پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

آموزش ریست فکتوری گوشی + مزایا و معایب

دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۵۵

آموزش ریست فکتوری گوشی + مزایا و معایب

آموزش ریست فکتوری گوشی + مزایا و معایب

اگر تاکنون مشکل جدی با گوشی ‌های اندرویدی و آیفون های خود داشته اید و یا تصمیم به فروش گوشی هوشمند خود گرفته‌اید، بدون تردید باید تنظیمات کارخانه را بر روی گوشی اعمال کنید. ریست فکتوری در موارد دیگر نیز می‌تواند برای شما کاربردی باشد. به عنوان مثال گاهی اوقات وضعیت گوشی های اندرویدی به گونه‌ای است که برای اجرای ساده ترین اپلیکیشن ها نیز کاربر باید مدتها منتظر باشد. این تاخیر در عملکرد گوشی‌های هوشمند نشان می‌دهد که مشکلاتی در بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گوشی وجود دارد. تبلت های اندرویدی، گوشی‌های هوشمند و سایر تجهیزات را می‌توانید با ریست فکتوری به حالت نرمال برگردانید.

در واقع بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند که با ریست کردن دستگاه یا بازگشت به تنظیمات کارخانه، تمام اطلاعات موجود در آن را حذف کنند. قبل از اینکه به ریست فکتوری فکر کنید بهتر است نکات مختلفی را در این زمینه مد نظر قرار دهید.

امروزه به روش های مختلف کاربران می‌توانند برای ریست فکتوری گوشی های هوشمند خود اقدامات لازم را انجام دهند. بدون تردید انجام ریست فکتوری از طریق تنظیمات به عنوان ساده ترین روش عنوان می‌شود. هنگامی که گوشی هوشمند شما مشکل نرم‌افزاری نداشته باشد، می توانید از این روش برای بازگرداندن به تنظیمات کارخانه بهره ببرید. با ما همراه باشید تا با آموزش روش‌های ریست ‌فکتوری و بیان مزایای این تکنیک، اطلاعات کافی به شما ارائه دهیم.

ریست فکتوری چیست؟

تنظیمات کارخانه که با نام ریست فکتوری شناخته می‌شود به فرآیندی اطلاق شده که بر روی دستگاه‌های اندرویدی و یا آیفون های هوشمند می توانید آن را انجام دهید. این عمل به گونه‌ای است که تمام اطلاعات شخصی کاربر که در درون گوشی‌های هوشمند ذخیره شده اند را حذف خواهد کرد. در واقع با استفاده از این تکنیک می توانید گوشی هوشمند یا تبلت مورد استفاده را به حالت اولیه یعنی زمان خروج از کارخانه برگردانید. به همین علت به این فرآیند، تنظیم مجدد کارخانه یا ریست فکتوری گفته می شود.

کاربران به منظور رفع مشکلات گوناگون گوشی های هوشمند، روی به استفاده از این روش می آورند. فراموش نکنید که استفاده از ریست فکتوری همواره نمی تواند به عنوان راه حل موثر برای شما مورد استفاده قرار گیرد. نوع انجام این عملیات به شکلی است که باید تمام اطلاعات و تنظیمات گوشی خود را در مکانی امن ذخیره کرده تا پس از طی کردن فرآیند ریست ‌فکتوری مجدداً آنها را به گوشی انتقال دهید. فراموش نکنید قبل از انجام هر عمل و طی کردن فرآیند ریست فکتوری، باید نکات مهمی را در نظر گرفته تا پس از آن با مشکل مواجه نشوید.

در چه مواقعی ما نیاز به ریست فکتوری داریم؟

حال که به طور کلی با مفهوم ریست ‌فکتوری آشنا شده اید، ممکن است سوالات مختلفی در ذهن شما ایجاد شود. این که دلیل ریست فکتوری چیست و در چه مواقعی می توان از این فرآیند استفاده کرد، به نکات مختلفی شما را خواهد رساند. در واقع مشکلات و موارد متعددی وجود دارند که شما را ملزم به بردن گوشی به تنظیمات کارخانه خواهند کرد. این راهکار موثر به خوبی می تواند بخش زیادی از مشکلات را برطرف نمایند.

