پربازدیدترین مطالب

بازی و سرگرمی

تاریخچه بازی کال آف دیوتی و بررسی سری ها مختلف آن

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۵

تاریخچه بازی کال آف دیوتی و بررسی سری ها مختلف آن

تاریخچه بازی کال آف دیوتی و بررسی سری ها مختلف آن

گیمر های قدیمی به یاد دارند که یکی از بهترین بازی های سبک شوتر و اول شخص به ویژه در PC بازی مدال اف هونور بود  ولی در سال 2003 ورود یک بازی از کمپانی اکتیویژن سرو صدای زیادی را برپا کرد. گیمر ها  جذب این بازی شدند زیرا گیم پلی این بازی بسیار با بقیه بازی های شوتر اول شخص متفاوت بود. این بازی بیشتر شخصیت محور و داستان محور بود و در هنگام پلی شما احساس تماشای فیلم را دارید. همین شد که امروزه این بازی به یکی از محبوب ترین و مورد انتظار ترین گیم های کل جهان تبدیل شده و هر ساله گیمر ها منتظر بازی و سری جدید بازی کال آف دیوتی هستند.

انواع بازی کال آف دیوتی:

کال آف دیوتی  در نسخه های ابتدایی به جنگ جهانی دوم پرداخت و موفقیت های زیادی را به دست آورد سپس در سری های بعدی به زوایای دیگری از بازی شوتر ورود کرد که در این بخش به معرفی آنها خواهیم پرداخت:

سری کال آف دیوتی جنگ جهانی دوم:

اولین عنوان این بازی که در سال 2003 برای کامپیوتر عرضه شد در زمان جنگ جهانی دوم می باشد که با حذف تجهیزات اضافی در صفحه و حذف هلث  بار سبک جدیدی از گیم پلی را به کاربران عرضه کرد. این نسخه با پیشرفت اندک گیم پلی  و تغییرات گرافیکی در سال 2009 برای کنسول های پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 عرضه شد. نسخه دوم این بازی یعنی کال آف دیوتی 2 جنگ جهانی دوم را روایت میکرد و  با  اندک تفاوت در گیم پلی و ایجاد هلث خودکار و تغییرات گرافیکی زیاد در سال 2005 برای ایکس باکس 360 و وان تولید شد که چون این بازی برای ایکس باکس به صورت انحصاری تولید شد توانست در افزایش فروش این کنسول بسیار موثر باشد و برای اولین بار ایکس باکس توانست از رقیب دیرین خود یعنی  پلی استیشن جلو بیفتد. نسخه بعدی از این سری کال آف دیوتی 3 می باشد که در سال 2006 با تغییر توسعه دهنده تولید شد. این نسخه مانند بقیه نسخه ها تغییرات چندانی در گیم پلی نداشت و  تنها اضافه شدن صحنه های درگیری در وسایل نقلیه و تغییرات گرافیکی به این نسخه اضافه شد. سپس از  این باز ی تا سال 2008 نسخه ای در زمان جنگ جهانی دوم ساخته نشد.  تا اینکه نسخه کال آف دیوتی  World at War را به بازار عرضه کرد این بازی هم در این نسخه تفاوت چندانی در گیم پلی نداشت و تنها حالت open word  در ماموریت ها برای اولین بار به این  بازی اضافه شد. ساخت سری جنگ جهانی دوم برای این بازی تا سال 2017 انجام نشد تا اینکه  نسخه Call of Duty: WW2 رونمایی شد که توانست موفقیت بزرگی را بدست آورد به ویژه در بخش دونفره آنلاین و ایجاد گیم پلی پیشرفته. 

