پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

نقد و بررسی لپ تاپ قدرتمند ایسوس G۷۵۱JM

سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۰

نقد و بررسی لپ تاپ قدرتمند ایسوس G۷۵۱JM

نقد و بررسی لپ تاپ قدرتمند ایسوس G751JM

مقدمه

شرکت ASUS  یکی بزرگ‌ترین سازندگان انواع لپ‌تاپ سری گیمینگ بوده که دارای محصولات متنوعی در این رده محصولی است. لپ‌تاپ‌های سری ROG شرکت ایسوس دارای ظاهری زیبا و متناسب با کاربری های بازی است،  و کیفیت ساخت بدنه خوبی دارند.  یکی از جدیدترین نوت بوک های این شرکت که می توان لقب هیولای نوت بوک های  ROG را داد، نوت بوک  G751 است که از مشخصات و امکانات وسوسه کننده ای برخوردار است.

 

لپ‌تاپ‌های گیمینگ سری ویژه‌ای از پی‌سی‌های قابل حمل هستند که به جای تمرکز بر مسایلی چون عمر باتری، ظرافت و وزن کم، بر قدرت سخت‌افزاری بالا، گرافیک قدرتمند، نمایشگرِ باکیفیت و کیبوردهای مخصوص بازی تمرکز دارند. این لپ‌تاپ‌ها برای گیمرها ساخته شده اند و در فرایند تولید آنها به این موضوع توجه شده که قرار است یک گیمر از آن‌ها استفاده کند. این سری از محصولت ASUS مناسب برای کاربری‌های چندرسانه‌ای و انجام بازی های سنگین است که به قدرت پردازش بالا احتیاج دارد. سازندگان بزرگ لپ‌تاپ برای حفظ سهم خود از بازار همیشه در تلاش‌اند تا طیف محصولات خود را با توجه به نیاز کلیه کاربران تطبیق دهند. در این نوت بوک از چیپ ست HM87 استفاده شده است و برای دست یابی به حداکثر  امکان نصب  32 گیگابایت حافظه DDR3-1600 وجود دارد.این طیف از محصولات که در واقع پرفروش ترین‌ لپ تاپ بازار نیز هستند مخاطبان گسترده‌ای دارند.

ساخت و بدنه

بدنه ASUS G751 JM   از جنس آلمونیوم برس خورده ساخته شده است. به کارگیری آلمونیوم  در ساخت به این لپ‌تاپ باعث شده تا بدنه آن کاملا القا کننده یک لپ تاپ فاخر باشد و همچنین مقاومت بیشتری در برابر فشار، خمش، پیچش و ضربه برخوردار باشد.علاوه بر این پرداخت نهایی انجام شده بر روی قاب بیرونی این لپ‌تاپ و ترکیب رنگ مشکی با قرمز سنت دستگاه های گیمینگ را به خوبی حفظ کرده است.

هرچه از قسمت جلو رو به انتها می رویم و به لولاهای آن نزدیک می شویم قطر دستگاه با شیبی یکنواخت افزایش یافته و در قسمت پشتی آن نیز طراحی دو اگزوز همه چیز را در زیبایی به حد اعلای خود رسانده است .البته با توجه به جنس مات بدنه برس خورده آن ممکن است تا تقریبا جایی از رد انگشتان بر روی بدنه این لپ‌تاپ باقی بماند. طراحی لبه زیرین این لپ‌تاپ به صورت شیب‌دار است که باعث شده با توجه به جنس نسبتا زبر به کار رفته در آن دستگاه بر روی سطوح سر نخورد و مچ دست های در حالت ارگونومی مناسبی قرار گیرند تا موجب آسیب و خستگی نشود. همچنین بر روی قسمت بیرون در آن لوگوی نقره ای ایسوس با برند Republic og Gamers به چشم میخورد که به خوبی نشان دهنده رده کاربری حرفه ای این محصول است. بدنه این لپ‌تاپ با توجه به 17 اینچی بودن صفحه نمایش و قیمت از نظر ابعاد در رسته لپ‌تاپ‌های با وزن و جثه بزرگتر از متوسط قرار می‌گیرد. لپ‌تاپ ASUS G751 JM  دارای ابعاد خارجی 43 ~ 20 × 318 × 416  میلی‌متر است. وزن این لپ‌تاپ نیز 4.43 کیلوگرم می‌باشد.

