پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

پیشنهاد بهترین تبلت‌های اندرویدی که می توان خرید

یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

پیشنهاد بهترین تبلت‌های اندرویدی که می توان خرید

بازار تبلت‌ها دچار افت بی‌سابقه‌ای شده است که دلیل آن عرضه محصولات ناشناخته از برند‌های فیک و کمتر شناخته شده می‌باشد. با این افت بازار تبلت، پیدا کردن یک تبلت مقرون به صرفه با ارزش خرید بالا کار بسیار سختی می‌باشد اما در این مطلب قصد داریم تا بهترین گزینه‌ها را به شما معرفی کنیم.

سامسونگ گلکسی تب S3

یکی از گزینه‌ها تبلت گلکسی تب S3 سامسونگ می‌باشد. اندازه نمایشگر این تبلت 9.7 اینچ می‌باشد که به ادعای سامسونگ اولین تبلت مجهز به پنل HDR فعال در بین تبلت‌های دنیا می‌باشد. این تبلت همچنین دارای 4 اسپیکر استریو است که آنرا به یک گزینه مناسب برای امور مالتی‌مدیا و سرگرمی تبدیل می‌کند. همچنین این تبلت مجهز به یک قلم S Pen با کارایی بسیار زیاد می‌باشد که مزایای صفحه‌نمایش را چندین برابر می‌کند. این قلم، مخصوص یادداشت برداری است و برای هنرمندان گزینه بسیار هیجان انگیزی می‌باشد.

تبلت گلکسی تب پرو با نمایشگری 12.2 اینچی در مقابل نمایشگر 9.7 اینچی تب S3 برای رسم شکل و نوشتن مطالب مناسب‌تر است اما این امر چیزی از ارزش‌های گلکسی تب S3 کم نمی‌کند. طراحی این تبلت با استفاده از ترکیب شیشه و فلز می‌باشد که به استحکام بدنه کمک می‌کند و مقاومت کلی تبلت را افزایش می‌دهد. البته ناگفته نماند که حاشیه‌های این تبلت بسیار کم و زیبا می‌باشند که حس خوبی را هنگام دست گرفتن به کاربران انتقال می‌دهد.

در مرکز این تبلت یک تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ قرار گرفته است. البته این تراشه با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ قابل مقایسه نمی‌باشد اما در هر صورت چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ به کار رفته در این تبلت نیز می‌تواند عملکردی روان و عالی داشته باشد. ناگفته نماند که باز هم در این تبلت رابط کاربری به یک نقطه ضعف در این تبلت تبدیل شده است. اما خوشبختانه در این مدل لگ‌های رابط کم می‌باشند تا حدی که این موضوع اصلا نگران کننده نیست و برای کاربران مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

حافظه‌داخلی این تبلت 32 گیگابایت می‌باشد همچنین باتری این دستگاه مجهز به باتری 6000 میلی‌آمپر‌ساعتی می‌باشد که عمری متوسط رو به بالا دارد. با وجود این باتری در صورت یک بار شارژ کامل تبلت تا حدود 7 ساعت و نیم می‌تواند مشغول به پخش ویدیو باشد. به علاوه، می‌توان از تبلت گلکسی تب S3 در حالت ۲ در ۱ استفاده کرد؛ البته اگر کیبورد آن را به طور جداگانه خریداری و گزینه اتصال به کیبورد را فعال کرده باشید.

هواوی مدیاپد M3 ( هشت اینچی)

این مدیاپد دارای یک نمایشگر 8.4 اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل می‌باشد که WQXGA نام دارد. همچنین حاشیه‌های دور این نمایشگر بسیار باریک و از جنس فلز می‌باشند. هواوی مدیاپد M3 با تمرکز بر روی مالتی مدیا و با طراحی صاف و صیقلی عرضه شده است. نمایشگر این نمونه دارای پنل IPS می‌باشد که تراکم پیکسلی ۳۵۹ را برای دستگاه به ارمغان می‌آورد. این تراکم پیکسلی برای یک مدیاپد بسیار عالی و کاربردی می‌باشد و برای تماشای ویدیو و بازی کردن یک گزینه بسیار خوب و حرفه‌ای می‌باشد. در کل از نظر نمایشگر هواوی مدیاپد M3 می‌تواند به بهترین وجه تصاویر را نمایش دهد و شما از آن لذت خواهید برد حتی اگر صورت خود را به نمایشگر بچسبانید!

