پربازدیدترین مطالب

معرفی برندها

آشنایی با برند دل

سه شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۶

آشنایی با برند دل

آشنایی با برند دل

دل یکی از معروف ترین و بزرگترین شرکت های آمریکایی واقع در راند راک تگزاس است که در زمینه طراحی، ساخت، تعمیر و پشتیبانی از محصولات IT و سیستم های کامپیوتری در سطح دنیا فعالیت دارد. برند دل با الهام از بنیان گذار آن یعنی مایکل دل نام گذاری شده است و امروزه به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های دنیای فناوری به حساب می آید.

تاریخچه تاسیس شرکت دل

در دهه 1980، موسس این کمپانی، دل، در دوران دانشجویی خود با خرید قطعات سخت افزاری از عمده فروشی ها، کامپیوترهای شخصی را مونتاژ و به فروش می رساند. فروش این کامپیوترها که به صورت پستی و نیز مستقیم بود، درآمد مناسبی را برای او فراهم کرده بود. این کسب و کار در اتاقش در خوابگاه دانشگاه راه اندازی و مدیریت می شد. دل با افزایش درآمد و انصراف از دانشگاه، شرکت خود را با نام PC's Limited ثبت کرد که بعد از مدتی نام آن را به Computer Corporation Dell تغییر داد.

در دهه های اخیر قرن بیستم که بازار کامپیوتر در سلطه IBM بود، کمپانی های کوچک کامپیوترهایی مشابه تولید و به بازار عرضه می کردند. در این میان، شرکت مایکل دل با بازاریابی مستقیم و یافتن مشتریان خود و فروش کامپیوترهای باکیفیت و ارزان، به بزرگترین فروشنده مستقیم کامپیوتر تبدیل شد. در ادامه با افزایش روزافزون درآمد، تغییر و توسعه به خصوص در بخش مدیریت،  ضروری بود. از این رو، مجموعه ای از مدیران با سابقه بازاریابی به نام تندی (Tandy) استخدام شدند. به این ترتیب، شبکه هایی از واسطه های فروش برای مونتاژ کامپیوترها در مقاصد و بازارهای مختلف، ایجاد کردند. با پیوستن این مجموعه و رشد درآمد، سیاست قیمت گذاری محصولات تغییر کرد. به طوری که تنظیم قیمت محصولات نه بر مبنای قیمت رقابتی با کمپانی های مشابه بلکه براساس هزینه تمام شده دل انجام می شد. با بروز مشکلات متعدد بین بخش بازاریابی و فروش، اعضای تیم تندی برکنار شده و یا استعفا دادند. با این وجود رشد برند دل ادامه داشت و شعبه هایی در لندن و سپس کانادا تاسیس شد. تا این که در سال 2016 به عنوان دومین شرکت بزرگ تولید کننده لپ تاپ معرفی شد. ( خرید لپ تاپ دل

محصولات برند دل

کمپانی دل محصولات متنوعی را در زمینه آی تی به بازار عرضه کرده است که از جمله می توان به لپ تاپ های دل، آل این وان یا کامپیوترهای همه کاره دل، مانیتورهای دل، کامپیوترها، تبلت، سرورها، تلویزیون، اسکنر، چاپگر، نت بوک، تلفن هوشمند، لوازم جانبی، ابزار ذخیره سازی رایانه ای اشاره کرد.

سری های مختلف لپ تاپ دل

با وجود عرضه محصولات مختلف توسط کمپانی دل، بسیاری از افراد این شرکت را از لپ تاپ های آن می شناسند. لپ تاپ های دل در مدل ها و سری های مختلف دارای کیفیت بالا و مشخصات فنی مناسبی هستند که باعث شده در سراسر جهان مورد استقبال قرار گیرد. این برند شامل سری های زیر است:

سری Vostro: این لپ تاپ های سبک، ارزان قیمت و اداری برای انجام نیاز های کاری افراد طراحی شده است. این محصول دارای پتانسیل لازم برای ارتقای سخت افزاری است. به علاوه، از جمله محصولات ضد گردوغبار و نیز ضد آب این کمپانی می باشد.

سری XPS: این لپ تاپ نسبتا گران به عنوان نوت بوک گرافیکی شرکت دل به حساب می آید که دارای کانفیگ قدرتمند و طراحی زیبایی می باشد.

سری Inspiron: این لپ تاپ با وجود طراحی جذاب مناسب افرادی است که دارای بودجه محدوده بوده و برای انجام امور سبک و عادی در جستجوی لپ تاپ حرفه ای می باشند. کروم بوک های دل جزء این سری از محصولات قرار دارند.

سری ALienware G: این نوع لپ تاپ با قدرت پردازشی و گرافیکی بالای خود مخصوص گیمرهای حرفه ای طراحی شده است. لپ تاپ های این سری دارای طراحی و استحکام بدنه ی بی نظیری هستند.

لپ تاپ سری  Precision نیز جزء تولیدات قدیمی این شرکت بوده که امروزه در بازار جایی ندارند.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.