پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

هواوی میت ۱۰ معرفی شد؛ تراشه کایرین ۹۷۰، نمایشگر ۵.۹ اینچی ۲K و طراحی کم حاشیه

شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

هواوی میت ۱۰ معرفی شد؛ تراشه کایرین ۹۷۰، نمایشگر ۵.۹ اینچی ۲K و طراحی کم حاشیه

فبلت هواوی میت 10 (Huawei Mate 10) پرچمدار جدید و البته مهم‌ترین محصول برند چینی هوآوی است که سرانجام در یک رویداد بزرگ در شهر مونیخ آلمان رونمایی شد. این فبلت به ویژگی‌هایی مانند چیپست کایرین 970 و قابلیت هوش مصنوعی، دوربین اصلی دوگانه، کلید فیزیکی هوم و صفحه نمایش 5.9 اینچی، و حافظه رم 6 گیگابایتی مجهز است.
 

 تراشه (چیپست) قدرتمند جدید 

هواوی در جریان نمایشگاه آیفا 2017 برلین، از تراشه جدیدش با عنوان کرین (کایرین) 970 رونمایی کرد. این تراشه‌ قدرتمند مجهز به 8 هسته پردازشی متعارف شامل چهار هسته Cortex-A73 با فرکانس 2.4 گیگاهرتزی در کنار چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتزی است. تراشه کرین 970 مبتنی بر لیتوگرافی 10 نانومتری و معماری آن big.LITTLE است. اما نکته‌ای که باعث تفاوت کرین 970 مورد استفاده در میت 10 با سایر گوشی‌ها می‌شود، وجود یک واحد پردازشی مبتنی بر شبکه عصبی است که در مقایسه با پردازنده اصلی، 25 برابر قدرت بیشتری دارد؛ حال آنکه مصرف انرژی آن 50 برابر کمتر است.

هواوی همزمان با رونمایی از گوشی‌های هوشمند میت 10 و میت پرو 10 تأکید زیادی روی قدرت پردازشی تراشه کرین 970 داشت. هوآوی مدعی است که قدرت پردازشی میت 10 از دو رقیبش یعنی آیفون و نوت 8 سامسونگ بالاتر است. این کمپانی اعلام کرده وظیفه پردازشی که آیفون در 9 ثانیه و فبلت نوت 8 سامسونگ در 100 ثانیه انجام میدهند، میت 10 تنها در 5 ثانیه انجام میدهد. البته این وظیفه پردازشی مرتبط با هوش مصنوعی است که در میت 10 بکار رفته و از اینرو با توجه به وجود یک واحد پردازشی برای هوش مصنوعی، تراشه کرین 970 بسیار عملکرد بهتری دارد. ضمنا استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، سری جدید گوشی‌های میت را سریع‌تر از پیش کرده است و از همین رو این گوشی‌ها میتوانند عادات کاربر را سریع یاد بگیرند.

استفاده از تراشه کرین 970 باعث شده میت 10 به بهبودهایی دست یابد. یکی از آنها سرعت پاسخگویی است که بیش از 60 درصد بهبود یافته است. دیگری مجهز شدن این گوشی به فناوری 4.5G است که سرعت انتقال اطلاعات به 1.2 گیگابیت در ثانیه میرسد. نکته‌ جالب توجه در مورد میت 10 اینست که این گوشی با بهره‌گیری از دو اسلات سیمکارت با پشتیبانی از 4G می‌تواند بصورت همزمان در صورت کیفیت بالای شبکه، به بیشینه سرعت برسد. مورد بعدی بهبود در سنسور اثر انگشت است که باعث شده عملکرد خارق‌العاده‌ای داشته باشد؛ بطوریکه با لمس سنسور اثر انگشت، تنها در 0.33 ثانیه قفل این گوشی باز می‌شود.
 

 صفحه نمایش 

هواوی میت 10 از صفحه نمایش 5.9 اینچی بدون حاشیه با نسبت تصویر 16 به 9 و رزولوشن QHD بهره می‌برد. این نمایشگر از وضوح 2560×1440 پیکسل برخوردار بوده و قادر به پشتیبانی از تکنولوژی HDR است. میزان روشنایی آن نیز 30 درصد بیشتر از نسل پیشین شده تا تماشای محتوا در آن لذتبخش‌تر شود. به ادعای کمپانی هواوی، نمایشگر این گوشی برای وبگردی و خواندن متن بهینه شده است. هواوی صفحه‌ نمایش بدون حاشیه خود را فول ویو نامگذاری کرده که از نوع WRGB است. در واقع این نمایشگر با بهره‌گیری از ساب‌پیکسل سفید بهره‌وری در مصرف انرژی را بسیار بهبود میدهد. بنا بر ادعای هواوی، روشنایی نمایشگر میت 10 نزدیک به 730 نیت است. نسبت مساحت نمایشگر به مساحت پنل جلوی میت 10 نزدیک به 81.79 درصد است. ضمنا نمایشگر میت 10 از فناوری HDR 10 نیز پشتیبانی می‌کند.

