پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

پرسش و پاسخ های متداول در مورد گوشی موبایل | دانستنیهای موبایل

پنج شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۳

پرسش و پاسخ های متداول در مورد گوشی موبایل | دانستنیهای موبایل

پرسش و پاسخ های متداول در مورد گوشی موبایل 

اگر از جمله افرادی به شمار می‌ روید که از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنید، باید نکات کاربردی در مورد این تجهیزات الکترونیکی را فرا بگیرید. امروزه گوشی های هوشمند به عنوان بخش کاربردی از زندگی افراد شناخته می شوند. با توجه به اینکه گوشی های هوشمند می توانند نقش اساسی در تحول کسب و کار ایجاد کنند، آگاهی از پاسخ برخی سوالات برای کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است.

به عنوان مثال گاهی اوقات در استفاده از گوشی موبایل با شرایطی مواجه می شوید که کارکرد مناسبی از آن مشاهده نخواهید کرد. به همین علت به فکر راهکارهایی برای برطرف کردن مشکل مورد نظر خواهید افتاد. در این شرایط ریست ‌کردن ‌گوشی و بازگرداندن به تنظیمات کارخانه به عنوان یک راهکار همیشگی در ذهن کاربران مرور خواهد شد. علاوه بر این مورد افزایش قیمت گوشی های هوشمند این نگرانی را برای کاربران به همراه داشته که در صورت مفقود شدن چه راهکاری را باید برای یافتن گوشی هوشمند طی کنند. امروزه روش های مختلفی به شما کمک می کنند تا بتوانید برای ردیابی گوشی های خاموش و گوشی هایی که از دسترس شما خارج شده‌اند، اقدامات لازم را انجام دهید. ما در این مطلب سعی بر آن داریم تا به شما پاسخی به سوالات کاربردی در زمینه گوشی های هوشمند ارائه دهیم. با ما در آترامات همراه باشید تا برخی از سوالات کاربردی را برای شما پاسخ دهیم

 

چگونه گوشی را فلش کنیم؟

گوشی های اندروید به عنوان محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند شناخته می شوند. امروزه این سری از گوشی های هوشمند به عنوان پلتفرمی کاربردی توسط طیف گسترده ای از کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال گاهی اوقات بنا بر دلایل مختلف، کاربر به دنبال فلش کردن گوشی خود خواهد بود. عمدتا دلایل متعددی وجود دارند که شما را به سمت فلش کردن گوشی هوشمند هدایت خواهند کرد. به عنوان مثال برای ارتقای سیستم عامل گوشی بدون بهره گیری از بسته‌ های OTA، فلش کردن گوشی یک راهکار اساسی عنوان می شود. علاوه بر این با توجه به اینکه امروزه می‌توانید رام های کاستوم متنوعی را در بازار برای گوشی های اندرویدی خصوصاً گوشی های سامسونگ مشاهده کنید، ممکن است برای نصب این فریم ورها  ترغیب بشوید.

قبل از اینکه اقدام به فلش کردن گوشی هوشمند کنید، باید پاسخ این سوال را دریافت کنید که فلش گوشی چیست؟ در واقع فلش کردن گوشی هوشمند به پروسه ای اطلاق می شود که تمام اطلاعات ثبت شده کاربران به مانند فکتوری ریست از روی گوشی حذف خواهند شد. با این حال تفاوت فلش کردن گوشی با ریست فکتوری در این است که به هیچ عنوان اطلاعات حذف شده، قابلیت بازیابی نخواهند داشت. علاوه بر این مورد در مقایسه با فکتوری ریست با فلش کردن گوشی می توانید از یک رام غیر رسمی به جای سیستم عامل اصلی بر روی گوشی خود بهره ببرید. این شرایط کمک می‌کند تا بتوانید تجربه متفاوت‌تری در هنگام عملکرد گوشی از آن دریافت نمایید.