یکی از مهمترین مواردی که به بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه شما را وادار می کند، داشتن قصد فروش آن خواهد بود. با توجه به اینکه تمام اطلاعات و داده های شخصی شما بر روی گوشی ذخیره می شوند، هنگامی که قصد فروش آن را دارید باید این اطلاعات را حذف کنید. به همین علت بردن گوشی به تنظیمات کارخانه راه حلی موثر شناخته می‌شود.

در کنار این مورد در پاره‌ای از اوقات استفاده از اپلیکیشن های مختلف و بازی های سنگین ممکن است گوشی‌های هوشمند را با مشکلاتی مانند کندی و لگ همراه کند. به همین علت راهکار موثر برای رفع این مشکل، بازگرداندن به تنظیمات کارخانه خواهد بود.

گاهی اوقات این مشکلات سخت افزاری نیز موجب می‌شوند که گوشی شما به صورت ناگهانی خاموش شود. هر چند که در بسیاری از مواقع باید برای تعمیر گوشی خود از یک فرد وارد کمک بگیرید ولی به طور مکرر مشاهده شده که ریست فکتوری نیز به خوبی می‌تواند این مشکل را برطرف نماید.

در واقع بسیاری از کاربران هنگام مواجهه با مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری، آخرین راه حل را برای برطرف کردن این ایرادات، بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه در نظر می گیرند.

بیشتر بخوانید : پرسش و پاسخ های متداول در مورد گوشی موبایل 
اقدامات قبل از ریست فکتوری

نکته بدیهی که در بالا بیان کردیم حذف تمام اطلاعات شخصی و داده های موجود در گوشی های هوشمند و تبلت ها پس از انجام فرآیند ریست فکتوری خواهد بود. انجام این تکنیک تمام فایل های شخصی، اپلیکیشن ها و اطلاعاتی مانند پیامک و مخاطبین را از گوشی حذف می کند. با این حال برخی از گوشی های هوشمند تنظیماتی پیش روی شما قرار داده تا بتوانید با استفاده از آن ها مواردی خاص را در حافظه گوشی حفظ کنید.

یکی از راهکارهایی که قبل از بازگرداندن گوشی هوشمند به تنظیمات کارخانه می‌تواند برای شما موثر باشد، ذخیره سازی داده های شخصی در مکانی امن خواهد بود. با استفاده از یک مموری کارت یا هارد اکسترنال می‌توانید تمام عکس، فیلم و فایل های صوتی موجود در گوشی هوشمند خود را ذخیره کنید. علاوه بر این تمام رمزهای ورود را در مکانی امن ذخیره کرده تا پس از نصب مجدد اپلیکیشن ها بتوانید از آنها بهره ببرید.

قبل از انجام ریست فکتوری می توانید از اکانت گوگل خود استفاده کرده و همگام سازی گوشی هوشمند را با آن انجام دهید. پیش از انجام این عمل می توانید این گزینه را فعال کرده تا به راحتی پس از طی کردن فکتوری ریست بتوانید اطلاعات مورد نیاز را بازیابی کنید. این اطلاعات می توانند عکس ها، فیلم ها و فایل های صوتی، مخاطبان و همچنین اطلاعات مرورگر باشند. برای ریکاوری گوشی هوشمند خود پس از ریست فکتوری با ورود به حساب کاربری گوگل می توانید به بخش تنظیمات رفته و پس از انتخاب اکانت gmail، روی به انتخاب گزینه Sync Account بیاورید. حال می توانید گزینه های مورد نظر خود را فعال کرده تا اطلاعات موجود را مجدداً بازیابی کنید.

یکی دیگر از نکاتی که قبل از بازگرداندن گوشی هوشمند به تنظیمات کارخانه باید به آن دقت شود، پر بودن باتری و اتصال به شارژر خواهد بود. با توجه به اینکه در حین انجام فرآیند ریست فکتوری، سخت افزارهای مختلف مانند رام با حساسیت بالایی این فرآیند را انجام می دهند، نباید باتری گوشی هوشمند شما خالی باشد. به همین علت سعی کنید قبل از انجام این روش و شروع فرآیند بازگرداندن به تنظیمات کارخانه، گوشی خود را حداقل ۵۰ درصد شارژ کنید.

