پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

ورود AMD به دنیای واقعیت مجازی

سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

ورود AMD به دنیای واقعیت مجازی

شرکت AMD که مدتی است پای در حوزه دنیای واقعیت مجازی گذاشته است قصد دارد ورود خود را گسترش دهد. به همین جهت این شرکت اقدام به تصاحب استارتاپ نایترو (Nitero) نموده که چیپ های وایرلس برای استریم محتوای واقعیت مجازی از کامپیوتر به هدست را تولید می کنند. این اقدام می تواند به حضور هرچه بیشتر AMD در حوزه واقعیت مجازی و توسعه فناوری آن کمک شایانی کند.

در سال 2016 موانعی وجود داشتند تا هدست های VR آنقدر که باید و شاید فراگیر نشوند. یکی از این موانع به جز بحث قیمت؛ اتصال سیم های حجیم بود که اغلب هدست های بالارده بدان احتیاج دارند. به عنوان مثال اچ تی سی  Vive، آکیلس ریفت و پلی استیشن VR همگی برای انتقال داده و انرژی مستلزم به استفاده از کابل هستند.

با توجه به اینکه هدست های همه کاره (بدون نیاز به گجت دیگر برای پردازش داده) در چند سال آینده به محبوبیت قابل توجهی خواهند رسید اما مانع از پیشرفت کارت گرافیک کامپیوترهای رده بالا نخواهد شد. از اینرو تصاحب نایترو بسیار برای AMD  مفید و با اهمیت خواهد بود.
با وجود آنکه بسیاری از سرمایه گذاران با نگاه به گسترش و رشد فناوری واقعیت مجازی در سال های گذشته، نسبت به فراگیر شدن آن در آینده نگران هستند، اما با توجه به توسعه و پیشرفت تکنولوژی هایی نظیر شبکه تلفن همراه 5G، نمایشگرهای با جزئیات بسیار بالا، باتری های جدید،GPU های قدرتمند و انتقال بی سیم داده نسبت فضای مناسبی برای ترقی VR را مهیا کند.

گفتنی است هدف اولیه نایترو، طراحی چیپ های وایرلس 60 گیگاهرتزی برای موبایل ها بوده اما با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده در صنعت واقعیت مجازی، این استارتاپ اخیراً تمرکز خود را روی توسعه چیپ های مورد نیاز برای اتصال بی سیم کامپیوترهای قدرتمند به هدست های VR معطوف کرده است.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.