بیشتر بخوانیم : آموزش ریست فکتوری گوشی + مزایا و معایب

مزایای فلش کردن گوشی

کاربران بنا به دلایل مختلفی ترجیح می‌دهند که گوشی هوشمند خود را فلش کنند. با این حال مزایا و معایب مختلفی در این پروسه برای شما وجود خواهند داشت. به عنوان مثال اگر را به شکل اصولی و صحیح بتوانید گوشی هوشمند خود را فلش کنید، می‌توانید خطاهای موجود در سیستم عامل را به بهترین شکل برطرف نمایید. علاوه بر این، فلش ‌کردن ‌گوشی کمک می‌کند تا سرعت و عملکرد آن را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. برای از بین رفتن ویروس های گوشی هوشمند فلش کردن یک راهکار کاربردی می تواند عنوان شود. در کنار تمام مواردی که عنوان کردیم، با استفاده از این تکنیک می توانید نرم افزارهای موجود در گوشی را بهینه کنید. به همین علت شارژدهی بیشتری میتوانید از گوشی‌های خود مشاهده نمایید.

در کنار مزایایی که در فلش کردن گوشی می توانید مشاهده کنید، برخی مواقع ممکن است این روش برای گوشی مشکلاتی نیز به وجود بیاورد.

روش های مختلف برای فلش کردن گوشی

اگر به این نتیجه رسیده اید که برای بهبود عملکرد گوشی هوشمند باید آن را فلش کنید، از روش‌های مختلفی می توانید این روند را طی کنید. روش نخست، استفاده از روش دستی برای طی کردن این پروسه خواهد بود. فراموش نکنید اگر به دنبال فلش کردن گوشی به صورت دستی هستید، باید گوشی شما  به گونه ای تولید شده باشد که قابلیت ریستارت را بتواند در اختیار شما قرار دهد.

در طرف مقابل گاهی اوقات شرایط گوشی هوشمند شما به شکلی است که در حال ریستارت بودن، بر روی حالت قفل قرار می گیرد و نمی تواند روشن شود. این شرایط نشان می‌دهد که برای فلش کردن گوشی باید با استفاده از یک کامپیوتر استفاده کنید.

با توجه به حساسیت این پروسه، همواره تاکید می شود برای فلش کردن گوشی هوشمند با مراجعه به فروشگاه های معتبر، از طریق کامپیوتر نیاز خود را بتوانید برطرف کنید.

فلش کردن گوشی بدون کامپیوتر

اگر قصد دارید گوشی اندرویدی خود را بدون استفاده از کامپیوتر فلش نمایید، لازم است که مراحل را با دقت بالایی  طی کنید.

گام اول

در نخستین گام برای فلش کردن گوشی های هوشمند بدون استفاده از کامپیوتر باید از کاستوم رام بهره ببرید. برای این کار می توانید در مرورگر گوشی این عبارت را سرچ کرده و پس از دانلود، آن را بر روی کارت حافظه ذخیره کنید.

گام دوم

در این مرحله برای فلش کردن گوشی باید تلفن همراه خود را خاموش نمایید. پس از آن برای شروع این پروسه باید دکمه پاور را به همراه کلید افزایش صدا به صورت همزمان فشار دهید. فراموش نکنید که حالت کاستوم ریکاوری روشن باشد.

گام سوم

در این مرحله برای بکاپ گیری و نگهداری از دیتاها میتوانید اقدام نمایید. اطمینان داشته باشید که از بکاپ گیری استیکرام استفاده کرده اید. اگر این مرحله به خوبی طی نشود، ممکن است دیتاها و اطلاعات گوشی هوشمند شما حذف شوند.

گام چهارم

اکنون تمام پارتیشن های گوشی هوشمند شما حذف شده‌اند. در این مرحله باید در ضمن بررسی گزینه های سیستمی، آنها را نیز کاملا حذف کنید.

گام پنجم

در این مرحله نصب کاستوم رام صورت می پذیرد. برای طی کردن این گام می توانید با مراجعه به کارت حافظه گوشی هوشمند، تمام فایل های موجود را انتخاب کنید.