خارج کردن میکرو اس دی و سیم کارت از دیگر نکاتی به شمار می‌روند که می‌توانند به عنوان نکات مهم قبل از ریست فکتوری عنوان شوند. فراموش نکنید با خارج کردن حافظه جانبی تمام اطلاعات ذخیره شده بر روی آنها را می‌توانید حفظ کنید. علاوه بر این برداشتن سیم کارت از روی گوشی هوشمند نیز موجب جلوگیری از حذف مخاطبین و پیامک های ذخیره شده بر روی آن می شود.

ویژگی ها و مزایای ریست فکتوری

مهمترین ویژگی بازگرداندن گوشی هوشمند به تنظیمات کارخانه هنگامی نمایان می‌شود که شما قصد فروش گوشی خود را داشته باشید. اگر قصد ندارید که داده‌های شخصی شما توسط خریدار بازبینی شوند، باید قبل از فروش گوشی، تنظیمات مجدد کارخانه را انجام دهید.

علاوه بر این برای رفع مشکل کندی گوشی هوشمند، استفاده از فرآیند ریست فکتوری به بهترین شکل می تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. گاهی اوقات به واسطه پر شدن حافظه داخلی به شکل بیهوده، سرعت پردازش گوشی به مقدار قابل توجهی کاسته می‌شود. به همین علت بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه به خوبی می تواند برنامه ها و بازی های مختلف را سریع تر اجرا کند.

کاربر می تواند با انجام این روش یک فضای خالی گسترده و تمیز برای خود فراهم کند. این شرایط امکان می دهد که یک شروع مجدد برای نصب اپلیکیشن های کاربردی پیش رو داشته باشید. در نهایت باید بدانید که فکتوری ریست موجب ارتقاء کیفیت اجرای نرم افزارهای مختلف خواهد شد. امروزه نرم افزارهای مختلفی به شما کمک می کنند تا بتوانید برای بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه از آنها بهره ببرید.

ریست فکتوری نرم افزاری چیست؟

آیا گوشی هوشمند یا تبلت اندرویدی شما با کندی مواجه شده است؟ آیا پسوردهای خود را فراموش کرده اید و قادر به وارد شدن به دستگاه خود نیستید؟ آیا از پیغام های مختلف بر روی گوشی خود خسته شده اید؟ توصیه ما برای رفع این مشکلات انجام ریست فکتوری نرم افزاری خواهد بود.

همانگونه که عنوان شد برای انجام این فرآیند و بازگرداندن گوشی هوشمند به تنظیمات کارخانه می توانید روش های مختلفی انتخاب کنید. یکی از رایج ترین روش ها برای ریست فکتوری، روش نرم افزاری محسوب می شود. این کار به راحتی می‌تواند توسط کاربر انجام شود. در حالت کلی با حذف عکس ها، فیلم ها و فایل های صوتی می توانید این فرآیند را طی کنید. متداول ترین روش برای تمام دستگاه های اندرویدی و گوشی‌های هوشمند مراجعه به بخش تنظیمات خواهد بود. در این قسمت روی گزینه Backup & Reset ضربه بزنید. حال می توانید به قسمت Factory Data Reset And Reset Phone بروید. در این گام گوشی هوشمند از شما رمز عبور را سوال خواهد کرد.

در گام بعدی پس از وارد کردن رمز عبور باید گزینه Erase Everything را انتخاب کنید.

این فرآیند به راحتی توسط شما طی شده است.

اکنون می توانید کلید Reboot Your Phone را برای ریستارت گوشی هوشمند فشار دهید.

روش نرم ‌افزاری هنگامی مورد استفاده قرار می گیرد که شما به راحتی می توانید به تنظیمات گوشی دسترسی داشته باشید.

ریست فکتوری سخت افزاری چیست؟

گاهی اوقات شرایط به گونه‌ای است که شما برای بازگرداندن گوشی هوشمند به تنظیمات کارخانه نمی توانید به تنظیمات گوشی دسترسی داشته باشید. در این شرایط ریست فکتوری سخت افزاری یا Hard Reset به عنوان راهکار موثر مورد استفاده قرار می گیرد. هنگامی که قادر به باز کردن گوشی اندرویدی و آی‌فون خود نیستید و پسورد آن را فراموش کرده اید، این روش به عنوان راهکار موثر عنوان می‌شود.