اگر به طراحی گوشی های جدید توجه کرده باشید، بسیاری از تولیدکنندگان مطرح در محصولات خود سعی کرده‌اند با حذف کلید فیزیکی هوم، حاشیه های صفحه نمایش را کاهش دهند و حسگر اثر انگشت را نیز به پشت گوشی منتقل میکنند اما هواوی برخلاف آنها، همچنان در میت 10 از کلید فیزیکی هوم استفاده کرده و سنسور اثر انگشت را نیز در بخش جلویی گوشی به کار برده است. این در حالی است که هواوی میت 9 بدون کلید فیزیکی هوم عرضه شده بود. بنابراین نمایشگر گوشی همچنان با نسبت 16:9‌ باقی مانده است.
 

 باتری بزرگ 

میت 10 از باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی با طول عمر بالا از نظر شارژ گوشی بهره می‌برد. ضخامت این باتری 8.2 میلیمتر است که با مقایسه باتری این گوشی با آیفون 10، ظرفیت باتری 48 برابر بیشتر شده است. این باتری از تکنولوژی شارژ سریع نیز پشتیبانی میکند که به لطف آن، گوشی در عرض 30 دقیقه میتواند 58 درصد شارژ شود.
 

 طراحی و جنس بدنه 

بدنه‌ میت 10 هواوی ترکیبی از شیشه و فلز است. در این گوشی‌ از شیشه 3D با ساختار چند لایه در پنل‌های جلو و پشت برای طراحی بهتر استفاده شده است. پنل پشتی میت 10 در تمامی نقاط، حتی محل قرارگیری دوربین‌ها کاملا متقارن است.
 

 دوربین دوگانه هوشمند 

دوربین دوگانه‌ میت 10 با همکاری لایکا توسعه یافته است. این دوربین دوگانه مجهز به یک سنسور 12 مگاپیکسلی رنگی (RGB) و یک سنسور 20 مگاپیکسلی مونوکروم ساخت لایکا است. وجود واحد پردازشی مبتنی بر شبکه‌های عصبی باعث می‌شود عملکرد دوربین نیز به شکل فوق العاده ای بهتر عمل کند؛ بطوریکه تشخیص چهره و شناسایی اشیاء به صورت آنی انجام میشود.

دوربین اصلی میت 10 دارای لرزشگیر اپتیکال است و دیافراگم آن f/1.6 است. دوربین سلفی که در قاب جلوی گوشی قرار دارد، 8 مگاپیکسلی و دیافراگم آن f/2.0 است. فلاش LED دوگانه در قاب شیشه ای پشت گوشی قرار گرفته است. از جمله ویژگی‌های دوربین اصلی میت 10 میتوان به فوکوس لیزری، فوکوس خودکار تشخیص فاز و قابلیت فیلمبرداری 4K اشاره کرد.

یکی از قابلیتهای تراشه کایرین 970 مبتنی بر هوش مصنوعی در همین جا دیده می‌شود. این گوشی قابلیت تشخیص خودکار اشیاء دارد و از یادگیری ماشینی برای کمک به کاربران در جهت گرفتن عکسهای بهتر  استفاده می کند. در واقع دوربین گوشی می‌تواند تشخیص دهد که سوژه مورد نظر شما غذا، یک حیوان یا هر شی دیگری است و مطابق با آن تنظیمات دوربین را به طور خودکار بهینه سازی میکند.
 

 حافظه 

میت 10 مجهز به رم 4 گیگابایتی است. وجود این رم در کنار تراشه کایرین 970 باعث شده این که به یک فبلت تمام عیار تبدیل شده که از نظر قدرت پردازشی هیچ چیزی از رقیبان خود در بازار کم نداشته باشد.

حافظه داخلی گوشی نیز 64 گیگابایتی است که به لطف یک اسلات هیبریدی سیمکارت - کارت حافظه، می توان آن را تا 256 گیگابایت افزایش داد.
 

 سیستم عامل و رابط کاربری 

هواوی از رابط کاربری EMUI 8.0 مبتنی بر اندروید 8 اوریو در میت 10 استفاده کرده است که می‌تواند آن را به یکی از نخستین محصولات ارائه کننده سیستم عامل جدید اندروید تبدیل کند. هواوی تغییرات زیادی در این رابط کاربری انجام داده و با امکاناتی بیشتری در اختیار کاربران قرار می گیرد.
 

 سایر ویژگی ها 

میت 10 گواهی IP53 را دارد. این یعنی اینکه این گوشی در برابر نفوذ آب و گردو‌غبار مقاوم است. به لطف این تاییدیه، گوشی در برابر پاشش ناگهانی آب مقاوم است. این بدان معنی نیست که می‌توان گوشی را زیر آب برد. میت 10 عملا محصولی ضد آب نیست.

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب این گوشی اسمارت اسکرین (Smart Screen) است که درواقع به نوعی رقیب سامسونگ دکس است. اما تنها فرق آن با سامسونگ دکس اینست که اصلا هیچ نیازی به یک داک نیست. تنها کافیست گوشی هوشمند خود را به لطف یک کابل USB-C به HDMI به یک مانیتور متصل کرده تا تجربه استفاده از یک دسکتاپ اندرویدی را به دست آورید. این قابلیت از اپلیکیشن‌های شخص ثالث نیز پشتیبانی می‌کند.
 

 قیمت هواوی میت 10 

هواوی میت 10 از نوامبر امسال (ماه آینده) با قیمت 699 یورو در بازار اروپا عرضه می‌شود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.