گام آخر

اگر مراحل فوق را با موفقیت طی کنید، می توانید گوشی خود را ریبوت نمایید.

فلش کردن گوشی با استفاده از نرم افزار کامپیوتر

اگر به نرم افزارهای کامپیوتری وارد هستید و یک سیستم در دسترس دارید، می توانید با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری نیز گوشی خود را فلش کنیم. در گام نخست باید مدل گوشی خود را بتوانید به صورت دقیق در اختیار داشته باشید.

پس از یادداشت کردن مدل گوشی باید برای دانلود نرم افزار SP FLASH TOOL اقدام نمایید. در گام بعدی مدل گوشی خود را که به صورت دقیق یادداشت کرده اید، را در اینترنت جستجو نمایید.

پس از دانلود کردن فایل نصبی SP FLASH TOOL که دارای حجم یک گیگابایتی است، باید آن را بر روی سیستم خود نصب نمایید.

در صورت نصب شدن این نرم افزار، آن را اجرا کنید. پس از باز شدن این نرم افزار باید گزینه scatter loading file را در سمت راست یافته و گزینه choose را برگزینید.

حال میتوانید با انتخاب فایل مدل گوشی که آن را دانلود کرده‌اید، نرم افزار را اجرا نمایید. اکنون می توانید با استفاده از کابل، گوشی هوشمند خود را به سیستم وصل کنید.

در گام بعدی گزینه دانلود در قسمت بالایی نرم افزار sp flash tool را انتخاب کنید.

در این مرحله یک پیغام بر روی سیستم نمایش داده می شود. مجددا باید گزینه دانلود را فشار دهید تا گوشی شما پروسه فلش شدن را طی کند.

چگونه گوشی را ریست کنیم؟

یکی دیگر از سوالات متداولی که در زمینه گوشی های هوشمند معمولا کاربران با آن مواجه می شوند، نحوه ریست فکتوری یا بازگرداندن به تنظیمات کارخانه است. همان گونه که می دانید گوشی‌های هوشمند خصوصا پلتفرم اندروید، قابلیت پیر شدن خواهند داشت. پس از استفاده چند ماهه از گوشی‌های هوشمند ممکن است کارایی و عملکرد مناسب خود را از دست بدهند. به همین علت بهترین راهکار برای رفع مشکلات مختلف، نو کردن سیستم گوشی خواهد بود. فلش کردن گوشی موبایل از جمله راهکارهایی محسوب می‌شود که کاربران می‌توانند از طریق آن به نیاز خود دست پیدا کنند. فراموش نکنید که ریست فکتوری یا بازگشت به تنظیمات کارخانه تفاوت زیادی با فلش کردن خواهد داشت.

دلایل مختلفی وجود دارند که ممکن است کاربران را به سمت ریست ‌کردن ‌گوشی هدایت کنند. به عنوان مثال نمایش پیغام های متعدد بر روی نمایشگر برای کاربر می‌تواند آزاردهنده باشد. علاوه بر این عدم نصب شدن نرم‌افزارهای مختلف و کند شدن گوشی از دیگر دلایلی محسوب می‌شوند که با ریست فکتوری یا بازگشت به تنظیمات کارخانه ممکن است به راحتی برطرف شوند.

راه های مختلفی برای ریست کردن گوشی هوشمند می توانید طی کنید. انتخاب هر کدام از این روش ها با دلایل مختلفی صورت می پذیرد. به عنوان مثال گاهی اوقات کاربر پسورد گوشی خود را در اختیار داشته و به تنظیمات گوشی دسترسی کامل دارد. به همین علت می تواند از فایل های خود یک پشتیبان تهیه کرده و به راحتی گوشی خود را ریست کند.

در طرف مقابل عدم دسترسی به پسورد گوشی نیز ممکن است مشکلات مختلفی برای کاربران به همراه داشته باشد. به همین علت یک راهکار دیگر برای ریست‌کردن‌گوشی در این شرایط می‌توانید طی کنید.