برای طی کردن این فرآیند گوشی خود را خاموش کرده و جهت رفتن به قسمت Recovery Mode بسته به نوع گوشی خود باید به صورت همزمان چند کلید را فشار دهید.

این کلیدها در برندهای مختلف با هم تفاوت دارند. به عنوان مثال در گوشی های سامسونگ باید کلید پاور، کلید زیاد کردن صدا و کلید Home را فشار دهید. در گوشی های موتورولا کلید پاور و کلید Home برای رفتن به حالت ریکاوری با هم فشار داده می‌شوند.

حال می‌توانید با استفاده از کلید ولوم یا کم و زیاد کردن صدا بر روی نوشته استارت رفت تا حالت ریکاوری فعال شود.

در گام بعدی و پس از فشار دادن کلید پاور، گزینه Android System Recovery tool را در بالای صفحه مشاهده کرده و در میان گزینه های موجود با کلیدهای صدا می توانید Wipe Data/Reset Factory را انتخاب کنید.

پس از آن کلید Power را فشار دهید.

در این هنگام مجدداً با استفاده از کلیدهای صدا باید گزینه Yes _ Deleted All User Data را انتخاب کرده و مجددا کلید پاور را فشار دهید.

حال برای ریستارت کردن گوشی می‌توانید کلید پاور را چند ثانیه نگه دارید.

ریست فکتوری گوشی آیفون

هر چند که شاید برای شما خوشایند نباشد که گوشی خود را ریست فکتوری کنید، با این حال گاهی اوقات بسته به شرایطی، نیاز به بازگرداندن گوشی آیفون خود به تنظیمات کارخانه خواهید داشت. از طریق سخت افزاری و نرم افزاری می توانید گوشی آیفون را فکتوری ریست نمایید. نکات مختلفی قبل از طی کردن این فرآیند باید مورد بررسی قرار گیرند. آیا گوشی آیفون شما به صورت طبیعی خاموش میشود یا خیر؟

در واقع اگر نمی توانید گوشی خود را به صورت عادی خاموش کنید، باید این عمل را انجام دهید. در حالت کلی تاکید می‌شود آخرین راه برای رفع مشکل گوشی های هوشمند آیفون، انجام تنظیمات کارخانه خواهد بود. علاوه بر این که از طریق نرم افزاری و سخت افزاری می توانید گوشی آیفون خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانی کنید، مدل های مختلفی را می توانید انتخاب نمایید. به عنوان مثال استفاده از سرویس ذخیره سازی ابری آیکلود iCloud یکی از روش ها برای رسیدن به این امر خواهد بود. علاوه بر این بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند از طریق آیتونز iTunes نیز، روی به ریست فکتوری گوشی آیفون خود بیاورند.

پیشنهاد ویژه آترامگ : خرید گوشی آیفون

ریست فکتوری آیفون  از طریق منوی تنظیمات یا نرم افزاری

یکی از ساده‌ترین راهکارها برای طی کردن مسیر بازگرداندن به تنظیمات کارخانه، استفاده از منوی تنظیمات خواهد بود. برای طی کردن این فرآیند می توانید گام های زیر را بردارید.

در مرحله نخست پس از لمس آیکون چرخ دنده می توانید به بخش Settings یا تنظیمات از منوی اپلیکیشن‌ها مراجعه کنید.

در این مرحله باید با انتخاب گزینه General انتهای صفحه، گزینه Reset را انتخاب نمایید.

اکنون می توانید با لمس گزینه Erase All Content and setting گام بعدی را طی کنید.

در این مرحله و پس از نمایان شدن یک پنجره کشویی می توانید گزینه قرمز رنگ موجود را که Erase All نام دارد را برگزینید. با انتخاب این گزینه شما دستور لازم را برای حذف تمام اطلاعات و انجام فکتوری ریست به گوشی ارسال خواهید کرد.

اکنون گوشی هوشمند شما به صورت خودکار شروع به طی کردن فرآیند بازگرداندن به تنظیمات کارخانه خواهد نمود. پس از اتمام این مرحله گوشی شما به صورت خودکار خاموش و سپس روشن می شود.

