پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

چه لپ تاپ هايی مخصوص دانشجویان و دانش آموزان است؟

چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۰

چه لپ تاپ هايی مخصوص دانشجویان و دانش آموزان است؟

بسیاری از دانشجویان از لپ تاپ استفاده می کنند. مک بوک های اپل اولین انتخاب دانشجویان است زیرا کار کردن با آنها بسیار ساده است، بهره وری و عمر باتری بالایی دارند و امکانات چند رسانه ای و سرگرم کننده مختلفی در این لپ تاپ ها تعبیه شده است. به همین دلایل است که مک بوک های اپل گزینه محبوبی بین دانشجویان است. اما تنها مشکل این لپ تاپ ها قیمت بالای آن است که با زندگی دانشجویی جور در نمی آید. لپ تاپ فقط مک بوک اپل نیست. شرکتهای معتبر و مطرحی مانند ایسوس و ایسر هم لپ تاپ های با کیفیت عالی و با بهره وری بالا و قیمت بسیار خوبی تولید کرده اند که با مک بوک های اپل برابری می کند و در ضمن قیمت مناسبی هم دارند. ما در اینجا 6 لپ تاپ ارزان برای دانشجویان را معرفی می کنیم.

معیارهای انتخاب لپ تاپ دانشجویی:

1- سبک و قابل حمل باشد
دانشجویان استفاده زیادی از لپتاپشان می کنند. لپ تاپ ها باید سبک و قابل حمل باشند و به عبارتی جوری نباشد که بعد از مدتی از بردن لپ تاپ همراه خود خسته شود. لپ تاپ را باید راحت سر کلاس برد و استفاده کرد.

2- عملکرد مناسبی داشته باشد
لپ تاپ باید عملکرد مناسبی داشته باشد. به عبارتی سخت افزار خوبی داشته باشد و هنگام کار کردن مشکلی پیش نیاید.

3- قابلیت اجرای بازی و پخش موسیقی داشته باشد
دانشجویان همیشه زمانی را برای تفریحات خود در نظر می گیرند. دانشجویان در اوقات فراغت زیاد سراغ بازیهای کامپیوتری می روند. پس لپ تاپ باید قابلیت اجرای بازیهای مختلف را داشته باشد. و قادر به پخش موسیقی و فیلم هم باشد.

با 6 لپ تاپ دانشجویی آشنا شوید:
در اینجا 6 لپ تاپ ارزان ولی پر قدرت که مناسب بودجه و نیاز دانشجویان است، معرفی میشود. مزیت مشترک این لپ تاپ ها داشتن پردازنده های پرقدرت است و با هر بار شارژ، حداقل تا 4 ساعت باتری آن می تواند دوام بیاورد. همچنین می توان با این لپ تاپ ها بازیهای کامپیوتری را بدون دردسر اجرا کرد و فیلم های HD را به راحتی تماشا کرد.

1-  لپ تاپ ایسوس کروم بوک C201

مزیت ها:
- قیمت: 198 دلار
- عمر باتری بالا
- صفحه کلید راحت و پد لمسی
- قیمت پایین و مناسب با توجه به مشخصات فنی

مشخصات فنی:
- نمایشگر 11.6 اینچی HD
- عمر باتری 13 ساعته
- 4 گیگابایت رم
- حافظه داخلی 16 گیگابایت
- دو عدد درگاه USB 2.0
- پردازنده راکت چیپ
- سیستم عامل کروم

اگر نام پردازنده راکت چیپ به گوشتان نخورده است، جای نگرانی نیست. راکت چیپ پردازنده ای است که برای لپ تاپ های ارزان قیمت استفاده میشود. این لپ تاپ مجهز به سیستم عامل کروم است. عمر باتری 13 ساعته دارد که باعث عملکردی قابل قبول این لپ تاپ میشود. علاوه بر همه اینها، لپ تاپ ارزان قیمت ایسوس C201 از صفحه کلید نرم و راحت همراه با یک ترک پد نیز بهره مند است که در این محدوده قیمتی بسیار مناسب است.