ریست فکتوری گوشی از طریق منوی تنظیمات

اگر به دنبال روشی ساده برای ریست کردن گوشی اندروید هستید، بهترین گزینه استفاده از منوی تنظیمات یا settings خواهد بود. معمولا اکثر گوشی هایی که از پلتفرم اندروید استفاده میکنند، برای ریست فکتوری از یک ساز و کار پیروی خواهند نمود.

برای طی کردن این روند ابتدا به بخش تنظیمات دستگاه اندرویدی خود مراجعه کنید. در گام بعدی باید وارد قسمت Backup & Reset شوید.

اکنون برای شروع فرآیند ریست فکتوری گوشی اندرویدی باید گزینه Factory Data Reset را انتخاب نمایید.

در این مرحله گوشی هوشمند به شما یک هشدار خواهد داد. با تایید این نوشتار، تمام اطلاعات گوشی برنامه ها و حساب های کاربری حذف خواهند شد. برای طی کردن این مرحله می توانید با لمس Delete All و یا در برخی از گوشی ها Reset، اجازه دهید که پروسه ریست ‌فکتوری شروع شود.

اگر گوشی هوشمند یا تبلت اندروید شما دارای رمز باشد، در این گام از شما درخواست می شود که رمز را وارد نمایید.

بدین ترتیب تمام اطلاعات گوشی حذف شده و شما به راحتی توانسته اید ریست فکتوری اندروید را انجام دهید. فراموش نکنید که راه اندازی مجدد گوشی هوشمند چند دقیقه زمان خواهد برد.

ریست فکتوری گوشی از طریق منوی ریکاوری

راهکاری دیگر برای ریست کردن گوشی اندرویدی نیز می توانید طی کنید. این روش نیز به راحتی می تواند شما را به خواسته های خود برساند. برای شروع این پروسه ابتدا باید گوشی هوشمند یا تبلت خود را خاموش نمایید.

حال باید به صورت همزمان کلیدهای مختلفی را از گوشی فشار دهید. بسته به مدل گوشی و برند تولید کننده این مرحله می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال برای گوشی های سامسونگ باید کلید پاور، کلید افزایش صدا و کلید Home را به صورت همزمان نگه دارید.

در صفحه باز شده می توانید برای جابجایی بین گزینه های موجود، از طریق کلیدهای کنترل صدا اقدام نمایید.

در این منو به دنبال گزینه Factory Reset باشید. ممکن است بسته به برند تولید کننده، این گزینه نیز با تفاوت جزئی نیز همراه باشد.

اکنون از شما سوال پرسیده می شود که آیا قصد ریست کردن گوشی هوشمند را دارید، که شما باید آن را تایید کنید.

حال به راحتی می توانید گوشی خود را به مانند شروع فعالیت و تولید در کارخانه در اختیار داشته باشید. فراموش نکنید که بکاپ گیری و پشتیبان گیری از داده ها قبل از شروع فرآیند ریست فکتوری یا بازگرداندن به تنظیمات کارخانه به عنوان گزینه ای مهم محسوب می‌شود.

ریست کردن گوشی آیفون

برای ریست کردن گوشی آیفون نیز به راحتی می توانید از طریق منوی تنظیمات به خواسته خود دست پیدا کنید. پس از بکاپ گیری و گرفتن پشتیبان از اطلاعات خود می توانید پروسه ریست کردن این تجهیزات هوشمند را آغاز نمایید. ابتدا وارد قسمت تنظیمات دستگاه شده و با ورود به بخش General در لیستی که باز می شود، گزینه Reset را انتخاب نمایید.

در این گام باید با انتخاب Erase All Content And Settings اجازه دهید که سیستم فرآیند بازگردانی به تنظیمات کارخانه را آغاز نمای.د اگر برای گوشی آیفون خود رمز انتخاب کرده اید، در این گام باید آن را وارد کنید.

