پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

نگاهی کوتاه به شیائومی می ۸ لایت

دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

نگاهی کوتاه به شیائومی می ۸ لایت

امروز به بررسی مختصری درباره گوشی هوشمند شیائومی می 8 لایت (Xiaomi Mi 8 Lite) که از جمله جدیدترین گوشی های میان رده موجود در بازارمحسوب می شود خواهیم پرداخت.

باید گفت که شیائومی در مجموع پنج مدل مختلف از سری Mi 8 را تولید و عرضه نموده است که ما امروز قصد داریم به بررسی جدیدترین مدل یعنی Mi 8 Lite آن بپردازیم.

شیائومی تنها در می 8 لایت از صفحه نمایش IPS LCD به جای AMOLED بهره گرفته است و صفحه نمایش بزرگتری در مقایسه با Mi 8 SE را دارا می باشد. جالب است بدانید در بین 5 مدل می  فقط می 8 لایت دارای کوچکترین ناچ در بخش جلویی خود می باشد.

در مورد دوربین به گفته سازندگان می 8 لایت تقریبا از سیستمی مشابه با Mi 8 SE بهره مند گردیده است که در واقع دارای دوربینی 12 مگاپیکسلی با بهره مندی از دیافراگم نسبتا روشن (f/1.9) و پیکسل‌های بزرگ (1.4 میکرومتر) می باشد. دوربین شیائومی می 8 لایت عملکرد مناسبی در تست‌ها داشته است و تصاویری با دقتی قابل قبول را خلق می نماید. همچنین، هوش مصنوعی به دوربین این اجازه را خواهد داد تا تصاویر HDR را در مقایسه با حالت خودکار، به شکلی فوق العاده بهتر ذخیره نماید و در کنار خود از دوربین 5 مگاپیکسلی عمق نیز برای گرفتن تصاویری جذاب با افکت بوکه  بهره می برد. می توان گفت که دقت آن در انجام این کار، چندان مناسب نیست.

می 8 لایت دوربین سلفی خود را مجهز به سنسوری 24 مگاپیکسلی که در واقع  جایگزین سنسور 20 مگاپیکسلی می 8 می باشد نموده است. اما هنوز نمیتوان گفت که این دوربین قادر به برآورده نمودن  انتظارات  کاربران خواهد بود یا خیر.

عرضه  Xiaomi Mi 8 Lite برخلاف مدل قوی‌تر Mi 8 SE تنها به بازار چند کشور محدود نشده است ؛ و به سادگی می‌توان شیائومی می 8 لایت را در بازار اکثر کشورهای غربی یافت. همینطور برخلاف قیمت  دوبرابری گوشی شیائومی می 8 اس ای ، قیمت می 8 لایت را با حدود 270 یورو می توان تهیه نمود.

در مورد قطعات باید گفت که مرکز قدرت می 8 لایت را تراشه اسنپدراگون 660 به عنوان قلب تپنده به عهده گرفته است که انتخابی بسیار خوب می باشد. همینطور مرکز قدرت در مدل بالاتر یعنی Mi 8 SE را نیز  اسنپدراگون 710 تشکیل داده است. در مورد قدرت پردازشگر گرافیکی نیزهمانند پردازنده ها در می 8 لایت  SD660 را میتوان دید و در مدل بالاتر نیز از SD710 بهرمند گردیده است.

اختلاف پایین در قدرت پردازنده این دو سیستم روی چیپ به معنی امکان‌پذیر نبودن انجام بازی‌ها بر روی آنها نیست؛ به گفته سازندگان، شیائومی می 8 لایت توانایی اجرای بازی PUBG را روی تنظیمات گرافیکی High به راحتی دارا خواهد بود.

در مورد منبع انرژی نیز هر دو به باتری 3350 میلی‌آمپر ساعتی با عملکردی مشابه سایر محصولات سری Mi 8 مجهز می باشند. می‌توان گفت شیائومی می 8 لایت بنا بر کیفیت و قیمت مناسب تری که دارد، می تواند برای کاربران انتخابی بسیار بهتری واقع شود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.