2- لپ تاپ ایسر کروم بوک R11

مزیت ها:
- قیمت: 299 دلار
- قابلیت اجرای اپلیکیشن های اندرویدی
- نمایشگر لمسی با قابلیت چرخش 360 درجه ای
- عملکرد بالاتر از متوسط
- عمر باتری طولانی

مشخصات فنی:
- نمایشگر 11.6 اینچ HD
- عمر باتری تا 10 ساعت
- 4 گیگابایت رم
- یک پورت USB 3.0 و یک پورت USB 2.0
- پردازنده اینتل سلرون N3150
- سیستم عامل کروم

در کل کروم بوک ها گزینه مناسبی برای دانش آموزان هستند. اگر برای خرید یک کروم بوک قصد ندارید بیش از 300 دلار هزینه نکنید، ایسر کروم بوک R11 را فراموش نکنید. این لپ تاپ در این محدوده قیمتی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. علت آن هم فقط یک چیز است: توانایی اجرای اپلیکیشن های اندرویدی. تعداد کمی از لپ تاپ های مجهز به سیستم عامل کروم توانایی اجرای اپلیکیشن های اندرویدی را دارند. شما با داشتن این لپ تاپ می توانید اپلیکیشن های اندروید را از گوگل پلی (Google Play) – فروشگاه اندروید گوگل – دانلود و نصب کرده و به آسانی بر روی لپ تاپ خود اجرا کنید. کروم بوک R11 از نظر سخت افزاری نیز مناسب عملکردش است. کروم بوک ها معمولا برای اجرا نیازمند سخت افزار قدرتمندی مانند سخت افزار کامپیوترهای ویندوزی نیستند. با هر بار شارژ این کروم بوک می توانید تا 9 ساعت از این لپ تاپ استفاده کنید.

3- لپ تاپ ایسر اسپایر ES 15

مزیت ها:
- قیمت: 300 دلار
- عمر باتری طولانی
- هارد دیسک 1 ترابایتی
- پردازنده نسل ششم اینتل

مشخصات فنی:
- نمایشگر 15.6 اینچ HD
- عمر باتری تا 6.5 ساعت
- 4 گیگابایت رم
- یک عدد پورت USB 3.0
- پردازنده اینتل Core i3-6100U
- سیستم عامل ویندوز 10

ایسر برای تولید لپ تاپ های ارزان قیمت با عملکردی بالا تبحر خاصی دارد. لپ تاپ ایسر اسپایر ES 15 با قیمت 300 دلار یک لپ تاپ ارزان و فوق العاده عالی است. نمایشگر بزرگ و هارد دیسک 1 ترابایتی، این لپ تاپ را برای دانش آموزان و دانشجویان گزینه خوبی قرار داده است. عمر باتری این لپ تاپ با هر بار شارژ حدود 5 الی 6 ساعت است. این لپ تاپ مجهز به 4 گیگابایت رم است که قابل ارتقاء می باشد. ایسر با قراردادن پردازنده نسل ششمی  Intel Core i3در این لپ تاپ، شاهکار کرده است. بنابراین قاطعانه می توان گفت ایسر اسپایر ES 15 قدرتمندترین انتخاب زیر 300 دلار است. کارت گرافیک این لپ تاپ HD 520 است که برای کارهای معمولی مناسب است. البته جای نگرانی نیست. ایسر مدل قدرتمندتر این لپ تاپ با پردازنده Core i5 و i7 البته با قیمتی بالاتر را تولید کرده است.

4- لپ تاپ ایسوس ویوو بوک  E403SA

مزیت ها:
- قیمت: 400 دلار
- عمر باتری بالا
- نمایشگر فول اچ دی
- سبک و راحت در حمل
- دارای درگاه USB نوع C

مشخصات فنی:
- نمایشگر 14 اینچ Full HD
- عمر باتری 10 الی 12 ساعت
- 4 گیگابایت رم
- یک پورت USB 3.0، یک پورت USB 2.0 و یک پورت USB نوع C
- پردازنده اینتل پنتیوم  N3700
- سیستم عامل ویندوز 10