اکنون نیاز است که رمز عبور حساب کاربری Apple Id را وارد نمایید.

در گوشی های اپل و آیفون های موجود، پروسه بازگردانی به حالت کارخانه یا ریست شدن ممکن است دو دقیقه طول بکشد. اکنون گوشی شما به تنظیمات کارخانه بازگردانده شده است. صفحه خوش آمد گویی مجدداً بر روی گوشی مشاهده می شود.

چگونه گوشی را رجیستر کنیم؟

همانگونه که می دانید در یکی دو سال اخیر بحث رجیستر کردن گوشی برای کاربران اهمیت بالایی پیدا کرده است. اگر شما به تازگی گوشی هوشمند خریداری کرده‌اید، باید بتوانید مقررات طرح رجیستری را نیز آموزش دیده و آنها را رعایت کنید. رجیستری یک قاعده و قانون کلی برای استفاده از گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود. این طرح قانون و هدفمند کمک می کند تا در مقابل قاچاق و واردات غیر مجاز گوشی های هوشمند بتوان راهکاری موثر طی نمود. با این حال بسیاری از کاربران به دنبال پاسخ این سوال هستند که چگونه رجیستری گوشی را انجام دهند؟ برای رجیستر کردن گوشی های موبایل می توانید از سه روش استفاده کنید

نخستین روش برای رجیستر کردن گوشی، استفاده از وب سایت همتا خواهد بود. این روش نسبت به سایر روش ها مراحل کمتری داشته و کاربران به راحتی می توانند از این طریق گوشی خود را رجیستر کنند. برای طی کردن پروسه رجیستر کردن گوشی می توانید به سایت سامانه همتا وارد شوید. در این گام از شما شماره تلفن را درخواست خواهند کرد. پس از آن یک کد به منظور ورود به این سامانه بر روی گوشی شما ارسال میشود.

درج کردن این کد بر روی سایت موجب می شود که بتوانید وارد آن شده و گزینه فعال سازی تلفن همراه را انتخاب کنید. در این بخش شماره همراه شناسه دستگاه و کد فعال سازی را از شما درخواست خواهند نمود.

به راحتی می توانید با وارد کردن اطلاعات خواسته شده، برای رجیستر کردن گوشی این روند را طی کنید. اکنون گوشی شما با سیم کارت مد نظر در سامانه ثبت خواهد شد.

روش دیگری برای رجیستر کردن گوشی نیز می‌تواند انتخاب شود. این روش از طریق شماره گیری #777* امکان پذیر است. پس از وارد کردن این کد یک کادر پیش روی شما قرار می گیرد. لازم است که برای طی کردن فرآیند رجیستر کردن گوشی، گزینه فعال سازی را انتخاب کنید. حالا از شما شماره تلفن شناسه ۱۵ رقمی دستگاه و همچنین کد فعالسازی را درخواست خواهند کرد. با وارد کردن این گزینه ها می توانید به راحتی گوشی خود را رجیستر کنید.

اگر قصد دارید از روشی دیگر برای رجیستر کردن گوشی خود استفاده کنید، نرم افزار همتا نیز به مانند سایت آن می تواند گزینه ای کاربردی باشد. پس از ورود به این نرم‌افزار می‌توانید اطلاعات خواسته شده را ثبت کنید. به راحتی با استفاده از نرم افزار نیز میتوانید برای رجیستر کردن گوشی مراحل خواسته شده را طی کنید.

بیشتر بخوانیم: نحوه چک کردن اکتیو یا اکتیو نبودن گوشی های آیفون اپل

چگونه گوشی گمشده را ردیابی کنیم؟

بنا بر دلایل مختلفی ممکن است گوشی شما گم شده یا به سرقت رود. به همین علت می توانید با استفاده از روش های جامع برای ردیابی آن، اقدامات لازم را انجام دهید. امروزه روش های مختلفی پیش روی شما برای ردیابی گوشی هوشمند قرار گرفته اند. به عنوان مثال ردیابی گوشی با گوگل مپ و ردیابی گوشی از طریق اپراتورها از جمله گزینه هایی به شمار می‌روند که می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. علاوه بر این ردیابی گوشی اندروید به وسیله Find My Device از جمله گزینه های کاربردی و موثر می تواند عنوان شود.

