پربازدیدترین مطالب

بازی و سرگرمی

معرفی بهترین بازی‌ های استیم کم حجم که ارزش بازی کردن دارند

دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۹

معرفی بهترین بازی‌ های استیم کم حجم که ارزش بازی کردن دارند

بهترین بازی‌ های استیم کم حجم طرفداران بسیار زیادی در میان گیمرها دارند. استیم به عنوان یکی از پلتفرم‌ های معروف برای دانلود و نصب بازی‌ های ویدیویی در سراسر جهان توانسته است میلیون‌ ها کاربر را به خود جذب کند. تعداد زیادی از گیمرها همواره به دنبال دانلود بهترین بازی‌ های رایگان استیم و بازی‌ های کم حجم این پلتفرم بوده تا بتوانند آن را بر روی سیستم‌ های خود از معمولی تا سیستم گیمینگ و حرفه‌ ای اجرا کنند. تقریبا هر روزه بازی‌ های جدیدی به این پلتفرم اضافه می‌ شود. با این حال انتخاب بهترین بازی‌ های کم حجم استیم کمک می‌ کند تا بتوانید برای هر سیستمی، بازی مورد علاقه خود را در اختیار داشته باشید. ما در این مطلب تلاش کرده‌ ایم از میان انبوه بازی‌ های ارائه شده توسط این پلتفرم بهترین بازی‌ هایی را انتخاب کنیم که از طرف گیمرها امتیاز بالایی کسب کرده‌ اند.

دلایل استفاده از بهترین بازی‌ های استیم کم حجم

شاید برای شما نیز این سوال پیش بیاید که چرا بازی‌ های کم حجم استیم برای کاربران اهمیت دارند؟ در این خصوص باید بدانید که همانند بازی‌ های سنگین و با گرافیک بالا، بازی‌ های کم حجم استیم نیز مخاطبان خاص خود را در سراسر دنیا داشته و بسیاری از گیمرها ترجیح می‌ دهند به سراغ دانلود بازی‌ های با حجم پایین بروند. در واقع دانلود کردن بازی‌ های کم حجم استیم به راحتی امکان‌ پذیر بوده و می‌ توان در مدت زمان کوتاهی آن را بر روی کامپیوتر، آیپد و یا گوشی خود نصب کرد.

بهترین بازی‌ های کم حجم استیم کدامند؟

اکنون می‌ توانیم به معرفی بهترین بازی‌ های استیم کم حجم بپردازیم. لیستی که ما تهیه کرده‌ ایم بر اساس نظرات کاربران بوده و با دریافت امتیاز بالا توانسته‌ اند خود را در میان بهترین بازی‌ های کم حجم استیم قرار دهند.

بازی One Finger Death Punch

نخستین بازی که در لیست بهترین بازی‌ های استیم کم حجم قرار می‌ گیرد، One Finger Death Punch نام دارد. یک بازی با حجم بسیار کم و در ژانر اکشن که شما را ساعت‌ ها سرگرم می‌ کند. کاربر در این بازی ساده و سرگرم کننده به عنوان یک مبارز رزمی نقش خود را ایفا خواهد کرد. طراحی این بازی به شکلی است که می‌ توان حرکات هیجان انگیز و مبارزه‌ ای بسیار سریع را با استفاده از دو دکمه موجود بر روی موس به راحتی انجام داد. برای پیروزی در این بازی باید سرعت و دقت را چاشنی کار خود قرار داده و با حمله به دشمنان بتوانید با حرکات دقیق آن ها را شکست دهید. هنگام گذر از مراحل اولیه سختی بازی بسیار بالاتر رفته و کاربر لازم است برای رسیدن به پیروزی ترکیب‌ های پیچیده‌ تری را به کار گیرد.

بهترین بازی‌ های استیم کم حجم

بازی Parper, Please

یکی از بهترین بازی‌ های کم حجم استیم که جذابیت زیادی دارد، بازی Parper, Please است. کاراکتر در این بازی یک کارمند مرزبانی بوده که باید اطلاعات مسافران و مدارک آنهایی که قصد ورود به کشور را دارند را بررسی کند. قوانین و دستورالعمل‌ های مختلفی توسط کشور تیروانیا وضع شده و شما به عنوان یک کارمند در مرزبانی این کشور باید بر اساس آن ها مدارک مسافران را به دقت بررسی کنید. با توجه به وظیفه‌ ای که بر عهده شما قرار گرفته، لازم است که تصمیم گیری خود را به درستی انجام داده و اهمیت امنیت را به خوبی در نظر داشته باشید. هر تصمیمی که اتخاذ می‌ کنید بر روی انتهای بازی تاثیر فراوان خواهد داشت. برای کسب اطلاعات از محیط‌ های مختلف کشور باید مدارک را با دقت کنترل کرده و سوالات دقیق را مطرح کنید.