این دستگاه مجهز به دو اسپیکر استریوی باکیفیت ساخت هارمن کاردون می‌باشد. این اسپیکر‌ها صدای بسیار با کیفیتی را پخش می‌کنند و باعث می‌شوند تا تبلت مدیاپد M3 یک مالتی مدیای عالی جلوه کند. در درون قلب این تبلتِ هواوی، یک پردازنده اختصاصی هشت هسته‌ای کایرین ۹۵۰ وجود دارد. این تراشه قدرتمند در کنار 4 گیگابایت رم از نوع LPDDR4 یک سخت‌افزار عالی را به کاربران ارائه می‌کند. با چنین پردازنده‌ای دیگر نگران اجرای برنامه‌های روز نخواهید بود.

اما اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم شاید اجرای بازی‌های خیلی سنگین و گرافیکی با این تبلت خیلی خوشایند نباشد. در واقع انجام امور عادی و روزمره با این تبلت تجربه‌ای عالی خواهد بود اما ما این نسخه را برای بازی‌های سنگین پیشنهاد نمی‌کنیم. این مدل در دو نسخه با حافظه‌های 32 و 64 گیگابایتی ارائه می‌شود. البته هر دو مدل مجهز به درگاه کارت حافظه ‌می‌باشند تا کاربران بتوانند حافظه دستگاه را تا 128 گیگابایت نیز افزایش دهند. باتری 5100 میلی‌آمپر‌ساعتی این مدیاپد می‌تواند با هر بار شارژ کامل تا 7 ساعت فیلم با کیفیت اچ‌دی پخش کند. البته به دلیل رزولوشن بالای نمایشگر این تبلت نباید از باتری انتظار زیادی داشته باشیم.

ایسوس ذن‌پد ۳S

ایسوس ذن‌پد ۳S یکی از تبلت‌های فوق باریک جهان به شمار می‌رود. این تبلت ضخامتی در حدود 5.8 میلی‌متر دارد و جنس آن تماما از فلز است. این دستگاه مجهز به نمایشگر 9.7 اینچی IPS با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل (۲K) می‌باشد و نسبت صفحه‌نمایش به بدنه در این تبلت 78 درصد است که رقم قابل‌قبولی است. به علاوه این تبلت دارای دو اسپیکر بسیار با کیفیت 5 آهنربایی می‌باشد و از هر نظر در مواردی همچون تماشای فیلم و پخش موسیقی می‌تواند به صورت کامل به ذن‌پد ۳S اطمینان کرد. با این تعاریف انتظار می‌رود تا کاربران انتظار قیمتی بالایی از این محصول داشته باشند.

در بخش سخت‌افزار، ایسوس تصمیم گرفته است تا از اسنپدراگون ۶۵۰ با شش هسته پردازشی به عنوان قبل تپنده ذن‌پد ۳S بهره ببرد. این تراشه قدرتمند با همراهی 4 گیگابایت رم می‌تواند به راحتی از پس کار‌های روزمره مانند مرور شبکه‌های اجتماعی، چک کردن ایمیل، پخش ویدیوهای اچ‌دی و حتی کارکردن همزمان با چند برنامه بر‌آید. اما در مورد اجرای سریع بازی‌های سنگین نمی‌توانیم به این تبلت ایسوس اطمینان کامل داشته باشیم. این تبلت در دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی عرضه می‌شود که تأمین انرژی در دو مدل توسط یک باتری 5900 میلی‌آمپر‌ساعتی صورت می‌گیرد.

