پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

چند راه حل مناسب برای انتخاب لپتاپ مناسب

دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۰

چند راه حل مناسب برای انتخاب لپتاپ مناسب

چند راه حل مناسب برای انتخاب لپتاپ مناسب


با وجود کامپیوترها و تبلت‌های مدرن امروزی و علی رغم فراگیری تلفن‌های هوشمند، بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم امور خود را با استفاده از یک لپ تاپ سامان دهیم.

 

فروش لپ تاپ

 

 فروش اقساطی لپ تاپ

 

لپ تاپ ها با کارایی یک کامپیوتر و مزایای بیشتر از آن، می‌توانند بهترین انتخاب برای بازی یا بیزنس باشند. اما انتخاب یک لپ تاپ مناسب کار ساده‌ای نیست. در این مقاله با هم به نکاتی می‌پردازیم که آگاهی از آن‌ها انتخاب لپ تاپ مناسب را برای ما تسهیل می‌کند.
چرا از لپ تاپ استفاده می‌کنیم؟
 
اولین مزیت لپ تاپ‌ در مقابل با کامپیوتر، قابل حمل بودن آن است. لپ تاپ‌ها سبک‌ترند و دارای ابعاد کوچک‌تر و باریک‌تری هستند. همچنین اجزای پیچیده و متعدد یک کامپیوتر مثل کیس یا مانیتور مجزا را ندارند. بنابراین نسبت به سیستم‌های کامپیوتری برق کمتری مصرف می‌کنند.

لپ تاپ‌‌ها در عمل یک سیستم کاملند که با ارائه‌ی تکنولوژی‌های بی‌شمار، قابلیت اجرای برنامه‌ها و نرم افزارهای مختلف و سنگین را دارند؛ اما راحت‌تر از کامپیوتر هستند.

قابلیت حمل آسان لپ تاپ‌ها این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند که از هر کجا و در هر زمان از سیستم خود استفاده کند، تا مدیریت بهتری روی کار و زمان خود داشته باشد. لپ تاپ‌ها مثل کامپیوترها می‌توانند کاربری‌های مختلفی مثل گیمینگ یا بیزنس داشته باشند. همچنین برای هر نوع کاربری با هر سطح بودجه‌ای عرضه می‌شوند. دانشجویانی که در پی خرید لپ تاپ هستند، معمولا سیستم‌هایی با صفحات نمایش  ۱۳ اینچی یا کمتر، با وزن کم را انتخاب می‌کنند که قابل حمل باشد. همچنین عموما لپ تاپی را انتخاب می‌کنند که با بودجه‌ی محدودشان مطابقت داشته باشد.

افرادی که برای بیزنس نیاز به لپ تاپ دارند معمولا در پی یک سیستم قوی‌تر با رم بالاتر هستند که طبیعتا گران‌تر است.

برای کاربری عمومی از لپ تاپ‌های خانگی با صفحه نمایش حدود ۱۵ اینچ و هارد درایو ۲۵۰ گیگابایتی استفاده می‌شود.

همچنین عکاسان، فیلمبرداران و گیمرها به لپ تاپی با پردازنده‌ی قوی، رم بالا و صفحه نمایش حداقل ۱۷ اینچی نیاز دارند.

مهم‌ترین اجزا در یک لپ تاپ کدامند؟
پردازنده یا CPU که به عنوان مغز یک سیستم شناخته می‌شود، تاثیر هنگفتی بر عملکرد لپ تاپ دارد؛ اما این موضوع تا حد زیادی به کاربردی که از سیستم خود انتظار دارید بستگی دارد. گاهی کم هزینه‌ترین مدل CPU برای استفاده‌ی شما کافی است.

با وجود آنکه لپ تاپ‌هایی با رم ۴گیگابایت هم ارائه می‌شوند؛ اما حتی اگر بودجه‌ی کمی دارید، بهتر است حداقل از رم ۸گیگابایتی استفاده کنید و در صورتی که برای صرف هزینه محدودیتی ندارید، بهتر است از رم ۱۶گیگابایتی استفاده کنید. رم ۳۲گیگابایتی معمولا برای کاربری در یک لپ تاپ معمولی لزومی ندارد و رم ۶۴گیگابایتی نیز مناسب کاربری‌های به خصوص است.

هرچه پیکسل‌های صفحه نمایش لپ تاپ بیشتر باشد، تصویر واضح‌تر و شفاف‌تری را ارائه می‌کند. خبر بد این که اغلب لپ تاپ‌های ارزان قیمت رزولوشن بالایی ندارند و به همین دلیل پشتیبانی ضعیف‌تری از اجرای نرم افزارها ارائه می‌کنند؛ اما با کمی افزایش بودجه می‌توانید یک لپ تاپ مناسب داشته باشید. در کیفیت صفحه نمایش علاوه بر وضوح، روشنایی نمایشگر و طیف رنگ‌هایی که از نمایش آنها پشتیبانی می‌شود نیز اهمیت دارد.

قابلیت اتصال برای لپ تاپ که یک سیستم کامپیوتری کامل است، اهمیت بالایی دارد. بهتر است لپ تاپی تهیه کنید که قابل اتصال به اینترنت 4G LTE باشد. اگر احتیاج به یک سیستم با اتصال قوی‌تر دارید، لپ تاپی تهیه کنید که با Wi-Fi 6 مرتبط شود. همچنین پیشنهاد می‌کنیم لپ تاپی بخرید که به Bluetooth 5 مجهز باشد.

نکاتی که باید قبل از خرید lap top بدانیم!
 
