پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

آشنایی با آیپد پرو ۲۰۱۸ اپل و لوازم جانبی آن

سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

آشنایی با آیپد پرو ۲۰۱۸ اپل و لوازم جانبی آن

اپل جدیدترین نسل آیپد پرو 2018 (Apple iPad Pro 2018) همراه با حاشیه های بسیار کم رسما رونمایی کرد.

بعد از ماه ها انتظار اپل از آیپد پرو 2018 خود پرده برداری کرد که با دارا بودن ویژگی هایی همچون حاشیه‌های باریک‌تر نمایشگر، فیس آیدی، یک درگاه USB-C و سخت افزاری به مراتب قدرتمندتر از مدل قبلی به شایعات در مورد خود را پایان داد. مثل همیشه  آیپد پرو در دو نسخه مختلف 11 اینچی و 12.9 اینچی معرفی شد و گفتنی است که ابعاد و اندازه‌های آنها به مراتب کوچکتر از مدل های قبلی خود به نظر می رسد.

اولین ویژگی آیپد پرو 2018 حذف نمودن کلید هوم بوده است. این موضوع سبب آن گردیده که اپل بیشتر فضای جلو را به نمایشگر اختصاص داده و در نهایت حاشیه‌ها از هر چهار طرف کوچک‌تر شوند. ‌اپل این تبلت جدید را به نمایشگر  Liquid Retina مجهز نموده است که قبلا در آیفون ایکس از آن بهره برده است.

همانند آیفون ایکس هر دو آیپد پرو 2018 از فن آوری فیس آیدی و بهرمندی از دوربین TrueDepth مجهز شده‌اند. نکته اینجاست که درست برخلاف گوشی های آیفون ایکس، ایکس اس و ایکس آر، این آیپد جدید فاقد یک قسمت ناچ است، یعنی می شود اینگونه عنوان کرد که حاشیه‌های بالای صفحه برای میزبانی از این سیستم‌های پیچیده طراحی شده اند. برای دست یابی و بهرمندی از سیستم فیس آیدی شما همواره باید در حالت افقی از تبلت خود استفاده نمایید، مثلا  زمانی که آن را به یک کیبورد متصل نموده اید.

تبلت های جدید اپل قدرت خود را از مرکز تراشه‌ی A12X Bionic  که شامل پردازنده فوق العاده  8 هسته‌ای همراه با  پردازشگر گرافیکی 7 هسته‌ای می باشد تامین می کنند. با کمک این تراشه جدید 35 درصد عملکرد بهتر را در حالت تک هسته‌ای و تا 90 درصد انجام سریع تر وظایف در حالت چند هسته‌ای نصیب خود نموده است. در مورد پردازشگر گرافیکی می توان گفت اپل ادعا می کند که آیپد پرو ارائه کننده عملکرد گرافیکی همچون ایکس باکس وان اس در مجموعه‌ای کوچک‌تر است.

درست برعکس آیفون‌ها از درگاه لایتنین خبری نیست اما اپل در آیپد خود از درگاه USB-C بهره گرفته است که به وسیله این درگاه جدید دنیای تازه‌ای پیش روی  آیپد پرو خواهد بود؛ به عنوان نمونه می‌توان با اتصال گوشی به آیپد، شارژ آن را  نیز تامین کند.

اپل از یک قلم Apple Pencil همراه با آیپدهای جدید خود نیز رونمایی کرد. اپل تغییرات زیادی روی آن به وجود آورده است. اکنون با طراحی ویژه ای که به خود دیده است می توان از طریق بخش مغناطیسی به آیپد متصل گردد و مستقیما شارژ شود و حتی می توان این قلم را با شارژرهای بیسیم موجود در بازار شارژ کرد.

نحوه شارژ شدن آن بسیار جالب است، چرا که به کناره دستگاه چسبیده و سپس یک نمایش‌دهنده ظرفیت باتری کوچک، بر روی صفحه نمایش تبلت ظاهر می‌شود. با اولین ضربه آرامی که توسط این قلم بر صفحه نمایش آیپد خود بیاورید،‌ صفحه آن روشن شده و شما را به دنیای شگفت انگیز اپلیکیشن Notes منتقل می نماید. همچنین در اپلیکیشن نوت با دو مرتبه لمس قسمت تخت قلم، می‌توانید بین قلم نوشتاری یا پاک‌کن یکی را انتخاب کنید یا در فتوشاپ، با استفاده از آن به بزرگنمایی ابعاد قاب تصویر دست یابید.

Smart Keyboard Folio  نام ارتقا یافته همان کیبورد قدیمی آیپد است که اپل به صورت ویژه ای آن را ارتقا بخشیده است بطوریکه تایپ کردن در دو زاویه متفاوت را برای شما ممکن کرده است. کیبورد فیزیکی تبلت تفاوت چندانی با آیپد پرو قبلی ندارد، در واقع  اسمارت کانکتور در آیپد پرو 2018 به پایین دستگاه انتقال یافته است و میتوان گفت به شیوه‌ متفاوتی اتصال برقرار می نماید.

در مورد سیستم تشخیص چهره شگفت انگیز و فوق العاده فیس آیدی، به صورتی می باشد که حتی در زمانی که تبلت به صورت افقی قرار بگیرد و داخل کیف مخصوص خود باشد نیز به درستی عمل می کند. فقط لازم است دو مرتبه کلید اسپیس را بفشارید تا با بهرمندی از فیس آیدی قفل امنیتی دستگاه باز نمایید.

اپل برای  نسخه‌ پایه آیپد پرو 2018 با بهرمندی از نمایشگر 11 اینچی و 12.9 اینچی و تجهیز یافته به 64 گیگابایت ظرفیت داخلی به ترتیب حدود 799 دلار و 999 دلار قیمت گذاری نموده است. همچنین برای آیپد پرو 12.9 اینچی با بهرمندی از  1 ترابایت ظرفیت داخلی و دارای پشتیبانی از سیم کارت تحت شبکه LTE نیز قیمتی حدود 1899 دلار را عنوان کرده است.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.