یکی از ساده ترین روش ها برای ردیابی گوشی هوشمند، ردیابی با گوگل مپ است. با این حال بخش زیادی از کاربران اطلاعات کافی در مورد این روش ندارند. برای ردیابی با استفاده از این روش باید شرایط زیر برقرار باشد.

گوشی شما دارای اتصال اینترنتی فعال باشد.
تاریخچه مکان و موقعیت مکانی بر روی دستگاه فعال باشد.

اگر گوشی شما با این قابلیت ها همراه شود، می‌توانید برای ردیابی آن با گوگل مپ به راحتی اقدام نمایید. برای طی کردن این روند ابتدا وارد Map شده و بر روی مدیریت اکانت ضربه بزنید.

اکنون باید هم رسانی مکان یا Share Location را انتخاب کنید.

در این گام می‌توانید برای تعیین مدت زمان اشتراک گذاری مکان، تنظیمات مورد نظر را اعمال کنید.

اگر قصد دارید از روش Find My Device استفاده کنید، باید در گوگل یک حساب کاربری داشته باشید. علاوه بر این، قابلیت مورد نظر باید بر روی گوشی شما نیز فعال باشد. برای فعال کردن این قابلیت می‌توانید از طریق منوی تنظیمات و بخش Security & Privacy اقدام نمایید. اکنون می توانید نرم افزار Find My Device را دانلود کنید. حال وارد حساب گوگل خود شوید.

پس از ورود به حساب گوگل، صفحه ای پیش روی شما قرار گرفته که در سمت راست آن لوکیشن گوشی و در سمت چپ سه گزینه برای قفل کردن دستگاه، به صدا درآوردن گوشی و پاک کردن دیتاها پیش روی شما هستند.

اگر دارای گوشی آیفون هستید، نیز این روش می‌تواند برای شما کاربردی باشد. فراموش نکنید که علاوه بر امکان ردیابی با استفاده از Find My Iphone می توانید بر روی گوشی، پیام های خود را ارسال کرده و یا برای پاک کردن اطلاعات نیز، اقدامات لازم را انجام دهید.

چگونه تلفن همراه خاموش را پیدا کنیم؟

یکی از بزرگترین مشکلات و معضلاتی که در هنگام عدم دسترسی به گوشی با آن مواجه می‌شوید، خاموش بودن آن است. این مشکل در ردیابی ممکن است کار شما را با دشواری هایی همراه کند. اگر گوشی روشن باشد و سیم کارت فعال بر روی آن قرار گیرد، به راحتی از طریق مخابرات می‌توان آن را ردیابی نمود. با این حال خاموش بودن گوشی مشکل را دو چندان خواهد کرد.

گوشی های هوشمند دارای یک سیستم عامل به نام فریمور مودم بوده که همواره در حال فعالیت خواهند بود. این قابلیت برای شناسایی دکل موبایل و همچنین اتصال به آن در پس زمینه فعالیت خود را انجام می‌دهد. جالب است بدانید که حتی با خارج کردن سیم کارت و خاموش بودن گوشی نیز این قابلیت فعالیت خود را انجام می‌دهد.

امروزه برای ردیابی گوشی های خاموش از نرم افزارهای مختلفی استفاده می شود. روش Find My Device در این زمینه نیز می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید برای ردیابی گوشی خاموش اقدام نمایید. به محض روشن شدن گوشی، یک ایمیل دریافت خواهید کرد.

