پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

ایسوس اولین به روزرسانی BIOS مادربرد ویندوز ۱۱ را منتشر کرد

پنج شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۴

ایسوس اولین به روزرسانی BIOS مادربرد ویندوز ۱۱ را منتشر کرد

ایسوس اولین به روزرسانی BIOS مادربرد ویندوز 11 را منتشر کرد

نسخه نهایی ویندوز 11 هنوز راه اندازی نشده است ، اما ایسوس وقتی را در تهیه مادربردهای خود برای سیستم عامل نسل بعدی مایکروسافت تلف نکرده است. ای کمپانی سازنده مادربرد اخیراً سیستم عامل جدیدی را برای چندین مادربرد اینتل به تایید نهایی رسانده تا با آغوش باز از ویندوز 11 استقبال کنند.

یکی از بحث برانگیزترین نیازهای ویندوز 11 ، نیاز سخت افزار به پشتیبانی از نرم افزار Trusted Platform Module (TPM) 2.0 است و میلیون ها مادربرد قدیمی را که از این ویژگی پشتیبانی نمی کنند ، قفل می کند. TPM 2.0 در سال 2015 شروع به کار کرد ، بنابراین می توان فرض کرد که مادربردهای بعد از 2015 باید از TPM 2.0 پشتیبانی کنند. متأسفانه ، برخی از مادربردها بدون این قابلیت به بازار ارائه شده اند که نمی توانند ویندوز 11 را پشتیبانی کنند.

برنامه استقرار سیستم عامل ایسوس برای کدام مادربردها ناشناخته است ، اما اکثر مادربردهای ROG ایسوس سیستم عامل جدید ، از جمله برخی از مدل های سری Prime این ویندوز را پشتیبانی خواهند کرد. بنابراین نباید مدت زیادی طول بکشد تا سریال های دیگر مادربرد نیز با آبدیت جدید بایوس این پتیبانی را دریافت نمایند.لازم به ذکر است که شماره نسخه سیستم عامل از مادربرد به مادربرد متفاوت است.

پشتیبانی ویندوز 11 برای مادربردهای سری 500 ، سری 400 و سری 300 اینتل ارائه می شود. مادربردهای سری 500 ، سری 400 و سری AMD نیز در این لیست قرار دارند. ایسوس قبلاً در سوالات متداول خود تأیید کرده بود که مادربردهای سری 200 و مادربردهای قبلی با ویندوز 11 سازگار نیستند

ایسوس تغییرات دقیقی در مورد آنچه که در سیستم عامل جدید تغییر کرده است ارائه نکرد. تنها سرنخی که باید ادامه دهیم شرح مختصر برنامه بایوس است که ادعا می کند از WIN 11 نصب شده یا ارتقا یافته پشتیبانی می کند. ما بایوس قبلی 2G مادربرد ROG Maximus XII Apex خود را به آخرین بایوس با پشتیبانی ویندوز 11 به منظور بررسی موضوع به روز کردیم.

برای شروع ، فناوری Platform Trust Technology (PTT) اینتل به طور پیش فرض غیرفعال است. حتی در آخرین سیستم عامل ، هنوز باید به صورت دستی وارد BIOS مادربرد شوید و اگر قصد ارتقا به ویندوز 11 یا نصب نسخه جدیدی از سیستم عامل را دارید ، گزینه PTT را فعال کنید. برای کسانی که با این اصطلاح آشنایی ندارند ، PTT اساساً از پروتکل های امنیتی مشابه TPM پشتیبانی می کند ، اما بدون نیاز به ماژول فیزیکی.

 

با فعال کردن PTT تعداد زیادی از گزینه های مربوط به امنیت برای شما باز می شود تا بتوانید با آنها کار کنید. ما تنظیمات پیش فرض هر دو بایوس 2201 و 2301 را مقایسه کردیم و هیچ گونه شباهتی پیدا نکردیم. هر آنچه که ایسوس در بایوس جدید گذاشته بود یک راز باقی مانده است.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.