اگر جزو دانشجویان و دانش آموزانی هستید که از لپ تاپ برنامه نویسی و طراحی پیچیده ای نمی کنید، این لپ تاپ برای شما مناسب است. البته عملکرد این لپ تاپ با یک پردازنده اینتل اتم و رم 4 گیگابایتی بالا نیست اما دو مزیت عالی دارد که دانشجویان دست به انتخاب آن می زنند: نمایشگری 14 اینچی با وضوح Full HD و دیگری داشتن باتری با عمر بالا. اگر عمر 10 الی 12 ساعتی باتری لپ تاپ برای شما کافی نیست، می توانید به لطف درگاه USB نوع C آن، از طریق یک پاوربانک نیز دستگاه خود را شارژ کنید. همچنین وزن بسیار کم این لپ تاپ ارزان قیمت، حمل و نقل آن را راحت کرده است.

5- لپ تاپ ایسوس X555 DA-AS11

مزیت ها:
- قیمت: 448 دلار
- نمایشگر مات
- دی وی دی رایتر
- اسپیکرهای بلند

مشخصات فنی:
- نمایشگر 15 اینچ Full HD
- 8 گیگابایت رم
- دو پورت USB 3.0 و یک پورت USB 2.0
- پردازنده AMD چهار هسته ای A10-8700P
- سیستم عامل ویندوز 10

مهمترین مزیت این لپ تاپ داشتن یک نمایشگر با روکش مات است. اگر از لپ تاپتان زیر تابش نور آفتاب استفاده میکنید و صفحه نمایش چندان نمایان نباشد، ایسوس X555 DA-AS11 بهترین گزینه برای شماست. این ویژگی در هیچ لپ تاپ زیر 600 دلار پیدا نمیشود. در ضمن، یک نمایشگر بزرگ 15.6 اینچی فول اچ دی همراه با حافظه پرسرعت اس اس دی 256 گیگابایتی، یک رم 8 گیگابایتی و پردازنده 4 هسته ای AMD A10 در این لپ تاپ تعبیه شده است که می توانید به اجرای بازی های کامپیوتری بپردازید. درگاههای مختلفی در این لپ تاپ تعبیه شده است: یک دی وی دی رایتر، یک درگاه HMDI، یک درگاه VGA، یک اسکنر کارت حافظه و همچنین سه درگاه USB . هنگام خرید مواظب باشید که مدل DA-AS11 را می خرید و آن را با مدل ضعیف تر DA-WS11 اشتباه نگیرید. مدل WS11 هارد 1 ترابایتی دارد و وضوح تصویر آن به HD کاهش پیدا کرده است.

6- لپ تاپ ایسر اسپایر E5-575G-53VG

مزیت ها:
- قیمت: 550 دلار
- نمایشگر بزرگ
- عمر باتری طولانی
- اسپیکرهای بلند
- درگاه USB نوع C
- کارت گرافیک انویدیا مناسب برای بازی

مشخصات فنی:
- نمایشگر 15 اینچ Full HD
- 8 گیگابایت رم
- کارت گرافیک انویدیا GeForce 940MX 2GB
- دو عدد پورت USB 3.0 و یک عدد پورت USB 2.0
- پردازنده نسل ششمی اینتل Core i5-6200U
- سیستم عامل ویندوز 10
- عمر باتری 12 ساعته

با قیمت 550 دلاری، لپ تاپی بهتر از لپ تاپ ایسر اسپایر E5-575G پیدا نخواهید کرد. این لپ تاپ با داشتن نمایشگر 15.6 اینچی، گزینه ای ایده آل برای دانشجویانی است که علاقمند به تماشای فیلم هستند. بلندگوهای این لپ تاپ نیز صدای مناسبی را ارائه می دهند؛ هرچند قدرت آن ها برای شنیدن در جمع چندان مناسب نیست. این لپ تاپ ارزان قیمت ایسر از سخت افزاری با عملکرد سریع برخوردار است. با داشتن یک کارت گرافیک انویدیا GeForce 940MX، می توان اغلب بازی های کامپیوتری را بر روی این لپ تاپ اجرا کرد. همچنین این لپ تاپ فضای ذخیره سازی 256 گیگابایتی پرسرعت اس اس دی دارد که عملکرد آن را بطور باورنکردنی سریع کرده است.
 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.