پس از روشن شدن گوشی باید با راه اندازی اولیه آیفون بتوانید از قابلیت های آن استفاده نمایید. فراموش نکنید باید برای رسیدن به هوم اسکرین این مرحله را به خوبی طی نمایید.

اگر قبل از شروع فرآیند ریست فکتوری از اطلاعات و داده های خود پشتیبان یا بکاپ گرفته باشید، در این شرایط گزینه هایی مانند Restore from iCloud backup یا Restore from iTunes backup را مشاهده کرده و می توانید اطلاعات خود را بازیابی نمایید.

ریست فکتوری با برنامه آیتونز iTunes

یکی دیگر از روش هایی که از طریق آن می توانید برای ریست فکتوری گوشی آیفون اقدام کنید، استفاده از نرم‌افزار آی‌تونز خواهد بود. برای طی کردن این فرآیند باید بر روی کامپیوتر ویندوز یا مک بوک خود جدیدترین نسخه برنامه آی‌تونز را نصب کنید.

پس از نصب این اپلیکیشن می توانید گوشی خود را به کامپیوتر مورد نظر، از طریق کابل رابط متصل نمایید.

حال برنامه آیتونز را اجرا کنید.

در گام بعدی باید بر روی گزینه Restore iPhone کلیک نمایید.

در این مرحله در کامپیوتر شما یک پنجره نمایان شده بر روی این پنجره گزینه Agree را انتخاب کنید.

در این شرایط گوشی به صورت خودکار روند ریست فکتوری را طی خواهد کرد. این فرآیند ممکن است چند دقیقه زمان ببرد.

اکنون به مانند روش قبلی گوشی به صورت خودکار خاموش و روشن شده و می توانید با انتخاب گزینه های موجود، از قابلیت های گوشی بهره ببرید.

ریست فکتوری آیفون از طریق کلیدهای سخت افزاری

اگر به دنبال بازگرداندن گوشی آیفون به تنظیمات کارخانه هستید، از طریق کلیدهای سخت افزاری نیز می توانید این عمل را انجام دهید.

این روش به سرعت گوشی را ریبوت یا ری استارت خواهد کرد. برای طی کردن این فرآیند کافیست روی دکمه پاور انگشتان خود را به مدت چند ثانیه نگه دارید و در نهایت گوشی شما خاموش خواهد شد.

اکنون برای روشن شدن گوشی آیفون باید علاوه بر دکمه پاور، کلید Home را نیز نگه دارید.

به مدت ۱۵ ثانیه این دو کلید را با هم فشار داده تا لوگوی اپل بر روی گوشی شما ظاهر شود.

حال می توانید انگشتان خود را برداشته و منتظر بمانید تا گوشی شما روشن شود.

همانگونه که مشاهده کردید به‌ راحتی این فرآیند طی خواهد شد.

مطلب جذاب و خواندنی : بهترین روش تشخیص آیفون اکتیو از نات اکتیو
ریست فکتوری گوشی سامسونگ

به مانند بازگرداندن گوشی های اپل به تنظیمات کارخانه، برای بازگردانی گوشی سامسونگ به تنظیمات کارخانه نیز می توانید روش های مختلفی را مورد بررسی قرار دهید. با این حال بسیاری از کاربران قبلی می‌دهند از ساده‌ترین روش یعنی استفاده از منوی تنظیمات روی به فکتوری ریست گوشی سامسونگ خود بیاورند.

ریست فکتوری سامسونگ از طریق تنظیمات

بازنشانی به تنظیمات کارخانه یا فکتوری ریست از طریق تنظیمات به راحتی می تواند توسط شما صورت پذیرد. اگر گوشی سامسونگ شما با کندی مواجه شده یا مشکلاتی در آن مشاهده می کنید باید این فرآیند را طی کنید. در نخستین گام قبل از فکتوری ریست، از داده‌ها و اطلاعات مهم موجود در گوشی خود نسخه بکاپ و پشتیبان تهیه کنید.

سپس مطمئن شوید که باتری گوشی شما دارای شارژ کافی حداقل ۵۰ درصدی خواهد بود. اگر در حین فرآیند فکتوری ریست موبایل شما خاموش شود، ممکن است مشکلاتی در این روند مشاهده کنید.

