اگر از طریق حفره‌ هایی که بر روی بدنه وجود دارند گرمای تولید شده از دستگاه به بیرون هدایت نشود، دمای گوشی افزایش خواهد یافت. سعی کنید هنگام داغ شدن بیش از حد گوشی سامسونگ کاور آن را بردارید.

استفاده از کابل و آداپتور نامناسب، علت داغ شدن گوشی سامسونگ

یکی دیگر از دلایل داغ شدن گوشی سامسونگ، استفاده از کابل شارژ غیر استاندارد است. به هیچ عنوان برای شارژ کردن گوشی سامسونگ از کابل‌ های غیر استاندارد استفاده نکنید. علاوه بر این اگر آداپتور اورجینال گوشی شما دچار ایراد شده است و نیاز به خرید یک آداپتور جدید دارید، حتما به سراغ مدل‌ های با کیفیت بروید. برخی از شارژرها به گونه‌ ای طراحی می‌ شوند که تنها می‌ توانند دستگاه‌ های قوی را شارژ کنند. به همین علت هنگامی که آن ها را به گوشی‌ های متصل می‌ کنید که با آن ها سازگاری ندارند، موجب می‌ شوند که دمای دستگاه و به خصوص باتری به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

شارژ کردن بیش از حد دستگاه

یکی دیگر از علت‌ های داغ شدن گوشی سامسونگ، شارژ کردن بیش از حد آن است. در خصوص نحوه شارژ کردن گوشی موبایل سوالات زیادی مطرح می‌ شود. سؤالاتی نظير اینکه تا چه اندازه باید شارژر را به گوشی متصل کرد؟ بهترین بازه شارژ باتری کدام است؟ لازم است بدانید که شارژ ۱۰۰ درصدی باتری گوشی سامسونگ ممکن است موجب کم شدن عمر آن شود. علاوه بر این هنگام اتصال شارژر به گوشی سامسونگ دمای آن افزایش خواهد یافت. توصیه ما این است که به جای شارژ کردن ۱۰۰ باتری گوشی آن را همواره در بازه ۲۰ الی ۸۰ درصد نگه دارید.

پر بودن حافظه گوشی

علت داغ شدن گوشی سامسونگ می‌ تواند پر شدن حافظه آن باشد. هنگامی که فضای ذخیره‌ سازی گوشی شما پر شود، سی پی یو فشار زیادی را تحمل خواهد کرد. به همین علت همواره تاکید می‌ شود جهت جلوگیری از کند شدن و هنگ کردن گوشی سامسونگ و همچنین عدم افزایش دمای آن، فایل‌ های اضافی بر روی حافظه را پاک کنید.

نور بیشتر صفحه نمایش گرمای بیشتر

به احتمال فراوان شما نیز به این نکته واقف هستید که بالا رفتن نور صفحه نمایش می‌ تواند مصرف باتری را نیز به شکل قابل توجهی افزایش دهد. با توجه به این امر و به واسطه دشارژ کردن باتری، دمای دستگاه بالاتر می‌ رود.

بروزرسانی سیستم عامل و اپلیکیشن‌ ها

آیا تاکنون به این فکر کرده‌ اید که به روز رسانی‌ های سیستم عامل که توسط سامسونگ ارائه می‌ شوند تا چه اندازه می‌ توانند بر روی کیفیت دستگاه از نظر نرم‌ افزاری و سخت افزاری تاثیر بگذارند. یکی از دلایلی که موجب داغ شدن گوشی سامسونگ می‌ شود، عدم بروزرسانی سیستم عامل آن است. اگر سیستم عامل گوشی شما به روز نباشد، فشار مضاعفی به cpu به واسطه کند بودن دستگاه وارد می‌ شود. همین علت می‌ تواند دمای گوشی را افزایش دهد. علاوه بر این به هنگام انتشار نسخه جدید اپلیکیشن‌ ها سعی کنید آن ها را از منابع معتبر دانلود کرده و این نرم‌ افزارها را به روز نمایید.

حل مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ

چندین علت داغ شدن گوشی سامسونگ را برای شما بیان کردیم. اکنون می‌ توانیم به سراغ چند راه حل برای حل مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ برویم.

نصب آنتی ویروس

تفاوتی ندارد گوشی اندرویدی شما از کدام برند باشد. برای جلوگیری از نفوذ بد افزارها به گوشی توصیه می‌ کنیم یک آنتی ویروس بر روی آن نصب کنید. یک آنتی ویروس می‌ تواند با حذف ویروس‌ ها از وارد شدن فشار زیاد بر روی پردازنده جلوگیری کند. در نتیجه دمای گوشی همواره در حالت متعادل قرار می‌ گیرد.