انتخاب سیستم عامل
سیستم عامل، نرم افزاری است که سخت افزارها و نرم افزارهای دیگر یک کامپیوتر را مدیریت و از اجرای برنامه‌ها پشتیبانی می‌کند. انتخاب سیستم عامل کار ساده‌ای نیست. برای این منظور لازم است مزایا و معایب سیستم‌های مختلف را بشناسید.
اغلب لپ تاپ ها با یکی از سیستم عامل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های Microsoft windows و   apple's  MacOSعرضه می‌شوند. انتخاب یکی از این سیستم عامل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها به سلیقه‌ی شخصی کاربر برمی‌گردد، اما باید به ویژگی‌های هر کدام از این سیستم ها نیز پرداخته شود. تعداد لپ تاپ‌هایی که با سیستم عامل ویندوز عرضه می‌شوند بیشتر از بقیه است و از این نظر ویندوز اصطلاحا یک سیستم عامل انعطاف پذیر است.
 
انتخاب سایز مناسب
 قبل از بررسی قیمت و کیفیت اجزا، برای خرید لپ تاپ لازم است اندازه‌ای را که مناسب شماست پیدا کنید. لپ‌ تاپ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها معمولا به وسیله‌ی سایز نمایشگری که دارند طبقه بندی می‌شوند. صفحات نمایش ۱۱ الی ۱۲ اینچی باریک‌ترین و روشن‌ترین نمایشگرها هستند که عموما بین ۲.۵ تا ۳.۵ پوند وزن دارند. به طور کلی، به ویژه اگر قصد خرید لپ تاپ‌هایی با وزن کمتر از ۴پوند را داشته باشید،‌ نمایشگرهای ۱۳ الی ۱۴ اینچی بهترین گزینه از ترکیب کیفیت کاربری و قابلیت حمل هستند. اگر یک لپ تاپ با صفحه نمایش بزرگ نیاز دارید و مایلید کمتر آن را با خود حمل کنید، به سراغ نمایشگرهای ۱۵ الی ۱۶ اینچی با وزن حدودی ۴ تا ۵.۵ پوند بروید.

البته نمایشگرهای ۱۶اینچی به ندرت عرضه می‌شوند اما صفحات نمایش ۱۵اینچی محبوب‌ترین سایز لپ تاپ هستند. اگر تصمیم دارید لپ تاپ خود را تمام مدت روی میز نگهداری کنید و آن را حرکت ندهید، از نمایشگرهای ۱۷ یا ۱۸ اینچی استفاده کنید. لپ تاپ‌‌هایی با این اندازه از صفحه نمایش پردازشگرهای قدرتمندی دارند که از اجرای بازی‌های رده بالا و نرم افزارهای بیزنسی پشتیبانی می‌کنند.
 
بررسی صفحه لمسی و کیبورد: در انتخاب لپ تاپی که قصد دارید به طور مداوم از آن استفاده کنید، کیفیت کیبورد و عملکرد تاچ پد یا صفحه‌ی لمسی اهمیت بالایی دارد. برای ارزیابی کیبورد باید به بازخورد لمسی آن دقت کنید. همچنین اندازه‌ی پایین رفتن هر کلید پس از فشرده شدن نیز اهمیت دارد. (این اندازه معمولا بین ۱ تا ۲ میلی متر است.) علاوه بر این وجود فاصله‌ی کافی بین کلیدها نیز مهم است. ضمنا باید یک صفحه لمسی با قابلیت عملکرد یکنواخت و بدون پرش انتخاب کنید. این تاچ پد باید برای عملکرد‌هایی که با لمس بیش از یک نقطه از صفحه انجام می‌گیرند (مثل زوم دو انگشتی) نیز مناسب باشد.
 
طول عمر باطری
اگر از لپ تاپ های بزرگ و حجیم با وزن زیاد استفاده می‌کنید که معمولا در یک محل ثابت قرار داده می‌شوند وبه پریز نزدیک هستند، نباید در رابطه با توان باطری آن وسواس به خرج دهید. در مقابل اگر از قابلیت حمل لپ تاپ خود بهره می‌گیرید و با اتکا بر پایداری باطری از آن استفاده می‌کنید؛ باید لپ تاپی تهیه کنید که حداقل ۷ ساعت و در صورت امکان ۸ ساعت شارژ باطری را نگه دارد.
 
توجه به برند
کیفیت لپ تاپ شما به طور کلی به کمپانی تولید کننده‌ی آن برمی‌گردد. برخی از اجزا مثل CPU و GPU به دلیل اینکه عرضه کنندگان محدود و مشخصی دارند، در برندهای مختلف یکسان هستند؛ اما ویژگی‌های دیگری مثل طراحی بدنه و جنس آن، رنگ بندی، ابعاد، وزن و از این قبیل در هر کمپانی به صورت متفاوت تولید می‌شود.

نیازی به بیان این مطلب نیست که اساس خرید لپ تاپ تعیین سقف بودجه‌ی مناسب است و بدون آن عملا امکان تهیه‌ی سیستم برای کاربر وجود ندارد؛ اما چنان که گفته شد، قبل از هرچیز لازم است کاربری مورد نیازتان را بشناسید. برای هر نوع کاربری اندازه‌ی نمایشگر، وزن دستگاه و سایر جزئیات با کیفیت متفاوتی عرضه می‌شوند. فراموش نکنید نمایشگر بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کیفیت یا کاربری نادرست، چشم شما را آزار می‌دهد و اعصابتان را آشفته می‌کند. همچنین طول عمر باطری و اعتبار برند تولید کننده نیز حائز اهمیت است. آگاهی از مطالب فوق و رعایت نکات گفته شده انتخاب لپ تاپ مناسب را تا حد زیادی تسهیل می‌کند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.