پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

ویژگی های فاش شده گلکسی نوت ۹ سامسونگ

یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

ویژگی های فاش شده گلکسی نوت ۹ سامسونگ

از پرچمداران آینده سال 2018 سامسونگ گلکسی نوت 9  خواهد بود که طبق پیش‌بینی‌ها تا چند ماه آینده شاهد رونمایی از این گوشی خارق‌العاده خواهیم بود. در ادامه این مطلب به بررسی ویژگی ها و قابلیت های جدید پیرامون این گوشی خواهیم پرداخت.

همان‌طور که انتظار می‌رود جزئیات طراحی ظاهری و مشخصات فنی گلکسی نوت 9 مشابه گلکسی اس 9 پلاس خواهد بود، البته با توجه به این که با محصولی جدیدتر و پیشرفته‌تر رو‌به‌رو هستیم باید منتظر چند قابلیت جدید و منحصر‌به‌فرد در گلکسی نوت 9 باشیم، قابلیت‌هایی که در محصولات قدیمی‌تر سامسونگ وجود نداشته باشند.

گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس از جدید‌ترین پرچمداران سامسونگ هستند که در همین چند ماه اخیر رونمایی شده و به سراسر دنیا عرضه شده‌اند. عرضه این گوشی با انتشار شایعات زیادی مبنی بر مشخصات گلکسی نوت 9 همراه شده است. از آن جا که نوت 9 سامسونگ آخرین پرچمدار این شرکت در سال 2018 به‌شمار می‌رود همه منتظر محصولی مشابه پرچمداران دیگر سال 2018 سامسونگ هستند.

طبق اخرین اخبار رسیده از چین و شرکت سامسونگ و شایعات پیرامون گلکسی نوت 9، این گوشی هوشمند همراه با یک باطری بزرگ‌تر معرفی خواهد شد. ناگفته نماند که افراد زیادی بر روی این ویژگی جدید نوت 9 تاکید کرده‌اند و احتمال چنین تغییری در این فبلت جدید بسیار زیاد است.

حساب کاربری Ice Universe طی گفته هایش در توییتر اطلاعات قابل توجهی را در اختیار عموم قرار داده است، اساسا این صفحه پیش از رونمایی پرچمداران جدید اطلاعات مفید و قابل استنادی را از آن‌ها در توییتر منتشر می‌کند. این بار این حساب کاربری از قابلیت‌های جدید قلم مخصوص نوت 9 یعنی قلم S Pen خبر داده است. طبق این اخبار شرکت سامسونگ در پی توسعه محدود قابلیت‌های این قلم هوشمند است. البته این ارتقا چندان دور از ذهن نبود؛ چراکه هر ساله سامسونگ در تلاش است تا قلم مخصوص سری نوت خود را ارتقا دهد.

البته این منبع از تغییر این قلم هوشمند حرفی به‌میان نیاورده است، اما با توجه به شایعات پیرامون این قلم هوشمند باید منتظر تغییرات مهمی در این بخش باشم. البته در سری قبلی یعنی نوت 8 شاهد تغییرات زیادی در این قلم هوشمند بودیم؛ از آن‌ها می‌توان به افزایش سرعت و دقت این قلم و ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید آن از جمله Live Message و PENUP اشاره کنیم. از دیگر خبرهای منتشر شده پیرامون قلم S Pen نوت 9، تجهیز آن با یک میکروفون است. به گفته برخی منابع ممکن است سامسونگ جهت مصاحبه و برای استفاده از قلم به جای ضبط صوت، یک میکروفون در داخل آن تعبیه کند. در ضمن از این میکروفون حین مکالمه نیز می‌توان بهره برد.

رابط کاربری سامسونگ یک نسخه سفارشی‌سازی شده اندروید است که  اکسپرینس نام دارد، البته اسم این رابط کاربری ابتدا تاچ ویز بود و سامسونگ تصمیم گرفت تا نام آن را به اکسپرینس تغییر دهد. نکته قابل توجه این است که نسخه رابط کاربری نوت 9 یک نمونه سبک‌سازی شده می‌باشد و به روان‌تر شدن کار با گوشی کمک می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های نوت 9 می‌توان به نسل دوم دستیار هوشمند بیکسبی اشاره کرد. البته نسخه نخست آن تعریفی نداشت و نتوانست رضایت کاربران را جلب کند اما به هر حال این دستیار هوشمند به تایید مدیر‌عامل سامسونگ در نوت 9 حضور خواهد داشت.

طبق گفته‌های حساب کاربری Ice Universe، یکی از قابلیت‌های گلکسی نوت 9 اسکنر اثر انگشت خواهد بود که در نمایشگر نوت 9 تعبیه خواهد شد. قبل از رونمایی از گلکسی اس 8 نیز شایعات در این مورد منتشر شده بود، اما با این حال هنوز شاهد ترکیب اسکنر اثر انگشت و نمایشگر در هیچ یک از محصولات سامسونگ نیستیم. به همین دلیل احتمال ارائه چنین فناوری در نوت 9 بسیار پایین است.

یکی از قوی‌ترین شایعات پیرامون نوت 9 ارتقا ظرفیت باتری آن خواهد بود. هم‌اکنون ظرفیت باتری گوشی گلکسی نوت8  با نمایشگری 6.3 اینچی 3300 میلی‌آمپر ساعت می‌باشد در حالیکه قرار است گلکسی نوت 9 همراه با باتری 3850 تا 4000 میلی‌آمپر ساعتی عرضه شود. البته همچنان نمی‌توانیم در این مورد با قطعیت صحبت کنیم چراکه تا زمان معرفی این گوشی هوشمند هنوز 2 تا 3 ماه زمان باقی مانده است. اما با نزدیک شدن به ماه آگوست (مرداد) اطلاعات قابل استناد‌تری به دست رسانه‌ها خواهد رسید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.