پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

گلکسی نوت ۷ و نرم افزار Samsung Pass جهت ایمنی زیستی عملیات بانکی

پنج شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۰

گلکسی نوت ۷ و نرم افزار Samsung Pass جهت ایمنی زیستی عملیات بانکی

شرکت سامسونگ در خلال مراسم Unpacked 2016، به طور رسمی فبلت گلکسی نوت 7 را رونمایی کرد. این فبلت دارای ویژگی های منحصربفردی است که یکی از آن، استفاده از اسکنر عنبیه چشم (iris scanner) است که بر اساس پرتو مادون قرمز کار می کند. این سیستم امنیتی جدید علاوه بر قفل گشایی گوشی موبایل، در انجام عملیات های بانکی با استفاده از نرم افزار Samsung Pass بسیار کاربرد دارد.


اسکنر عنبیه چشم تقریبا در هر میزان نور محیطی عمل می کند، اما به طور رسمی در سیستم عامل اندروید پشتیبانی نمی شود؛ بنابراین برای استفاده از این قابلیت، فقط میتوان با نرم افزارهای اختصاصی شرکت سامسونگ که با این اسکنر یکپارچه هستند، از این سنسور استفاده کرد. Samsung Pass یکی از نرم افزارهای اختصاصی سامسونگ است که از اسکنر عنبیه پشتیبانی می کند. خوشبختانه افرادی که از تلفن همراه خود برای انجام عملیات بانکی استفاده می کنند، می توانند از نرم افزار Samsung Pass برای دسترسی ایمن به اطلاعات بانکی و بانکداری الکترونیک بهره ببرند.

با وجود این که فعلا پشتیبانی از اسکنر عنبیه گلکسی نوت ۷ در سطح بسیار محدودی است اما می تواند باعث رشد درآمد شرکت سامسونگ شود. طبق اعلام سامسونگ، کاربردهای دیگر این اسکنر در آینده معرفی خواهد شد اما در آغاز کار نرم افزار Samsung Pass با بانک مرکزی آمریکا و سیستم بانک یکپارچه خواهد شد تا دارندگان گلکسی نوت ۷ قادر به بررسی مانده حساب و نقل و انتقال پول بدون تایپ کردن رمز عبور یا استفاده از اسکنر اثر انگشت باشند. استفاده از اسکنر عنبیه چشم برای تصدیق هویت کاربران، می تواند برای اهداف مشابهی که از اسکنر اثر انگشت به منظور تایید هویت استفاده می کنند، کاربردی باشد.

این نرم افزار در حال حاضر فقط به وسیله چند بانک پشتیبانی می شود. کاربرانی که از خدمات پرداخت اندروید (Android Pay) و پیپال (PayPal) استفاده می کنند و از فروشگاه نرم افزاری گوگل (Play Store) خرید می کنند، فعلا باید از اسکنر عنبیه صرف نظر کرده و از رمز عبور یا اسکنر اثر انگشت برای این کار استفاده کنند. اسکنر عنبیه چشم هم مانند اسکنر اثر انگشت که به طور بومی در سیستم عامل اندروید 6.0 مارشمالو (Marshmallow) پشتیبانی می شود، در نهایت در نسخه های بعدی اندروید پشتیبانی شده و گسترده خواهد شد. اسکنر عنبیه چشم فبلت گلکسی نوت ۷ سریع و دقیق بوده و حتی با داشتن عینک هم قابل استفاده است.


نظر شما در مورد ویژگی های گوشی هوشمند گلکسی نوت ۷ چیست؟
 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.