برای طی کردن این پروسه ابتدا از منوی تنظیمات، گزینه Backup And Reset را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

در مرحله بعدی و پس از ورود به صفحه جدید، گزینه Factory data reset را پیدا نموده و بر روی آن کلیک نمایید.

اکنون باید گزینه reset device را انتخاب نمایید.

با طی کردن مراحل فوق یک گزینه پیش روی شما با نام Erase everything نمایان خواهد شد. در این حالت گوشی از شما سوال می پرسد آیا قصد پاک کردن تمام اطلاعات را دارید که نیاز است گزینه تایید را فشار دهید.

با انتخاب این گزینه چند دقیقه برای طی کردن پروسه بازگرداندن گوشی سامسونگ به تنظیمات کارخانه منتظر خواهید ماند.

تنظیمات کارخانه سامسونگ به روش دستی

گاهی اوقات ممکن است به دلایل مختلف، دسترسی به تنظیمات گوشی سامسونگ را از دست داده باشید. به همین علت برای بازگرداندن گوشی سامسونگ به تنظیمات کارخانه نیاز است از روش دستی بهره ببرید.

برای طی کردن این به روز ابتدا گوشی خود را با دکمه پاور خاموش نمایید.

اکنون برای روشن کردن گوشی علاوه بر کلید پاور باید دکمه افزایش صدا و کلید Home یا منو را نیز به صورت همزمان بگیرید.

به هنگام ویبره زدن گوشی و پس از نمایش لوگوی سامسونگ می توانید کلیدهای گرفته شده را رها کنید.

اگر گوشی مورد استفاده توسط شما کلید Home را ندارد، می‌توانید علاوه بر دکمه پاور و کلید افزایش صدا و کلید کاهش صدا را فشار دهید.

پس از بازیابی و بوت شدن گوشی باید به با انتخاب گزینه Wipe data/ Factory reset به گوشی اجازه دهید که این فرآیند را طی کند.

برای انتخاب گزینه های مد نظر باید از کلید افزایش و کاهش صدا برای جابجایی بین گزینه ها و از کلید پاور برای انتخاب گزینه مد نظر بهره ببرید.

فراموش نکنید که در این شرایط تاچ گوشی سامسونگ به عنوان یک روند طبیعی از کار خواهد افتاد.

حال گزینه Delete all user data را انتخاب کرده و منتظر بمانید تا گوشی به صورت خودکار فرآیند بازنشانی را انجام دهد.

پس از طی کردن پروسه می توانید گزینه Reboot System now را برگزینید. 

پیشنهاد ویژه آترا مگ : خرید گوشی سامسونگ

ریست فکتوری گوشی شیائومی

با توجه به اینکه برند شیائومی به عنوان یکی از محبوب ترین برندهای چند سال اخیر شناخته می‌شود، بسیاری از کاربران به دنبال راهکارهایی برای بازگرداندن گوشی شیائومی به تنظیمات کارخانه هستند. فراموش نکنید طی کردن این روند برای گوشی شیائومی می‌تواند بسیاری از مشکلات ناشی از به روزرسانی ها و باگ های موجود در گوشی هوشمند را برای شما برطرف کند.

بازگرداندن گوشی شیائومی به تنظیمات کارخانه از طریق تنظیمات

اگر قصد دارید گوشی شیائومی خود را از طریق تنظیمات، فکتوری ریست نمایید، می توانید گام های زیر را طی کنید.

ابتدا وارد بخش تنظیمات در گوشی های شیائومی و ردمی شوید.

در این مرحله باید گزینه تنظیمات اضافی یا Additional settings را انتخاب کنید. در پایین صفحه می توانید با مشاهده گزینه Factory reset آن را انتخاب کنید.

در این مرحله گوشی شیائومی به شما هشدار می دهد که با انتخاب این گزینه تمام ویدیو و عکس ها، برنامه ها، مخاطبین اکانت ها و بک آپ های موجود در گوشی حذف میشوند.

برای گذر از این مرحله باید گزینه Erase all data یا حذف تمام اطلاعات را بزنید.

در این گام گوشی مجدداً از شما سوال خواهد پرسید که آیا قصد دارید تمام محتواهای ذخیره شده در کارت حافظه خارجی و برنامه دانلود شده را حذف کنید یا خیر.

