پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

ویژگی ها و مشخصات Google Pixel ۵a ۵G

سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۹

ویژگی ها و مشخصات Google Pixel ۵a ۵G

ویژگی ها و مشخصات Google Pixel 5a 5G  

اطلاعات اولیه در‌باره Google Pixel 5a 5G ابتدا در آگوست 2020 فاش شد، بنابراین مدت زیادی از این اطلاع رسانی نگذشته است. شایعات و اخبار حاکی از آن بود که Pixel 5a در 11 ژوئن 2021 فعال می شود و در عین حال چند پیشنهاد وجود دارد که شاید Pixel 5a را در Google I / O که تنها یک رویداد آنلاین خواهد بود، در مه 2021 قابل مشاهده باشد. سناریو Google I / O در سال 2020 به دلیل همه گیری جهانی کووید 19 درست همان زمانی که انتظار می رفت Pixel 4a در ابتدا ظاهر شود، لغو شد.

مسئولان شرکت گوگل گفته اند که Google Pixel 5a 5G اواخر امسال در ایالات متحده و ژاپن، مطابق با اعلام زمان معرفی گوشی های سری A در سالی که گذشت، در دسترس خواهد بود. در عین حال برخی اخبار نشان می داد که این واقعه ممکن بود در آگوست سال 2020 (ممکن است منظور گوگل با Pixel 4a 5G باشد) رخ دهد. بنابراین ممکن است ماه مه و ژوئن 2021 برای Pixel 5a 5G کمی زود باشد.با توجه به وضعیت بازار پیش بینی قیمت برای این محصول کمی آسان تر شده است. قیمت Google Pixel 5a 5G در انگلیس 499 پوند و در ایالات متحده 499 دلار است.

ویژگی های Google Pixel 5a 5G  

براساس اولین اخبار نشر داده شده ، به نظر می رسد که Google Pixel 5a 5G می تواند طرحی کاملاً مشابه با Pixel 4a 5G و Pixel 5 را داشته باشد. البته این موضوع قابل تصور است که بدنه ای از پلی کربنات داشته، دارای یک باکس دوربین مربع شکل در گوشه بالا-سمت چپ (بسیار مشابه Pixel 4a 5G و Pixel 5) دارای بدنه آلومینیومی اما دارای روکش مات است. همچنین انتظار می رود یک سنسور اثر انگشت در عقب سیستم تعبیه شده باشد. البته اخیرا شایع شده است که یک دوربین Punch-Hole در گوشه سمت راست-بالای صفحه نمایش Pixel 5a (باز هم  مانند Pixel 4a 5G و Pixel 5) قرار می گیرد.

در میان حجم زیاد اخبار منتشر شده، از دیگر جنبه های طراحی می توان به جک هدفون 3.5 میلی متری و بلندگوهای استریو Google Pixel 5a 5G  اشاره کرد. درباره گزینه های رنگ دستگاه هنوز جزئیاتی ارائه نشده است، اما رنگ سیاه آن درز کرده است. بنابراین انتظار می‌رود که حداقل قطعه Just Black  رنگی باشد. همچنین این ادعا وجود دارد که اندازه این دستگاه 156.2 در 73.2 در 8.8 میلی متر است. این گزینه باعث می شود Google Pixel 5a 5G اندازه ای مشابه با Pixel 4a 5G داشته باشد، البته کمی بلندتر، باریک تر و ضخیم تر. در حال حاضر هیچ موردی درباره ضد آب بودن سیستم بیان نشده است، اما گمان می رود این قضیه چیزی است که همچنان برای Pixel 5 محفوظ است.

گزارش های اولیه ادعا می کنند که این دستگاه از یک نمایشگر 6.2 اینچی Full HD + برخوردار خواهد بود که درست به همان Pixel 4a 5G است، یعنی، وضوح تصویر باید 2340 در 1080 پیکسل و تراکم پیکسل 413 را دارا باشد.

همچنین سیستم دارای یک پنل OLED است، اگرچه تاکنون هیچ صحبتی در باره میزان تازه سازی آن نشده است. دستگاه های Pixel 4a و Pixel 4a 5G هر دو دارای نرخ ریفرش استاندارد 60 هرتز هستند، در حالی که Pixel 5 دارای نرخ ریفرش 90 هرتز است.

بر اساس شایعات اولیه، دستگاه Google Pixel 5a 5G  با یک دوربین عقب دوتایی همراه با یک سنسور اضافی و فلاش در باکس دوربین مربع شکل عرضه خواهد شد. مشخصات دوربین هنوز مشخص نشده است، لیکن Google معمولاً همان دوربین برتر به کار رفته در دستگاه "A" ارائه می دهد.

اگر این وضعیت همچنان ادامه داشته باشد، Google Pixel 5a 5G  باید از همان دوربین Pixel 5 که همان Pixel 4a 5G است نیز بهره ببرد. سیستم های Google Pixel 5 و Pixel 4a 5G دارای یک سنسور اصلی 12.2 مگاپیکسلی با دیافراگم 1.4 میکرومتر و f / 1.7 و همچنین یک دیافراگم 16 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f / 2.2 هستند. دوربین جلوی آنها نیز 8 مگاپیکسل با دیافراگم f / 2.0 است.

انتظار بازار این است که دستگاه Google Pixel 5a 5G همراه با همان ویژگی ها از جمله ویژگی های عالی تثبیت کننده فیلم و قابلیت هایی مانند Night Sight در دسترس عموم قرار بگیرد. تصویری که ادعا شده توسط Pixel 5a گرفته شده است، توسط گوگل در یک پست وبلاگ جداگانه درباره ویژگی براکت + HDR فاش شد، اما از آن زمان دوباره دچار تغییراتی شده است.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.