پربازدیدترین مطالب

آموزش

تفاوت موس وایرلس با موس بلوتوث چیست؟

شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۴

تفاوت موس وایرلس با موس بلوتوث چیست؟

تفاوت موس وایرلس با موس بلوتوث چیست؟

به احتمال فراوان نحوه تشخیص تفاوت موس وایرلس با بلوتوث برای شما نیز اهمیت داشته باشد. در حالیکه موس های بلوتوث و وایرلس هر دو بدون سیم طراحی می شوند ولی در کارایی نسبت به هم تفاوت هایی دارند. به طور کلی سیستم های ارتباطی مانند GPS، ماهواره، رادیو و بلوتوث امروزه نقش تعیین‌ کننده‌ ای در استفاده از تجهیزات الکترونیکی دارند. هنگامی که صحبت از شبکه وایرلس به میان می آید، بخش زیادی از شما به سراغ سیستم وای فای خواهید رفت. وایرلس و بلوتوث هر کدام از جمله سیستم های اتصال به شمار می‌ روند که کاربردهای خاص خود را دارند.
وقتی صحبت از سرعت و محدوده کاری شود، بیشتر می توان تفاوت های وایرلس و بلوتوث را تشخیص داد. در حالت کلی از بلوتوث جهت اتصال دو یا چند دستگاه به همدیگر استفاده می کنند. با این حال سیستم وایرلس دارای محدوده گسترده‌ تری بوده و تکنولوژی متفاوتی دارد. با ما همراه باشید تا به شما نحوه تشخیص تفاوت موس وایرلس و بلوتوث را توضیح دهیم.

موس وای فای و بلوتوث را چگونه می توان تشخیص داد؟

برای تشخیص موس وایرلس و بلوتوث می توان از روی تکنولوژی ساخت آن ها به پاسخ سوال دست پیدا نمود.

نخستین تفاوتی که در موس های بلوتوث و وایرلس وجود دارد به گیرنده آن ها بر می‌ گردد. موس های وایرلس دارای یک دانگل هستند. در طرف مقابل موس های بلوتوث نیاز به دانگل نداشته و باید برای اتصال به کامپیوتر و لپ تاپ می توان از بلوتوث سیستم استفاده نمود. (برخی از سیستم ها به صورت پیشفرض بلوتوث نداشته و باید از دانگل برای اتصال بلوتوثی آن ها استفاده کرد.)
یکی دیگر از تفاوت های موس بلوتوث و وایرلس، پهنای باند آن ها خواهد بود. در حالت کلی وایرلس دارای پهنای باند و برد بیشتری است. فراموش نکنید این قابلیت در هنگام استفاده از موس نمی‌ تواند چندان کارایی داشته باشد. با توجه به اینکه فاصله گرفتن از مانیتور موجب می شود که نتوان محتوای صفحه نمایش را مطالعه کرد، پهنای باند و برد در این زمینه آن چنان اهمیت ندارد. بخش زیادی از موس های بی سیم اعم از وایرلس و بلوتوث با برد حدود از ۱۰ متری در بازار عرضه می شود.

مهمترین تفاوت های بلوتوث و وایرلس

همانگونه که بیان کردیم از بلوتوث و وایرلس در زمینه های مختلف استفاده می کنند.

از جمله مهمترین تفاوت های این دو روش اتصال می توان به سرعت بیشتر وایرلس اشاره کرد. موس های وایرلس و سایر تجهیزاتی که از این تکنولوژی بهره مند هستند نسبت به نسخه های بلوتوثی سرعت بیشتری دارند.
در طرف مقابل بلوتوث نسخه همگانی تر و فراگیرتر بوده و نسبت به وایرلس امروزه با استقبال بیشتری همراه است.
علاوه بر این قیمت موس بلوتوث و سایر تجهیزاتی که از این فناوری جهت اتصال استفاده می کنند نسبت به محصولات وایرلس کمتر خواهد بود.
از نظر بعد مسافت و محدوده کاری، وایرلس می‌ تواند نسبت به بلوتوث و گستره بیشتری را در بر گیرد.
با وجود اینکه از وایرلس تنها جهت اتصال به کامپیوتر می توان استفاده نمود ولی بلوتوث یک روش اتصال کلی بوده که در گجت های مختلف قابلیت بهره گیری خواهد داشت.

مزایای موس بلوتوثی نسبت به وایرلس

بررسی مزایای موس بلوتوثی نشان می‌ دهد که نسبت به نسخه های وایرلس کاربرد بیشتری دارد.

علاوه بر این استفاده از این مدل موس راحت تر است. قیمت ارزان تر موس بلوتوثی را می توان یکی دیگر از مزایای خرید آن ها در نظر گرفت.
با توجه به اینکه برای اتصال موس وایرلس لازم است یک دانگل به درگاه USB کامپیوتر و لپ تاپ متصل کنید، گاهی مواقع در این زمینه مشکلاتی پیش روی کاربر قرار می گیرد. به عنوان مثال کمبود درگاه USB بر روی تبلت و نوت بوک ممکن است برای شما در این زمینه مشکل ساز باشد. موس های بلوتوثی را می توان از طریق بلوتوث سیستم به دستگاه مورد نظر متصل نمود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.