پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

گوشی هواوی میت RS با کوله باری از قابلیت ها و امکانات نوین

جمعه ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

گوشی هواوی میت RS با کوله باری از قابلیت ها و امکانات نوین


گوشی میت آر اس (Huawei Mate RS) که به تازگی معرفی شده است؛ با دستی پر راهی بازار خواهد شد. اکثر گوشی‌های لوکس با توجه به ظاهر زیبایشان، از قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری زیادی بهره نمی‌برند. اما این اتفاق برای میت آر اس (Huawei Mate RS) رخ نداده است. این گوشی جدید با کوله‌باری از ویژگی‌های نوین و قابلیت‌های جدید به کاربران ارائه می‌شود. در واقع این گوشی دارای امتیازی می‌باشد که گوشی‌های پرچم دار سامسونگ از آن بی‌بهره هستند.
 
میت RS جزو محصولات سری پورشه دیزاین شرکت هواوی می‌باشد که در کنار پرچمداران این شرکت ارائه شده است. اما با این تفاوت که این گوشی جدید دارای یک قابلیت کاملا جدید و منحصر به‌فرد می‌باشد که برای اولین بار در گوشی‌های هوشمند مشاهده می‌شود. با اطمینان می‌توان گفت بهره‌گیری از دوربین سه‌گانه با سنسور‌های40، 20 و 8 مگاپیکسلی و ظرفیت داخلی 512 گیگابایتی بر روی میت RS برای اولین بار است که در تاریخ اتفاق می‌افتد.
 
گوشی هوشمند میت RS دارای دو حسگر اثر انگشت و میگروکپسول‌های PCM به منظور کاهش حرارت دستگاه می‌باشد. حتی این دو ویژگی نیز تا به حال در هیچ گوشی هوشمندی رؤیت نشده است. یکی از حسگر‌های اثر انگشت بر روی قاب پشتی و دیگری زیر نمایشگر قرار دارند.
 
یکی از ویژگی‌های جالب این گوشی امکان تغییر حالت آماده به‌کار به حالت فعال با بردن دست بالای نمایشگر است. برخلاف اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر سیناپتیکس که در چند نمونه از گوشی‌های هوشمند به‌کار رفته است، این سد امنیتی در پرچمدار پورشه دیزاین سرعتی باورنکردنی دارد.
 
از نقاط ضعف این نوع اسکنر‌ها در برخی از گوشی های هوشمند؛ می‌توان به محدودیت قرار دادن انگشت بر روی نمایشگر اشاره کرد. به این معنی که برای باز کردن قفل باید انگشت خود را در محل مشخصی از نمایشگر قرار دهید این در حالیست که در میت RS این محدودیت از بین رفته است و کاربران با قرار دادن انگشت خود در هر جای نمایشگر می‌توانند قفل صفحه را باز کنند. این همان امتیازی است که سامسونگ همواره در پی آن بوده و با شکست‌های پیاپی مواجه شده است.
 
از چالش‌های این تکنولوژی می‌توان به قیمت بالای آن و فرایند یکپارچه سازی سخت افزار دستگاه و عملکرد صحیح حتی با محافظ‌های صفحه نمایش اشاره کرد که نشان می دهد متخصصان برای دستیابی به این تکنولوژی نوین مسیر سختی را طی کرده اند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.