بهترین بازی‌ های استیم کم حجم

بازی Spelunky

یک بازی جذاب دیگر که در سال ۲۰۱۴ میلادی با حجم کمتر از ۳۰۰ مگابایت انتشار یافت، بازی Spelunky نام دارد. این بازی توسط استودیو Derek Yu انتشار یافته و با گیم پلی منحصر به فرد می‌ تواند یک تجربه نوین و چالش برانگیز را برای شما به همراه داشته باشد. در این بازی کاربر باید با سفر کردن به اعماق زمین، گنج‌ ها، تله‌ ها و رازهای مختلف را کشف کند. پس از رسیدن به چالش‌ های مختلف اکنون باید بین خرید، دزدی، فرار کردن یا ماندن گزینه مورد نظر را انتخاب کنید. فراموش نکنید با هر انتخاب باید منتظر عواقب آن ها نیز باشید. این بازی را می‌ توان بر روی سیستم‌ های ضعیف نیز نصب کرد.

بهترین بازی‌ های استیم کم حجم

بازی Super Hexagon، یکی از کم حجم ترین بازی های استیم

گزینه بعدی که ما پس از بررسی فراوان در لیست بهترین بازی‌ های استیم کم حجم آن را قرار داده‌ ایم، بازی Super Hexagon نام دارد. یک بازی با حجم کمتر از ۱۰۰ مگابایت که دارای موسیقی دوست داشتنی است. با وجود فضای بسیار ساده‌ ای که این بازی دارد ولی دارای گیم پلی اعتیادآوری بوده و می‌ تواند ساعت‌ ها گیمر را پای سیستم خود نگه دارد. فراموش نکنید که بازی Super Hexagon علاوه بر اینکه برای کاربران pc عرضه شده، هم اکنون در دسترس کاربران آیفون و اندروید نیز قرار گرفته است. موسیقی جذاب و شگفت انگیز بازی Super Hexagon به شکلی است که تا انتهای بازی حس جذابی را برای شما به همراه خواهد داشت. این بازی را می‌ توان بر روی سیستم ضعیف نیز نصب نمود.

بهترین بازی‌ های استیم کم حجم

بازی Thomas Was Alone

یکی از بازی‌ های کم حجم و متفاوت ارائه شده در استیم که گیم پلی جذابی دارد، Thomas Was Alone است. این بازی پازل و ماجراجویی به شکلی است که در آن کاربر نقش هدایتگر اشکال هندسی را ایفا می‌ کند. هر کدام از این اشکال با اسم‌ های مختلف و با رنگ خاص هستند. گیمر در انجام این بازی باید بتواند دروازه خروجی را به اشکال هندسی نشان دهد. پس از نمایش راه خروج به این اشکال، به مرحله بعدی وارد می‌ شوید. برای گذر کردن از مراحل مختلف باید توانایی‌ های منحصر به فرد اشکال هندسی و خصوصیات آن ها را در نظر گرفته تا بتوانید پازل‌ های مختلف را حل کنید. نقل قول‌ هایی که از اشکال هندسی به کاربر گفته می‌ شوند تا انتهای بازی ارتباط نزدیکی با شما خواهند داشت.

بهترین بازی‌ های استیم کم حجم

بازی Unholy Heights، بهترین بازی استیم کم حجم برای کودکان

اگر به دنبال یکی از بهترین بازی‌ های استیم کم حجم برای کودکان هستید، توصیه ما به شما دانلود بازی ۹۰ مگابایتی Unholy Heights است. گرافیک جذاب این بازی به شکلی است که برای کودکان می‌ تواند بسیار سرگرم کننده باشد. یک بازی با ترکیبی از استراتژی‌ های مدیریت آپارتمان و استراتژی دفاعی که یک دهه قبل انتشار یافته است. در این بازی کاربر باید مدیریت یک آپارتمان را برای هیولاهای شبانه و جانوران مختلف در دست گیرد.

مرحله اول بازی به شکلی است که با یک بلوک یک طبقه‌ ای شروع می‌ شود. این ساختمان شباهت زیادی به اتاق‌ های پر از دود و کثیف داشته که هیچکس حاضر نیست حتی به مبلمان آن ها نیز دست بزند. در گام بعدی هیولاها ساختمان وارد می‌ شوند. حال باید با خرید مبلمان و مرتب کردن ساختمان بتوانید هیولاها را راضی نگه دارید. هدف گیمر این است که با جمع آوری اجاره و جذب مستاجران بتواند اتاق‌ ها را تعمیر کرده و آن ها را مرتب نگه دارد.

