پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

ویندوز ۱۰ بر روی ARM؛ در یک کلام افزایش عملکرد و امنیت

سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

ویندوز ۱۰ بر روی ARM؛ در یک کلام افزایش عملکرد و امنیت

 مایکروسافت و کوالکوم ویژگی جالبی به نام Always Connected PCs معرفی کردند که از پردازنده اسنپدراگون 835 قدرت می گیرد. با استفاده از این ویژگی کامپیوترهایی که از این پردازنده استفاده می کنند، قادر خواهند بود تا بیش از یک روز باتری خود را حفظ کرده، امنیت بیشتری داشته و البته ویژگی های مثبت دیگری نیز خواهند داشت. در حال حاضر لپتاپ جدید HP و ایسوس از این پردازنده استفاده می کنند.

تری ماریسون، رئیس بخش ویندوز کمپانی مایکروسافت در این اجلاس ، توضیحاتی در خصوص ویندوز 10 بهینه شده بر روی پردازنده های کوالکوم ارائه داد و تغییر فرهنگ کار با کامپیوتر ها را از نتایج استفاده از ویژگی Always Connected PCs بر شمرد. وی همچنین به برخی از فواید این محصول نظیر افزایش سرعت روشن شدن دستگاه، عمر باتری بسیار زیاد و اتصال مداوم به اینترنت اشاره کرد. ماریسون مدعی شد که با استفاده از ویندوز 10 بر روی آرم، به مدت یک هفته و بدون نیاز به شارژ کردن دستگاه خود، می توانید به تماشای فیلم، کار با پاورپوینت، رسیدگی به ایمیل ها و اشتراک گذاری محتوا بپردازید.

طراحی زیبا، بهینه بودن، اجرای ویندوز 10 و البته نسخه بهبود یافته ی آفیس 365 از جمله مزایای این قابلیت جدید می باشد، اما در نهایت همین ویژگی جدید در کنار 3 مزیت مهم و اصلی خود، تغییراتی در سبک کاری من ایجاد کرد.

"سرعت روشن شدن دستگاه بسیار بالا بوده، طوری که تصور می کنید کامپیوترتان روشن بوده؛ پس دیگر لازم نیست تا روشن شدن دستگاه صبر کنید، صفحه نمایش سریعا روشن خواهد شد.
در همه شرایط و همه جا مثل کافی شاپ، فرودگاه و یا اتوموبیلتان، با امنیت بیشتر به اینترنت دسترس دارید و می توانید با همکارانتان در ارتباط باشید.
و مساله نهایی، عمر بسیار بالای باتری که من وقتی متوجه این موضوع شدم که پس از یک هفته نیاز به شارژ کردن پیدا کردم. لذت تجربه شارژدهی بالای این محصول باعث شد تا من دستگاه پوشیدنی ام را که هر روز به شارژ کردن نیاز داشت، با یک دست بند Fitbit که آن هم فقط هفته ای یک بار به شارژ شدن نیاز دارد، تعویض کردم. اکنون دیگر برای انجام کارهای روزمره، نیاز به حمل کابل های اضافی ندارم."


یکی دیگر از ویژگی های Always Connected PCs، امنیت بهتر و در نتیجه آن، عدم نیاز اتصال به اینترنت ناامن مکان های عمومی خواهد بود. ضمن اینکه این کامپیوترها قادر به اجرای ویندوز 10 و یا ویندوز 10 اس نیز خواهند بود. مدل های اولیه لپتاپ ایسوس و HP، نسخه امن تری از ویندوز 10 اس را اجرا می کنند. هرچند که کاربران می توانند برای مدت کوتاهی به ویندوز 10 پرو، به صورت مجانی به روز رسانی کنند.

مطابق پیش بینی ها اولین کامپیوترهای مبتنی بر آرم احتمالا در سال 2018 به بازار های جهانی خواهند رسید، البته احتمالا در رویداد CESS که در ژانویه برگزار می شود، جزئیات بیشتری از این دستگاه ها معرفی شود. کوالکوم، پردازنده اسنپدراگون 845 خود را معرفی کرد که احتمالا از این پردازنده در گوشی های پرچمدار سال آینده استفاده خواهد شد. در حال حاضر اولین کامپیوترهای مبتنی بر ARM که معرفی شده اند، آخرین نسل پردازنده ی سیلیکونی کوالکوم در آنها مورد استفاده قرار نگرفته است.

در قدرت بالای پردازنده اسنپدراگون 845 کوالکوم شکی نیست، اما کماکان باید منتظر ماند تا نحوه اجرای برنامه های سنتی Win32 نظیر فتوشاپ را بر روی کامپیوترهای مجهز به این پردازنده مشاهده کرده و سپس نظر نهایی را ارائه کنیم. چنانچه شبیه ساز داخلی X86 ویندوز 10 آرم واقعا عملکردی مشابه پردازنده های اینتل و AMD انجام دهد، مایکروسافت و شریک تجاری اش افق بسیار روشنی را در پیش خواهند داشت.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.