پربازدیدترین مطالب

معرفی محصول

بررسی و مقایسه آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳

سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۲

بررسی و مقایسه آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳

بررسی و مقایسه آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ 

به طور کلی گوشی های آیفون از جمله مهم ترین و محبوب ترین گوشی های موجود در بازار هستند. هر ساله برند اپل یا همان آیفون مدل های گوشی مختلفی را وارد بازار می ‌کند. به طوری که اگر به بررسی دقیق این گوشی ها بپردازیم، متوجه خواهیم شد که هر ساله یکسری آپشن به گوشی سال قبل اضافه شده و به عنوان گوشی جدید وارد بازار خواهد شد. در این مقاله می خواهیم به مقایسه آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ بپردازیم و بگوییم که این دو نوع گوشی موبایل چه تفاوت هایی و همچنین چه شباهت‌هایی با یکدیگر دارند. به طور کلی بسیاری از طرفداران گوشی اپل منتظر ورود آیفون ۱۳ بودند که بالاخره این گوشی رونمایی شد. یکی از مهمترین ویژگی هایی که در مقایسه آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ به آن می ‌رسیم، داشتن تراشه ای جدید به نام a15 برای گوشی آیفون ۱۳ می باشد.

پس اولین گام را برند اپل در راستای افزایش کیفیت دوربین این گوشی برداشته است. پس در مقایسه آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ درمیابیم اولین وجه تفاوت آن ها دوربینشان می باشد به طوری که دوربین گوشی آیفون ۱۳ دارای سنسورهای بزرگتری می باشد. این سنسور های بزرگ به آیفون ۱۳ کمک می‌ کنند تا عکاسی با کیفیت بیشتری را در شب با استفاده از آن تجربه نمایید. همچنین دو تفاوت دیگر آیفون ۱۳ و آیفون ۱۲ را می توان باتری و نمایشگر آن دانست. در مقایسه آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ درمی ‌یابیم که باتری آیفون ۱۲ بزرگتر است. همه ما می‌دانیم که این بزرگتر بودن نشانه افزایش ظرفیت آن نیز خواهد بود. مسلماً آیفون ۱۳ از نظر باتری قوی تر بوده و می تواند تا مدت زمان بیشتری روشن بماند. همچنین در مقایسه آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ به موضوع مهمی چون نمایشگر خواهیم رسید. معمولاً نمایشگر جزو آن ویژگی های بسیار برجسته برای طرفداران گوشی آیفون می باشد. هرچقدر کیفیت نمایشگر بالاتر باشد، آن گوشی موبایل دارای طرفداران بیشتری است. نمایشگر گوشی آیفون فوق العاده قوی بوده و سوپر رتینا نام دارد. پس شما با استفاده از گوشی آیفون ۱۳ می توانید با انتخاب گزینه تنظیم خودکار در هر محیطی که قرار بگیرید با توجه به تفاوت میزان روشنایی آن محیط، تغییرات نور به صورت خودکار و حرفه ای را داشته باشید.

بررسی دو مدل از سری آیفون 13 و مقایسه آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳

آیفون ۱۳ به خاطر داشتن ویژگی هایی که ذکر شد، می تواند بسیار فوق العاده و حائز اهمیت باشد. به همین جهت بسیاری از منتقدان می ‌گویند که آیفون ۱۳ گوشی کاملاً فوق‌ العاده است. اگرچه از نظر ظاهری این دو گوشی با یکدیگر تفاوت چندانی ندارند اما آیفون ۱۳ از نظر قطعات کاملاً برتری و قدرت خود را به اثبات خواهد رساند. یکی دیگر از ویژگی های مهم آیفون ۱۳ که در مقایسه آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ به آن می رسیم، سرعت بسیار بالای این نوع گوشی می باشد. آیفون ۱۳ دارای دو مدل می باشد. در ادامه هر  یک از آن ها را به طور کامل شرح خواهیم داد.