با انتخاب گزینه تایید باید روی بازنشانی گوشی ضربه بزنید.

اکنون تنظیم مجدد کارخانه شیائومی را انتخاب کرده و منتظر بمانید تا این مرحله طی شود.

ریست فکتوری شیائومی به روش دستی

اگر به مانند گوشی های سامسونگ، قابلیت دسترسی به منوی تنظیمات در گوشی شیائومی را ندارید، می توانید از روش دستی برای فکتوری ریست شیائومی استفاده کنید. در این حالت تلفن همراه خود را خاموش کرده و برای روشن شدن علاوه بر فشردن کلید پاور باید دکمه های کاهش و افزایش صدا را نیز نگه دارید.

به محض اینکه منوی گوشی به شما نمایان شد، تمام کلیدها را رها کنید. حال می توانید گزینه بوت را انتخاب کنید.

برای پیمایش بین گزینه ها از دکمه های کاهش و افزایش صدا و جهت انتخاب، از کلید پاور استفاده کنید.

هنگامی که گوشی را در جعبه خطر قرمز یا در حالت خوابیده مشاهده کردید باید با فشار دادن کلید خاموش/ روشن یا پاور، منوی بازیابی سیستم اندروید مشاهده شود.

برای انتخاب تنظیم مجدد کارخانه و پاک کردن داده ها از دکمه کاهش صدا و برای انتخاب گزینه مورد نظر کلید افزایش صدا را فشار دهید.

در این مرحله با انتخاب گزینه بله، تمام داده های موجود در گوشی هوشمند شما حذف می‌شوند.

حال و پس از طی کردن چند دقیقه و بازیابی سیستم، گوشی شما مجددا راه اندازی می شود.

پیشنهاد ویژ آترامگ : خرید گوشی هواوی

ریست فکتوری گوشی هواوی

گوشی هواوی نیز به مانند سایر گوشی‌های هوشمند با روش‌های مختلف، قابلیت بازگرداندن به تنظیمات کارخانه را پیش روی شما قرار می دهد. فراموش نکنید قبل از انتخاب هر روشی باید از داده های خود بکاپ و پشتیبان تهیه کنید.

فتو ریست هواوی از طریق منوی تنظیمات

یک روش ساده برای بازگرداندن گوشی هواوی به تنظیمات کارخانه، استفاده از منوی تنظیمات برای طی کردن این پروسه است.

ابتدا گزینه Backup and reset را از منوی تنظیمات انتخاب کنید. در این گام باید با توجه به نسخه گوشی هوشمند خود گزینه Additional settings یا Personal را انتخاب نمایید.

اکنون در پنجره باز شده باید گزینه Factory data reset را انتخاب کنید.

برخلاف گوشی های دیگر، محصولات هوآوی در این شرایط به شما اطلاعات لازم برای طی کردن فرآیند ریست را خواهند داد. این گزینه با نام interface بر روی گوشی ظاهر می شود. پس از مطالعه این مطلب می توانید گزینه Reset device را انتخاب کنید.

با انتخاب این گزینه چند دقیقه برای بازگرداندن گوشی هواوی به تنظیمات کارخانه منتظر خواهید ماند.

ریست فکتوری گوشی هواوی به روش دستی

اگر از کلیدهای سخت افزاری برای بازگرداندن گوشی هواوی به تنظیمات کارخانه قصد دارید استفاده کنید، می توانید به راحتی این فرآیند را طی نمایید.

برای طی کردن این پروسه ابتدا گوشی هوآوی خود را خاموش کنید. سپس برای روشن کردن گوشی باید علاوه بر کلید پاور به صورت همزمان دکمه ولوم را نیز فشار دهید.

پس از این مرحله با فعال شدن Android Recovery Menu باید بین گزینه های موجود حرکت کنید. با استفاده از کلید ولوم پایین گزینه Wipe data/ Factory Reset را انتخاب کنید.

برای انتخاب گزینه مورد نظر از کلید پاور استفاده نمایید.

اکنون ظاهر صفحه شما تغییر خواهد کرد.