بهترین بازی‌ های استیم کم حجم

بازی Mini Metro

یکی از بهترین بازی‌ های استیم کم حجم که دارای شبیه‌ سازی خلاقانه و مدرن است، بازی Mini Metro نام دارد. این بازی با گیم پلی جذاب به شکلی است که شما باید به طراحی شهر با استفاده از ایستگاه‌ های مترو بپردازید. در واقع گیمر باید با برای افزایش سرعت و بهینه کردن انتقال مسافران به مقصد خود، مدیریت شبکه حمل و نقل را بر عهده گیرد. تعداد مسافران با بزرگتر شدن شهر افزایش می‌ یابد. چالش‌ های مختلفی در این مسیر پیش روی کاربر قرار گرفته که لازم است با بهینه‌ سازی خطوط مترو و استفاده از منابع محدود آن ها را از پیش بردارید.

بهترین بازی‌ های استیم کم حجم

بازی Paranautical Activity

یکی از محبوب‌ ترین بازی‌ های کم حجم استیم، بازی Paranautical Activity است. این بازی با سبک اکشن کلاسیک دارای ریتم کاملا ساده بوده و به عنوان یک شبیه ساز کوچک از نبردهای مدرن جذابیت بالایی برای کاربران دارد. برای انجام این بازی لازم است که ابتدا با ذخیره کردن تیرهای خود، در مراحل سخت آن ها را مورد استفاده قرار دهید. این بازی دارای ۱۰۰ مرحله بوده که سطوح مخفی در دل هر کدام از مراحل قرار دارند. جالب است بدانید که موزیک تکنوی بازی، هیجان انجام آن را به میزان قابل توجهی بالاتر می‌ برد. با توجه به گیم پلی بسیار سریع بازی Paranautical Activity برای هماهنگی با آن لازم است که مهارت بالایی از خود نشان دهید.

بهترین بازی‌ های استیم کم حجم

بازی Emily Is Away

یکی از متفاوت‌ ترین بازی‌ های کم حجم استیم، بازی Emily Is Away است. این بازی، تصویری از داستان غم انگیز روابط اینترنتی را به رخ می‌ کشد. یک بازی تعاملی مبتنی بر متن که کاربر در آن از طریق چت متنی با دوست مجازی خود به نام امیلی ارتباط برقرار می‌ کند. برای انجام این بازی شما باید تصمیم خود را از میان گزینه‌ های مکالمه گرفته و هر کدام از انتخاب‌ هایی که انجام می‌ دهید تاثیر مستقیم در داستان بازی می‌ گذارد. با انتخاب خود از بین گزینه‌ های مختلف مکالمه، پایان بازی را تعیین می‌ کنید. علاوه بر داستان جذاب بازی Emily Is Away احساس عمیق و نوستالژی را نیز هنگام انجام دادن آن می‌ توان تجربه کرد.

بهترین بازی‌ های استیم کم حجم

بازی One Away Heroics

یکی از کم حجم‌ ترین بازی‌ های استیم در سبک ماجراجویی بازی One Away Heroics است. برای انجام این بازی شما باید به عنوان یک ماجراجوی شجاع و بی‌ باک بتوانید در سراسر زمین سفر کنید. قبل از اینکه همه چیز تحت تاثیر سایه‌ ای تاریک و مرموز قرار بگیرد، با یک شیطان مواجه می‌ شوید. از سمت چپ، تاریکی به سمت شما نزدیک شده و باید با هر اقدامی که توسط گیمر انجام می‌ گیرد سایه بیشتر خواهد شد. به همین علت لازم است با اتخاذ تصمیمات درست از گسترش هر لحظه سایه جلوگیری کنید. در طول سفر به نقاط مختلف جهان موجودات عجیبی با شما مواجه می‌ شوند. فراموش نکنید که در طول این مسیر قهرمانان دیگری نیز مایل هستند که با شما سفر کرده و هم فکر شما باشند. این بازی کم حجم و جذاب را می‌ توانید بر روی انواع ویندوزها نصب کنید.

بهترین بازی‌ های استیم کم حجم

بازی FTL: Faster Than Light

گزینه بعدی که در لیست بهترین بازی‌ های استیم کم حجم قرار می‌ گیرد، بازی FTL: Faster Than Light نام دارد. در این بازی ماجراجویی و استراتژیک شما باید یک کشتی فضایی را به عنوان کاپیتان تحت مدیریت داشته باشید. هدف شما این است که در برابر حملات دشمنان بتوانید کشتی فضایی خود را مورد محافظت قرار داده و آن را با موفقیت به پایان مسیر برسانید. مدیریت صحیح منابع و تجهیزاتی که دارید و همچنین تصمیم‌ های استراتژیک اتخاذ می‌ کنید در این مسیر برای مواجهه با چالش‌ ها و خطرات می‌ توانند نقش تعیین کننده داشته باشند. گاهی اوقات مورد حملات رگبار موشکی سنگین قرار می‌ گیرید که باید در انتخاب استراتژی خود نهایت دقت را به خرج دهید.