درگاه‌های ارتباطی

لپ‌تاپ ASUS G751 JM  از لحاظ وجود درگاه‌های ارتباطی تقریبا باید گفت که هیچ درگاهی کم ندارد. ایسوس به لطف ابعاد بزرگ و ضخامت بالای محصول همچنین با بهره گیری از فناوری پیشرفته ای که استفاده کرده تقریبا از تمامی درگاه های موجود بر روی این لپ تاپ بهره برده است. درگاه تاندربولت با حداکثر سرعت انتقال داده 20 گیگابایت در ثانیه آینده نگری و هوشمندی ایسوس را در این محصول به خوبی نمایان است. در لبه سمت چپ دو پورت USB 3.0 قرار گرفته‌اند. همچنین درایو نوری دستگاه نیز به صورت غیر معمول در لبه سمت چپ قرار دارد که به نظر جای دادن این قطعه در این سمت تصمیم درستی است، زیرا بازیکنان حرفه ای معمولا راست دست هستند و دسترسی به قسمت راست دستگاه برای اتصال وسایل جانبی راحت‌تر است. در سمت چپ علاوه بر درایو نوری و پورت‌های USB 3.0، قفل Kensington  و کارت خوان SD نیز قرار دارند. تنوع پورت‌ها در لبه راست دستگاه به مراتب بیشتر است. ورودی و خروجی جداگانه صدای دستگاه در کنار دو پورت USB3.0 دیگر وجود دارند. پورت Thunderbolt نیز در همین سمت قرار گرفته که در کنار آن یک پورت HDMI نیز وجود دارد. پورت شبکه گیگابیتی Ethernet  و پورت VGA نیز آخرین پورت‌هایی هستند که شما در این لبه مشاهده می‌کنید. ورودی کابل شارژر دستگاه هم در همین قسمت است.

 

حتما یخوانید: بهترین لپ تاپ های ایسوس

کیبورد و تاچ‌پد

کیبورد به کارگرفته شده در ASUS G751 JM از نوع جزیره‌ای بوده و کلیدها از عملکرد بسیار مناسبی برخوردار هستند به گونه ای در هنگام فشردن کلید ها هیچ صدایی به گوش نمی رسد و بسیار نرم و اسفنجی هستند. لازم به ذکر است که جایگاه قرارگیری کلیدهای جهت نما است که تقریبا یک ردیف پایین‌تر از باقی کلیدها و میان کلیدهای اصلی کیبورد و کلیدهای Num-Pad قرار گرفته اند.

 

این صفحه  کلید از نوع فول سایز بوده و دارای قسمت نام پد کامل است. فاصله خوبی هم بین کلید‌ها در نظر گرفته شده که کار تایپ کردن با آن را بیش از پیش آسوده کرده است. می توان گفت ایسوس در طراحی این محصول رده بالای خود در قسمت کیبورد سنگ تمام گذاشته است به گونه ای که کلیدهای Shift، Control و Tab نیز به اندازه کافی بزرگ هستند و در هنگام بازی می‌توانند کمک زیادی برای کاربر باشند. کلیدهای Control و Shift سمت راست نیز از این قاعده مستثنی نیستند. حروف روی کلیدها قرمز رنگ هستند و  نور پس زمینه با وجود تک رنگ بودن، زیبایی خاصی به کیبورد بخشیده و همچنین دارای سه حالت روشنایی مختلف است. دور کلیدهای A، S، D و W برای تشخیص راحت‌تر و زیبایی قرمز رنگ طراحی شده‌اند.
تاچ پد در نظر گرفته شده برای این دستگاه بسیار بزرگ و با کیفیت و حساسیت انتقال بسیار بالایی بهره برده شده و  در قسمت پایینی دو کلید مجزا دارد . همه ما ترجیه می دهیم که سطح تاچ پد تا حدودی زبر باشد که در  این تاچ پد از فرامین چند لمسی مانند زوم و اسکرول پشتیبانی می‌کند.

 


نمایشگر

در این نوت بوک از صفحه نمایش 17.3 اینچی Full HD نوع IPS با قابلیت ضد بازتاب استفاده شده است . روکش مات صفحه‌ی نمایش شما را قادر می‌سازد تا در محیط بیرون اما در سایه و نور غیر مستقیم، مثل روزهای ابری، به راحتی با لپ‌تاپ خود به انجام امور بپردازید، اما در نور مستقیم و زیر تابش آفتاب، این امر کمی سخت خواهد بود. با تمام این اوصاف، صفحه نمایش 17 اینچی G751JM می‌تواند تجربه خوبی را برای کاربرانش به یادگار بگذارد.


سخت افزار داخلی

همان‌طور که در قسمت مقدمه عنوان شد، سخت افزار G750JM  قدرت پردازشی بسیار بالایی دارد و از قدرتمندترین قطعات موجود استفاده کرده است. پردازنده‌ی مرکزی این لپ‌تاپ از رده بالاترین نسل چهارم شرکت اینتل با نام تجاری Core i7  4710 HQ  است که جزو قدرتمندترین‌های بازار به حساب می‌آید. این پردازنده دارای چهار هسته است و فرکانسی معادل 2.5 گیگاهرتز دارد. با استفاده از فناوری Hyper-Threading تعداد هسته ها افزایش می‌یابد و با Turbo Boost در صورت نیاز شما، فرکانس پردازنده مرکزی به 3.5 گیگاهرتز افزایش خواهد یافت. این پردازنده ۶ مگابایت هم حافظه کش دارد. این پردازنده یکی از قدرتمندترین تراشه‌های پی‌سی موجود در بازار است. پردازنده‌های سری HQ به مراتب قوی‌تر از پردازنده‌های سری M است که در لپ‌تاپ‌های عادی استفاده می‌شود. این پردازنده‌ها بسیار سریع‌تر هستند و از طرفی مصرف انرژی بالاتری نیز دارند.