نقطه ضعف این تبلت دوربین و نرم‌افزار آن است. دوربین این تبلت حتی استاندارد‌های یک تبلت عادی را هم ندارد و از هیچ نظر به کار علاقه‌مندان عکاسی نمی‌آید. از طرف دیگر رابط کاربری آشفته این سیستم کار را برای کاربران سخت‌تر می‌کند. اما در هر صورت این دلایل برای منصرف کردن کاربران از خرید این محصول کافی نمی‌باشند. در مواردی می‌تواند این نقاط ضعف را بهبود بخشید؛ مثلا کاربران می‌توانند با نصب یک لانچر خوب مشکل رابط کاربری را حل کنند و دوربین این مجموعه برای استفاده‌های عادی آن قدر هم بد نیست و می‌تواند انتظارات را تا حدی برآورده کند. بنابراین هنوز می‌توان روی این تبلت حساب باز کرد.

لنوو یوگابوک

تبلت لنوو یوگابوک آخرین پیشنهاد ما به شما می‌باشد. این تبلت قابلیت تاشدن را دارد و می‌تواند 360 درجه بچرخد و به دو صفحه باریک تبدیل شود. این امکان چرخش 360 درجه به خاطر طراحی دقیق بدنه و لولا‌ها می‌باشد که به طور چشم‌گیری این محصول را منحصر به فرد می‌کند. همچنین لولا‌ها آنقدر استحکام دارند تا در صورت عدم فشار بر روی کیبورد یا نمایشگر، دستگاه حالت خود را حفظ کرده و درجه بین نمایشگر و کیبورد تغییر نکند. کیبورد این تبلت نیز جدانشدی است و شامل کلیدهای خازنی است که در واقع در صفحه دوم این تبلت تعبیه شده‌اند.

همچنین این تبلت قابلیت کپی برداری دیجیتالی را دارد. کافی است یک کاغذ بالای کیبورد قرار دهید و با با استفاده از قلم استایلوس از یادداشت‌ها و اشکال رسم شده خود کپی‌های دیجیتالی ایجاد کنید. با تمام این امکانات اما همچنان یک نقطه ضعف در این تبلت مشاهده می‌شود و آن نمایشگر ۱۰.۱ اینچی یوگابوک با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسلی است که با نمونه‌های مشابه قابل مقایسه نیست. در واقع این تراکم پیکسلی آن قدر بد نیست که آن را بتوان یک فاجعه خواند اما در هر صورت این تبلت پتانسیل تراکم پیکسلی بسیار بیشتری می توانست داشته باشد..

در بخش سخت‌افزاری، ایسوس از یک تراشه چهار هسته‌ای Atom x5-Z8550 اینتل برای پردازش اطلاعات در این تبلت استفاده کرده است که حداکثر فرکانس آن ۲.۴ گیگاهرتز می‌باشد. از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این محصول می‌توانیم به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی قابل ارتقا اشاره کنیم. شاید این ارقام یک سخت‌افزار قدرتمند را توصیف کنند اما در حقیقت نمی‌توان انتظار بسیار بالایی را از این دیوایس داشته باشیم؛ هرچند که می‌توان در مسائلی مانند امور روزمره و عادی به آن اطمینان کرد. باتری 8500 میلی‌آمپر‌ساعتی این مجموعه می‌تواند با هر بار شارژ کامل تا بیش از 7 ساعت نمایشگر را در حالت پخش فیلم اچ‌دی روشن نگه دارد.
در نهایت قیمت مناسب این دستگاه با در نظر گرفتن قابلیت‌های آن، محصولی هیجان‌انگیز به کاربران ارائه می‌کند. به علاوه این محصول بر خلاف گلکسی تب S3 و آی‌پد پرو دارای قلم و کیبورد می‌باشد. کیبورد این محصول جلوه‌ی زیبایی ندارد اما در واقع کار‌های زیادی از پس این کیبورد بر می‌آید و نظر شما را درباره‌ی خودش تغییر خواهد داد. اگر یک هنرمند هستید و به دنبال یک تبلت با ارزش خرید بالا می‌گردید، ما به شما لنوو یوگابوک را پیشنهاد می‌دهیم.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.