بهترین بازی‌ های استیم کم حجم

بازی Metal Slug

بدون شک کمتر گیمری را می‌ شناسید که با نام بازی Metal Slug آشنا نباشد. یک بازی نوستالژی بسیار جذاب که از دهه‌ ها قبل تاکنون توانسته خود را در میان بهترین بازی‌ های کم حجم استیم قرار دهد. بازی سرباز کوچولو با گیم پلی جذاب و طراحی ساده به شکلی است که برای علاقه مندان به تیراندازی در مسیرهای پر از سر و صدا و هیجانی گزینه‌ ای ایده‌ آل است. هر اندازه بخواهیم در خصوص این بازی نوستالژیک و پرخاطره مطلب بنویسیم، باز هم به موارد جذاب‌ تری برخورد خواهیم کرد.

این بازی به حدی اعتیادآور است که می‌ تواند گیمر را ساعت‌ ها سرگرم انجام خود کند. یکی از جذابیت‌ های خاص این بازی گرافیک فوق العاده جذاب و دوبعدی آن است. در انجام این بازی با دشمنان متفاوتی اعم از موجودات فضایی، هلیکوپتر، مومیایی، زامبی و سربازان عادی مواجه می‌ شوید. برای گذر کردن از این چالش‌ ها باید اسلحه و نارنجک‌ ها را به کار گیرید.

بهترین بازی‌ های استیم کم حجم

بازی The Binding Of Isaac

یکی از محبوب‌ ترین بازی‌ های استیم کم حجم که برای سیستم‌ های ضعیف می‌ تواند گزینه‌ ای ایده‌ آل باشد، بازی The Binding Of Isaac است. اگر در سفر هستید و خستگی را شما را کلافه کرده است، توصیه ما به شما دانلود و نصب این بازی کم حجم خواهد بود. یک گیم پلی بسیار جذاب و بی‌ نهایت اعتیادآور که مانند شخصیت‌ های بازی برای هر کاربری متفاوت است.

بازی The Binding Of Isaac دارای سبک اکشن ماجراجویی بوده که در آن گیمر باید به دنبال آیزاک برود. داستان بازی به شکلی آغاز می‌ شود که مادر آیزاک قصد دارد او را بکشد. پس از اینکه آیزاک از این نقشه باخبر می‌ شود با فرار کردن به زیرزمین خانه با موجودات وحشتناکی روبرو خواهد شد. در طول بازی شما باید آیزاک را در سفر همراهی کرده و با گنجینه‌ های عجیبی که پیش و روی شما قرار می‌ گیرند، بتوانید به مبارزه با موضوعات مرموز بپردازید.

بهترین بازی‌ های استیم کم حجم

بازی Atom Zombie Smasher، کم حجم ترین بازی استیم

آخرین بازی که در لیست بهترین بازی‌ های استیم کم حجم قرار گرفته است، Atom Zombie Smasher نام دارد. یک بازی فوق العاده کم حجم و تنها ۲۷ مگابایتی می‌ تواند ساعت‌ ها شما را سرگرم کند. این بازی دارای گیم پلی جذاب بوده و به شما این امکان را می‌ دهد که همزمان با دو نفر دیگر مشغول به انجام آن شوید. داستان بازی اشاره به آخرالزمان داشته که در آن زامبی‌ ها در سطح شهر راه می‌ افتند. اکنون شما و بقیه بازماندگان باید راهی برای خروج از شهر پیدا کنید تا طعمه زامبی‌ ها نشوید. در این مسیر عملیات هیجان انگیزی را با کمک توپخانه و تک تیرانداز انجام خواهید داد.

بهترین بازی‌ های استیم کم حجم

کلام آخر

بهترین بازی‌ های استیم کم حجم شاید گرافیک بالایی نداشته باشند ولی به واسطه گیم پلی جذابی که دارند، می‌ توانند تا ساعت‌ ها شما را سرگرم کنند. برخی از این بازی‌ ها به حدی جذابیت دارند که کاربران ترجیح می‌ دهند آن ها را به جای بازی‌ های گرافیکی سنگین بر روی سیستم خود داشته باشند. بازی‌ های کم حجم را می‌ توان بر روی سیستم‌ های ضعیف با مشخصات سخت‌ افزاری محدود نیز نصب کرد. ما در مجله آترا پس از بررسی‌ های فراوان ۱۵ بازی فوق را برای شما انتخاب کرده‌ ایم که از انجام آن ها لذت ببرید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.