سپس باید با انتخاب گزینه Reboot System now منتظر بمانید تا این پروسه طی شود. با گذر کردن از این مراحل گوشی شما مجدداً راه اندازی خواهد شد.

ریست فکتوری تبلت

بسته به مدل تبلت مورد استفاده توسط شما، ریست فکتوری آن ها ممکن است در جزئیاتی با هم تفاوت داشته باشند. با این حال برای بازگرداندن تبلت به تنظیمات کارخانه معمولاً راهکارهای زیر می توانند بر روی تمام مدل ها اثرگذار باشند.

ریست فکتوری تبلت از تنظیمات دستگاه

اگر به تنظیمات تبلت خود دسترسی دارید، برای بازگرداندن به تنظیمات کارخانه به راحتی می توانید اقدام نمایید. جهت ریست کردن این فرآیند ابتدا وارد تنظیمات تبلت شوید.

در این گام می توانید پس از مشاهده لیست تنظیمات و یافتن گزینه backup & Reset، وارد آن شوید.

اکنون برای بازگرداندن تبلت اندرویدی به تنظیمات کارخانه باید گزینه Factory data Reset را لمس کنید.

حال یک هشدار از صفحه تبلت خود دریافت کرده که بیان می کند تمام حساب های کاربری و اپلیکیشن ها، صداها، عکس ها و ویدیوها حذف می شوند.

در انتهای صفحه باید گزینه Delete all یا Reset را انتخاب کرده تا شروع به فرآیند بازنشانی شود.

اگر تبلت شما دارای پسورد باشد، در این گام باید آن را وارد نمایید.

بازنشانی تبلت به تنظیمات کارخانه از منوی ریکاوری

گاهی اوقات تبلت ممکن است به دلایل مختلفی خاموش شده باشد. در این حال شما به منوی تنظیمات نمی توانید دسترسی داشته باشید. به همین علت بهترین گزینه برای بازنشانی به تنظیمات کارخانه، استفاده از روش ریکاوری خواهد بود.

ابتدا اگر تبلت روشن است آن را خاموش نمایید

برای ورود به منوی ریکاوری باید کلیدهای ریکاوری را نگه دارید. این روش برای مدل‌های مختلف تبلت ها می تواند متفاوت باشد. استفاده از کلیدهای پاور، افزایش و کاهش صدا و برخی مدل ها نگه داشتن کلید منو کارساز است.

اکنون می توانید در منوی ریکاوری بین گزینه های موجود در صفحه از طریق کلید کنترل صدا جابجا شوید. برای انتخاب گزینه Factory Reset از طریق کلید پاور اقدام نمایید. حال می‌توانید گزینه تایید را انتخاب کرده تا اجازه دهید دستگاه به صورت خودکار فرآیند بازنشانی به تنظیمات کارخانه را طی کند.

سوالات متداول

چگونه برای ریست فکتوری اطلاعات خود را حفظ کنیم؟

اگر داده ها و فایل های مهمی در گوشی های خود را خیره می کنید، می توانید از آن ها بکاپ و پشتیبان گیری نمایید.

آیا فکتوری ریست برای گوشی ضرر دارد؟

طی کردن روند بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه به شکل اصولی، هیچگونه ضرری برای دستگاه شما نخواهد داشت.

فکتوری ریست چه اطلاعاتی را حذف میکند؟

بسته به انتخاب گزینه های مختلف، این فرآیند می‌تواند تمام داده های شما یا بخشی از آن ها را حذف کند.

به چه روش هایی می توان تنظیمات کارخانه را اعمال نمود؟

روش های بیان شده مانند روش دستی و روش نرم افزاری یا از طریق تنظیمات، گزینه های پیش روی شما هستند.

گوشی های آیفون چگونه فکتوری ریست می شوند؟

علاوه بر روش های موجود در گوشی های هوشمند دیگر، محصولات آیفون از روشی به نام iTunes و iCould نیر برای رسیدن به اهدافتان پشتیبانی می کنند.

در چه مواقعی نیاز به تنظیمات کارخانه خواهد بود؟

اگر گوشی شما کند شده یا به دلایل نامعلوم خاموش/ روشن می شود و یا قصد فروش آن را دارید، نیاز به تنظیمات کارخانه و فکتوری ریست به شدت احساس می شود.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.