پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

همه چیز در مورد آیفون ۱۱ ، آیفون ۱۱پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس با دوربین های سه‌گانه

پنج شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۰

همه چیز در مورد آیفون ۱۱ ، آیفون ۱۱پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس با دوربین های سه‌گانه

همه چیز در مورد آیفون 11 ، آیفون 11پرو و آیفون 11 پرو مکس با دوربین های  سه‌گانه
کمپانی اپل در آمفی تئاتر استیو جابز از آیفون 11  ، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس پرچمداران جدید اپل رو نمایی کرد .

می توان گفت در مقایسه با آیفون های 2018 مهمترین تغییری که در ظاهر آیفون 11 پرو و مدل مکس به  چشم می خورد طراحی خاص ماژول های دوربین است . بنا بر اظهارات کمپانی اپل  آیفون 11 پرو  برای مشتریانی طراحی شده که به دنبال پیچیده ترین فناوری ها  می باشند .

برای خرید گوشیهای آیفون اینجا کلیک نمایید.

 

برای مشاهده شرایط خرید اقساطی اینجا کلیک نمایید.

 

نمایشگر آیفون
نمایشگر آیفون 11 در مدل پرو 5.8 و در مدل پرو مکس 6.5 اینچ است.  همچنین اپل نام سوپر رتینا XDR را برای نمایشگر جدید خود برگزیده  است که عنوان نموده است از کیفیت بالاتری در مقایسه با نسل قبل بهره می برد . نمایشگر آیفون 11 پرو و مدل مکس روشنایی 1200 نیت به همراه نسبت کنتراست 2 میلیون به یک را ارائه می دهد که در مقایسه با گذشته 15 درصد کارآمد تر شده است.

پردازنده  آیفون 11
در مورد پردازنده باید گفت که هر سه مدل آیفون 11 ،  آیفون 11 پرو و مدل مکس از چیپست A13 بایونیک با 8.5 میلیارد ترانزیستور بهره گرفته اند که بر اساس معماری 7 نانومتری تولید شده است. آن طور که اپل عنوان کرده است  این چیپست به سریع ترین پردازنده و پردازشگر گرافیکی در بین تمامی گوشی های هوشمند می باشد و تا 20 درصد سریع تر از A12 بایونیک خواهد بود.

دوربین آیفون آیفون های 11 پرو و 11 پرو مکس
از برجسته ترین ویژگی های آیفون های 11 پرو و 11 پرو مکس  می توان به بهره مندی از دوربین متفاوت آن ها در مقایسه با نسل قبلی اشاره کرد. ماژول های دوربین آیفون های جدید شامل یک حسگر با لنز فوق عریض و زاویه دید 120 درجه، در کنار دو دوربین مشابه با قبل (نرمال و تله فوتو)  می باشد.

جزئیات دقیق دوربین  آیفون های جدید
از جزئیات دقیق دوربین  آیفون های جدید می توان به  بهره مندی از حسگر اصلی 12 مگاپیکسلی اصلی با فاصله کانونی معادل با 26 میلی متری، گشودگی دیافراگم f1.8 و لرزشگیر تصویر اپتیکال، حسگر فوق عریض 12 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض (زاویه دید 120 درجه)، فاصله کانونی معادل با 13 میلی متری و گشودگی دیافراگم f2.4، حسگر تله فوتو 12 مگاپیکسلی با فاصله کانونی معادل با 52 میلی متری، گشودگی دیافراگم f2.0 و لرزشگیر تصویر اپتیکال که دوربین تله فوتو به لطف گشودگی دیافراگم بهبود یافته و می توان گفت در مقایسه با سری XS تا 40 درصد نور بیشتری جذب خواهد کرد.

در مورد دوربین سلفی نیز می توان گفت به حسگری 12 مگاپیکسلی مجهز شده و امکان ثبت ویدیوهای صحنه آهسته و نیز 4K و 60 فریم بر ثانیه را خواهد داشت.

نرم افزار دوربین های اپل
در مورد بخش نرم افزار دوربین ها نیز باید گفت که اپل قابلیت های نرم افزاری دوربین را هم دستخوش تغییر کرده تا هر چه بیشتر به پرچمداران اندرویدی از جمله پیکسل های گوگل نزدیک شود. از قابلیت های تازه، حالت شب (Night mode) است که نور پردازی سوژه ها در شب را بهبود خواهد بخشید . زمانی که در شب عکس برداری می کنید این قابلیت به طور خودکار فعال خواهد شد . نمایش خلاصه اپل از این قابلیت از کارکرد عالی آن خبر می دهد، البته تا پیش از بررسی دوربین توسط کاربران نمی توان نظر دقیقی در مورد آن ارا ئه کرد .

عکس برداری محاسباتی آیفون
در ادامه نیز باید اشاره کرد که اپل از فناوری «Deep Fusion»، قابلیت عکس برداری محاسباتی جدید خبر می دهد . با استفاده از این قابلیت آیفون های سری 11 پرو، 9 عکس در 3 حالت های نور دهی مختلف ثبت خواهند نمود ؛ 4 عکس با نور دهی کوتاه، 4 تای دیگر با نور دهی متوسط و یک عکس نهایی با نوردهی طولانی. در نهایت با استفاده از یادگیری ماشین تمامی این تصاویر در یک عکس نهایی ترکیب می گردند تا جزئیات به حداکثر برسد و نویزها هم تا جای ممکن کم شوند. بنا بر گفته های اپل این قابلیت از ابتدای عرضه در دسترس قرار نخواهد گرفت و بعدها در یک آپدیت نرم افزاری ارائه می گردد. همچنین اپل عنوان نموده است نسخه جدیدی از «Flimic Pro» را در دسترس کاربران قرار خواهد داد که با استفاده از آن می توان به طور همزمان با دو دوربین فیلم برداری نمایید . همچنین باید گفت که زاویه دید Face ID در آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس حالا در مقایسه با آیفون های سری XS افزایش داشته است .

سایر امکانات و مشخصات ایفون
علاوه بر این آیفون 11 پرو نسبت به XS تا 4 ساعت شارژدهی بالاتری دارد و آیفون 11 پرو مکس هم در مقایسه با XS Max تا 5 ساعت بیشتر دوام خواهد آورد و گوشی های سه چشم اپل از شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می کنند؛ شارژی که این بار خوشبختانه در جعبه گوشی ها قرار داده خواهند شد . این محصولات به رنگ های سبز، خاکستری، نقره ای، طلایی و یک رنگ مات جدید رنگ آمیزی خواهند شد.

قیمت وزمان عرضه
اپل برای  آیفون 11 پرو قیمت پایه حدود  999 دلار و آیفون 11 پرو مکس حدود 1099 دلاری را عنوان نموده است . ظرفیت حافظه داخلی هر دو مدل، 64، 256 و 512 گیگابایت خواهد بود. از جمعه این هفته 22 شهریور پیش سفارش این گوشی ها امکان پذیر خواهد بود و از 29 شهریور  نیز عرضه این محصولات آغاز خواهد شد .

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.