چگونه گوشی خاموش را از راه دور روشن کنیم؟

بسیاری از قابلیت های گوشی های هوشمند برای کاربران می توانند جذاب باشند. به عنوان مثال کنترل از راه دور گوشی یک ویژگی بی نظیر می تواند عنوان شود. کاربر می تواند از راه دور، روشن و خاموش شدن گوشی را در اختیار گیرد. نخستین بار دولت آمریکا این روش برای ردیابی گوشی های هوشمند استفاده کرد.

تصور کنید گوشی شما به سرقت رفته و تمام امنیت مالی و اطلاعاتی شما در معرض خطر قرار داشته باشند. حال فرض کنید از راه دور می توانید برای روشن و خاموش کردن گوشی و اقدامات لازم را انجام دهید. این قابلیت بی نظیر برای کاربران بسیار حائز اهمیت است.

برای استفاده از این راهکارها باید دستگاه خود را روت نمایید. فراموش نکنید که روت کردن گوشی های اندرویدی به راحتی امکان پذیر نیست. به همین علت ممکن است با عدم اطلاعات کافی به گونه‌ای عمل کنید که دستگاه اندرویدی شما با مشکلات متعددی همراه شود. نرم افزار Remote Power Off در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند تا برای خاموش و روشن کردن دستگاه های اندرویدی از راه دور بتوانید اقدام نمایید.

ردیابی سیم کارت از طریق گوگل

یکی از امکاناتی که گوگل در چند وقت اخیر و با بروز رسانی قابلیت های خود در اختیار کاربران قرار داده است، ردیابی سیم کارت از طریق گوگل مپ است. کاربر می تواند در هر نقطه ای که قرار داشته باشد از طریق موقعیت مکانی یا لوکیشن، اطلاعات کافی در مورد گوشی هوشمند خود به دست آورد.

سوالی که به ذهن بسیاری از کاربران می‌رسد این است که چگونه بتوانند موقعیت گوشی خود و دوستان را از طریق شماره موبایل پیدا کنند.

برای دسترسی به این قابلیت باید از برنامه Google Maps کمک بگیرید.

با ورود به این برنامه باید موافقت خود را با سیاست ‌های موقعیت مکانی و درج این اطلاعات در گوگل اعلام کنید.

در گام بعدی باید موقعیت مکانی یا GPS را روشن نمایید.

حال یک لینک حاوی موقعیت مکانی برای شما ارسال می شود.

برای فعال سازی این قابلیت باید دستگاه شما دارای اتصال اینترنتی فعال نیز باشد.

ردیابی سریع گوشی دزدیده شده

برای ردیابی گوشی دزدیده شده، راهکارها و راه ‌حل‌هایی را می‌توانید در نظر داشته باشید. در واقع یکی از بدترین اتفاقات ممکن برای شما، به سرقت رفتن گوشی موبایل است. نگرانی بابت تمام اطلاعات شخصی و اطلاعات حساب بانکی و همچنین پسوردها می تواند یک اتفاق وحشتناک برای شما شناخته شود. در عین حال برای جلوگیری از هر گونه مشکل میتوانید برخی از قابلیت ها را در گوشی هوشمند خود فعال کنید تا با استفاده از آن ها بتوانید گوشی دزدیده شده را در سریع ترین زمان ردیابی نمایید.

فراموش نکنید که اگر به این فکر افتاده اید که پس از به سرقت رفتن گوشی چگونه آن را ردیابی کنید، باید همین حالا IMEI گوشی هوشمند خود را یادداشت نمایید. علاوه بر این باید GPS گوشی را نیز روشن بگذارید. این عمل کمک می کند تا برای ردیابی گوشی خود بتوانید از طریق موبایل های دیگر نیز اقدام نمایید.

اگر به دنبال ردیابی سریع گوشی دزدیده شده هستید، ابتدا وارد android.com/Find شوید. در این گام باید به حساب گوگل خود نیز وارد شده و مشاهده خواهید کرد آخرین لوکیشنی که گوشی شما در آن روشن شده، چه مکانی بوده است.

