پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

پنج ویژگی وسوسه انگیز در گوشی های جدید نوکیا

دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۰

پنج ویژگی وسوسه انگیز در گوشی های جدید نوکیا

پس از چندین سال انتظار طرفداران نوکیا؛ بلاخره این شرکت با معرفی سه گوشی هوشمند و منحصر به فرد و یک گوشی کلاسیک در نمایشگاه MWC 2017 رسما به بازار گوشی های هوشمند بازگشت.

در این نمایشگاه نوکیا از سه گوشی هوشمند میان رده ی نوکیا ۳، نوکیا ۵ و نوکیا ۶ رونمایی کرد که مورد توجه طرفداران و بسیاری از بازدیدکنندگان قرار گرفتند و قرار است به زودی سطح جهانی در دسترس خریداران قرار بگیرند. با توجه به اینکه این سه گوشی جدید نوکیا از سخت افزار رده بالایی بهره نمی برند، ولی موارد جذاب و مورد توجه در آن ها وجود دارد. در این مقاله به ۵ مورد از مهم ترین این موارد در گوشی های جدید نوکیا می پردازیم.

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی خلاقانه و کیفیت بالای ساخت گوشی های نوکیا همواره مورد تحسین قرار گرفته است و این امر در گوشی های قدیمی تر و حتی در گوشی های ویندوزی به نحو جذابی عرضه شده اند. شرکت نوکیا به دلیل ایده های ناب و نوآورانه در خلق یک طراحی منحصر به فرد؛ در دستگاه های جدید این شرکت نیز شاهد یک طراحی رده بالا و ویژه هستیم. نوکیا ۶ و نوکیا ۵ دارای ساختار بدنه ی آلومینیومی بسیار با کیفیت و در عین حال زیبا هستند و نوکیا ۳ از شاسی آلومینیومی به همراه پنل پشتی از جنس پلی کربنات بهره می برد. این دستگاه ها دارای رنگ های مختلفی برای انتخاب هستند که در گوشی های میان رده چنین تنوعی کمتر دیده می شود.

نرم افزار

کمپانی نوکیا علی رقم دستگاه های میان رده موجود در بازارکه رابط کاربری سفارشی شده هستند؛ در این گوشی ها تصمیم به ارائه ی تجربه ی اندروید خالص و بدون هیچ گونه مورد اضافی گرفته است. باید به این نکته توجه کرد که گوشی های مقرون به صرفه تحت سلطه ی کمپانی های چینی هستند، کسب تجربه ی اندروید خالص واقعا دشوار و تا حدی غیر ممکن است. بنابراین، اگر به دنبال گوشی با رابط کاربری خالص و دستکاری نشده هستید، گوشی های هوشمند جدید نوکیا بهترین گزینه خواهد بود.

دوربین

همه ما به یاد داریم تقریبا همه گوشی های هوشمند نوکیا به دوربین 41 مگاپیکسلی PureView و بدون رقیب مجهز شده بودند و سر و صداهای زیادی در زمان خود به پا کردند. با این حال گوشی های هوشمند جدید نوکیا در بخش دوربین شامل هیچ مشخصات و تکنولوژی خاص و چشمگیری نیستند، اما به نظر می رسد نوکیا توانسته است با داشتن تجربه در این بخش عالی عمل کند. نوکیا ۶، نوکیا ۵ و نوکیا ۳ به ترتیب به یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی، ۱۳ مگاپیکسلی و ۸ مگاپیکسلی مجهز شده اند. همچنین هر سه گوشی دارای دوربین جلو با فوکوس اتوماتیک نیز هستند.

صفحه نمایش

گوشی های هوشمند جدید نوکیا از صفحه نمایش های IPS LCD منحنی ۲٫۵D بهره می برند که توسط پوشش گوریلا گلس محافظت می شوند و دارای خوانایی خوبی در نور خورشید هستند. نوکیا ۶ مجهز به صفحه نمایشی با وضوح Full HD می باشد، و نوکیا ۵ و نوکیا ۳ وضوح HD را به کاربر ارائه می دهند.

امنیت و به روز رسانی ها

با معرفی گوشی های هوشمند جدید نوکیا، این شرکت قول داده است که به روز رسانی های امنیتی ماهانه و همچنین به روز رسانی های جدید اندروید که گوگل منتشر می کند را در اسرع وقت در دسترس کاربران قرار دهد. این موضوع در بسیاری از گوشی های هوشمند میان رده وجود ندارد و اگر نوکیا بتواند به قول خود عمل کند، به برترین شرکت در زمینه ی پشتیبانی از دستگاه های خود تبدیل خواهد شد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.