پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

پردازنده‌های رایزن با واحد گرافیکی رادئون وگا برای دسکتاپ عرضه می‌شوند

پنج شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

پردازنده‌های رایزن با واحد گرافیکی رادئون وگا برای دسکتاپ عرضه می‌شوند

AMD سرانجام پردازنده‌ی رایزن مخصوص دسکتاپ را مجهز به واحد گرافیکی رادئون وگا، با قیمتی عالی و مقرون‌به‌صرفه روانه بازار کرد.

در سال گذشته AMD تازه شروع به عرضه نخستین نسل تراشه‌های رایزن برای کامپیوتر‌های رومیزی کرده بود. این شرکت در این تراشه‌ها تمرکز ویژه‌ای بر روی واحد پردازش مرکزی CPU کرده بود تا جای که از واحد پردازش گرافیکی غافل ماند و کاربران باید به طور جداگانه اقدام به خرید کارت گرافیک می‌کردند.

این شرکت نخستین تراشه‌های همه‌کاره APU  خود یعنی تراشه‌هایی که از واحد پردازش مرکزی و واحد پردازش گرافیکی تشکیل می شوند برای پردازنده های موبایل رایزن ارائه کرد که متشکل از گرافیک مجتمع رادئون و وگا می باشند. هم‌اکنون این شرکت آخرین مدل پردازنده‌های دسکتاپ رایزن را به همراه قدرتمند‌ترین گرافیک مجتمع دنیا و تنها با قیمت 99 دلار روانه بازار می‌کند.

این تراشه‌ها در رده قیمتی خود قابلیت ارائه توان پردازشی بالایی دارند و می‌توان گفت این تراشه‌ها قدرتمند‌ترین نمونه‌ها در خانواده پردازنده‌های AMD می‌باشند. حال اگر می‌خواهید یک دستگاه گیمینگ مقرون به صرفه داشته باشید و نیازمند عملکرد بسیار پیشرفته نیستید، ما این مدل جدید را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

پردازنده‌ی AMD رایزن ۳ 2200G یک تراشه چهار هسته‌ای و 3.7 گیگاهرتزی است که به همراه واحد گرافیکی رادئون وگا ۸ و قیمت 99 دلار یک مجموعه بسیار مناسب به حساب می‌آید. همچنین AMD رایزن ۵ 2400G نیز پردازنده‌ای 4 هسته‌ای/8 ترد و 3.9 گیگاهرتزی می‌باشد با واحد گرافیکی ۱.۲۵ گیگاهرتزی رادئون RX وگا ۱۱ که با قیمت 169 دلار به فروش می‌رسد.

AMDادعا کرده است که تراشه قوی‌تر قادر است عملکردی برابر یک پردازنده‌ی Core i5-8400 کبی‌ لیک اس با قیمت 199 دلار و یک کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس ۱۰۳۰ با قیمت ۸۹ دلار داشته باشد. حتی بنچمارک‌های شخص ثالث نیز ظاهرا این ادعای AMD را تأیید می‌کنند.

رایزن ۵ 2400G همچنین عملکردی 2 تا 3برابر بهتر از گرافیک مجتمع اینتل HD در پردازنده‌های کافی‌لیک (بدون کارت گرافیک مجزا) داشته و مشاهدات نشان می‌دهند که سرعت فناوری گرافیک مجتمع AMD بسیار بیشتر از سرعت نمونه‌های مشابه ساخته شده توسط اینتل می‌باشد.

عملکرد پردازنده رایزن جدید عرضه شده با توجه به قیمت پایین آن بسیار خوب است و چیزی فراتر را به کاربران ارائه می‌دهد. همچنین با داشتن کامپیوتری مجهز به این تراشه‌های جدید دیگر نگرانی بابت پردازش‌های روزمره و حتی فراتر نخواهید داشت. در حقیقت با پرداخت نیمی از قیمت یک تراشه Core i5-8400 اینتل، صاحب پردازنده‌ای با عملکرد یک کارت گرافیک مجزای پایین رده می‌شوید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.