این روش به شما قابلیت های دیگری برای حذف اطلاعات گوشی نیز خواهد داد. با این حال توصیه ما به شما این است به محض دزدیده شدن گوشی هوشمند، آن را با نزدیک ترین ایستگاه پلیس در میان بگذارید.

چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم؟

اتصال گوشی هوشمند به تلویزیون یک امر بسیار جذاب برای کاربران می تواند باشد. به همین علت بسیاری از افراد به دنبال پاسخ این سوال هستند که چگونه می توان گوشی هوشمند را به تلویزیون متصل کرد؟ تجربه دیدن عکس ها و ویدیوهای موجود در گوشی در یک نمایشگر بزرگ می‌تواند لذت بخش و جذاب باشد. برای اتصال گوشی به تلویزیون می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید.

اتصال گوشی به تلویزیون از طریق کابل

اگر به دنبال راحت ترین و با کیفیت ترین روش برای اتصال گوشی به تلویزیون و نمایشگر بزرگ هستید، استفاده از کابل بهترین گزینه خواهد بود. در این روش می توانید بدون لگ و پرش خروجی خود را مشاهده کنید. نکته ای که اهمیت دارد این است که گوشی شما باید بتواند از این قابلیت پشتیبانی کند. معمولا برند های مختلف، گوشی های پرچمدار خود را با این قابلیت روانه بازار می‌کنند.

اگر گوشی شما از این قابلیت بهره ببرد، می توانید نرم افزار مورد نیاز را بر روی آن نصب کرده و از این ویژگی جذاب بهره ببرید. اپلیکیشن Smart View از جمله بهترین نرم افزارهای موجود برای اتصال گوشی به نمایشگر و تلویزیون است.

اتصال گوشی به نمایشگر از طریق دانگل HDMI

یکی از ویژگی های این روش، عدم نیاز به پشتیبانی از قابلیتی خاص در گوشی هوشمند محسوب می شود. برای استفاده از این راهکار کافیست که دانگل را به نمایشگر یا تلویزیون وصل کنید. سپس اپلیکیشن دانگل را بر روی موبایل خود نصب کرده و از طریق آن، اتصال مورد نظر را برقرار کنید. حال می توان یک تصویر گوشی را بر روی نمایشگری بزرگ مشاهده نمایید.

استفاده از مبدل USB به HDMI

یکی دیگر از روش هایی که کاربران با استفاده از آن می‌توانند گوشی هوشمند خود را به تلویزیون و نمایشگر متصل کنند، بهره گیری از این روش خواهد بود. یک مبدل به شما این امکان را می دهد که بتوانید به راحتی محتویات گوشی را بر روی نمایشگر بزرگتر به اجرا بگذارید. کابل مبدل را به پورت شارژ گوشی وصل کنید. سپس طرف دیگر کابل که با سوکت HDMI همراه است را به تلویزیون وصل نمایید. حال به راحتی می توانید تمام محتویات را بر روی صفحه نمایش مشاهده کنید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۴.۰

از

۵

4 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

4باتری گوشی

31 خرداد 1402

باران

کاربر

سلام
یه سوال در مورد باتری گوشی دارم ممنون میشم اگر جواب بدین
گوشی من روی 9 درصد خاموش میشه.
خودم حس میکنم که از زمان ارتقا از اندروید 10 به 11 این اتفاق میفته.(اندروید اولیه 9 بود ولی توی ارتقا 9 به 10 مشکلی نداش)
به نظر شما سلامت باتریم دچار مشکل شده یا اینکه به جز تعویض بلتری راه حل دیگه ای دارم؟؟

2در مورد مشکل گوگل پلی

12 بهمن 1401

سعید اردکانی

کاربر

چرا وارد گوگل پلی میشم میزنه مهلت زمان اتصال به پایان رسیده است یکی کمک کنه خدایی دیوونم کرده از دیشب و همین گوشی رو دارم

500

25 تیر 1401

کاربر آترامارت

کاربر

سلام ببخشد گوشی آنر x7خوش دسته؟

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.