بیشتر بخوانید : مقایسه لپ تاپ ایسوس و لنوو


به غیر از پردازنده‌ی مرکزی و گرافیکی، حافظه داخلی نیز نقش مهمی را بازی می‌کند. یک ترابایت حافظه هارددیسک با سرعت گردش 7200 دور بر دقیقه به همراه 256 گیگابایت حافظه کش از نوع SSD، می‌تواند به اجرای بازی‌ها بدون مکث و لگ کمک به‌سزایی کند. از طرفی 16 گیگابایت حافظه RAM می‌تواند کمک زیادی به سرعت پردازش بازی‌ها و نرم افزارهای در حال اجرا بکند و همیشه خیالتان از وجود فضای خالی کافی در حافظه RAM راحت است.


این لپ‌تاپ همچنین به یک کارت گرافیک GeForce GTX 860M با ۲ گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 مجهز است که از پس سنگین‌ترین بازی‌ها هم به راحتی بر می‌آید. این کارت گرافیک به فناوری‌های پیشرفته انویدیا، چون GeForce Experience، ShadowPlay، Optimus و Battery Boost مجهز است. در واقع این پردازنده گرافیکی یک محصول نسبت رده بالا با تاکید بر مصرف بهینه است. GeForce Experience مداوما شما را از جدیدترین بروزرسانی های درایورها آگاه می‌سازد و Optimus امکان تغییر خودکار بین پردازنده گرافیکی آنبورد اینتل و پردازنده اختصاصی انویدیا را فراهم می‌کند. فناوری Battery Boost نیز به طور خودکار و در صورتی که در حال انجام کار گرافیکی سنگین مثل بازی یا رندر تصاویر نباشید، کارت گرافیک را وارد حالت بهینه‌ای می‌کند تا مصرف انرژی را به حداقل برساند. انویدیا مدعی است با این قابلیت می‌تواند طول عمر باتری را تا دو برابر افزایش دهد. از طرفی قابلیت GPU TurboMaster ایسوس این امکان را فراهم می‌کند تا به لطف سیستم خنک‌کننده پیشرفته این لپ‌تاپ، بتوانید پردازنده گرافیکی خود را تا ۵ درصد اورکلاک کنید. این کارت گرافیک از DirectX 11 مایکروسافت نیز پشتیبانی می‌کند؛ رابط گرافیکی که جدیدا نسخه 12 آن نیز معرفی شده و به زودی راهی بازار می‌شود.


باتری

باتری هشت سلولی این دستگاه می‌تواند در حال استفاده از شبکه بی سیم و مرورگری اینترنت، تا سه ساعت و سی دقیقه دوام بیاورد که با توجه به انرژی مورد نیاز برای پردازش سخت‌افزار قدرتمند این دستگاه میزان قابل توجه ای است. با کم کردن میزان نور صفحه نمایش و قطع شبکه بی سیم ، باتری G751JM می‌تواند تا چهار ساعت و سی دقیقه هم شارژدهی کند. شما می‌توانید با استفاده از باتری دستگاه نیز تا حدود سه ساعت توسط درایو نوری دستگاه به تماشای فیلم بپردازید.


نتیجه گیری

G751JM یک لپ‌تاپ گیمینگ از سری لپ‌تاپ‌های G ایسوس است. در این محصول در کنار لوگوی ایسوس یک لوگوی Republic Of Gamers نیز قرار داده شده که نشان می‌دهد با یک لپ‌تاپ ویژه برای خوره‌های بازی مواجه هستیم. G751 لپ‌تاپ رده بالایی است، اما لپ‌تاپ گیمینگ رده متوسطی محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ سخت‌افزار قدرتمند و طراحی زیبایی دارد. سیستم خنک‌کننده آن نیز عملکرد مناسبی دارد. باتری آن در حد متوسط است که در بین لپ‌تاپ های سری گیمینگ امری معمول است و نمایشگرش بسیار عالی است. کیبورد و تاچ‌پد دستگاه ارگونومی مناسبی داشته و می‌توانند برای انجام کارهای مختلف مناسب باشند.
این لپ‌تاپ از پس سنگین‌ترین بازی‌ها بر می‌آید و می‌توان با آن پردازش‌های گرافیکی مثل رندر تصاویر سه‌بعدی را به راحتی انجام داد.

 

 

برای اظافه کردن این محصول به سبد خرید خود لطفا کلیک کنید .
 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.