پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

گوشی های چینی مجهز به تشخیص چهره

شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

گوشی های چینی مجهز به تشخیص چهره

می خواهیم مهم‌ترین گوشی های چینی دارای قابلیت تشخیص چهره از شرکت هایی مانند دوج، ویوو، اوپو، وان پلاس و ورنی معرفی کنیم که دیگر نیازی به آیفون ایکس نخواهید داشت و از طرفی همگی با قیمت های مناسبی عرضه می شوند.

در گذشته زمانی که صحبت از تکنولوژی‌های جدید بود، گوشی های چینی هیچ وقت مطرح نبودند. ولی با پیشرفت تکنولوژی شرکت های تولیدکننده گوشی در این کشور، اکنون آن‌ها از پیشگامان صنعت موبایل جهان هستند. سیستم تشخیص چهره یکی از جدیدترین تکنولوژی های این صنعت است.

با وجود این که هنوز تعدادی از پرچمداران بزرگ از این قابلیت برخوردار نیستند، تعداد زیادی گوشی چینی در بازار وجود دارند که با تشخیص چهره‌ شما قفل گوشیتان را باز می کنند و لازم نیست برای خریدشان مبلغ بسیار زیادی پرداخت کنید.

دوج میکس 2 (Doogee Mix 2)

حال با گران ‌ترین گوشی این لیست شروع می‌کنیم و بعد به سایر گزینه‌ها خواهیم پرداخت. یکی از مقرون به صرفه‌ترین گوشی های کنونی بازار دوج میکس 2 است که در سپتامبر گذشته معرفی شد و مجهز به سیستم تشخیص چهره است. دوج میکس 2 دارای طراحی کم حاشیه و مدرن، یک نمایشگر بزرگ 5.99 اینچی، رم 6 گیگابایتی و یک باتری بزرگ 4060 میلی‌آمپرساعتی است.

گوم یو 7 (Gome U7)

خارج از چین، خرید گوم یو 7 ممکن است کمی سخت باشد، ولی این گوشی 217 دلاری، علاوه بر تکنولوژی تشخیص چهره، به دو تکنولوژی عنبیه چشم و اثر انگشت هم مجهز است تا یک گوشی کاملا امنیتی در اختیار کاربران قرار گیرد. همچنین گوگل رابط کاربری این گوشی را به همراه هوش مصنوعی برای اپلیکیشن دوربین جدید و دوربین دوگانه سلفی 13 مگاپیکسلی ارتقا داده است.

ویوو ایکس 20 و ایکس 20 پلاس (Vivo X20 / X20 Plus)

گوشی های ویوو ایکس 20 و ایکس 20 پلاس، دیگر گوشی های چینی گران‌ قیمت دارای تشخیص چهره هستند که مدتی بعد از رونمایی آیفون ایکس اپل، معرفی شدند. مانند همه ی اعضای این لیست، این دو گوشی هم به سیستم تشخیص چهره‌ای که آیفون ایکس اپل از آن بهره می برد،‌ مجهز هستند. همچنین X20 دارای دوربین دوگانه پشتی 12 مگاپیکسلی، رم 4 گیگابایتی و یک باتری 3250 میلی‌آمپر ساعتی می باشد. نسخه ی پلاس آن نیز از یک نمایشگر بزرگ‌تر و باتری بزرگ‌تر 3900 میلی‌آمپر ساعتی برخوردار است.

ویوو وی 7 / وی 7 پلاس (Vivo V7 / V7 Plus)

با وجود گران‌تر بودن گوشی های خانواده V7 ویوو، دو گوشی ویوو وی 7 و وی 7 پلاس ارزان‌تر بوده و به راحتی می توان آن ها را در سراسر جهان خرید. V7 از یک دوربین و یک نمایشگر 5.7 اینچی به همراه باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی بهره می برد در حالی که نسخه بزرگ‌تر V7 Plus دارای یک نمایشگر 5.99 اینچی همراه با یک باتری بزرگ‌تر 3225 میلی‌آمپر ساعتی است. هر دو مدل مجهز به یک تراشه 8 هسته‌ای کوالکام و رم 4 گیگابایتی هستند.

ورنی ایکس (Vernee X)

ورنی ایکس؛ یکی از ناشناخته ترین گوشی های چینی  دارای تکنولوژی تشخیص چهره است. این گوشی مجهز به 4 دوربین، تراشه هلیو P23 مدیاتک،‌ رم 6 گیگابایتی و باتری شگفت انگیز 6200 میلی‌آمپر ساعتی است.

یوهانس آی 8 (Uhans i8)

یوهانس آی 8 دیگر گوشی ارزانی است که دارای قابلیت تشخیص چهره است. گوشی جدید کمپانی یوهانس همچنین از یک نمایشگر 5.7 اینچی با نسبت ابعاد 18:9، رم 4 یا 6 گیگابایتی و حتی دوربین دوگانه پشتی دارای سنسورهای 16 و 3 مگاپیکسلی برخوردار است. با وجود این ها، قیمت این گوشی فقط 140 دلار است.‌

یومی دیجی اس 2 پرو (Umidigi S2 Pro)

یومی دیجی اس 2 پرو دارای طراحی مشابه اکثر گوشی های مجهز به دوربین دوگانه در بازار و یک نمایشگر مدرن با نسبت ابعاد 18:9 است. این محصول همچنین مانند گوشی های پرچمدار مجهز به رم 6 گیگابایتی،‌حافظه 128 گیگابایتی و دوربین دوگانه پشتی است. سنسوری 16 مگاپیکسلی هم روی قاب جلویی گوشی قرار گرفته تا به کمک آن با چهره‌ی خود بتوانید قفل گوشیتان را باز کنید.

وان پلاس 5 تی (OnePlus 5T)

یکی از مشهورترین گوشی های چینی مجهز به تشخیص چهره در جهان، وان پلاس 5 تی است که بازخورد بسیار خوبی از منتقدان سراسر جهان کسب کرده است. این گوشی که دنباله رو نسل پیشین خود یعنی گوشی وان پلاس 5 است، از نخستین محصولات مجهز به تکنولوژی تشخیص چهره محسوب می شد. همچنین گوشی وان پلاس 5T اولین گوشی شرکت وان پلاس است که یک نمایشگر 18:9 دارد و اسکنر اثر انگشت آن روی قاب پشتی قرار گرفته است. از ویژگی های این گوشی پرچمدار می توان؛ دوربین دوگانه پشتی،‌ چیپست اسنپدراگون 835 و هر تکنولوژی که در دیگر گوشی های پرچمدار جهان وجود دارد را نام برد.

اوپو ای 83 (Oppo A83)

اوپو A83 که اخیرا معرفی شد، از جدیدترین گوشی های چینی دارای سیستم تشخیص چهره است. در اپلیکیشن دوربین این محصول و به کمک پلتفرم ColorOS، هوش مصنوعی قرار گرفته است. دیگر ویژگی های مهم آن هم تراشه 2.5 گیگاهرتزی، رم 4 گیگابایتی، حافظه داخلی 32 گیگابایتی و یک باتری 3180 میلی‌آمپر ساعتی است.

محصولات بالا، فقط چند گوشی چینی دارای تکنولوژی تشخیص چهره بودند که ارزش خرید بالایی دارند. مطمئنا در آینده محصولات بیشتری مجهز به این قابلیت امنیتی در بازار عرضه خواهند شد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.