برای مقایسه آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ بهتر است که ابتدا دو مدل سری آیفون ۱۳ را مورد بررسی قرار داده و سپس به مقایسه این دو سری آیفون ۱۲ بپردازیم.

 اولین مدل از سری آیفون ۱۳، مدل آیفون ۱۳ مینی می باشد. قیمت آیفون مینی 13، 699 دلار بوده و دارای حافظه ای چون ۱۲۸ و ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت می باشد. از نظر اندازه نمایشگر نیز باید بگوییم که دارای نمایشگری به اندازه 5.4 اینچ می باشد. پردازنده آن a15 بوده و دوربین پشتی آن دارای کیفیت ۱۲ مگاپیکسلی می باشد. رنگ هایی که برای این گوشی در نظر گرفته می ‌شود، قرمز، صورتی، آبی، استارلایت، میدنایت است. اندازه ی آن 5.2 در 2.5 در 0.3 اینچ است. همچنین دارای وزنی برابر ۱۴۰ گرم بوده و مقاومت بالایی در برابر آب دارد.

 مدل دیگر سری آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ می باشد. این آیفون دارای قیمتی بیشتر نسبت به آیفون مینی ۱۳ است. اختلاف ۱۰۰ دلاری این دو مدل گوشی باعث می‌ شود که بسیاری از طرفداران تنها توان خرید آیفون مینی ۱۳ را داشته باشند. از نظر حافظه هر دو آیفون ۱۳ مینی و آیفون ۱۳ با یکدیگر برابر هستند اما از نظر اندازه، نمایشگر و رزولوشن، آیفون ۱۳ نسبت به مینی برتری بیشتری دارد. هر دو پردازنده ها برای این گوشی یکسان بوده و دوربین پشتی و جلویی آن ها نیز با یکدیگر برابر هستند. رنگ بندی آن ها نیز با هم یکسان بوده اما اندازه آیفون ۱۳ از آیفون مینی ۱۳ بیشتر است. همچنین این افزایش اندازه می ‌تواند موجب افزایش وزن آیفون ۱۳ نسبت به آیفون ۱۳ مینی شود. حال می خواهیم به توصیف دو سری آیفون ۱۲ بپردازیم، تا مقایسه آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ کامل شود.

مقایسه آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ با بررسی دو مدل از سری آیفون ۱۲

به طور کلی آیفون ۱۲ به نام های آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ نیز خواهیم داشت که از نظر حافظه با یکدیگر برابر بوده و معادل ۶۴، ۱۲۸، ۲۵۶ گیگابایت است. از نظر قیمت، آیفون ۱۲ مینی ۵۹۹ دلار و آیفون ۱۲ ۶۹۹ دلار است. از نظر رزولوشن آیفون ۱۲ دارای رزولوشن بهتری نسبت به آیفون ۱۲ مینی می باشد. همچنین از نظر پردازنده نیز هر دو یکسان بوده و دارای پردازنده a۱۴ هستند. از نظر دوربین پشت و دوربین جلو هر دو کاملا شبیه به هم بوده دوربین پشت آن ها ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین جلویی آن ها نیز ۱۲ مگاپیکسل است که از نظر مدل با یکدیگر متفاوت هستند. رنگ هایی که برای این دو مدل آیفون در نظر گرفته می شود، کاملاً یکسان بوده و به رنگ های سفید، مشکی، آبی، سبز، بنفش و قرمز است. از نظر اندازه آیفون ۱۲ نسبت به آیفون ۱۲ مینی بزرگتر بوده و همچنین دارای وزن بیشتری می باشد. در کلام آخر در رابطه با مقایسه آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ باید بگوییم که این آیفون از نظر معیار هایی چون قیمت، حافظه، اندازه، نمایشگر، رزولوشن، پردازنده، دوربین پشت، دوربین جلو، رنگ، وزن با یکدیگر متفاوت هستند. تنها معیاری که در مقایسه آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ مشابه یافت می ‌شود، مقاومتشان در برابر آب است که هر چهار مدل، سری آیفون های ۱۲ و ۱۳ دارای مقاومت معادل ip68 هستند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.