اپلیکیشن‌ های غیر ضروری را ببندید

بستن اپلیکیشن‌ هایی که قصد استفاده از آن ها را ندارید، می‌ تواند در کاهش دمای گوشی سامسونگ تاثیر فراوان بگذارد. علاوه بر این از نصب اپلیکیشن‌ هایی که نیاز استفاده از آن ها ندارید جلوگیری کنید.

روشن کردن حالت هواپیما

هنگامی که گوشی دارای سیگنال کم باشد، به صورت خودکار در جستجوی اتصال خواهد بود. برای جلوگیری از گرم شدن گوشی بهتر از در مناطقی که نیاز استفاده از آن ندارید، حالت هواپیما را فعال کنید.

آپدیت سیستم عامل و نرم‌ افزار

یکی دیگر از راه حل‌ هایی که نقش بسزایی در رفع مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ دارد، به روز رسانی سیستم عامل و اپلیکیشن‌ های دستگاه است. به محض ارائه نسخه جدید سیستم عامل و اپلیکیشن‌ ها سعی کنید آن ها را دانلود کرده و نصب کنید.

برداشتن قاب گوشی

همان اندازه که استفاده از قاب گوشی می‌ تواند برای محافظت از آن مفید باشد، در زمینه افزایش دمای دستگاه مشکلاتی به وجود خواهد آورد. چنانچه دمای گوشی بالا رفته است، سعی کنید قاب آن را بردارید.

خاموش کردن بلوتوث، وای فای و اینترنت گوشی

اگر نیاز به استفاده از بلوتوث و اینترنت ندارید، حتما این قابلیت‌ ها را بر روی گوشی غیر فعال کنید. به خصوص روشن بودن دیتای گوشی فشار زیادی به دستگاه وارد می‌ کند.

نور صفحه نمایش را کاهش دهید

یکی از ساده‌ ترین کارهایی که برای حل مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ می‌ توانید انجام دهید، کاهش نور صفحه نمایش است با این کار مصرف باتری نیز کمتر شده و فشار به مراتب پایین‌ تری به دستگاه وارد خواهد شد.

از شارژر و کابل شارژ استاندارد استفاده کنید

یکی از مشکلاتی که می‌ تواند علاوه بر داغ شدن گوشی موجب ایجاد آسیب‌ های سخت‌ افزاری دیگر شود، استفاده از شارژر و کابل شارژ غیر استاندارد است. در صورتی که آداپتور و کابل شارژ شما دچار ایراد شده‌ اند سعی کنید به سراغ خرید محصولات اورجینال بروید.

حافظه گوشی را خالی کنید

برای حل مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ، پاک کردن حافظه گوشی به خصوص حافظه کش آن می‌ تواند کاربردی باشد. در این میان نرم‌ افزارهای مختلفی نیز عرضه شده‌ اند که برای پاک کردن حافظه کش می‌ توانند به کار گرفته شوند. از جمله این نرم‌ افزارها می‌ توان به junk Cleaner اشاره کرد.

سوالات متداول

مهمترین علت داغ شدن گوشی سامسونگ کدام است؟

استفاده از شارژر و کابل شارژ غیر استاندارد، روشن بودن بلوتوث و دیتای گوشی، فعال بودن چند اپلیکیشن به صورت همزمان و همچنین شارژ کردن بیش از اندازه دستگاه را می‌ توان مهمترین دلایل داغ شدن گوشی سامسونگ دانست.

آیا داغ شدن گوشی سامسونگ طبیعی است؟

در حالت کلی تمام دستگاه‌ های اندرویدی و ios ممکن است با افزایش دما مواجه شوند. با این حال اگر دمای گوشی شما غیر عادی بالا می‌ رود، باید به بررسی علت آن بپردازید.

علت داغ شدن گوشی سامسونگ هنگام شارژ چیست؟

اتصال آداپتور به گوشی موجب می‌ شود که ولتاژ بالایی را به آن منتقل کند. به همین علت به صورت خودکار با افزایش دما مواجه خواهد شد.

جمع‌ بندی

علت داغ شدن گوشی سامسونگ هر کدام از موارد فوق که باشد باید برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهید. از نصب اپلیکیشن‌ های غیر ضروری گرفته تا استفاده مداوم از گوشی و استفاده از شارژر غیر استاندارد دلایل داغ شدن دستگاه‌ ها هستند. سعی کنید برای جلوگیری از وارد شدن فشار به پردازنده نکاتی که بیان کردیم را در نظر بگیرید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.