سری  Modern Warfare:

این نسخه بعد از اینکه این شرکت احساس کرد که گیمر ها از زمان جنگ جهانی دوم خسته شده اند در سال 2007 ساخته شد که با اقبال بسیاری روبرو شد. این نسخه از بازی از لحاظ گیم پلی تفاوت چندانی با نسخه های قبلی نداشت ولی با تغییر محیط و زمان بازی اضافه شدن سلاح های مدرن و وسایل نقلیه جدید بسیار جذاب شد تا آنجا که نسخه ریمستر این نسخه جدیدا برای کنسول های نسل 8 ارائه شد. Call of Duty: Modern Warfare 2 در سال 2009 برای کنسول های نسل7 ارائه شد با تغییرات اندک در گیم پلی ولی تغییرات زیاد در بخش داستانی و چند نفره و اضافه شدن ماموریت های کوتاه که می توانید به صورت انفرادی انجام دهید. Call of Duty: Modern Warfare 3 در سال 2011 به بازار عرضه شد و تابه امروز با فروش 30 میلیون نسخه پرفروش ترین بازی کال آف دیوتی می باشد. این بازی توسط دو شرکت توسعه دهنده با تغییرات اندک در گیم پلی ولی داستان محور ارائه شد و برای اولین بار در بخش دونفره مدل  Survival  به این بازی اضافه شد. این بازی هم برای    کنسول های نسل 7 ارائه شد. تولید این سری از بازی کال آف دیوتی  تا سال 2019 انجام نشد تا اینکه در این سال با نام (2019) Call of Duty: Modern Warfare برای کنسول های نسل 8 ارائه شد این بازی هم با پیشرفت گرافیکی و گیم پلی بسیار همراه بود همچنین قابلیت شخصی سازی در این  نسخه به چشم می آید. همچنین برای اولین بار نسخه آنلاین کال آف دیوتی یا همان بتل رویال  در این نسخه به صورت رایگان برای گیمر ها عرضه شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

سری Black Ops:

اولین نسخه این سری در سال 2009 با محوریت داستانی جنگ سرد و تمرکز بر ماموریت های مخفی و کاهش درگیری تن به تن برای کنسول های نسل 7 عرضه شد. در این سری برای اولین بار شخصیت اصلی بازی شروع به حرف زدن کرد و بازی روند  داستانی جدیدی را به خود گرفت. Call of Duty: Black Ops 2 در سال 2012 برای کنسول های نسل 7 با تغییرات اندک در بخش چند نفره و ایجاد بخش زامبی مود و قابلیت استفاده از سلاح های جدید و پیشرفته ارائه شد.  Call of Duty: Black Ops 3 در سال 2015 عرضه شد و در این نسخه با کمتر شدن حالت مخفی کاری و بهبود سلاح ها و بخش زامبی مود و حالت چند نفره مواجه هستیم. Call of Duty: Black Ops 4 در سال 2018 عرضه و یکی از ضعیف ترین نسخه های بازی کال آف دیوتی نام گرفت بخصوص در بخش داستانی و تک نفره و تنها در بخش چند نفره و زامبی مود توانست کمی اقبال کاربران را به دست آورد.

سری بازی های  تخیلی کال آف دیوتی: اولین بار نسخه Call of Duty: Ghosts

این سری برای اولین بار به حالت مدرن و تخیلی پرداخت و همچنین برای اولین بار بخش مبارزات تک نفره و توانایی کنترل یک حیوان را به بازی آورد. Call of Duty: Advanced Warfare  این نسخه از بازی برای اولین بار کاملا به آینده و حالت تخیلی وارد شد و حفظ اسکلت کلی این بازی با اضافه شدن صداگذاری بی نظیر و استفاده از یک  سری توانایی ها مانند پرش های بلند و سلاح های پیشرفته و جدید توانست طرفدار این بازی را با دنیا جدید این بازی آشنا  کند. در این بازی برای اولین بار توانایی درگیری بدون سلاح یا همان توانایی کتک زدن، حمل سپر به بازی اضافه شده است.

نکته:

آخرین نسخه ارائه شده بازی کال آف دیوتی Call of Duty: Black Ops Cold War  می باشد که همانطور که از نام آن پیداست ادامه سری Black Ops بوده به ویژه در خط داستانی نسخه دوم این سری را دنبال می کند. گرافیک و گیم پلی عالی و خیره کننده بخش زامبی مود و بتل رویال رایگان و بخش داستانی کوتاه از ویژگی های نسخه نهایی کال آف دیوتی  می باشد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.