پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

هواوی میت ۱۰ پرو یا آیفون ۱۰ اپل؟

یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

هواوی میت ۱۰ پرو یا آیفون ۱۰ اپل؟

شرکت هواوی گوشی های سری Mate 10 خود را که برای اولین بار از پردازنده با قابلیت پردازش هوش مصنوعی یا AI رونمایی کرد. همچنین آیفون 8  و آیفون 10 هم در این مدت زمان به بازار عرضه شدند که آنها نیز قابلیت‌های قابل توجهی داشتند.

پردازنده
هواوی Mate 10 Pro مجهر به پردازنه  Kirin 970است که از پردازش هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند. پردازنده A11 آیفون هم از موتور پردازش عصبی برای Face ID برخوردار است اما تفاوت محصول هواوی با اپل در اینجاست که پردازنده میت 10 پرو از یک بخش NPU اختصاصی برای پردازش هوش مصنوعی بهره می‌برد که نسبت به پردازنده‌های عادی از 25 برابر کارایی بیشتر و 50 برابر بهره‌وری بالاتر برخوردار است و در بخش‌های مختلف شامل دوربین، پردازش صدای محیطی، مدیریت انرژی و تشخیص تصاویر از آن بهره گرفته شده است.
در هواوی میت 10 پرو پردازش ارتباطات با سرعتی بی رقیب نهفته است و از ارتباطات LTE 4.5G Cat. 18 پشتیبانی می‌کند و می‌تواند سرعت دریافت 1.2 گیگابیت بر ثانیه را ارائه دهد .این بازده در دنیای گوشی های هوشمند برای اولین بار است که تا این لحظه ارائه شده است.
به علاوه این چیپ با بهره مندی از پردازنده گرافیکی 12 هسته‌ای MALI-G72 تجربه گرافیکی عالی  را در عرصه بازی های گوشی های هوشمند در اختیار کاربران Mate 10 Pro قرار می‌دهد.

باتری
باتری گوشی های Mate 10 و Mate 10 Pro از ظرفیت 4000 میلی آمپرساعت برخوردار است و قادر است در تماس‌های تحت شبکه 3G گوشی را در حالت مکالمه مداوم 25 ساعت دوام آورد. این باتری در حالت استفاده عادی حدود 2 روز و در حالت استفاده زیاد یک روز کامل می‌تواند این گوشی‌ها را روشن نگاه دارد. این در حالیست که باتری آیفون 10 از ظرفیت 2716 میلی آمپرساعت برخوردار است. همچنین سیستم شارژ سریع هواوی در Mate 10 Pro وMate 10 می‌تواند در مدت 30 دقیقه شارژ، ظرفیت باتری را از 0 به 58 درصد افزایش دهد
گفتنی است هوآوی اولین برندی است که موفق شده برای گوشی‌های خود استاندارد امنیت برای کلیه اجزای سیستم شارژ گوشی را از شرکت معتبر و مطرح آلمانی TUV دریافت کند.

دوربین
دوربین اصلی هواوی میت 10 پرو از لنز دوگانه شرکت Leica که تولیدکننده  لنزهای حرفه‌ای در دنیاست بهره می گیرد. به کارگیری این لنزها در کنار موتور پردازش هوش مصنوعی دوربین Mate 10 و Mate 10 Pro به قدرتی تبدیل کرده است تا ماهیت سوژه‌ها را تشخیص داده و افکت‌های لازم را به صورت خودکار روی آنها اعمال کند. از طرفی دوربین این پرچمداران هواوی می‌توانند تا 13 نوع سوژه متفاوت را از هم تفکیک کنند به طور مثال تشخیص می دهند که سوژه غذاست، یا سگ است یا گربه! و این قابلیتی است که پرچم دار آیفون از آن بهره نمی‌برد.
هر دو لنز دوربین اصلی پرچم داران هواوی از دیافراگم بزرگ و عالی f/1.6  بهره‌مند هستند بنابراین در فضاهای کم‌نور عکس‌هایی با کیفیت بسیار بالاتری نسبت به آیفون 10 که از اندازه دیافراگم کمتری برخوردار است را ارائه می هد.

نمایشگر و طراحی آن
صفحه نمایش آیفون ده 5.8 اینچ است در حالیکه Mate 10 از نمایشگر 5.9 اینچ و Mate 10 Pro از نمایشگر 6 اینچ بهره می‌برند. نسبت پوشش صفحه نمایش به کل بدنه در آیفون 81.36 درصد است اما در Mate 10 این نسبت 81.79 درصد و در Mate 10 Pro به میزان 81.61 درصد می‌باشد. بنابراین هواوی در هر دو مدل خود، نسبت بیشتری از فضای روی گوشی را به صفحه نمایش اختصاص داده و در ضمن حاشیه‌های Mate 10 و Mate 10 Pro نسبت به آیفون کمتر است.

تشخیص اثر انگشت
سنسور تشخیص اثر انگشت در گوشی های سری Mate 10 از سرعت بالایی در تشخیص اثر انگشت بهره برده و تنها با تماس انگشت کاربر در حد 0.3 ثانیه می‌تواند صفحه اصلی گوشی را نمایش دهد. این سرعت در مقایسه با سرعت Face ID و مراحلی که باید برای باز کردن صفحه اصلی گوشی در آیفون 10 طی شود بسیار بیشتر است.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.